Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A Stihl ökölcsapásszerű reklámszóvicce

Az értelmetlen, fájdalmas szócsavarásra építő reklámokat Geszti Péter szülőföldjén senkinek sem kell bemutatni. Itt a blogon is foglalkoztunk már jó néhánnyal, például a Vilmos Bee Cool kampányával, a Gorenje Hűt5 ajánlatával vagy a CIB magáért beszélő 9 százalékával. Most a Stihl marketingesei döntöttek úgy, hogy beszállnak a kifejezetten ilyen igénytelen és fizikai fájdalmat okozó reklámoknak fenntartott Arany Békasegg díjért folytatott nemes küzdelembe. Nem tudni, hogy a felelős marketinges maga írta-e ezt a sort, vagy szakember segítségét is igénybe vette hozzá, de a végeredmény szempontjából végülis nem is fontos. A lényeg, hogy a Tavasz, Nyár, Ősz, Stihl headline megalkotásával sikerült egy újabb reklámtörténeti mélypontra süllyedni. Ha a Texasi lánfűrészest, majd közvetlenül utána az összes Fűrész epizódot is végignézetnék velem, akkor sem ijedhettem volna meg jobban, mint amikor először láttam meg egy ház falán ezt a reklámnak csak hatalmas jóindulattal nevezhető hirdetményt. Mind az alkotók, mind a cég nevében szeretnék ezért mindenkitől elnézést kérni, egyben szeretném felkérni a felelősöket, hogy fejezzék be ezirányú tevékenységüket, és a fiókban esetleg megbújó, "Fűrészeljen Stihlusosan", "Stohl, Stahl, Stihl" fősorú reklámokat vagy az akciós karácsonyi termékeket tartalmazó, "Stihle Nacht" című prospektust soha, semmilyen körülmények között ne engedjék nyomtatásba. Köszönöm.

Címkék: reklámbűntett arany békasegg reklámszóvicc

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr27749582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fcuk · http://blog.lfsteam.com 2008.11.05. 10:00:05

Az általad írt szösszeneteken hangosan felröhögtem:) Fényévekkel jobbak, mint a fenti, próbálom elképzelni, mikor erre rábólintottak. "Tavasz, nyár, ősz, Stihl? Ám jauvan, haccóljon!"
He?:)

Nem értem, ezekre a "szójátékokra" kit és hogyan, egyáltalán milyen indíttatásból lehet rávenni?

bulgakov 2008.11.05. 10:36:42

A "Micsoda farosszéria" óta én már semmin nem csodálkozom, csak frusztráltan gyűlölködök továbbra is.

beatlejuice 2008.11.05. 10:38:25

viccesen hangzik, hogy reklámtörténeti mélypont, meg ilyesmik, de nem hinném, hogy valóban ezek a reklámok jelenítik meg a reklámipar gyűrött testét szaggató ádáz keselyűket, vagy a nyomokat, amiket maguk mögött hagynak.
a vizuál ráadásul kifejezetten letisztult.

albinoblacksheep 2008.11.05. 10:39:54

Bocsi, de nekem tetszett! Bár a mi barátikörünk hobbija, hogy az ilyen rossz szóvicceket gyártsa. Lehet, hogy minket céloztak meg ezzel a plakáttal.

REPARATUR 2008.11.05. 10:43:18

haha. nekem nagyon tetszik. Jó szöveg

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.11.05. 10:44:45

beatlejuice
Persze túlzás ez a mélypont, de egyrészt imádom az ilyen szenzációhajhász, túllihegett mondatokat, másrészt meg amikor ilyeneket látok, mindig kinyílik a zsebemben a bicska. De majd megpróbálom a humorosabb oldalukat nézni, és csak mosolyogni rajtuk. A vizuálba meg én nyúltam bele, hogy kiférjen ide (úgyis a headline a lényeg), összehúzva a képet egy prospektus címlapjáról. Valójában van még rajta sok fa, meg egy fűrészelő ember középen:)

tomi_ 2008.11.05. 10:48:45

a Husqvarna meg mindig meg mindig furdoruhas-csajokkal fureszeltet a reklamjaban balkanszerte, ami persze nincs ellenemre, de ez a kep nekem is jobban tetszik; a szovetsegek ajanlasa mindig kinos; a fosorrol nem is beszelve

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2008.11.05. 11:11:01

Semmi közöm a Stihlhez, sem az alkotókhoz, de szerintem ez a "jajdecikiaszójáték" mantra egy fokkal unalmasabb, mint maguk a verbális gegek.

A magyar nyelv egy kreatív kincsesbánya, és mint olyan, a szójáték is benne van ősidőktől fogva, és nemcsak a köznyelvben, vagy a reklámnyelvben, de a szépirodalomban ugyanúgy: Arany János Shakespeare fordításaitól, Karinthy, Kosztolányi verses ugratásain, Rejtő Jenő borgőzös kalandregényein át a zseniális Romhányi teljes munkásságáig (egyébként ő írta a "Csak egy ugrás a Sugár" szlogent is).

És akkor még az olyan apró finomságokról még nem beszéltünk, mint mondjuk József Attila bravúros rögtönzése a fogorvosánál, amikor pénz híján egy dedikált kötetet hagyott nála: "Fogadd fogért!" hálaüzenettel.

Szóval a szójáték genetikusan a nyelvünkön van/nyelvünkben él, csak éppen ki jobban, ki kevésbé művészi szinten műveli (általában ez utóbbiak közül kerülnek ki a fanyalgók).

Persze lehet nem szeretni, csak furcsa ezzel a zsigeri szójátékellenességgel szembesülni szinte nap mint nap egy olyan blogon, aminek a neve egy közepesen vicces szójáték...

Természetesen a reklámcélú szójátékok között is van jobb, rosszabb, de úgy ánblokk leírni a műfajt szerintem ostobaság. Ennyi erővel az itt jelenlévő, és méltán agyondicsért print, ambiente kreatívok nagyrészét is fikázhatnátok, hiszen azok meg vizuális kifacsarásra épülnek. Dehát basszus, így működik a reklámos logika: a szokásosból valami szokatlant kreálni.

Hát hirtelenjében ennyit a szójátékokról. Olvassatok sok szovicc.blog.hu-t, és lazítsatok kicsit.

Gut.Besser.Gösser

Mr_Wolf 2008.11.05. 11:39:38

Én azért a Stihle Nachtot meghallgatnám láncfűrészre hangszerelve.
olyan lehetne, mint mustang hangon az amerikai himnusz.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.11.05. 11:45:06

Korn

Van abban igazság, ami írsz, csak egyet felejtesz el. A szóvicc valóban egy jópofa dolog lehet - a L'art pour L'art Társaság poénjain például egy ország röhögött egy időben -, ha a megfelelő célra használják. Én sem azt mondom, hogy egyáltalán ne lenne helye a reklámban az ilyesminek, el tudok képzelni olyan helyzeteket és megoldásokat (pl. egy termék vagy szolgáltatás neve), amikor működhet a dolog.

De egy reklámkampányt egy ehhez hasonló, értelmetlen szójátékra felépíteni szerintem hatalmas hiba. Hogy miért? Mert nincs mögötte semmi gondolat, nem ad át semmiféle üzenetet, nem kapcsolódik semmihez, csak önmagáért van. De neked kellene legjobban tudni, hogy nálunk mennyire csínján kellene bánni velük, mert itthon hajlamosak összetéveszteni egy kampányötletet egy szójátékkal, amiből rendszeresen ilyen semmitmondó, öncélú dolgok sülnek ki.

A kreatív munka során mindig előkerülnek ehhez hasonló ötletek a tarsolyból, de ilyenkor kellene egy kínos mosoly után elkezdeni tényleg dolgozni, és nem megelégedni egy ilyen látszatmegoldással. De ha szerinted ez a helyes út a reklámkészítésben, és egy kifacsart, legfeljebb haveri körben viccesnek mondható szójáték alkalmas arra, hogy egy országos kampány középpontjába állítsák, ám legyen.

pekmester 2008.11.05. 13:08:52

miért nem inkább a "stihlszerűen" -nel próbálkoztak? vagy ha a dobozban adják akkor dobozosstihl viszik a vevők :)

W Joe 2008.11.05. 13:10:18

Ennél rosszabb már csak a Stihlapó lenne, két Stihlfűrésszel a kezében :D

PR32 (törölt) 2008.11.05. 13:21:21

Teréz - Podmaniczky sarkán lévő cipőüzlet kirakatán:
"A Krokodil se ér utol, ha futol"
A Krokodil szó logóval kiírva.
(és nem, nem az ő fizetett emberük vagyok :))

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.05. 13:27:27

Én egy ilyen ötletért akkora pofont kaptam volna a faltól, hogy a főnököm adja a másikat.... :)
(Bocs)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.11.05. 13:29:12

szerintem se rossz... a stihle nach meg zseniális, ajánld be, mondjuk fenyőfavágással. Komolyan :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.11.05. 13:35:20

Vagy lehetne egy szaki láncfúrésszel a kezében egy kredenc romjai előtt, és azt írná, hogy "Stihl bútor asztalos", érted.

standupc · http://standupc.blog.hu 2008.11.05. 13:44:43

Azt hiszem még anno Harsányi Levente telefonbetyárkodott Stahl Judittal, amikor felhívta, hogy a Stihl cég magyarországi leányvállalatának marketingese és szeretnék a "művésznő" beleegyezését kérni,hogy kijöhessenek az új, "Stahl" nevezetű láncfűrészükkel. :))

Yolanda 2008.11.05. 13:45:04

Nem rossz, nem rossz, néztem is nagyot, maikor először megláttam.
Ennek ellenére nálam még mindig a Pokka 1000 mg C-vitamint tartalmazó üdítőjének "Ettől beCézel" headline-ja viszi a prímet a sikítófrászt kiváltó címsorok listáján, a Gorenje a második helyre szorult azóta...

A tárgyhoz visszakanyarodva: csatlakozom az előttem szólókhoz, a "Fűrészeljen Stihlusosan" és "Stihle Nacht" nálam is hangos röhögést váltottak ki - ezen a fórumon. Nyomtatásba tényleg nem kellene kerülniük, ha bármilyen istent ismernek a cég marketing osztályán. :)

Oriza Triznyák 2008.11.05. 13:48:16

Korn: 100%-ig egyetértek - megúsztam a hosszabb billentyűzést. Reklámbuzinak csak egy kiegészítő megjegyzés: a nagy elméleti fejtegetés helyett néhány számot olvasnék szívesen, hogy melyik reklám mennyire volt hatékony. Lehet, hogy az önjelölt guruk meglepődnének. A teccik-nemteccik szubjektív, az eladási görbe viszont mérhető.

dögös csajok · http://meztelen_valosag.blogter.hu 2008.11.05. 13:57:06

És ez a szörnyűség kint van óriásplakáton! is.

Minek??

beatlejuice 2008.11.05. 13:57:54

reklámbuzi, akkor grat, amúgy meg tudtam, hogy minden szövegíróban ott bújkál egy art director is :)

nemkellnemzetivagta 2008.11.05. 13:58:28

SAVanyú? megvan?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.11.05. 14:02:25

beatlejuice
Bizony ott bujkál mindegyikben, csak egyszer ki ne jöjjön!

Gyetvai Zsuzska · http://fa-ajandek.hu 2008.11.05. 14:36:04

nekem is tetszik, nem értem, mi a baj vele

csendesbob 2008.11.05. 14:45:40

Oriza Triznyák,

kifejezetten a fenti reklám hatására vennél láncfűrészt vagy azért mert szükséged van rá? ennek szerintem egyenese van nem görbéje:)

azért a "magyar kertépítők szövetségének ajánlásával" odabasz a jobbfelső sarokban, építs kertet láncfűrésszel, bakker:)

nutika 2008.11.05. 14:51:19

Én meg orizával értek egyet: a láncfűrész célközönsége nem a Bp. belvárosi hoch-értwlmiségi, így a szöveget sem rá kalibrálják.
Eszembe jutott az a Whoopy Goldberges film, amiben kiderül, hogy a lánya apja egy nagypofájú fehér használtautókereskedő. Na, annak a faszinak voltak hasonlóan igényes szlogenjei meg reklámakciói (asszem "Hal, a jó haver!", eredetiben biztos Hal, your pal). De sikeres volt, mert elérte a megcélzott réteget, a tompaagyú átlagamerikaiakat.

szomorú 2008.11.05. 15:06:27

Költőknek:
Irna valamit? Nálunk megcsapja a Stihlet.

DOOM gémereknek:
Belezzen Stihlusosan Ön is.

Geitenbeffer_ 2008.11.06. 11:51:51

Ennél még az is jobb lenne, ha Elton John ülne egy lefűrészelt lábú zongoránál, és úgy énekelné az "I'm Stihl standing"-et

müszi 2008.11.10. 15:59:23

Mélyen elszomorít ez fikázó, baszogató, semmi se jó, hűdeszarezénbiztosjobbattudnék attitűd, mert nekem kivételesen tetszik, pedig kevés hirdetésre, óriásplakátra kapom fel a fejem, de ez megütötte az ingerküszöböt. Vagy nem a figyelemfelkeltés a cél?

kbanna 2008.12.10. 19:25:50

Korn, Oriza, müszi, jó fejek vagytok!
(Persze a többiek is lehetnek jó fejek, csak éppen nem értek egyet velük.)

senderesevece 2009.04.03. 09:14:55

ciki, nem ciki, nekem bejött.minden gesztiségre emlékszem minden gesztiség elérte célját és ez a fontos.a sok megnemértett szarrákutatott fos, amit az itt fikázók jonak tartanak sztem egy hét után a feledésbe hunynak.ájlábju esetében nincs telepakolva a város vele és szerintem kis büdzsével eléggé figyelemfelkeltő.én mindnesetre szeretnék sok hasonlót látni és ha megrendelő leszek én is hasonló ötlettel szeretném eladni a cuccom.fikázók meg le lennének szarva.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása