Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A sör nem gyerek kezébe való

Míg külföldön már jó ideje nagyon komolyan veszik a fiatalkorúakra vonatkozó alkoholtilalmat, addig Magyarországon szerintem meglepődne egy átlag gimnazista, ha valaki azt mondaná neki egy szórakozóhely pultjánál, hogy mutassa meg a személyijét. Ezért aztán nem kis kockázatot vállal az a sörgyártó, aki egyenesen kijelenti, hogy a sör a felnőttek itata, mert ez nem az a szöveg, amivel be lehet vágódni a fiataloknál. Márpedig a Borsodi Sörgyár éppen ezt teszi, és új kampányában arról győzködi a vendéglátóhelyek üzemeltetőit, hogy ne segítsék a fiatalok sörfogyasztását. Amíg a kezdeményezést üdvözlöm, addig a kreatív anyagokról már nem vagyok ilyen jó véleménnyel.

Nem tudják bennem eloszlatni azt a kételyt, hogy a kezdeményezés nem teljesen őszinte. Kicsit olyan, mintha igazából a fiatalokat akarták volna megcélozni, hogy már nem kell sokat várniuk, amíg jól besörözhetnek, de mivel ezt a törvényi szabályozás miatt nem tehették meg közvetlenül, ezért egy ilyen öszvér megoldáshoz folyamodtak. Ezt az érzetet erősíti a „18 Igen" fősorral futó hirdetés, amely inkább a fiatalokra szabott üzenettel operál, hiszen azt sorolják fel nem túl szellemesen, mit csinálhat az ember azután, hogy betöltötte a 18. életévét. Hatásosabbnak inkább a kérdőívek tűnnek, amelyeket a cég képviselői igyekeznek majd kitöltetni a vendéglátóhelyek tulajaival. Ezekben célirányos kérdésekkel buzdítják őket arra, hogy ne adjanak el alkoholt a fiataloknak. Szóval kicsit púpos, kicsit félszemű ez a hazai felelősségteljes alkoholfogyasztásra és törvény betűinek betartására buzdító kampány, de legalább a miénk.

Címkék: nonprofit pia

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr25716589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Charles Kadlott vagyok, tetovált vagány · http://damaged.blog.hu/ 2008.10.22. 10:51:00

teljes mértékben egyetértek. eléggé 'összekacsintós'-ra sikeredett ez az egész.

beatlejuice 2008.10.22. 13:11:15

ez nyilván egy fiatalokat célzó kampány, amihez hozzácsaptak valamennyi társadalmi célú üzenetet, végül is a kapcsolat megvan. ezzel a megoldással semmi gondom, szerintem üdvözölni kell minden hasonló próbálkozást, mármint hogy lehetőség szerint menjen a költségvetésből tcr irányba is.
ráadásul a sör nem egészségtelen ital... :)
ciginél persze teljesen hiteltelen és gyalázatos lenne mindez.

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2008.10.22. 15:21:49

Ez az egész egy nagy fasság, csomó oylan van felsorolva a listán, amit már hamarabb is megtehetsz...
Másfelől meg valóban siralmas a helyzet itthon, én másfél éve töltöttem be a 18at, és előtte is ugyanúgy tudtam cigit meg piát venni, kb 1szer volt olyan, h nem adtak ki vmit, de am szartak bele MINDENHOL.
Mer annyit látsz mindenhol, h ki van ragasztva egy matrica, h 18 alatt nem adunk ki alkoholt meg dohányt (egyszer épp vásároltam (nem azt :D) mikor bejött egy nő h adjon ilyet a pénztárosnak, h ezt ragassza ki, de nyilván nem egy matricától fog megváltozni a helyzet. És biztos azér van mer már öregszem ;D de egyre fiatalabbakat látok dohányozni ami néha már sokkol, és sztem 12-13 évesen még eléggé túlzás ja és nem hiszem h ez cs annyi lenne h "hol vannak ilyenkor a szüleik" mer egy nem túl csökött agyú gyerek el tudja titkolni ha nagyon akarja és anyu-apu nyilván nincs mellette amikor találkozik a btaival, ilyenkor kéne h vmi más meggátolja :P
(Kicsit belelendültem, elnézést a szentbeszédért :D)

trixilw 2008.10.22. 16:29:23

Hát venuswoman, az a szülő, aki nem érzi meg a tizenkétéves gyerekén, hogy dohányzott, az igencsak leszarja, hogy mit csinál a csemete. Olyan nincs hogy nem lehet érezni, tudom :)

tizenhetesfel 2008.10.23. 07:27:52

nekem még van fél évem, és apámék bekaphatják, nem parancsolgatnak azután. szerzek joksit, és elhúzok Zsoliékkal. Veszünk cigit, porndvédét, játéggépezünk, és bebeszunk sörtöl. borsodisok tökjó arcok, mert megcsinájjuk a legtöbb pontot, a tanárok is bekaphatják, osztkiren is veszünk sört, már nem ugathatnak miata. borsodisok is megmondták, modjuk amúgy is tudtam, hogy a közértes nem ugathat majd. tök jó

Budabitch (törölt) 2008.10.23. 10:31:35

"Nem tudják bennem eloszlatni azt a kételyt, hogy a kezdeményezés nem teljesen őszinte."

Sztem egy vállalat esetében az őszinteség mást jelent. Őszinteséget a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban el lehet várni, például a termék összetételével, árával, hatásával stb kapcsolatban. A vállalat nem őszinte, azaz hazudik, ha téves információt közöl pl. a sör alkoholtartalmáról, vagy az alkohol hatásáról, ha egészségesnek állítja azt, ami nem az, ha tejnek nevezi a savót, vagy sörnek a csatornalét.

A fenti példa esetében én nem az őszinteségről vagy az őszintétlenségről beszélnék, hanem a felelősségről, és hogy az hogy jelenik meg a kommunikációban.

Ha a vállalati felelősségről beszélünk, általában alapvetően két álláspont ütközik.

1. A vállalat elsődleges célja a profit maximalizálása. Minden olyan dolog, ami ennek ellenében történik, a cél szempontjából haszontalan vagy káros. A gazdasági társaság esetében az altruista magatartás hülyeség, mert szemben áll a piac alapelvével: növekedés, profit. Elméletben ez az álláspont túlhaladott, elavult, ciki, de a mindennapi üzleti gyakorlatban azért annyira mégsem.

2. A vállalatnak, hosszú távú sikere, hitelessége érdekében, a törvények betartásán túl felelősen (etikusan?) kell fellépnie, figyelembe kell vennie a tevékenysége hosszú távú hatását a társadalomra, a környezetre, a gyerekekre satöbbi satöbbi.

Namármost. Magyarországon 18 éven aluliaknak tilos alkoholt árulni, tehát a vállalat azzal, hogy nem árul gyerekeknek alkoholt, nem felelős magatartást tanúsít, hanem egyszerűen csak betartja a törvényt. Hogy a kampányban mégis tetten érhető a felelős magatartás, az annak köszönhető, hogy a csapost és a 18 év alattit is kifejezetten buzdítja a nemfogyasztásra. Különösen igaz ez a horeca-csávó esetében, mert a sörös cég - elvileg és büntetlenül - szemet hunyhatna az illegális sörárulás felett, ha nem ő üzemelteti a helyet, és több bevételhez juthatna.

Valóban felelős magatartásnak én azt gondolnám, ha pl. mértékletes italozásra buzdítanák a 18 éven felülieket. De hogy egy szórólapon ilyen gondolattal találkozva mennyire lenne hiteles számomra a vállalat, azt nem tudom. Mert ilyenkor beugrik az 1-es álláspont, l.m.f.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása