Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hét kérdése: Érdemes blogokon hirdetni?

A múlt héten arról kérdeztünk meg benneteket, hogy szerintetek van-e értelme reklámcélú blogot indítania egy cégnek. Én személy szerint sokkal lesújtóbb eredményre számítottam, azt gondoltam, hogy az eddigi példák inkább elvették a kedveteket az ilyen jellegű blogok olvasásától. Abban nem is tévedtem, hogy szinte mindenki nagyon kritikusan állt hozzá a kérdéshez, de a többség alapvetően továbbra is jó ötletnek tartja a reklámblogokat. Persze csak bizonyos feltételekkel, amit az is mutat, hogy a legtöbben azt a választ jelölték meg, miszerint abban a formában, ahogy most kezelik a cégek a blogokat, többet ártanak velük, mint használnak. Viszont azzal szinte mindenki egyetértett, hogy ha hiteles emberek írnák a blogokat, és nem néznék hülyének az olvasókat, akkor érdemes lenne ilyen jellegű kezdeményezéseket indítani. Csak egy viszonylag kisebb csoport gondolta úgy, hogy a reklámcélú blogok csupán arra jók, hogy az ügynökség megvezesse velük az ügyfelet, webkettős maszlaggal öntve nyakon az amúgy tökéletesen középszerű kampánygondolatot. Öszegezve tehát jöhetnek a reklámblogok, de a készítőknek fel kell kötniük a gatyájukat, nem lehet félvállról venni egy ilyen kezdeményezést, mert az olvasók szépen kiművelődtek már e téren.

Ezek után lépjünk egyet tovább, és nézzük meg a blog kontra reklám kérdéskörnek egy másik aspektusát. Ezúttal arra a kérdésre keressük a választ, hogy van-e értelme egy cégnek blogokon hirdetnie magát. A múltkor szőrmentén volt már erről szó, amikor a Plastik média szerzőjével csináltunk villáminterjút. A tapasztalatok alapján ez a kérdés jobban megosztja az internetes társadalmat, mint Győzike. Sokak szkeptikusak ez ügyben, és azzal érvelnek, hogy a hazai blogoknak elenyésző a látogatottsága, ami nem tétel egy nagyobb reklámkampányban. És még ha az is lenne, nem kellőképpen dokumentált, így alig követhető, nehezen vagy egyáltalán nem számon kérhető. Mások véleménye szerint azért nincs, mert a hazai blogok nem tesznek mást, mint szolgalelkűen másolják a hasonló külföldi blogokat, és nem fektetnek elég időt, energiát saját tartalmak fejlesztésébe, így nem tudnak vonzókká válni a hirdetők szemében. Egy másik ellenérv szokott lenni, hogy egy blog és annak gazdája nehezen kontrollálható, ott olyan vélemények is elhangozhatnak, amelyek nem kívánatosak egy hirdető számára.

Persze a másik tábornak is megvannak a maga érvei. Az egyik az, hogy egy blog számos esetben sokkal hitelesebb hirdetési felület tud lenni, mint egy átlagos honlap, hiszen látogatottságát és olvasótáborát hosszú és kitartó munkával és interakciók ezreivel csipegette össze. Így aztán a hirdető ebből a hitelességből is profitálhat, hiszen vannak olyan blogok, amelyeken rang megjelenni. A másik gyakran elhangzó érv - főleg a szakmai vagy egy jól körülhatárolható téma köré épülő blogok esetében - hogy a hirdetés sokkal jobban célozható, egy adott téma iránt érdeklődő csoport sokkal hatékonyabban elérhető. Arról nem is beszélve, hogy a blogokon való hirdetés töredéke egy nagyobb oldalon való megjelenés költségeinek, ami szintén olyan tényező, amelyet egy kisebb pénzű hirdetőnek érdemes szem előtt tartania. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, kattintsatok, szavazzatok, és fejtsétek ki, mit gondoltok minderről! Különösen az ügyféloldalon dolgozók gondolatait olvasnám szívesen, jó lenne tudni mit tartanak vonzónak, vagy mit hiányolnak a blogokból. 

Címkék: blog reklámszavazás 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr33700272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brezi 2008.10.07. 10:55:19

Szerintem nincs érteleme, túl macerás, túl szabados az egész. Ellenőrizhetetlen, mérhetetlen, számonkérhetetlen. Nem erre vezet az út.

Kikkoman 2008.10.07. 11:08:41

Brezi

Ez hülyeség, már bocs. Szerintem igenis érdemes blokokon hirdetni. Az, hogy nem mérhető nem igaz, ma már csomóan elfogadják a Google Analytics adatokat. A kontrollálhatatlanságról meg csak annyit, hogy a brand-edről akkor kapsz negatív visszajelzést, ha nem hirdetsz ott. A cenzúra ideje már lejárt.

dnd 2008.10.07. 11:26:57

Szerintem a blog ugyanolyan médiafelület, mint bármi más. A hirdető ugyanazon szempontok alapján, amelyek alapján egyéb online felületeket kiválaszt, választhat épp blogot is. Az az előnye mindenképp megvan, hogy általában jól körülhatárolható érdeklődésű emebreket lehet vele elérni, tehát viszonylag pontos a célzás. Ha lennének olyan médiások, akik az orruknál meg az előregyártott sémáknál tovább látnának, egész hatékonyan lehetne használni. ( Bocs, médiások :-P )

A másik témához kicsit visszakanyarodok: a reklámcélú blogolás szerintem necces. Mégpedig a két műfaj egymásnak ellentmondó mivolta miatt - a reklám alap attribútuma az őszintétlenség, a blogé meg az őszinteség. Ezt a kettőt összehozni elég nehéz. Számtalanszor szembesülünk ugyanezzel a problémával, pl. akkor is, amikor drága ügyfeleink "virált" akarnak.
Tényleg RB, egyszer írjál már a virálokról is, az jó téma :-)

Charles Kadlott vagyok, tetovált vagány · http://damaged.blog.hu/ 2008.10.07. 12:03:19

Persze, hogy van értelme! Vannak azért itthon olyan blogok, amiket rengetegen néznek. (Persze ezeknek a gazdái között is vannak olyanok, akik ezt elutasítják.)
szavazni majd otthon fogok, mert le van tiltva itt a doboza...

boni · http://theoneandonly.freeblog.hu 2008.10.07. 12:29:54

djuice egy idoben hirdetett blogokon amit onnan tudok h az en blogomon is volt egy ilyenkis raklikkelheto barmicsoda, es klikkeles utan tortent az elszamolas tehat ellenorizheto/merheto.
az mar mas kerdes h kiafrancot erdekel egy telefonreklam egy blogon :)

pekmester 2008.10.07. 12:42:29

én annak örülnék ha legalább a blogokon nem másznak az arcunkba az a rengeteg reklám...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.10.07. 12:44:52

Nem ügyféloldal vagyok, így(!:) szerintem (perszehogynaná) érdemes (lenne)

Csak a nagy médiaügynökségek kicsit ...túl kényelmesek (és akkor még elegánsan fikáztam...)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.07. 12:45:46

Meg kell nézni a BKVFigyelőt. Ügyesen csinálja, sokan olvassák, és ott vannak a hirdetők. A nyereségét visszaforgatja a látogatók számának növelésébe, nyereményjátékokat szervez. Őstehetség.
Szerintem.

Dee 2008.10.07. 13:01:36

Mint fogyasztó, gyűlölöm az ilyen hirdetéseket, még sosem kattintottam rá egyre sem (sokszor csakazértsem), sőt, utálom, ha túlságosan szembetűnnek, zavarják az olvasást.
De ha ezzel foglalkoznék, vagy olyan blogot vezetnék, aminek reklámosításáért fizetnének, gondolom pártolnám. :)

critics 2008.10.07. 13:03:16

"A nyereségét visszaforgatja a látogatók számának növelésébe, nyereményjátékokat szervez"

Aha. Annak bizonyára semmi köze ehhez, hogy a blog.hu szabályzata szerint tilos reklámot kirakni, de a nyereményjáték engedélyezett. (Egyébként kivánxcsi lennék, hogy azért közben fű alatt mennyit kap érte.)

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.10.07. 13:03:26

A blogokon való hirdetéshez első körben a blogszolgáltatóknak kellene lépniük, hogy megteremtsék a hirdetés feltételeit. (Azon túl, hogy hajlandók a címlapjukra hirdetést kitenni, illetve megcsinálnak egy reklámblogot.)

Egy-egy blogon megjelenni egy hirdetőnek szvsz akkor érdemes, ha az mondjuk Plastik-kaliberű, ezeket viszont egy (esetleg két) kezünkön össze lehet számolni.

A médiások kényelmesek mert nincs (min.) két-három munkanapjuk egyeztetgetni x blogszolgáltatóval és y bloggerrel?! Hát így is lehet mondani. Én inkább azt mondanám, hogy nem feltétlenül éri meg, amíg nem adottak a feltételek.

Dee 2008.10.07. 13:06:50

Na éppen msot toltak a képembe valami autót, az X-re megnyitotta magát... Ilyenkor a rákattintások számára apellálnak, vagy azt is nézik, ki marad ott - persze örömtől repesve, akciókra vadászva, órákig bolyongva az oldalon - 2 mp-nél tovább...?

majomka 2008.10.07. 13:08:58

most lehet, h hülyének néznek páran, de a blog tulajdonosa megszabhatja, hogy az ő blogjában milyen reklámoknak enged teret? Szerintem, ha igen, akkor hogynelenneértelme. De tartok tőle, hogy nem. Ugye?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.07. 13:37:30

"Feltöltött tartalmaidban, vagy ahhoz kapcsolódóan csak olyan reklám jellegű tartalmat helyezhetsz el, amiért semmilyen harmadik féltől nem kapsz ellenszolgáltatást. Ettől csak a Szolgáltató engedélyével térhetsz el."

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.07. 13:44:48

Szerintem azokon a blogokon igenis van értelme reklámokat elhelyezni, amik ismertek és stabilan hozzák a napi jópár ezer fős látogatottságot. Más kérdés, hogy ilyenből nincsen túl sok Magyarországon, de azért akad pár olyan is, aminél ez adott és a téma is elég pontosan behatárolható. A blog.hu esetén pedig innentől a labda az Indexnél van, hogy vagy ő maga szervezzen hirdetéseket blogokra a bevétel korrekt elosztásával, vagy legalább azt mondja, hogy megoldhatod magad. Ez utóbbi persze életszerűtlen, mert nem a konkurenciát akarják ők sem erősíteni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.07. 13:47:19

Ha hirdető vesz egy reklámához felületet, mondjuk 1 millió oldalletöltésre, akkor neki mindegy, hogy az Index-en jelenik meg, vagy 456 blogon.

1 millió oldalletöltés = 1 millió oldalletöltés így is, úgy is ...

balta (az igazi) 2008.10.07. 13:50:16

szerintem van, csak ki kellene találni, hogy milyen legyen a blogreklám. És nem arról beszélek, hogy kiteszel egy bannert vagy akármilyen reklámfelületet, hanem hogy miképpen tudod szervesen úgy beépíteni a blogba a mondanivalódat, hogy ne tűnjön rögtön spam-nek. Sztem pld. a pár héttel ezelőtti "sárga/fekete bankos" megszpozorált azonosító felület jó volt (azok látták csak, akik nincsenek beregisztrálva).

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.07. 13:56:05

Silentsound
Az index blogpolitikája megérne egy külön fejezetet, de csak akkor érdekes az ő hozzáállásuk, ha jelentkezik ilyesmire igény. Az autózz! blognál lenne rá kereslet?

balta
Ez egy jó példa. A Raiffeisen látott fantáziát a blogokban, és biztos vagyok benne, hogy azt a hirdetést sokkal többen látták, mint ha ugyanezért a pénzért vettek volna egy egyszeri megjelenést valamelyik indexes aloldalon.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.07. 14:11:56

reklámbuzi >>>

Silentsoundal ez nálunk napi téma már. Az ő blogjára és az enyémre is annyi érdeklődő van, hogy ki tudnám adni jövő szeptemberig az összes reklámhelyet.

Sajnos a bloghu szabályzata jelenleg nem teszi ezt lehetővé, de dolgoznak egy olyan megoldáson jelenleg, ami jó a hirdetőnek, jó nekik, és jó a bloggernek is. Erre még egy picit várni kell.

Ami a pénz visszaforgatást kritizálta:
Jelenleg semmilyen formában nem lehetne blogokon hirdetni, ha kapsz érte cserébe valamit, így ez a blog is megszegi a szabályzatot, a Google reklám kihelyezésével.

Én nem bajlódtam ilyennel, ezért tettem ki pl. a pólópokol bannerét, ingyen, majd a reklám végén kaptam pólókat, természetesen nem a reklámért cserébe, csak úgy ;) Ha ez valakit zavar odafentről, akkor az majd szól.

Egyébként erről a témáról napokat lehetne beszélgetni, és vitatkozni, főleg azért, mert amint látom, jelenleg az én blogomon van a legnagyobb banner, és flash orgia.

Mr_Wolf 2008.10.07. 14:18:40

A relevancia kérdése is elgondolkodtató.
Ha egy barkácsáruház barkácsblogot szponzorál, egy fűszergyártó főzöcskeblogot vagy egy könyvkiadó megtámogatja Szily szóvicc szösszenetét, urambocsá egy kamerát kovácsoló kompánia egy videoblogon hirdet - az nem veri ki a biztosítékot. Ha síkköszörűket gyártanék, és a zindex kismama blogba pakolna, nem vígasztalna, hogy a kismamák egymilliószor kattintottak a legújabb síkköszörűm bannerjára azért, mert mellszívónak nézték.

balta (az igazi) 2008.10.07. 15:02:56

na, azért azon nagyon csodálkoznék, ha BKV figyelő vállalására az index nem kapná fel a fejét tüstént és adna erre engedélyt, mondjuk 50%-ot megtartva magának a bevételből. Továbbra is remegve várom a napot, hogy végre az internet reklám 95%-ban ne ide/oda kihelyezett bannerekből álljon, legyen az standard, avagy sticky, netalántán rolling...

Wolf, egyébként vagy olyan "ismerősöm", akik vettek egy nagy adag megjelenést click-through alapon, és a tervezett 2 hónap helyett fél évig ment a banner, mire végre lekattintották nekik. Baromira hatékony kampány...

dnd 2008.10.07. 16:21:00

Feltételezem, hogy nem minden blog blogszolgáltatón keresztül valósul meg. Ha szolgáltatón keresztül, akkor a felület tulajdonosa nyilván a szolgáltató, és rajta múlik, hogy mit, mennyiért, hogyan enged kirakni. Ha viszont valakinek saját blogja van, azaz egy blog műfajban üzemelő saját honlapja, akkor ott ő rendelkezik a felülettel, nem-e? Hogy pénzért értékesítse azt, annak meg nyilván vannak jogi feltételei.
Az eddigiek alapján úgy tűnik nekem, hogy a blogok hirdetőfelületként való használata főleg azért nem általános, mert még nincs kitalálva a rencer, nincs a dolognak bevett gyakorlata. Azaz a médiások nem dolgozhatnak a kész sémák szerint ,-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.07. 16:22:40

reklámbuzi: Kereslet lenne a hirdetési felületre, csak az tilos. Ezért várom már nagyon, hogy az index előrukkoljon valami elfogadható megoldással, mert a dögöljön meg a szomszéd tehene is az nem feltétlenül a legjobb verzió senkinek.

A raiffeisen-es hirdetés ötlet szinten tényleg jó lenne, ha esetleg fizetne az index jutalékot a megjelenések után, mert ilyen nem nagyon volt sajnos... Mert persze oké, hogy szeretünk blogot szerkeszteni, de mégiscsak csomót dolgozunk vele, ők meg csak kitették szó nélkül a reklámot rá. Gondolom a bank cserébe komoly összegeket fizetett ezért.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.07. 16:24:34

balta: Megkerestük már ezzel az indexet, nem foglalkoznak egyedileg a blogokkal hirdetés témában, kivéve persze a szerkesztőségen belüli blogokat, de az meg egész más tészta.

kelemenbandi · http://kelemenbandi.hu 2008.10.07. 18:47:14

Egyetlenegy kérdés csak. dnd ötlete miért nem követhető? Miért nem migrál a bkv és az autozz évi tizenpárezerért el a blog.hu-ról, viszi magával az olvasótáborát, és eladja a reklámhelyeket, amiket el tudna adni most egy évre? Ha tényleg így van, akkor hajrá, mert az biza hoz bevételt. Minimális ráfordítással. Vagy köt benneteket a bloghu? Mert szerintem nem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.07. 19:03:35

kelemenbandi: az indexről elég sok új látogató jön ezekre blogokra, az általad vázolt esetben viszont ez a nagyon sok látogatás elmaradna és kérdéses, hogy megérné-e ennyire függetlenedni. Ezért is várunk arra, hogy mivel rukkol elő az index. Saját domainje van a BKV Figyelőnek meg az autózz!-nak is, de mindenkinek az volna az optimális megoldás, ha az index-szel tudnánk reklámszerződni.

páva vagyok hagyjatok repülni 2008.10.07. 21:38:58

6 éve dolgozom egy nagy cégnél (ügyféloldalon), szóval csak az itteni benyomásokról írhatok. Én nagyon netközpontú vagyok, és elég jól vágom a témát, de nálunk ez nagyon gyerekcipőben jár. tök jól el lehet nekik adni ezeket a webkettes maszlagokat, mert semennyire nem mozognak virtuális térben. annyit tudnak róla, hogy "interneten hirdetni jó, azt sok fiatal olvassa". és hogy "érdemes honlapot csinálni egy terméknek, mert ott közzétehetjük az akció részleteit". szóval lenne még mit tanulni.

páva vagyok hagyjatok repülni 2008.10.07. 21:46:45

no így újra elolvasva talán nem egyértelmű, mit akarok mondani: szerintem egyáltalán nem mindegy, honnan van az 1 milla oldalletöltés, mint ahogy nem mindegy, hogy a blikkben látod a hirdetést, vagy a hvg-ben.

fcuk · http://blog.lfsteam.com 2008.10.08. 10:34:10

Személy szerint szinte csak blogokon található reklámokra, hirdetésekre kattintok. Hozzátartozik, ezek nem google reklámok.

Példa, grafikával, dizájnnal foglalkozó blogokat olvasgatok napi rendszerességgel. Ezeken ha társoldalak, termékek reklámjai akadnak fixen beépítve, azok sokkal megbízhatóbbak számomra. Vagy a blogtulaj személyes tapasztalata fűződik hozzá (pl. grafikus illető, van egy jó wacomja, kihelyez wacom bannert), vagy a blogja színvonalát fenntartandó csak olyan hirdetést hajlandó kitenni, aminek tárgyát egyébként jóismerőseinek is ajánlaná. Ezek jól elhelyezve szinte vonzzák a kattintásaim.

beatlejuice 2008.10.08. 11:52:24

egyetértek az előbbi kommenttel (fcuk)
az adott blog hitelessége erösiti a blogon szereplö reklámok hitelességét, persze ehhez feltétel, hogy a blog szerkesztöje a hirdetéseket is a postjaihoz hasonló körültekintéssel válogassa

ilyen szempontból (mint olvasó, mondom ezt) egyáltalán nem baj, hogy pillanatnyilag nincs bevételi lehetöség, hiszen a függöséget is kizárja, s a blogírót nem feszíti vmilyen anyagi késztetés, azt teszi ki, amit felvállalhatónak tart

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása