Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

No comment: A tánc mint kreatív platform

Sokszor olvasok olyasmit, ami önmagában többet mond, mintha valaki megpróbálná a mögötte meghúzódó mondanivalót elmagyarázni. Ezért döntöttem úgy, hogy azokat a mondatokat, szövegrészleteket, amelyeken megakad a szemem, mindenfajta kommentár nélkül, csak a maguk pőre valójában adom közre. A sorozat első darabját a Havasi reklámügynökség indexen vezetett blogjában találtam. Ezzel a gyöngyszemmel Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs igazgatója járult hozzá a sorozat sikeréhez, betekintést engedve egyúttal az egyik legnagyobb hazai bank számomra sokszor megfejthetetlen módon működő marketinggépezetébe.

"Amikor éreztük, hogy a mese kampányolhatósága nem folytatható a végtelenségig – tehát éreztük, hogy szűkül a mozgásterünk – akkor egy éves fejlesztési munkába kezdtünk, hogy milyen üzenettel kellene továbbvinni a márkát, és hogy milyen kreatív platformon. Több kreatív platform is versenyzett, és a kutatás alapján választottuk a táncot."

Címkék: bank no comment

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr87712660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kikkoman 2008.10.14. 15:07:22

Zseniális!:)))
Most már értem, miért táncolnak folyton a hirdetésekben. Nem egy kampánygondolat, hanem egy semmitmondó, üres formai ötlet, vagyis a tánc köti össze a filmeket. És ezt nem az ügynökség erőltette rájuk, hanem egy(!) évig kutatták. Szép.

filodendron 2008.10.14. 15:25:05

Sikerült kikutatni és megvalósítani a legiritálóbb banki reklámot.

özv. Trapezovné 2008.10.14. 15:34:15


Nem az az elképesztő, hogy ez a nő rengeteg pénzt visz haza holott nem ért a szakmájához, hanem hogy ostoba lévén ostobasága mélységével sincs tisztában (mert akkor legalább nem nyilatkozna). Szörnyű lehet az élete az ostobaság ördögi körében.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.14. 15:51:42

Kedves Trapezovné
Azért személyeskedni nem kellene.

özv. Trapezovné 2008.10.14. 15:56:06

Ó, nincs bennem harag. Hozzászólásom egyszeri és szigorúan ténymegállapító jellegű. Havasiéktól meg bocs, ha csekélységem okán ügyfélkérésre leállna a blog. :)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.10.14. 16:45:40

reklámbuzi,

ezen vajon miért akadt meg a szemed?????

Brezi 2008.10.14. 16:54:44

Bery
Ezt ugye csak viccből kérdezed? Egy országos bank kommunikációs vezetője, aki szerint egy reklámkampány központi eleme annyi, hogy tánc? Nulla stratégia, nulla üzenet, csak tánc, és mindez azért, mert az most olyan cool, meg izé ööö... dinamikus. Eddig az volt az ötlet, hogy mese, mostantól meg az, hogy tánc. Pofám leszakad. Barátom, te ne osztogass Arany Diót senkinek, ha még ezt se látod át.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.10.14. 17:22:22

Brezi,

Én csak annyit látok, hogy még kb: 5 évvel ezelőtt sem beszélhettünk márkakommunikációról a bankok esetében. Mostanra meg eljutottunk oda, hogy a kereskedelmi bankok túlnyomó többsége áldoz arra, hogy a kommunikációs tőke nyomán markáns pozíciót építsen ki a fogyasztókban.

A K&H nem csinál mást, minthogy revitalizálva a imidzsét elmozdul egy fiatalosabb, trendibb irányba. Nem azért mert ez cool, meg izééé.

Hidd el, kb 17-pontos imidzs-térképen mérik a bank imázs-percepcióit. A szakmában mindenki lesajnálja a fogyasztói teszteken viszont jól teljesít. Érdemes lenne erre a kettősségre diszkrepanciára rávilágítani egyszer.

Plussz:

A legutóbbi "Weber Shandwick a Figyelővel és a Szonda Ipsosossal" (www.mediainfo.hu/tanulmanyok/essay.php?id=1939) közös felmérésében pénzügyi szektorban érdekelt cégek hírneveit vizsgálták cégvezetői és lakossági nézőpontból: több dimenzióban végzett az élen. (..ugye mondanom sem kell, hogy itt sem a szakma, hanem a lakossági mezőnyben végzett az élen.)

p.s.: de lehet, hogy szemellenzőt viselek. Ja, egyedül meg nem osztottam senkinek Arany Diót: A ZSŰRI VÁLOGATOTT.

Brezi 2008.10.14. 17:29:04

Bery
Tisztázzunk valamit. Az, hogy mekkora egy bank ismertsége, még rohadtuln nem mond semmit. Ez a nagy magyar önbecsapás csimborasszója, amikor a megbízók ismertséget mérnek, és aztán elégedetten fürdenek a visszakutatásokból kirajzolódó eredményeken, örülve annak, hogy "ismerik" őket, emlékeznek a reklámokra. Elmondok egy titkot. Ez csak az első, és ráadásul a legapróbb lépés a sikeres kommunikációban. A lényeg ezután kezdődik. Sikerült-e bármilyen üzenetet eljuttani a bankról az emberekhez? Azt gondolják róla, amit én szeretnék? Releváns információt sikerült közvetítenem a fogyasztóim felé, vagy csak annyit értem el a tévében elköltött százmilliókkal, hogy "emlékeznek" rám. Nagy különbség.

egygrafikus 2008.10.14. 17:29:50

Azért vicces kis blog a Havasiéké - egyetlen komment, vagy hozzászólás sincs...

nikk rivers 2008.10.14. 17:38:30

Én is ismerem a KundH bankot...,
nagyon irritál a reklámja,
ezért nem vagyok kíváncsi a termékeikre sem.
tánci-tánci.

darkpink 2008.10.14. 17:49:17

a következő platform pedig legyen a....legyen a......KACSA!
hogy? az már volt? csak elmúlt? kifulladt? a biztonság kedvéért kutassuk le!

(platformot minden márkának!!!!! és rendezzük meg a platform fesztivált)

az idei év győztese a csigameghajtású tejszínhabverő.
indoklás: különösen hatékonyan alkalmazható bármilyen kommunikációs területen. növeli a márkaismertséget, sikeresen működik együtt a termékportfólióval.

hat ez már monty python. csak nem annyira vicces:(

Brezi 2008.10.14. 17:52:28

darkpink
Szinte látom is magam előtt a reklámot, amelyikben betotyog egy kiskacsa, a narrátor meg már mondja is, hogy: "Kicsi kamat, kicsi kacsa!".:))

pereces 2008.10.14. 17:59:00

Kedves Bery és K&H Bank,

Egy felvetés: érdemes elkülöníteni, hogy egy kampányban és a visszamérés eredményeiben mi köszönhető a kommunikáció tényének (mennyit költünk), és mi a kommunikáció minőségének (mire költjük).

Mi van, ha a kommunikáció minőségének tulajdonítjuk azt, ami valójában az intenzitásából fakad (ismertség, "dinamikusság" asszociációi stb.)?

Ezek után érdemes végiggondolni, hogy nem célravezetőbb-e olyasmire költeni a pénzt, ami a minőségével is hozzáad az eredményhez.

beatlejuice 2008.10.14. 19:16:44

az eddigi hozzászólásokhoz képest hülyén hangzik, de nekem nincs különösebb bajom ezzel a táncos cuccal. kifejezetten más, mint a többi bank kommunikációja, ugyanakkor nagyon egyszerű, letisztult, könnyen érthető.
lehet, hogy a marketinges néni szerint a tánc a platform, valószínűleg félreértésből mondta, hiszen a tánc egyszerűen csak az eszköze a fenti jelzőket birtokolni vágyó platformnak (aminek talán nincs is neve és nem is platform).

nemkellnemzetivagta 2008.10.14. 19:37:06

elolvastam az interjút, elég nyomasztó. az a baj, hogy a saját körén belül támadhatatlan, olyan lenne ebbe belekötni, mint valami egyházzál, vagy szektával vitatkozni. érdekes, hogy egy ilyen überkonzervatív közegben mit jelent a dinamizmus és a lendület és a kreatív...khm... platform...

adrenalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.10.15. 09:01:47

Örülök, hogy ilyen nagy sikert aratott az interjúnk. Megpróbálunk a közeljövőben is hasonlóan érdekes emberekkel beszélgetni.
Kedves egygrafikus, nálunk is nyugodtan kommentezhettek, ha egyvalaki elkezdi, úgyis jönnek a többiek. :)
Amúgy meg köszi szépen reklámbuzi, hogy kiraktad! Nagy rajongója vagyok a blognak, remélem egyszer az adrenalin is ilyen népszerű lesz! :)

freddo 2008.10.15. 09:41:15

adrenalin lol

"Megpróbálunk a közeljövőben is hasonlóan érdekes emberekkel beszélgetni" ezt aztán a píszi megfogalmazás. nehéz lehetett feloldani az ellentmondást hogy a siker pusztán az ügyfeletek hülyeségének köszönhető :)))))))))))

adrenalin · http://http:\\adrenalin.blog.hu 2008.10.15. 11:01:59

Csak a rekord kedvèèrt: a K&H NEM az ügyfelünk!!!
Mi csak interjùt kèszítettünk Horvàt Magyary Nóràval.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.10.15. 11:28:56

csak a pontosítás kedvéért: HorvàtH Magyary Nóràval

adrenalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.10.15. 12:26:02

Köszönöm SueSue a pontosítàst. :)

Bobby Baccala 2008.10.15. 12:52:44

ez a hölgy kinek a kicsodája a káendhánál??? :)))

jajistenem 2008.10.15. 20:41:14

Mit jelent az, hogy kreatív platform? Jól gondolom, hogy egy terminus technikusnak álcázott ostobaság? A táncika mint a nagy semmit összetartó erő. Ugyanilyen kreatív platform akkor az állatorvos és kövér asszisztensnője, valamint az őket körülvevő állatsereglet is? Valószínűleg. De javítsatok ki, nem értek hozzá. A platformatika vszleg új tudomány.

Én hálát adok a mindenhatónak, hogy nem kell kreatívplatform-tenderen indulnom, mert azt hiszem, felmetszeném az ereimet.

Vajon mit agyaltak ki a platformgyártók a tánc mellett? Elképzelem, ahogy ügynökségek tudományos alapon (úgy is, mint marketingszempontok szerint) elkezdenek platformokat felböfögni.

Legyen békás! - mondja a beosztott kreatívbéna. - Kuss, az nem lehet, a másik bank az állatos! - csapja le azonnal a főnök. - Jó, akkor legyen benne mindig szex, de nem csúnya, disznó szex, hanem valami finom, lírai... Vagy legyen minden kék... egyszerűen csak kék, majd megindokoljuk 10000 oldalon, hogy az miért van összhangban a márkaizével. Nem, legyen inkább rajzfilmplatform...

- Kuss, hülye vagy, az drága/kuss, hülye vagy, az túl olcsó.
- Jó, akkor legyenek benne mindig híres emberek!
- Nem, az nem jó, mert nem tudunk velük időben megállapodni a gázsiról, és tudod, hogy hetente van egy magaskamat vagy kicsitéháem reklám...
- Akkor nem tudom, mi legyen. Nem akarunk inkább kitalálni valamit, amit én is értek?
- Hülye vagy? Platformtender van! Aki a legcukibb platformot küldi, azé a pénz meg a dicsőség. Le lesz tesz-tel-ve!
- Ja jó. Akkor legyen tánc, de mondjuk balett.
- Az nem cool.
- A kúlság muszáj? Akkor tutira a Republic nyer, Magyarországon csak ők tudják a kúlságot csinálni, mert nekik van hozzá érzékük.
- Ez igaz. Akkor most légy oly szíves, és tanuld meg tőlük a kúlságot, mert ha ezt nem mi nyerjük, leépítés lesz, és te is repülsz.
- Hubazmeg. Oké, figyu, mondom: pantomim! Legyen az, hogy elmutogatjuk az izét, hogy hányszázalék! Vagy legyen olyan hetedikérzékes, szellemes, tudod, mint abban a filmben! Vagy legyen Tarantinós, azt is szeretem, figyelj, szerzünk egy jó külföldi rendezőt, én most találkoztam Portorozsban az izével, nagyon menő, és majd őneki megmondjuk, hogy rendezzen olyat, mint a Tarantino...
- Nemkúl.
- De muszáj kúlnak lenni?
- Igen. Közérthető, ugyanakkor nem unalmas vagy szájbarágós, megkülönböztető, de nem megosztó, értékteremtő, a bank értékeit kommunikáló, stb stb, itt van, le van írva! MAI - az is le van írva. Szedd össze magad, mert platformtender van, vedd észre! Tudományosan le lesz tesztelve!
- De én azokat az idegen szavakat nem értem a dokumentációban.
- Senki se érti, azért tudomány. Kussoljá és mondjad a platformötletet! Tánc nem lehet, állat nem lehet, Mátyás királyos nem lehet, pápápápápáhülyecsalád, nyuszómuszó nem lehet. Mondjad, azért fizetünk.
- Vicces lehet?
- Az nem platform. Különben is, a versenytársak is viccesek.
- Melyik?
- Mindegyik. Le van kutatva. Viccesek.
- Ki szabad indulni a bank értékeiből?
- Na, végre gondolkodol, hülyegyerek. Itt van e: megbízható, kék, dinamikus, okos, megoldásorientált és kúl.
- ???? Hát például anyukám megbízható.
- Anyád nem lehet platform.
- Miért?
- Higgy nekem, a banknak nem tetszene. Mondj mást.
- Hát akkor mondjuk azt, hogy már nincs nálunk a Rejtő meg a Kulcsár.
- Na most menjél fel szépen a személyzeti osztályra átvenni a felmondásodat!
- Jaj, ne, nem vesznek fel sehova, mindenhol leépítés van. Csak még egy platformötletet hadd mondjak!!!! Legyen hangszeres, meg éneklős, hip hop meg olyan kúl dolgok, amik benne vannak az MTV-be. Mindegyik egy kis videoklip, érted, hogy... várjá', gyorsan írok egy jó hipháp számot... olyant, amilyent a Belgák szoktak.
- Azok kik? De előre megmondom, hogy ha nem kúl, el se mondd.

És így tovább a végtelenségig.

dnd 2008.10.16. 12:09:12

"- Anyád nem lehet platform.
- Miért?"

Köszönöm neked, már ezért megérte felkelni :-D

darkpink 2008.10.16. 12:16:20

mindig végighisztizi valami hangzatos bullshit a marketing szakmát.
ezek meg elhiszik. mert hinni akarják, mert nekik is el kell hitetniük. egymást túlrajongva ismételgetik a másik szájából kirángatott, agyoncsócsált üres fogalmakat. Ami külön csodálatra méltó ebben, h melegség és boldogság tölti el a kicsi szívük helyét, mert úgy tűnhet, h megtalálták a közös nyelvet, az egymáshoz vezető göröngyös utat. Én komolyan beszarok a meghatódottságtól. Marketinges a marketinges mellén felszabadultan zokog. M e g v a g y u n k m e n t v e! - szipogja az egyik a másiknak.
Platform!!
eddig is volt. értelmezésem szerint ez nem más mint sajátságos stílusjegyek halmaza egy márkához rendelve. eddig is volt koncepció, szlogen, fősor, arculat, sat. nem kellett két évente váltogatni. vannak márkák, amik eredményesen használják saját stílusjegyeiket hosszú éveken keresztül.

Eddig ajándékot osztottunk kis dobozokban, szépen becsomagolva, masnival átkötve. mosolyogva átnyújtottuk és vártuk a hatást. Nem szóltunk előre, hogy "ezt biztosan szeretni fogod", nem kellett pushingolni a sellinget. Csak megleptunk.
Ma platformos papírba csomagoljuk, az ajeszt, brandingelt masni borítja a brandingellt duplacsomagoalást, és csodálkozunk, hogy lebiggyedt szájú csalódott ajándékozottakkal talalkozunk.
-már megint sapka?

kacsa! 2008.10.16. 15:14:34

"a következő platform pedig legyen a....legyen a......KACSA!"
Egyetértek! :D

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.16. 15:26:50

jajistenem
Ezennel neked adom a Nap Kommentje díjat, melyet a kiskunfélegyházi K&H bankfiók kettes pénztáránál vehetsz át. Gratulálok!

nyíltsisak 2008.10.16. 16:07:20

szeretnék javaslatot tenni egy újabb geno- és suicid, megosztó subblog indítására. a témája a köv lenne:

"ezt nem hiszem el" fedőnévvel a legjobb, legvicesebb, legczikibb, legostobább, üf kommenteket tartalmazná, amiket nap mint nap kapunk, hallunk.
termeszetesen üf-k is beirhatnak, mert mi is kepesek vagyunk villogni a frontális lobotómia területén.
Így majdnem anonim modon kicsit fight-olhatnank, amíg ki nem rugjak az ügynökseget:))
Nembeszélve arról, hogy szórakozásnak kitűnő lenne mások ostobaságán nevetni.
es addig is, ha már nem kapnak a kicsi buksijukhoz önként, hát odakapathatnánk velük párszor.

nyíltsisak 2008.10.16. 16:12:41

pl: ne tegyünk ügynökségi logót a storyboard-ra, ne reklámoozzuk magunkat az ő készülő filmjükön.

ezt mar bátran leírhatom, ezért már kirúgtak egyszer:))

főnököd 2008.10.16. 16:17:45

nyíltsisak:

Ki vagy rúgva!!!
másodszor is.

(irattűzőt nem viheted magaddal!)

nyíltsisak 2008.10.16. 16:20:51

volt egy főnököm, aki azért rúúgott ki, mert kompromittáló felvételt készítettem róla, amint szidta az üf-ket. de ezt még nem tudja. Nyilván értesül majd róla, az érintett ügyfelektől.
végkielégítés lesz?
akkor nincs felvétel:)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása