Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hét kérdése: Van értelmük a reklámcélú blogoknak?

A múlt héten kísérletet tettünk arra, hogy egy játékos szavazás keretében felmérjük a hazai reklámügynökségek megítélését. A szavazás végül nem úgy alakult, ahogy mi azt előzőleg szerettük volna, így utólag be kell látnunk, hogy a szavazás ebben a formájában nem volt igazán életképes kezdeményezés. Talán eleve szerencsésebb lett volna úgy feltenni a kérdést, hogy melyik a legismertebb vagy a legnépszerűbb reklámügynökség, így el tudtuk volna kerülni azt a látszatot, mintha mi ezt egy véresen komoly, nagy szakmai értékkel bíró megmérettetésnek szánjuk. Ennek ellenére örülünk, hogy ennyi szavazat érkezett, és boldogan nyújtjuk át az utolsó pillanatban belehúzó Laboratory Ideasnak a győztesnek járó virtuális csemegekosarat, amelybe néhány csomag cikóriakávé, táblás csoki és tusfürdő közé jókívánságainkat és elismerésünket csomagoltuk. Köszönjük mindenkinek, aki részt vett ebben a játékban, és leadta a szavazatát az általa preferált ügynökségre.

De most térjünk is rá eheti témánkra, ami nem más, mint a gomba módjára szaporodó, reklám célzattal indított, általában egy nagy ATL-kampányhoz csapott blogok kérdése. Az utóbbi hónapokban nagyon elharapóztak itt a dolgok, blogoltak már a Happyness Factory torzszülött szereplői, vezetett weblogot az Unicum Next eltűnt receptje után nyomozó kissé paranoid gasztro-detektív, indult egy a Nike által szponzorált Futóblog és olvashattuk már a Benkő Zoli nevében közzétett rejtélyesen semmitmondó bejegyzéseket a Volksbank külön bejáratú blogjában. De nem sorolom most az internet összes Frankeinsteinjét, elég annyi, hogy elképesztő méreteket öltött mostanra a reklámblogolás, lassan már semmit sem lehet a piacra dobni anélkül, hogy arról ne vezetne valaki blogot.

A legtöbb ilyen jellegű kezdeményezést elnézve az az ember érzése, mintha az ügyfeleknek mindösszesen ennyi csapódott volna le a teljes webkettőből, mintha az újszerű internetes lehetőségek és a blog indítása egy és ugyanazon fogalom lenne. Ezt a blogokat övező, már-már vallásos áhitatot persze az ügynökségek kegyetlenül kihasználják, és a prezentáció feltúrbózásaként vagy egyszerűen csak a reklámötletet helyettesítve minden boldog és kevésbé boldog ügyfélnek megpróbálnak eladni legalább egy ilyen jellegű ötletetet. De hát nincs ezen mit csodálkozni. Gondoljunk csak bele, milyen felszabadító érzés lehet az ügyfelek arcán elterülő angyali elégedettséget látni, miután kimondtuk a buzzword-öt: blog!

Persze nem azt mondom, hogy semmi értelme sem lenne egy reklámcélú blognak, de túlmisztifikálni sem érdemes őket. Ráadásul az első fecskék szinte mindegyike -tisztelet a kivételnek - fájdalmas érdektelenségbe csúszott, amin a bérkommentelők egyenhozzászólásai, a be nem regisztrált, hirtelenjében kitalált nevek alatt tett elismerő és bíztató megjegyzések csak rontanak. Ennek ellenére talán lehet ezt jól is csinálni, csak ahhoz persze jó tollú írók, egy vicces, jól kitalált koncepció és néhány hiteles, őszinte arc szükséges. Kíváncsi vagyok, mi a véleményetek a blogdömpingről, felfújt és hamarosan kipukkadó lufinak vagy épp ellenkezőleg, lassan beérő, letisztuló és szép jövő előtt álló reklámozási formának gondoljátok. Ez a kérdés, válasszatok!

Címkék: blog reklámszavazás 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr29673499

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.09.24. 17:04:50

A hét kérdése: Van értelmük a reklámcélú blogoknak?A múlt héten kísérletet tettünk arra, hogy egy játékos szavazás keretében felmérjük a hazai reklámügynökségek [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rézfaszú Bagó 2008.09.24. 10:09:58

Olyanok a blogok, mint a reklámok. Unalmasak, sablonosak, egysíkúak. Azt felejtik el a tisztelt ügyfelek és kreatívok, hogy a neten nem a gagyi mosóporreklámokkal kell versenyezni, hanem az izgalmas, érdekes, vicces blogokkal, ami mellett egy ilyen Bankő Zoli labdába sem tud rúgni.

Kikkoman 2008.09.24. 10:17:47

Szerintem a Futóblog az idáigi egyetlen (!!!!!) pozitív példa. A többi úgy szar, ahogy van.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.09.24. 10:40:36

Sajnos a legtöbb reklámcélú blog elég ötlettelen. A futóblog mellett szerintem a Feritívi anno nagyon jó volt. De hogy negatív példát is felhozzak, a Procternek volt egy nagyon gyér blogja a Gilette Venus termékéhez akárhol borotválkozó testvérpárral: pengecsajok.blog.hu/

Eltron 2008.09.24. 10:51:46

Sofokles
Ez a pengés nagyon gáz. Viszont a Feritíví tényleg egész tűrhető volt.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.09.24. 11:08:09

Én nem hiszem, hogy annyira sok reklám-blog lenne; talán pont azért, mert nem ismerik ezt a felületet és nem is akarják még. Gyerekcipő.
Viszont a H-D blogja, az umlautos jó volt.Kicsit.

ponybitch 2008.09.24. 11:17:19

Szerintem tok jo dolog, hogy vegre rajottek egyesek, hogy van ez a webketto is. Mas kerdes, hogy tenyleg otvar a legtobb, viszont Feritivinek innen is egy pirospont es szentkep :)

Amugy itt a komment ablakban szerintem egesz fasza a Raiffeisen ad a captcha mellett :)

Charles Kadlott vagyok, tetovált vagány · http://damaged.blog.hu/ 2008.09.24. 11:23:18

Így van, a hazai reklámblogok sajnos ötlettelen szarok.

ponybitch 2008.09.24. 11:17:19
igen, én is észrevettem, jó ötlet volt, ügyes kihasználása a felületnek.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.24. 11:24:08

ponybitch
Azt hiszem ez egyfajta eszköz lehet az indexesek kezében, amivel arra akarják rábírni a látogatókat, hogy regisztráljanak be, mivel az indapassosoknak nem jelenik meg ez a szörnyűséges sárga folt.:)

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.09.24. 12:59:09

"Ezt a blogokat övező, már-már vallásos áhitatot persze az ügynökségek kegyetlenül kihasználják, és a prezentáció feltúrbózásaként vagy egyszerűen csak a reklámötletet helyettesítve minden boldog és kevésbé boldog ügyfélnek megpróbálnak eladni legalább egy ilyen jellegű ötletetet." Csak helyeselni tudok.

Nem baj, ha kidobott pénz, nem baj, ha nem illeszkedik a célcsoport médiahasználatába, de csináltunk nekik webkettőt. Parasztvakítás ezerrel, amit különösen bagy előszeretettel alkalmaz a *cenzúra* és *cenzúra* nevű ügynökség :)

Kexx 2008.09.24. 16:10:02

Eddig nem is érdekelt ez blogreklámozosdi (a futóról nem is tudtam, h reklám, az unikum blog meg már messziről reklámblog volt, így kimaradt), de most megnéztem az unikumosat. Ezt találtam az egyik kommentben:

"Mrs. Smith 2008.07.15. 11:55:03
Nekem semmi bajom ezzel az egésszel. NEM reklám hanem egy detektív-történethez hasonló dolog. Az íz kombináció tényleg remek, és minél többet kóstolgatom a Next-et rájövök, mindig vmi újjat fedezek fel. Hihetelen...de igaz! Nekem bejön. Na ennyit erről...és azért eléggé bunkó kommentek is vannak... "

Először csak csóváltam a fejem, hogy ennyire hülyének nem nézhetik az embert, aztán leesett: ez nem bérkommenter tollából származik, hacsak nem tényleg nagyon hülye. Ezt olyasvalaki írta, aki kiröhögi az egész reklámblog-elképzelést. Úgyhogy fogyasztói engedetlenségre szólítok fel mindenkit, írjatok ehhez hasonló talpig benyalos kommenteket, és akkor az emberek leszoknak az ilyen hülyeségek olvasgatásáról, mert mindenki azt látja, hogy a blog futtatói teljesen hülyének nézik őket.

SándorSzabolcs · http://karma.blog.hu 2008.09.24. 17:09:12

Na akkor erre most válaszolok egy posztban :)

executor 2008.09.24. 18:35:52

A futóblog nem rossz, főleg, hogy a kezdeti teljesen átlátszó lúzer tagadás után színt vallottak, "feladta magát" az addig szimplán futóként kommentelő Nike szakember (ezt is sejtette mindenki) és hajlandók normálisan beszélni más márkákról is, mint az ipod és a nike. Sőt, tartok tőle, hogy baj lesz a szponzorálással, mert a futók kezdenek renitenskedni (Józsi Polar órát akar, Winkler bevallotta, hogy a kedven cipője adidas) - mintha kezdenének átmenni egyfajta közszolgálatiságba.
Sok embert megfogtak viszont azzal, hogy abszolút kocafutók szerepelnek (Józsinál a 13 éves lányom gyorsabban futja a 100m-t, Uj Péter még egy centit sem futott a fájós lábujja miatt, a legtöbbet messze Winkler futja, aki ennek ellenére olyan tokával bír, mint egy mangalica - hétfőn láttam ebédelni btw) - de szimpatikusak, képesek legyőzni önmagukat, jó példát mutatnak.
Több reklámblogot, ami hatással lett volna rám, nem láttam.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.24. 20:25:54

executor
És mi van Benkő Zolival? Ő nem elég hiteles neked?:)

Árpi 2008.09.24. 21:32:25

reklámbuzi:
www.youtube.com/watch?v=DBdChXeJ-sM

erről mehetne valami jóarcú komment

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.24. 21:57:52

Árpi
Ne má. Ez a spamkomment a gyengém. Küldj e-mailben bármit, de ne pakold be a linket nem oda tartozó posztokhoz. Feszült leszek tőle, aztán szedhetem a nyugtatót én is marokszámra.

Árpi 2008.09.24. 22:33:27

de nem tudom hogyan lehet neked mail-t küldeni :D
mi a mail címed? mert komolyan itt sehol nem találni?

ui: ez spam? mindjárt lesz*pom magam

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.24. 23:04:04

Árpi, ne tedd!
Az zavarja csak az én kicsi lelkement, amikor egy posztban oda sehogy sem kapcsolódó linket betesz valaki, hű meg há de jó ez a reklám. Túl sokszor játszották ezt már el Heinekemusic-os meg hasonló spambajnokok, ezért erre már rámjön a rángógörcs. Ha jó szándék vezetett, akkor ne vedd magadra ezt az inget, és bocs.
A mailcímem ugyanaz mint a nickem és gmail.com.

executor 2008.09.24. 23:06:21

RB, ha már hitelesség: nem tudom, jártál-e a futón, de pl. az a poszt, amiben Winkler futás közben leltározza, hogy mi van a hűtőjében, amit rögtön felfalhat, ha hazaér, irodalmi díjért kiált. :D

beatlejuice 2008.09.25. 00:04:36

a címben feltett kérdésre a válasz, hogy naná.
hogy felesleges-e egy reklámcélú blog, az elég nehezen ítélhető meg külső szemlélőként. ismerni kéne az adott kampány médiahasználatát. mondjuk, hogy működik-e az adott blog, gyorsan kideríthető. :)

mivel a valóban sikeres (híres, látogatott, kedvelt) blogok száma egyértelműen elenyésző az összes blog számához képest, érdekes lenne megnézni egy statisztikai adatot, valakinek van ilyen? kíváncsi lennék, hogy a sikeres reklámcélú blogok aránya magasabb-e...

fcuk · http://blog.lfsteam.com 2008.09.25. 14:52:52

Ha már felemlegetted a Heinekenmusicos bandát (aminek neve olvasására kapásból rándult egyet az öklöm), olyan jól csinálták a spammelést, hogy azóta NEM vagyok hajlandó Heinekent inni. Szerintem nem egyedül. Egyszerűen nem tudom felfogni, hogyan bérelhettek fel ennyire láma embereket egy kampányhoz. Hacsak nem az XY konkurens sörgyár reklámozta agyon Heinekenéket a spamekkel:)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.09.26. 12:56:40

reklámbuzi: Nem mindegy, hogy egy reklámblog célja mi is. Miért?

Ha két bank úgydönt, hogy reklám céljából blogot indít, ebből az egyik kamu alkalmazottak, ügyfelek nevében dícséri telibe a szolgáltatását egy nagyobb blog szolgáltatáson...

A másik a saját domainje alatt, pénzügyi szakemberekkel indít gazdasággal foglalkozó blogokat, ahol nem csak róluk van szó, hanem valóban hasznos írások születnek, befektetésről, stb. Ha levélben kérdezel, előfordul, hogy postban válaszolnak, de végig tiszta a kép: Ők nem ismerik minden bank termékeit, szolgáltatásait, így, ha a sajátot megfelelőnek találják akkor azt említik.

De nem mindegy az sem, hogy a Suzuki reklámjait készítő csapat csinál egy kamu blogot, vagy a Honda fizet az egyik típus köré épülő klubnak, hogy "ugyanmár blogoljatok az én oldalamon is, a pénzen kívül sokmindenben segítjük ezt". Mindegyik irány reklámbloghoz vezet, és mindegyik mégis más.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása