Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hét kérdése: Melyik mobilcég kommunikációja tetszik jobban?

A múlt héten azt szondáztuk meg köztetek, hogy szerintetek van-e értelme a blogokban hirdetni. Engem nagy örömmel töltött el a szavazás végeredménye, amelyen az jött ki, hogy több mint 70% szerint a blogok már mostani állapotukban is alkalmasak arra, hogy reklámüzeneteket helyezzenek el rajtuk, további 11% pedig azon a véleményen volt, hogy egy kis fejlődés után alkalmassá tehetőek erre a célra. Ebben persze annak is szerepe van, hogy a látogatók közül sokan más blogokat is rendszeresen olvasnak, vagy egyenesen saját blogot vezetnek, így elnézőbben a blogokkal szemben. De azért pusztán ezzel nem lehet magyarázni az igenek elsöprő fölényét, amely reményeim szerint ha kis mértékben is, de hozzájárul majd a blogok elismertségének növekedéséhez.

Nem gondoltam, hogy ebből a bonyolult körmondatból kijövök, de így hogy sikerült, térjünk is rá eheti kérdésünkre, ami egy általánosabb témát feszeget. Ez pedig a hazai telekommunikációs cégek reklámkampányaira vonatkozik, ugyanis most arra vagyunk kíváncsiak, hogy ti hogyan ítélitek meg a T-Mobile, a Vodafone, a Pannon és a djuice kommunikációját. Ha van kedved, akkor vegyél részt ezúttal is ebben a játékos szavazásban.

Mi áll közelebb hozzád? A T-Mobile magentával nyakon öntött hol több, hol kevesebb szellemességet felmutató szpotjai lépcsőn mobilinternetező sármos sráccal, visszafelé zajló hétvégével, kinyíló laptokkal és kétféleképpen elmesélt sztorival? Persze az is lehet, hogy téged a Pannon reklámjai fogtak meg, amelyekben Dió kutya kalndjait, a szőke ikerpár vásárlási és utazásis szokásait és a palacsintasütő, motoros barátjuk életének eseményeit követhetjük nyomon. Ne felejtsük el azért a mainstream világról még idejében leválasztott, fiatal célcsoportot megszólító almárkájuknak, a djuice-nak a filmjeit, hiszen nekik köszönhetjük SMS-Bandit, a nagyvárosi cirkuszt, a porszívóval onanizáló srácot, de a dízsuszt kántáló szellemi fogyatékos indiánt is.

Végül itt van nekünk még a Vodafone is, amely le nem tett telefonokkal, valami szüreti mobiltehetségkutatóval, egy vadászgörénnyel, meg kis piros kabátban repdeső USB-Superman akcióhőssel szórakoztat minket. Kérlek benneteket, hogy szavazzatok, lássuk, melyik mobiltelekom cég áll közelebb a szívetekhez! 

 

Címkék: telekom reklámszavazás 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr30713961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanabi 2008.10.15. 14:38:22

Mind szar. Talán a Djuce SMS Bandis, amiben van némi ötlet, no és a Vodafone imige szpotjai, azok nagyon ott vannak. Még a Hamiltonos is, aki személy szerint jobban utálok mint az APEH-et.

Sub Zero 2008.10.15. 14:38:34

A djuce-nak sokkal könnyebb a helyzete a többieknél, hiszen ott jóval fiatalabb a célcsoport. Nekik bátrabb, eredetibb, okosabb cuccok kellenek, és ezzel az ügyfél is tisztában van.

Stiebel 2008.10.15. 15:26:23

Az én meglátásom szerint mindegyik márka nagy szarban van. Össze-vissza csaponganak a nemzetközi anyagok, meg az itthon forgatott dolgok között, aminek egy nagy, összefüggéstelen katyvasz a vége. Leléptetés mindegyiknek.

Kikkoman 2008.10.15. 15:56:55

Engem meglep az eddigi állás. Vodafone? Mi a francot keres az élen? Djuice-t megérteném, de az utóbbi időben fájdalmasat zuhant a Vodafone-filmek színvonala.

sötét 2008.10.15. 16:26:09

mindegy
lényeg, hogy a T az utolsó

Youkai 2008.10.15. 19:17:43

Anno, akkor volt jó a voda, amikor az őrült tudósos spotokat nyomatta, akit a konkurens t.cég (Tényleg a T) verőlegényei üldöznek. :D
Azóta hanyatlóban van...

reptéri váró 2008.10.15. 19:44:36

a hamiltonos eredetileg alonsos volt -tavaly- csak valami felmérés szerint itt a hu-ba nem csipjük a spanyolt

Egyébként a hangfalak előtt táncoló upc-s csókák a nyerők!

beatlejuice 2008.10.15. 19:48:54

voda egy nagy zűrzavar... (adaptált és hazai tvc egyaránt)
t-csoport brandenként keveredő káosz, úgy tűnik maguk sem tudják, mit akarnak
pannon csupa hazai anyagot nyomat, djuice-t nem venném a többivel egy kalapba (hiszen ott valami olyasmi a brief, hogy csináljatok hatalmasat szóló őrületet a tiniknek), amúgy viszont ez a legkövetkezetesebben hirdető szolgáltató

nem tom mennyire mehet a szolgáltatóknak szarul, de pannonnál új székházat építenek, ami sokkal kultúráltabb a többiénél (tulképp az egyetlen valóban korszerű irodaház lesz kis országunkban), ha egyszer elkészül - a voda meg már milyen tucatszart építtetett a dunaparton, ahol egy park ezerszer jobban illene

jajistenem 2008.10.15. 19:52:40

béna mind

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.10.15. 19:53:48

A pannon jól nyomja, hiszen a szavazásban két branddel képviselteti magát. Ki vannak azok találva rendesen, figyelemfelkeltőek a di, dzséj,jú, ájsz reklámok meg szpotok. A T zenéi viszont jobban bejönnek. Na mi legyen...?

buzireklám 2008.10.15. 20:02:05

5lettelen szar mind, de a hatalmas extraprofitból telik bármire - telefonáljatok sokat nagyon fontos dolgokról naphosszat :)

Anna, a műkörmös · http://mukormos.blog.hu 2008.10.15. 20:08:28

T-mobile.hu
komoly is meg nem is,
fiatalos is meg nem is,
üzleti is, meg nem is.

Persze nem minden reklámja tetszik, de a másik két szolgáltatót (legtöbbször) lepipálja reklám téren.

_original · http://mikvannak.hu 2008.10.15. 20:30:01

nekem a voda sokkal jobban bejön, de a Grey váltás után tényleg erezhető a különbség, a szüreti táncos és egy két kivétellel általában azonban jók a spotok (pl. idézem itt a tudósost, a három másodperces live-osokat, a görényt, a how are you image-okat, kérész, mostani live spot, stb...) . a pannonosokat abszolút nem szeretem (nekem túl erőltetettek), a t-pedig nagyon imázsra megy, illetve nem igazán fog meg egyiksem. marad a voda.

puma 2008.10.15. 20:35:36

azért azt mindenki elismeri, hogy komoly ember nem vodafonos, az olyan mintha turkálóból öltözne az illető.

jajistenem 2008.10.15. 20:56:51

Egyikes se vagyok. Neten telefonálok.

marc 2008.10.15. 21:02:29

Vodafone. Pannon-os minden céges számunk, de az ismerősök/barátok alig. A T-sekkel csak szoptam (mobil, internet).

marc 2008.10.15. 21:04:23

egy kicsit off lett, de a tartalom lenne a lényeg a reklám mögött

Megamedve 2008.10.15. 21:23:05

Beszarok. Vodafone a turkálós mobilszolgáltató komolytalan embereknek. Anyám...

mestska 2008.10.15. 21:47:15

érdekességképp:

nemrég alkalmaztunk kb. 20 fő 16-17 éves diákot egy diákmunka kapcsán, akiktől elkértük a telefonszámukat is. feltűnő volt, hogy 70-es szám egy sem volt, 30-as vagy 2-3, az összes többi huszas.

Lehet a felmérésért utalni a milliókat :)

zaq 2008.10.15. 21:47:53

Mega, --> pannon-puma, érted. ;]

Gyeba 2008.10.15. 21:59:05

Sokan emlékeznek még a Kovács Lajos-féle Vodafone reklámra, ezért nem lep meg a szavazás eredménye. Az ilyen reklámokat díjazzák a népek. Pannon unalmas, a T-fos imidzse meg a béka segge alatt. Egyébként eddig én is csak szívtam a T-szaros suttyókkal, akár vezetékes telefon, akár internet, ezt soha nem felejtem el (és még sokan vannak így).
Amúgy Pannonos vagyok, de a reklámjaik unalmasak, ez tény. Voda reklámok jobbak, a T-izé reklámoktól meg hányok.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.10.15. 22:28:31

" puma 2008.10.15. 20:35:36
azért azt mindenki elismeri, hogy komoly ember nem vodafonos, az olyan mintha turkálóból öltözne az illető. "

ez tetszett :))
tipikus trémobilos mondat :) végül is ha náluk maradtál akkor nem engem hanem téged szivatnak tovább.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.10.15. 22:36:56

valaki magyarázza el, hogy miért van a djuice különszedve amikor az a Pannon brandja? így ide lehetne írni még az IPHone, vagy a MobiTrendet stb is

johevi 2008.10.15. 22:52:07

SMS Bandikirály volt. Viszont a megduplázott szőkecsaj nagyon gáz, meg a bambafejű fickója. A magenta meg mint szín annyira buzis

FPéter 2008.10.15. 22:52:07

a djuice nem egyenlő pannon???

Noir 2008.10.15. 23:06:20

Miert is van hogy kulhonban a voda a premium szolgaltato s a T a tre? Nalunk meg forditva van? Nem en mondtam ez hanem egy volt T-s emberke jelentette ki.

Lehet a vodara mindent mondani, amig ezeket a percdijakat adja nekem addig azt hasznalom.
Szerintem a legtobb embernek volt negativ es pozitiv tapasztalata majd mindegyik szolgaltatoval. De itt a kerdes tovabbra is az, hogy a reklamok alapjan melyik nyerne.

Nekem bejonnek a 3masodperces spotok, de a djuice beharangozo kampanyat nem veri semmi.
Ha visszaemlekeztek egy egesz orszag talalgatott heteken at, hogy mi a tokom az a bebebeee... Azt nagyon eltalaltak.

Perillustris 2008.10.15. 23:08:58

"de pannonnál új székházat építenek, ami sokkal kultúráltabb a többiénél"

Igaz, kivágtak hozzá többezer barackfát, és az erdőbe is belehasítottak, de tudom, fejlődni kell.

ladislaus 2008.10.15. 23:40:34

T akkor volt jo mikor Westel volt.... Régi szép idők...
most fos. kiszolgálás is a migrácioval. gyökerek.

Lajos 2008.10.15. 23:51:12

Oszinten.
Nem tok mindegy?
Mind folosleges. Imazsra kolteni folosleges.
Imazsert nem kartyas elofizetest hanem luxuscikket fogok venni.

Lajos 2008.10.15. 23:52:33

... amelyik eloszor elfelejti reklamokra es szponzorsagra szorni a bevetelt, ahhoz azonnal atmegyek es a szivembe fogadom.
Addig mindnek ... a ...-be

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.16. 00:12:34

Sue
A djuice azért van különszedve a Pannontól, mert azt azért hozták létre, hogy egy teljesen különálló márkával célozhassák be a fiatalabb korosztályt. A tulajdonosa mindkettőnek a Telenor, de két különböző márkáról van szó, még ha a szolgáltató ez esetben ugyanaz is. Az iPhone példát nem értem, a MobiTrend meg a Pannon üzleti szolgáltatása. Ilyen alapon az Audi meg a VW sem külön márka, mert mindkettő a Porsche csoport tagja.

plotter · http://nincs.hu 2008.10.16. 00:33:01

egyik kutya,másik eb!
vagy mi...

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.10.16. 00:41:58

Akkor sem érzem a kérdést jogosnak: Melyik "mobilcég kommunikációja tetszik jobban?"
mert a djuice Mo-on nem külön "mobilcég". A két band a Pannon és a Djuice a Pannon GSM Zrt-nek mint mobilcégnek jobban a tulajdona ami valóban a Telonor csoport tagja.
www.djuice.hu/hasznos_infok/ceginformaciok/
ami persze örvendetes, hogy ők hoztak egy brandet étre maguknak. a MobiTrend is egy brand, amelyet üzleti ügyfeleknek hoztak létra vagy tévedek?

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.10.16. 00:44:12

persze értem én mit szeretnél...
akkor így:
"Melyik mobilszolgáltató márka kommunikációja tetszik jobban?"

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.10.16. 00:56:01

akkor mégegyszer a hibák miatt:
Akkor sem érzem a kérdést jogosnak: Melyik "mobilcég kommunikációja tetszik jobban?"
mert a djuice Mo-on nem külön "mobilcég". A két brand a Pannon és a Djuice a Pannon GSM Zrt-nek mint mobilcégnek a tulajdona, ami valóban a Telenor csoport tagja.
www.djuice.hu/hasznos_infok/ceginformaciok/
ami persze örvendetes, hogy ők hoztak egy brandet létre maguknak, meg a fiataloknak. A MobiTrend is egy albrand, amelyet üzleti ügyfeleknek hoztak létre B2B külön speciális csatornákon folyó komunikációval.
...vagy tévedek?

hegyipetymeg 2008.10.16. 08:14:20

Teljesen mindegy a reklám, az emberek nagy része a tapasztalatai alapján választ. A 3 nagyhoz volt már szerencsém, úgyhogy maradt a magenta színű :)

Amúgy az ügyfelekkel való bánásmódról sokat elárul a saját alkalmazottaikkal való kapcsolata a cégnek. A két nem-magentánál simán kirúgnak ha nem tetszel...

Jobbos Tibi 2008.10.16. 08:21:37

Jó reggelt!

Nekem van egy Vodafoneos kártyásom, régebben volt Pannon, annak idején meg Westel. Egyik kutya másik eb. A Vodánál megszűnt a másodperc alapú számlázás ami miatt választottam :(

Most van egy negyedik előfizetésem nincs havidíj, és az EU-n belül 16 óra beszélgetés benne van a havi előfizetésben amit nem kell fizetni. :) Van jó mobilszolgáltató, csak keresni kell.

Jobbos Tibi 2008.10.16. 08:27:40

najó, hogy ne mondhassátok, hogy valami bűzlik. Szóval a havidíj 6000 forint és ezért beszélhetek 1000 percet az egész EU-ban. Az első hat hónapban nincs havidíj. Hát így. Két év a hűség de ebből lejön a fél év amíg ingyen használom.

AVIREX80 2008.10.16. 08:37:28

Voltam mind a 3 szolgáltatónál és a Voda a legszimpatikusabb -SZERINTEM. A T-mobile-nál irreálisan magasak voltak a percdíjak,a Pannonka pedig elfelejtett tájékoztatni a percdíj emelésről anno..

macskafaraok 2008.10.16. 08:41:31

A Pannon reklamjai legalabb kevesbe idegesitoek... :)
Nagy dolog am ez is az Emesék vilagaban...

Név 2008.10.16. 09:10:31

Ezek mikezek? Ezek valami reklámok? Hol lehet ezeket látni? (Na, nem mintha nagyon érdekelne...)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.10.16. 09:34:37

Sue
Értem, amit mondasz, de mivel változtatni már nem lehet, hát így marad.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.10.16. 09:37:07

Az összes közül Dió kutya az, ami elfogadható, de csak mert Dió ömnagában aranyos, érdekes kuty, eladja önmagát (illetve a Pannont, ennek ellenére vodás vagyok, pedig a voda reklámjai egy rakás szar - amikor volt a szolgáltatók között ment az az egymás reklámjait parodizáló és egymásnak beszólogatós időszak, az tetszett, de amúgy egyik reklám sem tud rávenni hogy szolgáltatót váltsak. Majd aki először hoz nekem egy HTC Touch HD-t kedvező árú előfizetéssel, az lesz a kedvenc)

robreak 2008.10.16. 11:01:22

szerintem az utóbbi időben a T a spotok minőségét tekintve kiemelkedik a mezőnyből...
legalább nem az átlagos magyar szart hozzák...

passenger 2008.10.16. 12:32:10

A Voda mostanában nagyon el van tűnve. Állítólag el fogják adni. A központnak nem fér bele, hogy minden országban elsők, vagy másodikak, egyedül nálunk sereghajtók, és termelik a veszteséget (ami persze az előfizetőknek rövidtávon jó, ugye :) ). Azt pletykálják, hogy a PWC már fel is mérte, hogy mit lehetne érte kérni. Meg azt, hogy az Orange az egyik lehetséges vevő.
Mindegy, csak arra akartam kilyukadni, hogy amit a Voda mostanában csinál, az nagyon kevés, ahhoz képest, ami régen ment, hogy a csapból is ők folytak.
A Pannon részéről jó ötlet ez a külön márka a Djuice-ra, de annak idején a Bee egyszer már hatalmasat bukott. Szerintem ők azt nyomják, ami "otthonról" jön, nagyon centralizált módon folynak ott a dolgok (úgy tudom, a Pannonnál középvezető szintig nem is nagyon van magyar származású vezető).
A T csoporttal meg az van, hogy folyton átalakulóban van a szervezet, kénytelenek imidzs kommunikációval tudatosítani valahogy, hogy most épp milyen márkák vannak, és mitől mit kell várnod. Amúgy az utóbbi időben elég innovatívak. Régebben inkább követték a piacot, újabban inkább hajtják: elsőként: iPhone, laptopos mobil internet, több szolgáltatást (SMS, hang, adat) összecsomagoló díjcsomag, stb. Nekem ez tetszik.
Akinek az ár számít, az nyilván a vodához megy, akinek a minőség az a T-hez, a kettő között meg ott van a Pannon. :)

Jobbos Tibi 2008.10.16. 12:46:10

Orange-al jól járnátok. ;) Nekem náluk van az egész EU-ba 1000 perc havi 6000 forintért. 2 év hűség első hat hónap 0 ft, azaz nincs havidíj. nincs aktiválás, ingyenesen megtarthatod a számodat.

passenger 2008.10.16. 13:03:05

Ez az Orange neked havidíjas, vagy kártyás előfizetés? Ha mondjuk számlareklamációd van, akkor hova tudsz fordulni?
Amúgy a T-nél is van olyan szolgáltatás, amiért 900 percet kapsz, igaz hálón belül, éjszaka, és hétvégén (meglepő módon úgy hívják, h. T-pecek :) ), és 1800 Ft. És van olyan díjcsomag is, amiben három nap a hétvége. :)
A vodának meg van olyan multimédia csomagja, ami ugyan 15000 pénz, de 10.000 perc van benne meg 1000 SMS, meg korlátlan internet (ami persze "műkorlátlan", mert mindig odaírják azért, hogy "normál" használat mellett... hahaha... és azt ki mondja meg, hogy mi a "normál" használat?)
Lényeg a lényeg, ezek direkt úgy vannak kitalálva, hogy ne tudd őket rendesen összehasonlítani. Legfeljebb olyan általánosításokkal lehet élni, hogy az Orange csomagoddal valószínűleg nagyon jól jár, aki sokat beszél külföldiekkel, külföldi hálózatban.
Bocs az offért!

Jobbos Tibi 2008.10.16. 13:33:02

bocs, OFF.
Havidíjas. Interneten tudok mindent intézni állítani, reklamálni. Ha nem sikerül van ingyenes szám ahol segítenek. Részletes számla stb online. Itt is van "normális" net, de havi 3GB és eddig éjjelnappali netezéssel, arra alkalmas telefonnal, gyors eléréssel 400Mb-ot sikerült összehoznom két hét alatt. szóval nem lesz gond. Szomorúan nézem , hogy otthon mi a helyzet. Nem a reklámokkal van a gond, hanem a szolgáltatással. kit érdekelne hogy van-e egy terméknek egyáltalán reklámja, ha 16 órát beszélhetnél mindenkivel EU-n belül mobilon és vonalason 6000 forintért... Ami valójában kevesebb, mert az első hat hónap ingyenes. Na nem reklámozom tovább, nem az enyém a cég, de a kinti 7-8 szolgáltatónál MINDENHOL vannak hasonló jó konstrukciók. magyarországon valahogy még a normális cégek is rablók lesznek, mi meg hagyjuk... BOCS AZ OFFÉRT.

netudki 2008.10.16. 13:56:56

Bocs, de kit érdekelnek a mobilkomm. reklámok? Kb. 2004-ig bírt izgalmas lenni, de már akkor sem volt újdonság. Lassan olyanok lesznek, mint a mosóporreklámok, és a termékek is kábé annyira izgalmasak, mint a mosóporok. Szerintem csak a márkamenedzsereket izgatja fel egy-egy új cuki, a népet már rég nem. Bocs, de ki nem szarja le pl. a mobiltévét? Ja, ha esetleg valamelyik márka megpróbálna valami érdekeset üzenni azon kívül, hogy már megint sokat beszélhetek kevésért, az lehet, hogy jó lenne. De nem üzennek semmit. Legalábbis nekem nem. A T olyan gejl, hogy nem bírom nézni, a Pannon buta, a Vodafone meg simán unalmas. Én a jópofa márkákat szeretem. Ezek nem azok.

passenger 2008.10.16. 14:42:33

"kit érdekelnek a mobilkomm. reklámok?", "ki nem szarja le pl. a mobiltévét?" Attól, hogy Téged nem érdekel, még másokat lehet, h. igen. Persze nyilván te is a nép fia vagy, de azért ne általánosítsunk, hogy a nép így meg úgy. :) FYI: úgy tudom, hogy a Procter and Gamble, és Unilever "mosóporgyárak" után a mobilszolgáltatók a legnagyobb szereplői pl. a tévés reklámpiacnak. Mobilt eladni nem "lassan" olyan, mint a mosóport, hanem már réges régen olyan.

Érdekes, és hasznos dolgok amúgy igenis vannak (pl. autópályamatrica, lottószelvény, parkolójegy SMS-ben, stb.), csak nem mindenki tud róla, az emberek többségének nyilván kisebb gondja is nagyobb annál, hogy az ilyen lehetőségek után maguktól téjékozódjanak, ezért kell a reklám.

Az, hogy melyik reklám milyen, nyilván azon is múlik, hogy kinek szól. A voda pl. 2000-ben lépett a piacra, amikor a komoly vevők, üzleti ügyfelek, stb. már le voltak osztva. Maradt nekik a kisebb vásárlóerejű fiatalokból, árérzékenyekből álló célpiac. Persze, hogy megengedhették maguknak, hogy Galla Mikivel meg flúgos matektanárral, meg szájmenéses taxissal reklámozzák magukat. A Pannon nyilván nem engedhette meg magának ezeket a "jópofi" reklámokat, mert nem ez az imidzse, a T meg aztán végképp nem.
Amúgy én is a vicces reklámok híve vagyok, csak kell valahol egy határvonalat húzni, mert ha túlzásba viszik, az emberek gyakran nem a reklám üzenetére emlékeznek, hanem a vicc poénjára.

rora 2008.10.16. 15:01:58

En teljesen egyet ertek az elso hellyel. Miert problema ha egy globalis ceg nemzetkozi reklamokat hoz a magyar piacra? Majd ha tul eltero kultura reklamjaval probalkoznak bena modon megertem a felvetest, de eddig szerintem meg mindig magasan a vodafonnal vannak a legszimpatikusabb reklamok, legyen az hazai vagy kulfoldi atvett.
A helyezes kezdeti allasai nagyon megleptek. Vicces hogy az eredmeny forditott aranyban all a cegek nagysagsval (igaz ehhez hozzatartozik, hogy nem csak lakossagi ugyfelek vannak) De Sms Bandi sztarolasa szerintem szomoru, meg ha ertekelem is az otlet mogotti kreativitast. A t-mobilnak viszont az utobbi idoben egesz jo otletei is voltak(pl zebra)(Bar mint ceg szornyen utalom az uzleti modszereiert)

netudki 2008.10.16. 15:18:13

Passenger, személyes véleményt közöltem. Lehet, hogy másokat érdekel, engem nem. Az is a személyes benyomásom, hogy a környezetemet sem érdekli.
Nem vicces reklámokat, hanem jópofa márkákat szeretek.

A Voda 2000-ben lépett piacra. Akkor a penetráció olyan 40-50%, max 60 lehetett lakossági piacon, de a vállalati üzletágban is messze volt a 100-tól.

Galla meg taxis: nem megengedhették maguknak, hanem ezt a megoldást választották gyors fogy. bázis megszerzésére. Ezért lettek aztán tele sok, de egyenként keveset költő feltöltőkártyással. Vágom én a mobilpiacot.

Mosóporreklámok: szvsz meg ha egy márka vagy termék önmagában izgalmas, mert pl. új kategória, vagy vágyott kütyü, akkor jobban inspirálhatja a reklámkészítőt és jobban figyel rá a NÉP is. Arra céloztam, hogy a mosópor meg kurvára unalmas úgy, ahogy van, és mára a mobiltéma is unalmassá vált, a kommunikációjával együtt.

Azért a mobillottó nem az évszázad találmánya... amúgy azt a Szerencsejáték Zrt is nyomja ezerrel, sztem ott a mobilvállalat egy a sokféle fizetési mód közt, bazinagy márkaépítési lehetőséget nem nagyon látok benne.

passenger 2008.10.16. 16:11:53

rora: az nem gond, bár SZVSZ tökhülyén néz ki, amikor egy külföldi reklámot szinkronizálnak. Nyilván jóval olcsóbb is, ami a vodánál aztán végképp szempont. A gond inkább az szokott lenni, amikor egy külföldön működő dolgot/terméket próbálnak a helyi piacra ráerőltetni. Míg az olaszok pl. imádják a hangpostát, a magyaroknál ez egy elég periferális kiegészítő szolgáltatás. Ami a "verseny állását" illeti, akkor lehetne értelmes módon értékelni, ha a szavazat mellé azt is leadnák, hogy adott szavazó melyik szolgáltatónál van. Ezek csak feltételezések, de az emberek valószínűleg hajlamosak a saját szolgáltatójukat "sztárolni", utólag igazolva a választásuk helyességét, másrészről pedig valószínűleg jobban is ismerik a saját szolgáltatójuk reklámjait. Amúgy az SMS Bandi, és a Voda piacszerző reklámjai is díjnyertesek a maguk kategóriájában (az SMS Bandi ha jól tudom valami gerilla marketing díjat nyert).

netudki: rendben, az embernek nyilván vannak benyomásai, nálam ez abszolút nem személyes: nekem (elemzőként) mindig feláll a szőr a hátamon, amikor komoly háttérinfó, mondjuk egy piackutatás nélkül úgy nyilatkozik valaki, hogy "az emberek ezt szeretik, a nép úgy akarja", az a "kedves" politikusaink gyakori szokása. Egy márka mitől lesz jópofa? (Komolyan kérdezem!)

Voda 2000-ben, stb... Igaz. Galla meg a taxis: persze, hogy ezt választották, de ez nem választás volt, hanem kényszerpálya (Vitai Attilát arra vették fel, hogy a 20%-os piacrészt érje el a mobilpiacon). Milyen alternatív, gyors piacszerzési stratégia lehetett volna még a fent említett piac megcélzásán (és ennek megfelelő reklámokon) kívül? Én arra szerettem volna rámutatni, hogy az, hogy egy szolgáltató hogyan/mit reklámoz, az nem egy amolyan abszolút döntés, nem önmagáért reklámoznak, hogy az "teccen az embereknek", hanem a cég egyben pozicionálja is magát a reklámaival: a Voda a kis emberek szolgáltatója, a Pannon a családi szolgáltató, a T meg a minőségi szolgáltató, legalábbis ezt próbálják elhitetni magukról és beleverni az emberek fejébe.

Mosópor, márkaépítés: egyetértünk. Én meg azt mondtam, hogy ez nem egy újkeletű dolog. Már évek óta úgy nyomják a szolgáltatók a dolgaikat, mint a mosóport. A hangszolgáltatások piaca gyakorlatilag telített. Lehet, hogy a mobillottó (mobil tévé :) ) és társai nem egyenlő a kerék, meg az Internet feltalálásával, de a közeljövőben valószínűleg csak ilyenekre számíthatsz szerintem. AZ, hogy kinél milyen "extrák" vannak, arra pedig szerintem hosszú távon már lehet márka stratégiát építeni. Ezek a kis francok bizonyos embereknek igenis számítanak, van aki imádja, hogy a pannonos kütyüje kiírja, hogy melyik településen van, más meg örül a T zöldzónájának.

zaq 2008.10.16. 16:28:24

"Ezért lettek aztán tele sok, de egyenként keveset költő feltöltőkártyással."

jelenleg a Vodánál a legmagasabb a post-paid arány. tényleg vágod a piacot, öregem. :P

passenger 2008.10.16. 17:12:39

OFF...
Ha jól emlékszem, kb. 90%-os prepaid arányról indultak. Most persze más a helyzet. Vagyis az "Ezért lettek tele..." kezdetű mondat helytálló. Más kérdés, hogy a feltöltőkártyás előfizetések piaca nagyjából 2002-ben volt a csúcson, a lassulással együtt inkább a megtartásra, a havidíjas konstrukciókra került a hangsúly. A lényeg, hogy a Voda már egy erősen "híguló" piacra szállt be...
ON...

netudki 2008.10.17. 11:23:02

Zaq,
Jelenleg. De én nem erről beszéltem. Olyan 2000-2004 körüli időszakról beszéltem. Tudom, hogy most magas a post paid arány. Nyugi! Csak beszélgetünk...

Passenger,
Jópofa? Személyes meglátásom: értelmes üzenetek, emberi hangvétel, humoros vagy frappáns kommunikációba csomagolva, nem egyszer-egyszer, hanem hosszú távon - nekem ez a jópofa. Nem jópofa: unalmas, magát túl komolyan vevő, önmagát dicsőítő, hazudozó, bunkóreklámokat nyomató. Nekem ez, másnak meg biztos más a jópofa.

olaf.timberg 2008.10.18. 12:37:05

@suesue
a kérdés valóban nem 100%-ban pontos, de érthető így is, szerintem felesleges ezen csámcsogni

rora 2008.10.25. 22:14:59

passenger: "Az emberek valószínűleg hajlamosak a saját szolgáltatójukat "sztárolni"" - de nem a T-mobil a leglemaradtabb mobil szolgaltato a magyar piacon. Pont ezert erdekes. Rengeteg dolog befolyasolja oket.
Tudom hogy nem ezt ertekeli a szavazas, csak megjegyeztem.

havera · http://holdfogyatkozasma.blogspot.com/ 2008.10.29. 11:50:11

mi áll közelebb hozzám? - egyik sem, mind unalmas és ötlettelen, főleg a Té, csapnivaló

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása