Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Van egy olyan régi indián bölcsesség, amely szerint egy jó reklámzene képes elvinni a hátán egy közepes reklámot is. Én ezt nem jelenteném ki ilyen kategorikusan, de az biztos, hogy egy jó reklám a hozzá hangulatban illó zene nélkül félkarú óriás. Nem csoda, hogy az igazán maradandó kampányok a zenével együtt maradnak meg az emlékeinkben. El tudnátok képzelni a Halo3 Believe-jét más zenével? A Cadbury gorilláját Phil Colllins dala vagy a Sony Bravia gumilabdatengert a reklámmal együtt legendássá váló zene nélkül? Segítek, nem!
A londoni Lowe kreatívjai is tisztában voltak ezzel, és a John Lewis áruházlánc karácsonyi kampányánál nem bízták a véletlenre a sikert. Már a tavalyi filmjük is hihetetlenül jóra sikerült (ebben az áruházban kapható tárgyak árnyékaiból építettek egy árnyalakot), az idei film jópofa és találó alapötletéhez egy alattomosan fülbemászó, ellenállhatatlan hangulatú zenét írtak, ami már szinte önmagában garancia volt a sikerre. Nem véletlen, hiszen a dal a "From Me to You" című Lennon-McCartney Beatles dal feldolgozása, aminek szövege elképesztően jól megy a reklám alapötletéhez. Ráadásul ez egy reklámtörténeti esemény is, hiszen idáig még egyszer sem adta áldását reklámcélú felhasználásra egyetlen Beatles-dal jogtulajdonosa sem. A Nike használta már egy filmjében a 'Revolution' című dalt, de kapott is a nyakába egy nagy pert az Apple Recordstól.
A reklámfilmben amúgy nem tesznek mást, csak megmutatnak néhány karaktert, majd a hozzájuk illő ajándékot, azt sugallva, hogy ha ismered az embert, akkor náluk megtalálod a neki való karácsonyi meglepetést. Annyira egyszerű, hogy az már szinte pofátlanság, mégis hatalmas sikert aratott, és ha a mindenen finnyogó reklámgurukat nem is, az internetezőket pillanatok alatt meghódította, amit megannyi könnycsepp-áztatta billentyűzet igazol. Azért attól nem kell tartani, hogy elfogy egy százas papírzsepi, de ilyen könnyed karácsonyi hangulatjavítónak mindenképpen ajánlom. Tipikusan olyan reklám ez, amiben a sokadik nézésre/hallgatásra is örömünket leljük.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.