Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Egy magyar reklámszakember nem tud beleszólni a nemzetközi reklámélet folyásába, sőt még annak is örülhet, ha egyáltalán követni tudja azt. Így tartja legalábbis a közvélekedés, ami persze csak arra jó, hogy egy tehetséges magyar reklámos megcáfolja. És hogy ki az a kivétel, aki erősíti szabályt? Raszl Ivánnak hívják, és nem kevesebbet ért el, mint tető alá hozta a világ jelenleg legolvasottabb reklámblogját az Ads of the Wolrd-öt. Ez az az oldal, amit minden magára valamit is adó reklámos napjában legalább egyszer csekkol inspiráció vagy információ után kutava. Az oldal gazdáját faggattam a kezdetekről és a nemrégiben alakított, itthon eddig példa nélküli koncepcióra épülő reklámügynökségéről.
Honnan jött az ötlet, hogy reklámblogot indíts?
Az Ads of the World olyan igényből született, amit annak idején egyetlen létező blog vagy oldal sem tudott kielégíteni. Ismeretlen témákban akartam gyorsan körülnézni: mi jót vagy érdekeset csináltak eddig mások. Egyszer kaptam egy turisztikai ügyfelet, és nem voltam járatos a témában, így kerestem ugyan, de kevés és rendszerezetlen anyagokat találtam, illetve méregdrága szolgáltatásokat, mint a Luerzers (általában tele reklámversenyekre készült scamekkel). Ezért úgy gondoltam, tök jó lenne csinálni egy olyan archívot, ahol rendszerezve találhatóak kampányok, amelyek egyrészt bemutatják hogy mi készül ma a világ bármely részén, különböző témakörökben, másrészt inspirálnak is. A másik szempont az AotW megalkotásánál az volt, hogy egy másodperc alatt át lehessen tekinteni az új tartalmat az oldalon, ezért született a képkockás layout a főoldalon.
Mennyi idő kellett ahhoz, hogy beérjen a dolog, és egyáltalán hol tartotok most?
Az első év a gyűjtögetésről szólt, viszonylag kevés olvasó részvételével. A második évben viszont már tömegével küldték az ügynökségek a munkáikat. A harmadik évre pedig a legnagyobb forgalmú nemzetközi reklámos közösség lettünk. Átlag 20 millió havi oldalletöltésünk van és 48 ezer regisztrált felhasználónk világszerte. Csak összehasonlításképpen: ez a forgalom több mint duplája a legnagyobb reklámújság, az adage.com forgalmának. Számomra fontos és az emailekből tudom, hogy az oldal személyes sikerekben is katalizátorként működik. Sok olvasó írta, hogy miután megjelentek a munkái a főoldalon, előléptették vagy felajánlottak neki egy álomállást. Szuper érzés, hogy valakinek segíthettem a szakmai előrelépésében.
Van még hová fejlődnötök?
Persze, folyamatosan fejlesztjük az oldalt, nemrégiben szabtuk például újra a blog arculatát. Nem mellesleg egy hónappal ezelőtt elindult a reklámgyűjteményünk is: az Ads of the World Research (http://research.
A blog mellett egy saját reklámügynökséget is tető alá hoztál. Ebbe miért vágtál bele?
Hogy reagáltak erre az ügyfelek? Nem idegenkednek ettől az újdonságtól?
Az ügyfelek oldaláról általában két fontos igénnyel szembesülünk: sokminden tegnapra kell, valamint a munka legyen mindíg friss és kreatív. Az elsőt úgy teljesítjük, hogy bárhol, bármikor tudunk foglalkozni az asap igényekkel is. A munka pedig úgy tud hosszú távon is kreatív maradni, hogy a rendszerből adódóan van a munkán kívül is életünk, fel tudunk töltődni, és ezért könnyen jönnek az ötletek. Az ügyfeleink pedig a visszajelzések alapján elégedettek. A legnagyobb márkák, amiken dolgozunk a Pampers, az Ariel es Coca-Cola. De dolgozunk magyar márkákon is, mint például a Libri es Az Étterem című tv műsor, ami decemberben indul az m1-en. Fontos célkitűzésünk, hogy olyan munkákat találjunk és ajánljunk meglevő ügyfeleinknek, amelyek elkészítését mi magunk is élvezetesnek találjuk. Próbálunk mindig új dolgokat kitalálni, olyanokat amik nekünk is meredek. Gondolok itt különféle viral és mediahack technikákra vagy technikai szempontból újító kültéri megoldásokra. Költségeink alacsonyak, és az információ áramlása is gyors, mert nincs managementünk és support személyzetünk, csak jó technikai hattér. 10 hónapja működünk és 12-en vagyunk. A sikereinket és erőfeszítéseinket az ügyfeleink és az idő mindeddig igazolta!
Ámen!
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.