Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Meg lehet szerettetni a Microsoftot?

Néhány hónappal ezelőtt nagy felhördülést váltott ki a hír, hogy a Microsoft nem mást bízott meg 300 millió dollár összköltségvetésű reklámkampányának elkészítésével, mint a reklámipar bezzegjének tartott, az utóbbi években sikert sikerre halmozó, szépen lassan minden gigaügyfelet magához édesgető, rövid idő alatt meseszerű karriert befutó céget, a tinilányok bálványának tartott Alex Bogusky vezette Crispin Porter & Bogusky reklámügynökséget. Az ellendrukkerek a hír hallatán már előre dörzsölték a tenyerüket, mondván az eminensek most majd jól megbuknak a vizsgán, hiszen ha valamit, akkor a világszerte egyszerűen csak a gonosz szinonimájaként rögzült Microsoft imidzsét nem lesz egyszerű kivakarni a mocsárból. Már csak azért is problémás a dolog, mert a fő riválisnak, az Apple-nek évek óta van egy jól működő, időről-időre megújulni képes koncepciója, amelyben két karakter, a Mac-et megszemélyesítő Justin Long és a pécét alakító zseniális színész, John Hodgman kettősének fantasztikus alakításaira épül.

Aztán elkezdtek szállingózni a hírek, amelyek arról szóltak, hogy Boguskyék nem mást fognak megtenni a kampány arcának, mint Bill Gates-t, ami azoknak, akik látták a nagyvezér búcsúztatására összedobott, sztárokkal telezsúfolt, kifejezetten vicces filmet, nem is tűnt annyira elvetélt ötletnek. A leglúzerebb fejű milliárdos mellé azért be kellett tolni egy igazi karaktert is, aki képes lesz a filmeket megtölteni élettel. Erre a szerepre az ország egyik legnépszerűbb komikusát Jerry Seinfeldet nézték ki, aki egy közép-amerikai ország éves költségvetésének megfelelő összegért cserébe rá is bólintott az ajánlatra.

Ezután következtek a várakozás felfokozott hónapjai, amikor különböző, vadabbnál vadabb találgatások láttak napvilágot arról, mire is fognak épülni a Microsoft imidzsét megmenteni hivatott kampány filmjei. Aztán két héttel ezelőtt egyszer csak megérkezett a nagy durranás, ami sokak nagy örömére inkább csak egy halk pukkanás lett, az is a szagosabb fajtából. A reklámblogok darabokra cincálták a filmet, és Bob Garfield, az AdAge kriktikusa sem fogta vissza magát, amikor a negatívumokat kellett összeszedni a kampányról. Én nem vagyok róluk ilyen rossz véleménnyel, és a fanyalgás helyett inkább összefoglalnám a őket néhány tőmondatban azok számára, akik a szöveges poénokra épülő szpotokat nem teljesen értik.

Az elsőre elég semmilyennek tűnő sztori arra épül, hogy Seinfeld és Gates összefutnak egy cipőboltban, ahol Seinfeld hülye tippekkel segít Billnek a vásárlásban. A megfelelő lábbeli kiválasztása és néhány erőlteett poén után Bill a kasszánál felmutatja a kölyökkori fényképét ábrázoló, William Gates névre kiállított platinum klubtagsági kártyáját. Az egésznek zavarba ejtően semmi köze sincs a Microsofthoz, és az Apple sem kap egyetlen jobbegyenest sem. Egyedül a film végén hangzik el egy kérdés Seinfeld szájából, aki azt szeretné megtudni, hogy a Microsoft mérnökei nem tervezik-e, hogy a közeljövőben előállnak egy ehető számítógéppel, és arra kéri a cégvezért, hogy ha igen, akkor adjon neki jelt a nadrágjával. Erre Gates megáll, és a fenekét megrázva igenlő választ ad. Ennyi.

 

A sorozat második darabja már sokkal fogyaszthatóbbra sikerült. Ebben a két főhőst egy átlagos amerikai család házában láthatjuk, ahová azért jöttek, hogy közelebb kerüljenek az átlagemberekhez, akiktől az évek során mindketten eltávolodtak. Ebben a filmben talán még kevesebb szó esik a Microsoftról, mint az elsőben, szinte végig csak a sitcomokra hajazó történéseket láthatunk, amelyekben a családtagok és a két vendég között egyre feszültebbé válik a légkör, amíg végül ki nem teszik a szűrüket a lakásból. Az ötperces klip lényegi fél perce csak a végén következik, amikor Seinfeld újra elkezd áradozni, mondván Gates már több mint egy milliád embert kapcsolt össze egymással, és azon tűnődik, hogy mi következhet még ezután? E-mailező békák, aranyhalak saját weboldallal, vagy blogot író amőbák? Végül megkéri Gates-t, hogy ha ez az eszmefuttatása helyes, akkor adjon elő egy kis robot-táncot, amit Billy Boy örömmel meg is tesz. Kövezzetek meg, de én ennél a filmnél már mosolyogtam egyik-másik poénon, bár bevallom egyelőre én sem nagyon értem, pontosan hová is akarnak ezzel az egésszel kilyukadni a redmondiak.

 

Gondoltam, a mai nap talán magyarázatot adhat erre a titokra is, mert a hírek arról szóltak, hogy ma új szakaszába lép a kampány. Hogy mennyire volt ez tudatos lépés, vagy mennyire kényszerültek rá a Seinfeldes filmek vártnál hűvösebb fogadtatása miatt, mindenesetre Billék abbahagyták az első vonalat, és egy merész húzással belecsaptak a lecsóba. Egyenesen nekimentek az Apple reklámjának és hétköznapi emberek, celebritik és egy John Hodgman-hasonmás bevetésével betámadták azt az Apple által szorgalmasan építgetett sztereotípiát, hogy a pc egy idejétmúlt, béna, lúzer dolog. Eva Longoriától Pharrel Williamsen keresztül egészen Deepak Chopráig (WTF???) jönnek az arcok, hogy büszkén a szemünkbe mondják "I'm a PC", ezzel próbálva változtatni a már-már szitokszóvá váló kifejezés jelentésén. Furcsa dolog így direktben betámadni a Mac hirdetéseket, hiszen ez egyúttal annak az elismerése is, hogy bár ők az óriások, kommunikációban a pinduri almás cég diktál. Másrészt viszont jól is kijöhetnek belőle, hiszen ha tényleg sikerül elmozdítani a pc megítélését a béka segge alól, és legközelebb, amikor valaki Apple-reklámot néz, már ez a film is ott motoszkál majd a fejében, talán kritikusabban szemléli majd azokat. Nagy kár, hogy ez az egész hozzánk még a hírekben is alig ér el, pedig most bizony itt van a fő frontvonal a reklámban, ez a modern idők Coca-Pepsi harca, amit majd a reklámtöri órákon fognak tanítani, már he egyszer nálunk is lesz ilyen. Nézzétek meg a filmeket, aztán mondjátok el, szerintetek jó úton indultak-e el a Crispines fiúk vagy ezúttal beletört a bicskájuk a Vistába.

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr81666410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hering 2008.09.19. 10:33:09

Nagyon jó írás, alapos munka, gratulálok. Engem most nyertél meg a blognak.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.09.19. 11:45:16

Tényleg jó írás. De a microsoft kampánya akkor is félig-meddig lopás, ha visszavágásból csinálja.(lásr I'm a mac -kampány 2006-2007) Másolat lesz, ugyanúgy mint a windows:), de attól még lehet sikeres, ugyanúgy mint a windows:) Egyébként a filmek nem ikerültek rosszul..... (nehogy nekem essen itt valaki, hogy fikázom a windowst, az nem ez a blog, van ere más küzdőtér)

adrant 2008.09.19. 12:38:56

Nekem egyáltalán nem tetszett ez a harmadik film. Csupán azért mert kedves átlagemberek és sztárok szavalnak – a szövegírók által megírt – okosságokat, még nem fog közelebb kerülni a szívemhez a Microsoft.
Nekem egy ilyen tesztimónia ma már semmit sem jelent. Le**rom ha a mesterfodrász ajánlja a sampont, nem érdekel ha fogorvos néni nyújtja a szuperjó fogkrémet, hidegen hagy, ha a mosógépszerelő vízkőoldó mosószerrel támad.... Mindenki megfizethető. Elég pénzzel ma már szegény cápákat is rá lehetne beszélni egy új instantleves reklámjára.
De ha megpróbálom ezen túltenni magam, és úszok az árral, akkor is kizártnak tartom, hogy ne fordult volna elő – legalább egyszer –, hogy ne k**va anyázzon Eva Longoria, Pharrel Williams, vagy Deepak Chopra, azért mert ordenáré módon befagyott az Ablaka. És azt is kizártnak tartom, hogy fiatal farmertervező csaj ne szentségelt volna, mert kék halál „színezte” be az új kollekcióját, vagy az afrikai tanárnő, mert lefagyott a 200 kisgyerek segélyt igénylő word dokumentuma.
Az „Élet falak nélkül” szlogenre pedig csak annyit mondanék, hogy kissé idejétmúlt és semmitmondó. Többre is futhatta volna az ügynökségnek.
Csak a rekord kedvéért: én nem vagyok egyik rendszer elkötelezett híve sem, de ha ezek alapján kéne döntenem, mindenképpen az Apple győzne.
De azért kíváncsian várom, mit tartogatnak még a reklámszatyrukban Bogusky-ék.

beatlejuice 2008.09.19. 20:12:25

az első két filmet nem igazán értettem, érdekesek, de ennyi. a harmadik viszont tetszett.
ez a „felválallom, hogy nem trendi mac-et használok” dolog akkor lenne tökéletes, ha elismernék és felsorolnák a legtöbb hibát. amik (vagy amennyi) egyébként az apple termékeinél szintúgy előfordulnak, csak azt jópofább elhallgatni.
(jah, amúgy én sem vagyok elkötelezett, mindkettőn dolgozom naponta, amióta csak vannak)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.21. 17:08:58

adrant
Teljesen egyetértek veled, a példáid pedig magukért beszélnek. Köszi.

kacsa! 2008.09.21. 18:31:18

Ha Eva Longoria egy PC, akkor én is az vagyok 8)

sanya18 2008.09.22. 00:17:44

na mer tán ami apple az csak jó lehet? lol :D safari? iphone? divat az alma. ma. és holnap? jön a körte és rögtön vége... amugyis, ma már a mac is pc... de ez másik téma :)

berciXcore 2008.09.22. 06:06:55

kacsa!:
nem inkább egy pendrive szeretnél lenni? ;D

kuyacica · http://yellowjacket.blog.hu 2008.09.25. 03:27:55

helo

van mar negyedik darab is, im a pc 2es verzio, ha gondolod beteheted.

www.youtube.com/watch?v=RT4ZZJPK8Ds

itt amugy orrba-szajba nyomjak ezeket tenyleg, amiota kijott minden nap lattam pedig csak a daily show ele ulok le este kb.

reszemrol egyebkent "Im a PC and I run Linux.' ;)

es ami a buzzt illeti, szerintem megtette hatasat. igaz h en geek kozegben (muszaki egyetem) mozgok, de tenyleg beszed tema lett hogy im-a-pc es hat vegulis ez a cel.

kew1n 2008.09.25. 10:12:16

nekem nem kellenek reklamok h szeressem a microsoftot :)

amirevagysz 2008.09.25. 15:27:33

lehet, hogy nem lesz díjnyertes, de gyönyörûen válaszol arra a szánalmas ábrázolásra, hogy egy szemüveges könyvmolyt mutatok, mint visszataszítót. igazából ez a végtelenített háttér, meg a hétévseknek szóló viccelôdés pont olyan, mintha egy microsoft reklám lenne. reméljük benne lesz a copy-paste opció az iPhone frissítésben.

mizie 2009.01.11. 16:32:27

Az első kettő hülyeség, ahhoz a Microsoft túl nagy hogy jófejeskedjen.

Ellenben a 3. kibaszottul ott fogja meg a Mac tökét ahol kell. Igaz a végén a mondat nagyon sántít a Microsoft szájából de összképileg nagyon jó.

mizie 2009.01.11. 16:55:17

jah és a legjobb a Novell válasza az egészre (igaz ez korábbi)
www.youtube.com/watch?v=F5llEFZyRVo

balazsman 2009.01.18. 14:08:54

teljesen felesleges ez a "harc", olyan kb, mintha a Culinaris és a Tesco menne egymásnak...
Azt kérditek, mi az a Culinaris?
No, ezt kérdezi több millió átlagos számítógép használó is, ha a Mac-jelenségről beszélsz neki...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása