Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A múlt héten arról kérdeztünk meg benneteket, hogy szerintetek van-e értelme reklámcélú blogot indítania egy cégnek. Én személy szerint sokkal lesújtóbb eredményre számítottam, azt gondoltam, hogy az eddigi példák inkább elvették a kedveteket az ilyen jellegű blogok olvasásától. Abban nem is tévedtem, hogy szinte mindenki nagyon kritikusan állt hozzá a kérdéshez, de a többség alapvetően továbbra is jó ötletnek tartja a reklámblogokat. Persze csak bizonyos feltételekkel, amit az is mutat, hogy a legtöbben azt a választ jelölték meg, miszerint abban a formában, ahogy most kezelik a cégek a blogokat, többet ártanak velük, mint használnak. Viszont azzal szinte mindenki egyetértett, hogy ha hiteles emberek írnák a blogokat, és nem néznék hülyének az olvasókat, akkor érdemes lenne ilyen jellegű kezdeményezéseket indítani. Csak egy viszonylag kisebb csoport gondolta úgy, hogy a reklámcélú blogok csupán arra jók, hogy az ügynökség megvezesse velük az ügyfelet, webkettős maszlaggal öntve nyakon az amúgy tökéletesen középszerű kampánygondolatot. Öszegezve tehát jöhetnek a reklámblogok, de a készítőknek fel kell kötniük a gatyájukat, nem lehet félvállról venni egy ilyen kezdeményezést, mert az olvasók szépen kiművelődtek már e téren.
Ezek után lépjünk egyet tovább, és nézzük meg a blog kontra reklám kérdéskörnek egy másik aspektusát. Ezúttal arra a kérdésre keressük a választ, hogy van-e értelme egy cégnek blogokon hirdetnie magát. A múltkor szőrmentén volt már erről szó, amikor a Plastik média szerzőjével csináltunk villáminterjút. A tapasztalatok alapján ez a kérdés jobban megosztja az internetes társadalmat, mint Győzike. Sokak szkeptikusak ez ügyben, és azzal érvelnek, hogy a hazai blogoknak elenyésző a látogatottsága, ami nem tétel egy nagyobb reklámkampányban. És még ha az is lenne, nem kellőképpen dokumentált, így alig követhető, nehezen vagy egyáltalán nem számon kérhető. Mások véleménye szerint azért nincs, mert a hazai blogok nem tesznek mást, mint szolgalelkűen másolják a hasonló külföldi blogokat, és nem fektetnek elég időt, energiát saját tartalmak fejlesztésébe, így nem tudnak vonzókká válni a hirdetők szemében. Egy másik ellenérv szokott lenni, hogy egy blog és annak gazdája nehezen kontrollálható, ott olyan vélemények is elhangozhatnak, amelyek nem kívánatosak egy hirdető számára.
Persze a másik tábornak is megvannak a maga érvei. Az egyik az, hogy egy blog számos esetben sokkal hitelesebb hirdetési felület tud lenni, mint egy átlagos honlap, hiszen látogatottságát és olvasótáborát hosszú és kitartó munkával és interakciók ezreivel csipegette össze. Így aztán a hirdető ebből a hitelességből is profitálhat, hiszen vannak olyan blogok, amelyeken rang megjelenni. A másik gyakran elhangzó érv - főleg a szakmai vagy egy jól körülhatárolható téma köré épülő blogok esetében - hogy a hirdetés sokkal jobban célozható, egy adott téma iránt érdeklődő csoport sokkal hatékonyabban elérhető. Arról nem is beszélve, hogy a blogokon való hirdetés töredéke egy nagyobb oldalon való megjelenés költségeinek, ami szintén olyan tényező, amelyet egy kisebb pénzű hirdetőnek érdemes szem előtt tartania. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, kattintsatok, szavazzatok, és fejtsétek ki, mit gondoltok minderről! Különösen az ügyféloldalon dolgozók gondolatait olvasnám szívesen, jó lenne tudni mit tartanak vonzónak, vagy mit hiányolnak a blogokból.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.