Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Axa reklám oda-vissza

Már a Kreatív Online és az index reklámfórumán is napok óta téma ez a reklám, így mi sem hagyhatjuk ki reklámszemlénkből. Bevallom, én egy kicsit értetlenül állok a nagy hype előtt, mert amikor megnéztem, bennem nem hagyott különösebben mély nyomokat. Nem azt mondom, hogy rossz, de ahhoz képest, ahogy ezt sokan beharangozták, engem érintett meg különösebben. Nem is tudom, talán a szokatlanságában lehet az ereje, és abban, hogy nem nézi agyalágyultaknak a potenciális ügyfeleit. Nem egy újabb nyomorék reklámcsaláddal támadja be őket, hanem egy kis gondolkodást igénylő ötlettel próbálja felpiszkálni a elvízkövesedett agysejteket.

Az alapötletet, vagyis hogy egy szöveget visszafelé olvasva a jeletése épp az ellenkezője lesz az eredetinek, nehezen lehetne eredetinek nevezni. Erre - mint ahogy arra a fórumokban is többen rámutattak - szakállas viccek is épülnek, sőt már Mikszáth Akli Miklósában is szerepelt ilyen jellegű megoldás (Napóleoni jóslat). Az ötlet újdonsága mindössze abban rejlik, hogy ezt valaki egy reklámban használta fel. Ezért mondjuk jár az elismerés, kár, hogy maga a kampány csak egy adaptáció, a magyar ügyfelet mindössze annyiban illeti dícséret, hogy sok más országgal szemben volt bátorsága ezzel kijönni a magyar piacon. Első pillantásra valóban nem rossz a szpot, hiszen szokatlanságával, egyszerűségével szinte leugrik a képernyőről a fejhangon visító szpot közül, viszont az adaptáció során dolgozhattak volna még egy kicsit a szövegen, hogy az gördülékenyebb, magyarosabb legyen, és talán érdemes lett volna egy kicsit rövidebbre venni, mert így egy kicsit bepunnyad a néző az egyperces darálás végére.

A kampánnyal sokkal inkább az a baj, hogy csupán egy formai ötletre épül, így nem lesz folytatható, az ötlet hosszú távon nem használható. Az, hogy - szép magyar szóval élve - mennyire one off, jól mutatja a szemmel láthatóan kínban fogant szlogen is. Annál, hogy másképp / mint mások talán az egyik kedvencem, a "Más, mint más", esetleg a "Több, mint biztosító" vagy az örök sláger, "A biztosító" lehetett volna semmitmondóbb. De nem akarom szétcincálni a kampányt, hiszen összességében pozitív színfolt ez a nagy magyar szürkeségben. Ha így gondolod, akkor szavazz. Ha nem, akkor is. 

Update: A reklám megítélését némileg módosítja, hogy korántsem annyira újszerű, mint aminek beállítottam, mivel az alapötletet Lopez Murphy 2005-ös kampányfilmjében már megcsinálták, ráadásul a kampány Arany Oroszlánt kapott Cannes-ban. Szóval a helyzet egy kicsit olyan khm...- khm...

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (4,3/5)

Címkék: biztosító reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr56701832

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szerelemblog 2008.10.10. 17:38:24

Reklámszemle: Axa reklám oda-vissza

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geo_morph 2008.10.10. 11:24:16

Jópofa. A tagadás tagadása. Ügyes. Nekem tetszik.

zurhajos · http://zurhajos.wordpress.com 2008.10.10. 11:28:21

Én moziban film előtt,láttam először, ott tetszett, tévében nem annyira. De tényleg csak a tény, hogy máshogy próbálják megközelíteni mint a többiek, üde színfolt.

W Joe 2008.10.10. 11:32:30

Nekem nagyon tetszett, amikor először láttam. Az az egy baj van vele, hogy másodszorra már nem érdekes, unalmas végignézni, mert így már hosszú.

TH 2008.10.10. 11:35:00

Szerintem nem rossz reklám. Sajnos nem tudom, hogy mennyire igaz. Az emberek nem hisznek a bankoknak. :)

TH 2008.10.10. 11:36:45

A "másképp, mint mások" valóban semmitmondó, de ettől függetlenül nem a legrosszabb, és legsemmitmondóbb. Az összproblémám annyi vele, hogy nincs benne az üzenet, hogy ez a másképp, ez jobb-e, mint másoknál.

Anonym US 2008.10.10. 11:36:48

elsőre nagyon jópofa volt, másodikra csak beugrott, hogy igen, ez az a jópofa reklám, harmadikra idegesített, hogy már megint végig kell hallgatnom az összes szöveget kétszer...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.10. 11:37:38

Nekiem ez volot az első találkozásom ezzel a reklámmal, de bejövős. Kicsi színfolt, de kiemelkedik a szürkeségből. Kicsit. Kapott egy kis négyest (vagy ötös alát, na)

mindegy 2008.10.10. 11:38:34

Szerintem meg nagyon kínos, hogy egy ügynökség lenyúl egy három éves díjnyertes kampányt, gagyi módon lefordítja egy kicsit elferdíti ügyfélkompatibilisre és sokkal szarabbul megint megcsinálja. Nem tudom, ki csinálta ezt, de ássa el magát.
Itt van Lopez Murphy 2005-ös kampnyfilmje:
www.youtube.com/watch?v=lFz5jbUfJbk

nyi 2008.10.10. 11:42:15

Egyet értek az előttem szólóval.

Lopni nem szép dolog, már a Bibliában is írták.

A mai reklámkészítők kreativitása abban merül ki, hogy megkeressék a forrást ahonnan nyúlni tudnak.

Szánalmas...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.10. 11:42:55

mindegy
Köszi, hogy belinkelted a reklámot, nekem nem ugrott be, nagy vagy! Ennek fényében viszont nagyon kellemetlen a dolog, de nem az itthoni ügynökségnek, hanem annak, aki a worldwide cuccot készítette.

balage 2008.10.10. 11:45:07

Az utóbbi idők szerintem legjobb bankos/biztosítós reklámja - elegem van nyuszómuszó ;-)

Anonym US 2008.10.10. 11:45:41

lássuk csak tudok-e én is ilyesmit csinálni?

sajnos
a reklámok is
átverik az embereket,
ha hagyják
a bankok is

ddevil 2008.10.10. 11:45:42

Jópofa, jópofa, bennem megragadt elsőre, viszont már másodszorra is állati unalmas, aztán meg.....

Ádám 2008.10.10. 11:47:21

Anonym US
Teljesen egyetértek!
A negyediknél már tudtam a szöveget, és mondtam magamban, jó, jó, menjen már tovább, b@szki.
Én például a "mettálos" Emesét 40x-re sem unom. vagy az "eladó a menyasszony"-os expresszt.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.10.10. 11:49:06

Még csak egyszer láttam tv-ben, ezért jónak tartom, és mindenképpen ötletesebbnek, figyelemfelkeltőbbnek, mint más reklámokat, harmadszorra viszont tényleg idegesítő lehet, szóval rövidre kell fogni a kampányt, mielőtt, átfordul a jópofa egy szörnyű kínlódásba a hosszú szöveg miatt...

nemmindegy 2008.10.10. 11:52:09

Mindegy végre rávilágított a lényegre. Ráadásul cannes-i díjnyertest lopni: pfff and LOL. Mélyre ható elemzést írni erről meg enyhén szólva is varjúra vetődés... úgyhogy a blognak is megy a standing ováció : )))

Anonym US 2008.10.10. 11:53:46

Ádám 2008.10.10. 11:47:21

Emesétől én már sajnos kockásat hányok, de annak más oka is van.
Mindenesetre szvsz. sajnos a reklám halála ha _túl_ sokat adják.
(Sokat muszáj, azért reklám, csak meg kell(ene) találni az egyensúlyt.)

Q-rious 2008.10.10. 11:57:15

Az is sokat ront a reklám értékén, hogy az AXA azonnal megszívatta az ügyfeleit, amint megvette az ELLÁ-t. A céges számlák 0 ft-os havi számlavezetési díját majdnem 1000 Ft-ra emelte, anélkül, hogy utalási díjakat vagy mást csökkentett volna. (Közben az utóbbi években alaposan lementek a céges számlák korábban horribilis díjai.) Szóval ugyanúgy hülyére veszik az ügyfeleket, mint a többi bank. :(

franz 2008.10.10. 11:57:39

mindegy,

ha már cannes-i cucc sokkal szarabb újrahasznosításáról van szó, orcám elképedt mikor viszontláttam a herba "natural is what suits you best" filmjét kinder színekben. nem is értem hogyan lehet ezt. ugyanaz a gyártócég?

az eredeti:
www.youtube.com/watch?v=KtcRv20Yfo0

a nemtommi:
www.youtube.com/watch?v=TQfwCOw5rLU&feature=related

egyébként meg csodálatos látni a különbséget. ez az igazság pillanata: kábé ennyire értenek hozzá a multik felkészült marketingesei.

dnd 2008.10.10. 11:57:51

Ááá, most már értem, miért győzködtem az ismerősöket, hogy ez nem új AXA reklám, mert én ezt már régen láttam!
Hát persze hogy láttam, csak az nem AXA volt, hanem az eredeti... Kínos.
De azért mielőtt rávetnénk azt a bazi nagy követ az elkövetőkre, azért adjunk egy esélyt megmagyarázni. Hátha meg lehet valahogy.

banglades 2008.10.10. 12:09:13

Egyszer jó, de másodszor már nagyon unalmas, mert azért ez nem akkora poén és elég puritán a kivitelezés. A nagyon poénos reklámokat is csak azért nézi meg az ember tö Az elmebeteg UPC-s szerelőket szívesen megnézem meg egyszer-kétszer, mert fel lehet fedezni valami új részletet benne.

Adrienn 2008.10.10. 12:16:23

én már elsőre is túl hosszúnak és túl unalmasnak találtam. moziban láttam, film előtt, és alig vártam, hogy vége legyen. aztán egyszer ment a tv-ben is, akkor már elkapcsoltam... szerintem egyetlen pozitívuma, hogy más... de itt véget is ér a lista.

◄ViZion 2008.10.10. 12:28:38

Színfoltnak színfolt, jobb, mint a mai átlag reklámok, bár valóban, sokadikra fárasztó és hosssssszzzzzúúúúú...
Nekem is az UPC és Emese a favorit.
Emese vegye ki a pénzét most, és csődöljön a bank, ez lehetne az új részben :)

Évezredek óta a legjobb a "Gerapppppáááá" volt...

majomka 2008.10.10. 12:34:35

Tegnap este láttam egy másik AXA-s reklámot, egyszer az is különleges volt...

ara 2008.10.10. 12:52:52

"kis gondolkodást igénylő ötlet"
hahaha, na ne tulozzunk, ez egy durva szajbaragos agymoso mantra, ami arrol szol, hogy ha csak felig figyelsz ide, 1 perc mulva elhitetjuk veled, hogy a mennybol jottunk es most is, mint ahogy mindig, csak az volt nekunk a fontos, hogy neked az ugyfelnek, ja, valojaban szarnyaink is vannak, es persze semmikeppen sem ennek az ellenkezoje igaz, rofl

biztos hallottatok mar az NLP-rol, ja nem, akkor hajra

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.10.10. 13:02:38

kicsit hosszú, másodszorra
harmadszorra meg

de kilóg a sorból, pozitív értelemben


az meg, hogy nyúlás, nem von le semmit magának a spotnak az értékéből
(csak az alkotókéból..:)

rendezvényszervező · http://rendezvenyszervezo.blog.hu/ 2008.10.10. 13:17:24

Ez tényleg jó reklám! Tetszett, bár egy kicsit hosszúnak tartom!

cinnamon mouse 2008.10.10. 13:43:01

Nekem tetszett, mikor először láttam, de maximálisan egyetértek az előttem szólókkal: másodszorra, harmadszorra már kínlódás.
Meg aztán....én semmivel jobban nem bízom meg a cégben ezután sem :-)

Tee · http://tee.korkep.sk 2008.10.10. 13:52:58

Nekem elsőre is nagyon unalmas volt.

Monorau Bukurea 2008.10.10. 13:53:03

Miért is van ez a reklám, Axa-stílusban:

Csak mert az Axánál az a menő,
ha hülyének nézik az embereket,
ha reklámban másnak mutatják magukat,
és utálják
az eredeti ötleteket,
tulajdonképpen imádják
a hosszú reklámokat,
az öntelt monológokat,
viszont az emberek gyűlölik
a kreativitást,
minek is túlragozni?!

balta (az igazi) 2008.10.10. 14:02:27

mindegy... linkjéig azt gondoltam, hogy ez egy nagyon szuper reklám, és végre nem a szokásos elcsépelt "boldog család, mosolygós gyerek, aranyos kutyus" biztosítós reklám, hanem valami más. Valami más lett volna, ha ezek szerint korábban már nem csinálták volna meg. Ez így már valóban visszavesz a fényéből... mindegy

chico 2008.10.10. 14:06:17

SZVSZ ez a legjobb fogyasztóvédelmi reklám ever. Akinek kicsit is szélesebb a látóköre, az kapásból vágja, mekkora fraudi elszólás.

Az üzenet az én olvasatomban: olvashatod te, Kedves Ügyfél akármennyire gondosan az apróbetűs részt, tudunk mi olyan szerződést gyártani, hogy ugyanazokból a szavakból mégiscsak az jön ki, hogy Nekünk egy fillért se kelljen fizetni Neked, lényeg a tetemes havonta beszedett díj, meg a lehúzás...

TH 2008.10.10. 14:07:22

mindegy 2008.10.10. 11:38:34
Ez komoly, ezek szerint az egész kampány lopás. Így már csak szánalmas, hiszen semmi eredetiség nincs benne. És tényleg max. 2x nézhető végig, mert túl hosszú.

gojszi 2008.10.10. 14:34:57

ara: osztán mire ez a rossz szájíz? Ez bizony - én is meglepődtem - egy reklám.
Mintha valahol olvastam volna már, hogy ez egy adaptáció.
TH: ezt te MONDOD vagy csak bólogatsz?:)

skvugdskuvsdiov 2008.10.10. 14:45:00

nagyon tetszik.
regota az elso reklam amire mindig hatrafordulok megnezni:)

-ling 2008.10.10. 15:05:32

Lem egyik, jövőben játszódó művében az írók épp akkor arathatnak babérokat, ha mindenki által ismert klasszikust módosítanak...
manapság kellemesen meglepő, ha egy cég pusztán szövegre épülő, egyszerű reklámot vállal be. hogy nem új, persze csalódást kelt (igaz, csakis szakmai körökben), de a reklámblokkot látók többsége ezt nem tudja, és talán nem is számít, hogy megtudják-e valaha, a lényeg, hogy értelmes reklámot is látnak, olyat, ami meghaladja a rágógumi-szintet. ritka példája az intelligens, hülyének nem néző anyagoknak.
szóval sztem inkább jó hogy megy, mint rossz...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.10. 17:00:44

mindegy fényében nekem is újra kell gondolnom: van még egyáltalán eredeti ötlet?

Trek 2008.10.10. 17:15:05

Franz: A Kinder tényleg kemény. És az az érdekes, hogy amennyire vicces az eredeti, annyira nem az a másolat, pedig igazán szolgaian próbálták újraalkotni. Ez miért van.

Nadu Judit · http://pentagram.extra.hu 2008.10.10. 18:41:27

Eltekintve attól, hogy sokadszorra az ember lehet, hogy már nem szívesen hallgatja végig, egy nagyon pozitív gondolat ugrik be.
Az a néhány ember(aki dolgozik reklámszakmában tudja, hogy a kivitelezésig csak pár ember keze munkája van a dologban), aki ennek a reklámnak a gerincét megalkotta, valóban munkára veszi fel a pénzt.
Az embereket valóban értelmesnek gondolják, és nem lekezelik, esetleg urambocsá', hülyének nézik. Le a kalappal!

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.10. 19:50:47

A reklám nagyon jó. De "mindegy" nek igaza van, ez lenyúlás. nem olyan nagy baj ez, mert kevés új eredeti ötlet van, és minden ügynökség szemezget a nagyvilágban, de a lenyúlást annyira nem kell ünnepelni szerintem.

VBK 2008.10.11. 14:04:01

"dolgozhattak volna még egy kicsit a szövegen, hogy az gördülékenyebb, magyarosabb legyen..."

Savanyú a szőlő. Ez kurvajó, és kész.

"Lopez Murphy 2005-ös kampányfilmjében már megcsinálták, ráadásul a kampány Arany Oroszlánt kapott Cannes-ban."

Aha. Itthon mit is láttunk tőle...? Semmit. Egy újszülöttnek minden vicc új. Épp EZ AZ, az ilyen megoládsok azok,m amik kilökik a "címlapon kérek egy szuperbannert!" megoldásokból a dráa hülye ügfeleket.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.11. 14:49:13

VBK
Ha te mondod, hogy savanyú, akkor biztos az.

A hozzászólásod másik részét viszont nem értem. Ha itthon nem ment egy reklám, akkor nyugodtan le lehet lopni? Ez nekem magas.

Bobby Baccala 2008.10.11. 16:27:40


épp akartam, mondani hogy kb 3 éve láttam már hasonlót...az ötletlopástól függetlenül szerintem jó

izee 2008.10.13. 01:19:50

én halálra untam már elsőre is. :/

kew1n 2008.10.13. 08:43:27

minden otlet lopas. a hatart ott szabnam az elfogadhato "lopas" es a pofatlan lopas kozt, hogy engedelyt kerunk a lopasra, ami rogton nem lopas:) az az erzesem, hogy nem kertek engedelyt az otlet atveteleert. mindenesetre igenis nagyon jo otlet ez a reklam, mert tuti, hogy mondjuk egy munkahelyen feljon temanak h "hee, lattad azt a reklamot, tok erdekes" stb... es maris van aki varni fog erre a reklamra. igenis, ez sokkal kreativabb mint cillit lajost nezni...

nemhiszemel 2008.10.13. 10:23:38

Azért az döbbenetes, hogy mennyien át tudtok siklani egy ötlet pofátlan lenyúlása felett...az oké, hogy az átlag fogyasztót ez teljesen hidegen hagyja, de egy szakmai fórumon ennél azért nagyobb felhördülést vártam volna.

hungrysignal 2008.10.13. 12:54:50

Az, hogy lopás szerintem ez csak minekt zavar akik a szakmában dolgoznak...a többséget úgy sem, pláne azokat nem, akikhez szól ez a reklám.

Regina 2008.11.26. 23:27:03

Oda-vissza!

Szerintem jó reklám, legalábbis az alapgondolat bárhonnan is való. Legalább nem az állat doki és a ribanca szerelmi történetét látjuk, vagy a vidáman eladósodó családfő mikró vagy hűtő vásárlását, vagy éppen nem Mátyás király aggkori szenilitását használják ki, mindezt megkörítve azzal, hogy ez a mi bankunk.

A mi bankunkat kihasználva az aggkorú Mátyás király, segíti a mikró és hűtő vásárlásban eladósodó családfőt, aki csapja a szelet az állat doki asztal nehezékként szolgáló asszisztensének.

Az asszisztens az állat dokit becsapja imitált szerelmével, hisz ajándék mikrót fogad el egy férfitól, aki vidáman eladósítja családját, hisz példa számára, hogy egy nagy király is bankba tartotta a pénzét, ahonnan többet vesz, ki mint amennyit betett.

A bank, amelyik csak segít a királyok gondjain is, nyugodt életet biztosít minden félrelépő férjnek, aki összes vagyonát nyugodtan egy túlsúlyos hazug férfiakat elcsábító ribancra költheti.

Ez a jó Bank!

Nem ezt akartam, csak úgy jött !

Regina 2008.11.26. 23:37:36

Szerintem ha tiltakozni akarsz akkor kapcsold ki a TV-t.

Rózsa sándor és a labancok megférnek egymással?
Komolyan ,mert ez nekem új!

Szerintem ennél zavaróbb dolgok is vannak a világban.
Minden!

Regina 2008.11.26. 23:40:59

Az ötletlopásról pedig annyit ,hogy tele van a Tv - nagy ötletekkel !?
Igaz?

Ppeetike 2008.12.03. 20:44:33

Sziasztok!

Valaki írta, hogy lenyulta, megvette az ellát! Ez igaz de nem lettek költségei a számlának! Nincs semmilyen 1000.- Ft.

Kérdezték, fenn marad-e az AXA!? Nem értem a kérdést!
A harmadik legnagyobb cég a világon az AXA Holding! Akkor mi a kérdés!

Nézdd meg a termékeket, szolgáltatásokat, árakat és utána mondj véleményt!

A reklám meg nyilvánvaló, hogy jó mert hónapok óta írtok róla!

Üdv.: Egy számlatulaj!

Regina 2008.12.06. 00:34:35

Nekem is Ellám van illetve Axám. (3 db is)Ennél a világon nincs jobb számla.
csak az tudhatja akinek van.
Nekem 1,5 éve van és azóta folyamatosan csak jobb és jobb.
Meg kell venni ,de utána semmit sem kell fizetni. És a lehető legnagyobb kamatot adják ,még két napra is....

Én üzletkötőtől vettem ,mert úgy olcsóbb volt és még pluszt is kaptam,hozzá.

A reklámnak azért is örültem ,hogy nem valami szédítő hülyeség!

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása