Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy magyar kreatív reklámblogját olvassa a világ

Egy magyar reklámszakember nem tud beleszólni a nemzetközi reklámélet folyásába, sőt még annak is örülhet, ha egyáltalán követni tudja azt. Így tartja legalábbis a közvélekedés, ami persze csak arra jó, hogy egy tehetséges magyar reklámos megcáfolja. És hogy ki az a kivétel, aki erősíti szabályt? Raszl Ivánnak hívják, és nem kevesebbet ért el, mint tető alá hozta a világ jelenleg legolvasottabb reklámblogját az Ads of the Wolrd-öt. Ez az az oldal, amit minden magára valamit is adó reklámos napjában legalább egyszer csekkol inspiráció vagy információ után kutava. Az oldal gazdáját faggattam a kezdetekről és a nemrégiben alakított, itthon eddig példa nélküli koncepcióra épülő reklámügynökségéről.

Honnan jött az ötlet, hogy reklámblogot indíts?

Az  Ads of the World olyan igényből született, amit annak idején egyetlen létező blog vagy oldal sem tudott kielégíteni. Ismeretlen témákban akartam gyorsan körülnézni: mi jót vagy érdekeset csináltak eddig mások. Egyszer kaptam egy turisztikai ügyfelet, és nem voltam járatos a témában, így kerestem ugyan, de kevés és rendszerezetlen anyagokat találtam, illetve méregdrága szolgáltatásokat, mint a Luerzers (általában tele reklámversenyekre készült scamekkel). Ezért úgy gondoltam, tök jó lenne csinálni egy olyan archívot, ahol rendszerezve találhatóak kampányok, amelyek egyrészt bemutatják hogy mi készül ma a világ bármely részén, különböző témakörökben, másrészt inspirálnak is. A másik szempont az AotW megalkotásánál az volt, hogy egy másodperc alatt át lehessen tekinteni az új tartalmat az oldalon, ezért született a képkockás layout a főoldalon.

Mennyi idő kellett ahhoz, hogy beérjen a dolog, és egyáltalán hol tartotok most?

Az első év a gyűjtögetésről szólt, viszonylag kevés olvasó részvételével. A második évben viszont már tömegével küldték az ügynökségek a munkáikat. A harmadik évre pedig a legnagyobb forgalmú nemzetközi reklámos közösség lettünk. Átlag 20 millió havi oldalletöltésünk van és 48 ezer regisztrált felhasználónk világszerte. Csak összehasonlításképpen: ez a forgalom több mint duplája a legnagyobb reklámújság, az adage.com forgalmának. Számomra fontos és az emailekből tudom, hogy az oldal személyes sikerekben is katalizátorként működik. Sok olvasó írta, hogy miután megjelentek a munkái a főoldalon, előléptették vagy felajánlottak neki egy álomállást. Szuper érzés, hogy valakinek segíthettem a szakmai előrelépésében.

Van még hová fejlődnötök?

Persze, folyamatosan fejlesztjük az oldalt, nemrégiben szabtuk például újra a blog arculatát. Nem mellesleg egy hónappal ezelőtt elindult a reklámgyűjteményünk is: az Ads of the World Research (http://research.adsoftheworld.com). Ez fizetős ugyan, de itt több mint 2 millió reklámot scanneltek es digitalizáltak be eddig a kollégák és az archív folyamatosan bővül. Hamarosan magyar anyagok is szerepelnek majd.

A blog mellett egy saját reklámügynökséget is tető alá hoztál. Ebbe miért vágtál bele?

A 7Field reklámügynökség is hasonlóan saját igényből fakadó vállalkozás volt. Szerettem volna olyan igényes ügynökségnél dolgozni, ahol időben és térben is megvalósul a szabadság. Nem találtam, ezért megteremtettem magamnak és kollégáimnak ezt a típusú munkahelyet. Egy kreatívnak a klasszikus 9-5-ig munka egy irodában nem ideális. Bankárokra es ügyvédekre van szabva (bár engem például idegesít, hogy munkaidőn kívül egyetlen bankot sem lehet felkeresni). Egy kreatív akkor tud lelkes es valóban kreatív maradni, ha reggel felkel, és tudja, hogy azt csinálhat aznap, amit akar. Ha akar, bemegy dolgozni az irodába, ha akar, otthonról nyomja, ha akar, lemegy a laptoppal a közeli kávézóba, vagy kivesz egy napot, és kirándul egyet. Térbeli és időbeli szabadság, szó szerint. Jó példa a rendszer flexibilitására, hogy van két nagyon jó kollégánk, akik általában éjszaka dolgoznak. Bár napközben nincsenek gép előtt, tudjuk, hogy a srác, aki egész délelőtt gördeszkázott, vagy a kollegina, aki a kislányát lovagolni vitte délután, biztosan nincs kiégve szakmailag. Dolgoznak nálunk diákok is, akik "főállásban" az Iparművészetire járnak. Tőlük is sok friss gondolat jön nap mint nap.

 

Hogy reagáltak erre az ügyfelek? Nem idegenkednek ettől az újdonságtól?

Az ügyfelek oldaláról általában két fontos igénnyel szembesülünk: sokminden tegnapra kell, valamint a munka legyen mindíg friss és kreatív. Az elsőt úgy teljesítjük, hogy bárhol, bármikor tudunk foglalkozni az asap igényekkel is. A munka pedig úgy tud hosszú távon is kreatív maradni, hogy a rendszerből adódóan van a munkán kívül is életünk, fel tudunk töltődni, és ezért könnyen jönnek az ötletek. Az ügyfeleink pedig a visszajelzések alapján elégedettek. A legnagyobb márkák, amiken dolgozunk a Pampers, az Ariel es Coca-Cola. De dolgozunk magyar márkákon is, mint például a Libri es Az Étterem című tv műsor, ami decemberben indul az m1-en. Fontos célkitűzésünk, hogy olyan munkákat találjunk és ajánljunk meglevő ügyfeleinknek, amelyek elkészítését mi magunk is élvezetesnek találjuk. Próbálunk mindig új dolgokat kitalálni, olyanokat amik nekünk is meredek. Gondolok itt különféle viral és mediahack technikákra vagy technikai szempontból újító kültéri megoldásokra. Költségeink alacsonyak, és az információ áramlása is gyors, mert nincs managementünk és support személyzetünk, csak jó technikai hattér. 10 hónapja működünk és 12-en vagyunk. A sikereinket és erőfeszítéseinket az ügyfeleink és az idő mindeddig igazolta!

Ámen!

Címkék: blog interjú hungarikum ügynökség

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr7686472

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.10.09. 14:10:56

Egy magyar kreatív reklámblogját olvassa a világEgy magyar reklámszakember nem tud beleszólni a nemzetközi reklámélet folyásába, sőt még annak is örülhet, ha egyáltalán [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.09. 10:21:59



Büszkék vagyunk Rád! Csak a világ tudja-e, hogy magyar csinálja?

Kikkoman 2008.10.09. 10:53:20

Beszarok. Az Ads Of The World-öt egy magyar srác csinálja? Évek óta olvasom, és sosem gondoltam volna. Ez a legprofibb site, szinte minden nap felmegyek, hogy megnézzem, mi újság. Gratulálok, ez nagyon fasza dolog!

Brezi 2008.10.09. 11:10:50

Ez tényleg nagy dolog, minden elismerésem a tiéd Iván. Iván, engem az érdekelne, hogy ennek kapcsán megismertek-e téged odakint? Tudják, hogy ki vagy?

Sub Zero 2008.10.09. 11:13:42

Nekem most leesett az állam.

vanabi 2008.10.09. 11:25:36

Aztakurava. Bár ha belegondolok, nem is megléepő. Mindenesetre gratulálok hozzá!

beatlejuice 2008.10.09. 14:14:23

ez biza szép dolog, ez az interjú meg ami benne van, felbizsergett bennem szunnyadó patriotizmusom

Simon Bolivar 2008.10.09. 14:30:10

Én tudtam, hogy Iván csinálja, innen is gratulálok neki, a 7Fields-hez meg sok sikert és kitartást!

Ivan Raszl · http://adsoftheworld.com 2008.10.09. 21:42:54

Nagyon koszi mindenkinek a biztatast! Nagyon jol esik toletek!

Tovabbi jo bloggolas reklambuzi! Mennyire cool hogy fogalmam sincs ki vagy valojaban! Lehet hogy evek ota egyutt dolgozunk. :)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.09. 22:00:48

Ivan, azért az feltűnt volna, bár a hazai reklámban sosem lehetsz biztos semmiben. Köszi az interjút, remélem sikerült vele sokaknak kellemes meglepetést szerezni.

ppekka 2008.10.10. 12:31:59

Konkrétan elképesztő, hogy lehet normálisan is csinálni ezt az egész nemnormális szakmát.

Csak így tovább - illetve pontosabban nem így, hanem mindig úgy, ahogy épp gondolod! ;-)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.10. 15:12:52

Yeah :). Ez igazán jó hír. Azt lehet tudni, milyen díjakat söpört be még ezen kívül mind Iván (netán az ügynökség keretein belül), mind az ügynökség?

poTomek 2008.10.10. 19:38:47

Arra lennék kíváncsi, hogy mindezt (site, ügynökség) itthonról csinálod, vagy külföldön élsz?

FeCsa 2008.10.11. 00:44:35

Egyik kedvenc oldalam:) Gratula:) Jobban bele gondolok, hogy ami nincsen agyon ajnározva és egy nagyszerű dolog ahhoz biztos köze van egy magyarnak:)
Őszinte gratula és kitartást;-)

Ivan Raszl · http://adsoftheworld.com 2008.10.12. 21:08:28

Repülő majom: Eddig egy versenyen vettem részt, IAAA gold-ot kaptam egy Coca-Cola-s online aktivációért. Nem vagyok nagy pártolója a versenyeknek, de tudom hogy jó PR eszköz. Tervezzük, hogy 7Field keretében indulunk.

Ivan Raszl · http://adsoftheworld.com 2008.10.12. 21:09:33

poTomek: Érden élek és az Andrássy úton a volt ÁVH székházban van az irodánk.

Hátazért 2008.10.13. 13:25:34

Több mint egy éve járok oda és kommentelgetek, nagyon jó oldal! Szerintem a rendszeres, kiadós frissítések és a letisztult egyszerűség teszi elképesztően sikeressé. Azontúl sok jóagyú kreatív szól hozzá, amiből szintén lehet tanulni. Jah és tudtam, hogy magyar a májszter :) Gratulálok és remélem nem hagyod abba még jó ideig!

vigarc · http://www.fulopattila.com 2008.10.13. 15:31:51

Csatlakozom az előttem szólokhoz, én is hetente többször nézegetem, de nem tudtam, hogy magyar ötlet és megvalósítás. Gratulálok! Még emlékszem is, milyen büszke voltam, mikor megláttam egy magyar ügynökség munkáját rajta :)) Erre kiderül, hogy az egész ötlet magyar. Nagyon ügyes!

kbanna 2008.11.19. 19:46:33

Ezek szerint a kreatív szakmát lehet hosszútávon is kreatívan, kiégés nélkül művelni? Netán jól és ráadásul jókedvűen?
Kedves Iván, eladom a férjemet, vagy legalábbis bérbeadom, ha szükségeltetik még egy grafikus, vagy web-designer art director a csapatodba.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása