Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Tegnap már körbeszaldt az interneten a hír, hogy a TV2 csinált valami baromságot Kapócs Zsókával élő adásban. A filmet utólag megnézve azt mondom, bár ne tette volna. A comment.com azt kifogásolta, hogy egy hírműsor nem engedheti meg magának az ilyesmit, mert szükségképpen veszít a hiteléből. Ebben is van igazság, de bizonyos körülmények között azért el tudom képzelni, hogy különesebb negatív hatások nélkül jöjjön ki egy műsor valami ilyesmiből.
Erre példa a múltkor már bemutatott szomjazó afrikai kisfiús hack a belga tévében, aki a legkülönfélébb műsorokba rontott be, hogy ott megigya a műsorvezetők elé tett poharakból az általában csak kellékként használt vizet, majd egy kukk nélkül kiszaladt a stúdióból. A napokig folyó akcióknak híre ment, és amikor kiderült, hogy az áldatlan afrikai ivóvízhelyzetre és a pazarló európai gyakorlatra hívták fel vele a figyelmet, mindenki elismerően csettintett: Ezt jól kifundálták a szervezők. Volt valami ötlet, amit meg kellett fejteni, volt egy gondolat, amelynek a megértéséhez kicsit meg kellett mozgatni az agytekervényeket. Amikor összeállt a kép, az akció nem azzal az érzéssel hagyta ott a nézőket, hogy már megint hülyének vannak nézve, hanem egy pozitív üzenettel gazdagabban állhattak fel a fotelből.
Nézzük, ezzel szemben mit tud felmutatni Árpa Attiláék tibeti szerzeteseket megszégyenítő hatékonyságú önégető akciója. Mi lehetett az ötlet az akció mögött? Az, hogy egy tehetségtelen médiaarc belegyalogoljon az élő adásba, mintha tényleg eltévedt volna, és a rendelkezésére álló néhány másodperc alatt annyiszor hadarja el a hirdetendő műsor nevét, amennyiszer tudja? Sajnos igen. Nincs semmi kötődés az adott műsorhoz, annak nevéhez, lényegéhez. Nincs vicc, nincs poén, csak Kapócs Zsóka, aki amolyan jó barátokköztös színvonalon és hitelességgel adja elő a gyöngécske kis jelenetet.
És itt már hallom is a kétkedőket, akik azt bizonygatják majd, mennyire sikeres volt az akció, és hozzák a letöltési adatokat, meg az akcióról megjelent temérdek cikkeket. De mindez valóban azt bizonyítaná, hogy az akció működött? Annyiban biztosan, hogy többen tudnak majd a műsorról, mint előtte. Akkor eredményes volt? Nem, mégpedig azért, mert egy ilyen akció előre borítékolhatóan beszédtéma lesz, de nem azért, mert az emberek jópofának tartják, hanem mert annyira szánalmasan vacak, hogy a tévénézők riadtan néznek össze: te láttad a TV2 önégető akcióját? Egy ügyes ötlettel, egy frappáns megoldással, ne adj isten valódi poénnal ezerszer ekkora lehetett volna a hatás, és nem a negatív reakciók, hanem a pozitív értékelések görgették volna maguk előtt a műsor ismertségét. Így meg maradt nekünk Kapócs Zsóka, a TV2, a biztos rohadtul vicces új műsor, meg a kiábrándító amatörizmus.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.