Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az első Beatles-dal egy reklámban

Van egy olyan régi indián bölcsesség, amely szerint egy jó reklámzene képes elvinni a hátán egy közepes reklámot is. Én ezt nem jelenteném ki ilyen kategorikusan, de az biztos, hogy egy jó reklám a hozzá hangulatban illó zene nélkül félkarú óriás. Nem csoda, hogy az igazán maradandó kampányok a zenével együtt maradnak meg az emlékeinkben. El tudnátok képzelni a Halo3 Believe-jét más zenével? A Cadbury gorilláját Phil Colllins dala vagy a Sony Bravia gumilabdatengert a reklámmal együtt legendássá váló zene nélkül? Segítek, nem!

A londoni Lowe kreatívjai is tisztában voltak ezzel, és a John Lewis áruházlánc karácsonyi kampányánál nem bízták a véletlenre a sikert. Már a tavalyi filmjük is hihetetlenül jóra sikerült (ebben az áruházban kapható tárgyak árnyékaiból építettek egy árnyalakot), az idei film jópofa és találó alapötletéhez egy alattomosan fülbemászó, ellenállhatatlan hangulatú zenét írtak, ami már szinte önmagában garancia volt a sikerre. Nem véletlen, hiszen a dal a "From Me to You" című Lennon-McCartney Beatles dal feldolgozása, aminek szövege elképesztően jól megy a reklám alapötletéhez. Ráadásul ez egy reklámtörténeti esemény is, hiszen idáig még egyszer sem adta áldását reklámcélú felhasználásra egyetlen Beatles-dal jogtulajdonosa sem. A Nike használta már egy filmjében a 'Revolution' című dalt, de kapott is a nyakába egy nagy pert az Apple Recordstól.

A reklámfilmben amúgy nem tesznek mást, csak megmutatnak néhány karaktert, majd a hozzájuk illő ajándékot, azt sugallva, hogy ha ismered az embert, akkor náluk megtalálod a neki való karácsonyi meglepetést. Annyira egyszerű, hogy az már szinte pofátlanság, mégis hatalmas sikert aratott, és ha a mindenen finnyogó reklámgurukat nem is, az internetezőket pillanatok alatt meghódította, amit megannyi könnycsepp-áztatta billentyűzet igazol. Azért attól nem kell tartani, hogy elfogy egy százas papírzsepi, de ilyen könnyed karácsonyi hangulatjavítónak mindenképpen ajánlom. Tipikusan olyan reklám ez, amiben a sokadik nézésre/hallgatásra is örömünket leljük.

Címkék: reklámzene

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr11766110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.11.14. 11:13:19

Zseniális!
Néha elgondolkodom azon, nem-e lenne-e jó egy rovat a vicces reklámoknak, vagy a betiltott reklámoknak, vagy a...ilyenkor azonban rájövök, hogy nem.
Pont így jó a blog, ahogy.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.11.14. 11:21:36

Na ezt a kommentet kinyomtatom, bekereteztetem, és kiteszem a szobám falára;)

Buzuki 2008.11.14. 11:31:14

Hogy ettől milyen jó kedvem lett!!!!!
Köszi, you made my day!!!!

Gyuri 2008.11.14. 12:15:21

És akkor mi volt, amikor 2001-ben a Getting Better feldolgozása ment a Philips reklámokban?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.11.14. 12:19:16

De hogy milyen súlyos arcokat tudtak összecastingolni...

...0 .. 0... · http://wece.blog.hu/ 2008.11.14. 12:25:01

Ez is arról szól, hogy várhatod nyugodtan a sült galambot, hiszen eljön
:))))

Cook kapitány 2008.11.14. 12:26:41

Nem Beatles, de John Lennon már volt a Nike-nál:
(Az egyik kedvencem, nagyon régóta)

www.youtube.com/watch?v=qG1uUiCrsPA

másik változat:
www.youtube.com/watch?v=JB49FHuR_rQ

Andie 2008.11.14. 12:40:28

Kár, hogy nem Beatles, hanem valami nyávogós utánzás.
De a szövege legalább hasonlit. A reklám képileg okés :)

Azazello 2008.11.14. 12:55:24

Igen, a Getting Better volt már reklámzene, méghozzá Gomez-féle feldolgozásban.

Szolf Ész 2008.11.14. 13:02:36

Lehet, egyedül maradok a véleményemmel, de nekem nem tetszik. Az alapötlet aranyos, de nem egy nagy szám. Mindenki PONT azt kapja, ami teljesen triviális, itt bizony kérem nincs meglepi! Még befért volna Joe bácsi, aki kaphatott volna zoknit, nyakkendőt, Mrs Jones a házvezetőnő új edénykészletet...
De jó, kis ötletecske, aranyosan megcsinálva, van gyerek, van kutya, van...azaz nincs ló. Na, bumm
A zene viszont borzasztó, még akkor is, ha feltételezem, esetleg az volt a szándék, hogy egy ilyen kis amatőr danolászás legyen, mintha az ajándékozók dünnyögnék maguk elé vásárláskor.

bys · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.14. 13:09:12

Érdekes, hogy pont most sztrájkol a hangkártyám, úgyhogy nekem a hűtő kellemesen lágy duruzsolása volt az aláfestés, ami jó, mert nem foghatom a zenére, hogy tetszik. :)
Nem ugrik be, hogy melyik ez a Beatles szám, de ha ez egy - Szolf Ész szavaival élve - amatőren danolászós, akkor beállhat a többi közé. Asszem a Bravia-val kezdődött...

rora 2008.11.14. 13:34:09

Szerintem nagyon edes a reklam igy. Es bar en is Beatles parti vagyok, szerintem ehhez a reklamhoz jobban passzol a dudolaszos gagyitott valtozat:) Kulonben furcsan nosztalgiazos lett volna es nekem nem illik bele a reklamba: uk.youtube.com/watch?v=A0Eib0dV4GE&feature=related

egygrafikus 2008.11.14. 13:41:08

Bosszantóan nagyon jó...

cyber panka 2008.11.14. 15:53:24

annyira nem meglepően jó, máskor szinte 100%ig egyetértek a szerzővel, ez most kivétel.

amúgy amit a reklámzenéről írsz az abszolút igy van. volt pl az egészen jó sport szelet reklám (Justice klip plágium ide vagy oda) na annak nagyon béna zenéje volt. amikor először láttam a neten, azthittem valami más szól alatta...
a másik véglet a nem túl érdekes reklám, számomra megunhatatlan dalocskával: t-com mobilinternet volt azthiszem.
Michael let me show youu something cool.
Michael let me show you something cool,
I teach you how to love,you wondered that in school
Michael let me show you something cool...

ugye emlékeztek, amikor kinyitják a laptopokat és 3Dben szétnyilnak benne a dolgok

bulgakov 2008.11.18. 11:47:48

a zene szerintem kurva fontos, nem véletlen, hogy a játékfilmekhez annyira gondosan (nem mindig, nyilván) szedik össze a jó zenéket. alapvető része az egésznek, és nagyon sokat ad hozzá, illetve vesz el belőle, ha szar.

én személy szerint pofátlanságnak tartom a "soundalike" megoldásokat és simán betiltanám, mint egyszerű köztörvényes lopást. egy szerző megírja a Let it be-t, ami ismert lesz, érzéseket generál és mindenkinek jelent valamit, a kreatív kitalálja, hogy jó lenne a filmhez, a producer megmondja, hogy ez kb 2 misi lesz egy hétre és már kéri is az ajánlatot a zeneszerzőtől 300 ezerért: csinálj egy olyat, mint a Let it be, de lécci ne tudjanak beperelni miatta, vágod te ezt, öcsi.

ha ez legális, akkor mi a baj a hamisított kínai cuccokkal, hm? hogy nem igazi és olcsó? épp mint egy soundalike. ez ugyanolyan hamisítás és lopás, tisztán anyagi haszon reményében. undorító. egy zene az egy múalkotás, aminek jogdíja van és nagyon nehéz jó zenét írni (JÓ ZENÉT!!). és igen, néha többe kerül, mint a rendező egy napra, és? akkor lopni kell, hm?

lehetne még könyvet is írni, mondjuk a Béke és háborút, (ami majdnem ugyanaz), vagy mondjuk Csillagok egerben (ne Dobó legyen, hanem Hajító, és Tumor Jack a török, akkor nem lesz baj). nem érzi senki tényleg, mennyire gáz ez az egész?

ezzel a zenével sem igazán tudom, mi van, bár ez egyértelműen felismehető, ám ez minden soundalike esetében így történik. pont ez a lényege. samesame, but different (ezt is lenyúlta egy cukorcég a thaikoktól). trükkös.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása