Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hét kérdése: Érdemes elmenni a Reklámzabálók Éjszakájára?

A Reklámzabálók Éjszakája külföldön évek óta hatalmas siker, az egyik legnagyobb eseménye, sőt meg merem kockáztatni ünnepe nem is elsősorban a szakmának, hanem mindenkinek, aki rájött már arra, hogy a reklám nem feltétlenül ördögtől való dolog. Amint azt mi is mindig hangsúlyozzuk, a rossz reklámok tényleg megérdemlik, hogy földbe gyalulják őket, már csak azért is, mert sokan főleg ilyenekkel találkoznak, és ezek alapján ítélik meg a reklám jelenségét. Pedig szerte a világban és mostanában már nálunk is egyre gyakrabban sok ötletes, kreatív, szórakoztató kampány születik, ami megérdemli, hogy figyelmet szenteljünk neki. A Reklámzabálók egy azon kevés helyeknek, ahol az átlagember a nemzetközi reklámtermés legjavával találkozhat, és kiemelheti egy pillanatra a fejét a minden helyzetben tapadó fogsorok, friss gyümölcsből készült joghurtok és a 200 %-os hitelre boldogan mikrohullámú sütőt vásároló mesecsaládok közül. 

Amikor bő egy éve az addictot indítottuk, nekünk is valami hasonló volt a szándékunk. Megmutatni, hogy a reklámoknak nem kell feltétlenül ötéves gyerekként kezelniük a fogyasztókat, és akár kaphatunk is valamit azért cserébe, hogy meghallgatjuk, milyen terméket vagy szolgáltatást akarnak nekünk eladni. Így mindenképpen örülünk annak, hogy ez a rendezvény idehaza is nagy sikerrel fut, és idén már nyolcadik alkalommal öntik a reklámfüggők nyakába a nemzetközi reklámtermés legjavát. Ráadásul a banzájt évről-évre nagyobb érdeklődés kíséri, nem csak a fővárosban, hanem mostanra már szerte az országban tartott vetítéseken is.

Érdemes tudni, hogy a rendezvény mögött egy fura francia figura, Jean Marie Boursicot áll. Ő az ötletgazda és főszervező egyben, ő válogatja ki unalmas óráiban a vetítés anyagát, és ő az, aki hihetetlen munkával gyűjtötte össze és gyűjti továbbra is a világ minden pontján keletkező irgalmatlan mennyiségű reklámot. Nem semmi pali ez a Jean Marie, a megszállottak minden pozitív és negatív tulajdonságát megfigyelhetjük rajta. Akit érdekel, az a kretavonline-on olvashat egy közelmúltban készült érdekes interjút vele a reklámzabálásról, a gyűjteményről és a kedvenc reklámairól.

Visszatérve a rendezvényhez, idén is lesz a megszokott felhajtás, dínom-dánom, Redbull-mámorban habzsolt, hajnalig tartó reklámvetítés, de a kevésbé elvetemültebbek kedvéért lesz egy fékezett habzású, szénsavmentes délutáni változat is. Kíváncsi vagyok, ti tervezitek-e, hogy elmentek. Hallottam a környezetben olyan véleményt is, hogy ez egy túllihegett, túlpörgetett dolog, aminek sikere inkább csak az ügyes marketingnek, mint magának a rendezvény élvezeti értékének köszönhető. Sok más ismerősöm viszont már hetekkel a rendezvény előtt izgatottan várja az éjszakát, ahol mindenki szabadon tobzódhat a jó reklámokban. Szavazzatok, hogy kiderüljön, mit gondolnak a rendezvényről az addicton látogatói.

Címkék: event reklámszavazás 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr49770930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Buzuki 2008.11.17. 10:46:09

Szerintem jó móka, én már kétszer voltam, és idén is el fogok menni. Ennyi karikás szemet egy helyen nem lehet máshol látni:)

garamt 2008.11.17. 11:17:27

én imádom a jó reklámokat, de ez a rendezvény egyszerűen borzalmas. a folyamatos sípolásokkal, kereplésekkel és a hihetetlen mennyiségű szóróanyaggal a halálba kergettek többször is. én 3x futottam neki, még egy jó ideig tuti elkerülöm, nagy ívben.

a jó reklámok meg úgyis fent vannak a youtube-on, meg ugyebár egy éve itt az addicton ;)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.11.17. 11:45:12

én is jó öletnek tartom, bár sosem voltam, és nem is tervezem; elég nekem az Addict ;)

nick: 2008.11.17. 11:47:02

régebben jobb volt, aztán elkezdett tömegrendezvénnyé válni - azóta nem megyek

ha tömeget akarok reklámokkal, lemegyek a metróba, ott is van elég... :-P

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.11.17. 11:51:23

Ja Boursicot-ról jut eszembe, hogy van kb: 800 ezer szpotja, ami évente 20. ezerrel gyarapszik. A reklámipar nagy spílere..

Azt nyilatkozta, hogy egyszer kedvtelésből kezdte el gyűjteni a reklámokat, s mára már ilyen tartalmas adatbázissal rendelkezik.

Hány poszt is született ezidáig az addicton????

:))

cyber panka 2008.11.17. 11:52:16

nekem is abszolut ellenszenves. egyszer voltam egy hasonló eseményen, euro rscg vetített maratoni mennyiségű reklámot egy pláza moziban olyan formában hogy a Kontrollt adták valójában de csak 7-8 perces intervallumokban mert utána 45 perc reklám következett. vicces és tartalmas volt.
de reklámzabálókra nem mennék. tömegrendezvény és bulvár parádé lett belőle, maximálisan hidegen hagy.
pláne hogy tényleg ott a rengeteg tematikus blog meg egyéb oldalak ahol láthatom egész évben a legjobb reklámokat.

PiZ 2008.11.17. 11:59:21

Tavaly voltam először, a sok kereplőtől én is agyvérzést kaptam, mint az előttem szóló (ettől függetlenül azért jó volt)...
Az hiszem , hogy a youtube korában már okafogyottá vált ilyen rendezvény - minden jó reklámot már láttam korábban a neten.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.11.17. 12:06:58

Bery
Ez az 552. poszt, ha elérjük az ezret, kiadjuk könyvben, mint a szakítós blog:)
Amúgy a kereplőzést én sem értem igazán, de talán ez majd elmúlik. Vagy lesz helyette havasi kürt.

bulgakov 2008.11.17. 12:14:59

én egyszer voltam pár éve, akkor rájöttem, hogy a reklámszakmában mindenki dugott már mindekivel és viszont, azóta nem merek menni. talán most...

nuart · http://nudeart.blog.hu/ 2008.11.17. 12:32:28

röviden: nem

hosszabban: dehogynem

még hosszabban: ...

Don 2008.11.17. 12:36:05

Én csak azt nem értem, hogy milyen alapon nevezi a reklámosdit bárki is szakmának.
Szégyen és gyalázat az igazi tudást igénylő, valódi szakmák számára.

berkenye 2008.11.17. 12:37:25

pár éve kaptam rá ingyenjegyet. örülök, hogy nem kellett fizetni. szörnyű volt. igazi műanyag életérzés, műanyag emberekkel. soha többet, a közelébe sem megyek. menjenek a konzumidióták, nekik van kitalálva az egész. igazi kamu. ja, azt is láttam kik adnak ezért pénzt, hát :DDD és szánalom.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.17. 12:40:27

magát a reklámot, mint műfajt gyűlölöm..
a fogyasztói társadalom vadhajtása

megmondják, hogy mi a tuti, mit vegyél, milyen legyél ha kúl akarsz lenni

abdul 2008.11.17. 13:02:14

A kérdésre a válasz: NEM

turnbull 2008.11.17. 13:14:07

Don, szerintem a reklámszakma a grafikai, nyomdai, fototechnikai és az audiovizuális megoldások fejlődésében szerepet játszik.

Legfeljebb nem szimpatikus számodra, de nem igaz, hogy nem igényel szaktudást pl. a csomagolás-tervezés, nyomdai szín-menedzsment (ezek visszahatnak gép- és szoftvergyártásra), és egy csomó más dolog. Vagy egy komolyabb mozgókép bevilágítása, animációk készítése.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.11.17. 13:18:29

Don
Nem tudom, mi alapján mondsz általánosságban véleményt a reklámszakmáról. Kíváncsi lennék, milyen tapasztalatokat szereztél e téren, milyen információid vannak a szakmában dolgozókról. Örülnék, ha ezt bővebben kifejtenéd, amúgy csak ilyen stresszlevezető reflexfikának fog tűnni, amiben a reklám szabadon behelyettesíthető a magyar könnyűzenével, focival vagy politikával.

Anyádnak
Épp azon munkálkodom félhülye Don Quijoteként, hogy bebizonyítsam, ez nem így van, és a reklám nem feltétlenül gonosz emberek gonosz találmánya, amellyel tönkre akarják tenni szegény szerencsétlen fogyasztók életét.

noamfan 2008.11.17. 13:21:16

naszóval:
én az elsőn voltam, azóta nem és nem is megyek többet. Indokaim:
1. még egyetemikusan a fizetős jegy elég drága volt, ehhez képest a földszinti középső traktus összes helye vipper (ami ugye többnyire nem fizetős...) és teknikailag úgy oldották meg a dolgot, hogy az erkély közepéről lehetett még látni, egyébként meg mindenhol belógtak a vászon elé a hangfalak, úgyhogy kb. a dolgok 1/4-ét csak kitalálni lehetett takarásból - ez elég felháborító volt, lehet, hogy azóta már jobb a helyzet
2. a blokkok közé erőszakolt só(?) annyira ciki volt, hogy elmondhatatlan, különösen nagy kontrasztban állt a tényleg jó reklámokkal. Különben is, a reklámokért mentem oda, nem bonbon-t (vagy nemtom épp ki lépett fel) + nagyon ostoba konferanszt hallgatni...
3. a mérhetetlenül sok repi ajesz csak növeli a hulladék mennyiséget, mert hozzáadott értékkel nem rendelkezik... legalábbis számomra...
4. mé' kell sasistvánt leszopni mélytorokkal minden évben és mindig és nagyon? Szerintem is ikon és szeretem a filmjeit, de ez az ön- és közhájpolás már nagyon gáz, lehet, hogy elég lenne ritkábban...
5. végignézni a helyi gyarmati szlévek ön- és egymás szopását megint csak nagyon gáz, amikor annyira híg a produktum állaga és annyira kevés a minőségi megoldás (tudom, ennek nem mindig a szakember az oka, de tegye a kezét a szívére az a kopirájter, aki még nem b@szott össze kreatívot dedlájn/nemtörődömség/utálat/motiválatlanság/kiégettség/miszkomjunikésön/akármi miatt...) - szóval mongyuk magyar szemle részt én 2-3 évente tartanék, mert annyi idő alatt jön össze elég minőségi reklám ahhoz, hogy legyen értelme...

összefoglalva: eccer volt, akkor se jó, többet nem megyek és sajnálom, hogy a jó reklámokat egy ilyen gagyi rendezvénnyel eltúrják... a jó reklámokat meg fanatikusan szeretem, ezér jó ez a blog is :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.17. 13:28:51

nem voltam

nem is megyek


Don: az a jó ebben az országban (modorosan: kishazánk:), hogy mindenki kúúrvára ért a focihoz, politikához, reklámhoz...

és mégis van egy évtizedek óta vállalhatatlan labdarúgásunk, politikai elitünk és reklámszakmánk

de nem maga a foci rossz, vagy a reklám

érted?:)

Külföldi Viktor 2008.11.17. 17:00:14

hát én is voltam egypárszor, folyvást csökkenő hevülettel. üvöltözős, agresszív (következésképp bizonytalan hatékonyságú) promóciók sora legnagyobbrészt, alig látható-hallható-érthető, másodrendű frissességű reklámmunkák illusztrációjával.
kaszának biztos jó, de szakmából elégtelen, bulinak fos.

Paleee 2008.11.20. 13:17:23

Én évek óta tervezek elmenni, de mint minden évben (most is) egy dolog tántorít el: Reklámzabálók Éjszakája - 5.400 Ft. Egyedül tuti nem mennék, max a menyasszonyommal, az pedig már nemkétforint... Úgyhogy marad az addict ;)

DaniCsek 2008.11.24. 23:03:59

érdemes:)

egy kis ízelítő:
www.youtube.com/watch?v=TvRTt97QgNs

bulgakov 2008.11.28. 10:53:58

na, ha olvasod, kedves szervező, köszi a VIP jegyeket, amiket nem küldtél, úgyhogy be is kaphatod. nem kell ígérgetni, ha nem akarod betartani, meg szar dumával eltűnni a végén, kinyomott telefonnal, ha egy sóher kis majom vagy. remélem, azért az ügynökségünk által készített filmeket levetíted, jó az ingyen összerakni egy footage gyűjteményt, hm?

sok sikert, tőlünk ember ott nem lesz, de akit ismerek, azt is lebeszélem, az kurvaélet, nézzen meg inkább egy Cannes-showreelt ingyen nálunk, jobban jár, még szeretni is fogjuk, nem pedig átbaszni. erről ennyit.

cyber panka 2008.12.11. 12:02:01

nem lehet h elavult már ez a hét kérdése?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.11. 13:07:46

panka
Szinte biztos, hogy elavult:)
Jövő héten lesz újabb, jobb, szebb, okosabb, ami 10x tovább tart.

burian 2008.12.14. 17:38:13

Az elsőn voltam, soha többet.
Mint tapasztalat megérte, voltam én már boncoláson is, érdekes látni, hogy milyen emberek járnak el reklámot zabálni és hogyan viselkednek közben. Egyébként ez a dolog maga a halál. Sas Istvánra pedig erősíteni kellene egy rakétát és kilőni a Taucetire. Viheti magával a műveit, ufóirtónak jó lesz.

tréfagyár 2009.01.21. 20:49:09

Mennyivel jobb ömlesztve megkapni a sokféle stuffot, mint apránként megnézni a jútúbon, ahol nem épül le az agyam és nem érzem magam kifacsarva egy óra után? O.o

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása