Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Miért hirdethetnek büntetlenül a külföldi szerencsejátékok?

Valamit nagyon nem értek, vagy ha igen, akkor itt valami nagyon nincs rendben. Legjobb tudomásom szerint a ma érvényben lévő szabályozás alapján Magyarországon nem lehet olyan reklámot közzétenni, ami egy külföldi fogadóiroda által szervezett szerencsejátékot népszerűsít. Ennek oka, hogy a szerencsejátékok szervezése állami monopólium, és csak állami vagy pedig olyan vállalat végezheti, amely engedélyt kap erre, és koncessziós díjat fizet a jogért. Márpedig ha valaki illegális tevékenységet folytat, akkor azt nyilván nem reklámozhatja. Ilyen esetekben az irányadó jogi szabályozást a Grtv. 6. § (5) bekezdése fogalmazza meg, a következők szerint: „Tilos  közzétenni  olyan  reklámot,  amely  külföldön  szervezett szerencsejátékhoz vagy ajándéksorsoláshoz kapcsolódik.”

Ha ez így van, akkor hogy a francba lehet, hogy lassan már nem marad olyan celeb, aki egy iMac előtt ülve ne kötött volna fogadást legalább egy dán másodosztályú rangadóra, és nem lehet úgy megnézni egy focimeccset, hogy a képernyő alján ne dörgölnék az orrom alá, hogy hányszoros odds-szal fogadhatok arra, hogy a hazai csapat még a lefújás előtt kiegyenlít? Hogy lehet az, hogy egy állami monopóliumnak minősülő szolgáltatást képtelenek megvédeni a hatóságok. Hogy lehet az, hogy a Szerencsejáték Felügyelet olyan töketlen, hogy a bwin vagy a sporingbet akár a felügyelet büféjében is osztogathatná a szórólapjait, akkor se tennének semmit az illetékesek. 

Alapvetően nincs bajom ezekkel a fogadóirodákkal, sőt az eb alatt meg is kopasztottam az egyiket, és visszanyertem az országból kihurcolt nyereségből vagy 2000 forintot. Nem ez zavar a dologban, hanem az a pofátlanság, ahogy a szabályokra fittyet hányva öntik a médiába a reklámjaikat büntetlenül, miközben a GVH szinte mindenkit megbüntet, aki nem tesz egy mondat végére csillagot, hogy az egy sornyi állítást a lap alján két sornyi, 5-ös betűmérettel szedett jogi szövegben magyarázzon el. A bíróság ilyen ügyben még nem hozott ítéletet, és pénzbüntetésre is talán ha pár esetben sor került, mértéke azonban ezeknek is nevetséges volt. Nem érti az ember, hogy akkor most lehet, vagy nem lehet, és ha nem lehet, akkor miért lehet mégis. Ennyire tehetetlenek lennének az illetékesek? Vagy épp ellenkezőleg, ennyire élelmesek? Nem vagyok jogász, így az is elképzelhető, hogy közben megváltozott a szabályozás, és mára már nem törvénytelen ez az egész. Akkor szóljon nekem valaki, hogy hamut szórhassak a fejemre, és egy bécsi zarándoklattal járhassak a bwin központja előtt Canossát.

Címkék: sport online

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr25794395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyber panka 2008.12.01. 11:51:19

ez valóban érdkes kérdés, én is gondolkodtam már ezen aztán arra jutottam, hogy biztos változott a törvény és ebből nem hátránya hanem haszna lett a Szerencsjáték Rt-nek

Buzuki 2008.12.01. 12:21:48

Amennyire én tudom, rohadtul nem változott semmi. Szemet húnynak a dolog fölött valamiért, amiről nekünk nincs tudomásunk. nem lennék meglepve, ha valahová visszaforogna a pénz egy része. De nem az államkicstárba az tuti.

Bardem 2008.12.01. 13:09:25

Szerintem "csak úgy" biztos, nem működhet. Csenget a Szerencsejáték Felügyeletnek, nem is keveset.

naivaa 2008.12.01. 13:31:00

Technikailag ez hogy működik? Valaki bennfentes szóljon ide :) Ugyanúgy tudok venni reklámidőt a ker.tévéken? Ott nem szólnak, hogy bocs, ezt nem lehet?

mongyő 2008.12.01. 13:34:38

ez miért is baj?

Gerolsteiner 2008.12.01. 13:38:43

Egyszerű: a magyar jog ellentétes az uniós versenyjoggal. Nem tilthatják meg sem a reklámozást, sem a tevékenységet csak azzal az indokkal, hogy külföldi - legalábbis más uniós tagállamokban törvényesen létrehozott szerencsejátékcégeknek nem. Vagy megtiltják a Szerencsejáték Rt-nek is, vagy engedik minden uniós cégnek.

Gyuri 2008.12.01. 13:48:13

Az unió korábban már figyelmeztette Magyarországot, hogy ne korlátozza új szereplő megjelenését, mert ez ellentétes a szolgáltatások szabad áramlásának irányelvével.
Tehát jelenleg illegális itthon a külföldi szerencsejáték, de gyakorlatilag nem tehetnek ellene semmit.

k_petya 2008.12.01. 13:49:55

POntyosan. Tudod van olyan, hogy áruk és szolgáltatások szabad áramlása, mint az EU alapjogainak egyike. Lesz szives az szrt korrekt sportfogadást müködtetni majd akkor nála fognak szerencsjátékolni.

Neocon 2008.12.01. 13:54:55

Úgy van, ahogy Gerolsteiner írja. A mi szabályozásunk a törvénytelen. Ez egy kicsit olyan, mint ha Te közös képviselő lennél egy társasházban és minden lakótól beszednél 10 ezret, mert zavarják a szintén ott lakó öcsédet (akitől persze nem szedsz pénzt) és mert kevesebbet ér a lakása a szomszédok miatt.

Tamás 2008.12.01. 14:00:31

Ott a megoldás. A jelenlegi magyar jogszabályi előírások ellentétesek a közösségi joggal, ezért ha a magyar hatóság eljárást indítana valamelyik ilyen cég ellen, az csúnyán visszaütne, ugyanis a luxembourgi Európai Bíróság minket verne pofán a végén...

paráznabillegető 2008.12.01. 14:08:35

namármost, az van, hogy ez a fogadóiroda dolog, ez jó buli. addig amíg nem nyersz nagyobb összeget, és nem veszed ki. ó, nem kell félni, kifizetik az utolsó fillérig/centig, azzal nincs baj! azok a fogadóirodák erre nagyon is adnak ám. szóval fogadni és nyerni biztonságos.
hanem aztán amikor megérkezik a pénz, oszt mellé a kötelező banki jelentés alapján befigyel egy jó kis vagyonosodási vizsgálat, az már remek móka! ugyanis úgy megbasz az apeh adócsalásért az érvényes törvények alapján, hogy attól koldulsz!
nohát, ezért.

nopersze, mindent ki lehet védeni, de ez a tanács már pénzbe kerül. :)

Vakmacska 2008.12.01. 14:13:46

Elvileg meg lehetne őket fogni úgy, hogy az őket közzétevő csatornákat büntetik, az új reklámszabályozás alapján, de valamiért mégse teszik. Magát a bwin-t és társait meg nincs hol megbüntetni, lévén hogy ők ebben az országban bejegyezve nincsenek, tehát nem léteznek,éppúgy mint az ORTT elől külföldre menekülő csatornák (pont úgy működik, mint gyerekkorunk fogócskájában a vonal mögül szamárfület mutogató versenyzők, azzal a különbséggel, hogy x idő alatt a fogócskázónak vissza kellett térnie a játékba).
Gerolsteiner megjegyzése jó, általában csak a közcélú bevételre fordítandó lottók a nemzeti szent tehenek az EU-ban, de mivel elég nagy országok is ellenzik és szintén elég nagy országok támogatják a jelenlegi helyzetet, egy kicsikét patthelyzet van.
Pár hónapja a magyar szerencsejátékipar másik gyöngyszeméről, a lóversenyfogadásról írtam a blogomra kis szösszenetet, gondolom a kutya se olvasta, pedig annak a helyzete is tanulságos. Lelövöm a poént: ott állami pénzek nem befele, hanem KIFELEwmtq csorognak évek óta, a magyar szabályozás és állami menedzsment legnagyobb dicsőségére. A bwin és társai legalább a saját és a fogadók pénzével játszik.

Idealista 2008.12.01. 14:23:07

A Szerencsejáték Zrt. szarjon sünt. Izgalmi állapotban lévő sünt.

aPar Alyza 2008.12.01. 14:23:57

Hát, reklámozni SZABAD, müködtetni NEM.
Ha meg a lóvéd nem éri el az évi 200e pénzt, addig nem kell adózni.
Hej, de jó az EU!!!

paráznabillegető 2008.12.01. 14:33:45

200e nem tétel... lehet az akár 20milla is, mindegy.
csak le kell fedezni, oszt akkor apeh: kopp!
welcome to hungary.

Lchef (törölt) · http://kajaltunk.blog.hu 2008.12.01. 14:35:23

Biztos találtak egy szép nagy kiskaput ahogyan mindenki ebben az országban

bboris 2008.12.01. 14:37:53

A bibi csak az, hogy az új reklámtörvény már nem tartalmazza az általad hivatkozott tilalmat, ezért szaporodtak meg az utóbbi időben ezek a reklámok.

Megjegyzem, hogy a szerencsejáték törvény előbbi tevékenységet továbbra is engedélyhez köti, ezért szerint APEH engedély nélkül ez továbbra is jogellenes.

Nem meglepő módon egyes kereskedelmi csatornák ezt nem így gondolják.

Hát igen, túl nagy a tét (pontosabban a lé ..)

ReggieHammond 2008.12.01. 14:38:17

Már előttem elmondták a frankót, aminek kb az a lényege hogy van egy ilyen EU nevű cuccos ha tetszik ha nem. Emiatt nem is írtam volna. DE nem ártana utánanézni hogy a Magyar Állam/Szerencsejáték Zrt./ hogyan is áll a kérdáshez, mit tesz azért hogy mondjuk egy legális és Magyarországon bejegyzett online szerencsejáték / sportfogadás oldalon szórhassam a pénzemet. Bővebben:

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=386596&place=

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.01. 14:39:57

Én csak azt nem értem az egészben, hogy egy sok miliárd forintos üzletág működése hogy maradhat hosszú éveken át ennyire szabályozatlan? Kinek fűződik ehhez érdeke a külföldi irodákon kívül?

Gyuri 2008.12.01. 14:40:34

" aPar Alyza 2008.12.01. 14:23:57
Hát, reklámozni SZABAD, müködtetni NEM.
Ha meg a lóvéd nem éri el az évi 200e pénzt, addig nem kell adózni.
Hej, de jó az EU!!! "

Nem, reklámozni sem szabad a magyar szerencsejáték törvény szerint.

wgyuri 2008.12.01. 14:45:58

2005. évi LXXXIV. törvény
a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény módosításáról:
Nem folytatható külföldön szervezett szerencsejátékban történő részvételre Magyarországon értékesítési, szervező, közvetítő tevékenység, valamint külföldi szerencsejátékhoz kapcsolódó reklám vagy propagandatevékenység. A reklámtilalom megsértéséért a reklámozó, a reklámszolgáltató és a reklám közzétevője is felelős.

ReggieHammond 2008.12.01. 14:46:56

"Nem, reklámozni sem szabad a magyar szerencsejáték törvény szerint"

A gond csak az hogy mint fentebb páran leírták hogy ez viszont ellentétes az EU I. pillérével, az áru, pénz és szolgáltatások szabad áramlásával.

Szerinted miért nem pereltek be még senkit???? Mert után Brüsszel úgy a felperes orrára koppintana hogy csak nézne. Megint megy az erősödés(=pénz) olyanra ami tök felesleges.

OmegA404 (törölt) 2008.12.01. 14:53:13

Meg vannak kenve, mint a szaros budiajtó...
Az állam azaz Mi, mindig vastagon szophat...majd meglátod, ha privatizálják a SzZrt. Mert a Magyar Állam rossz gazda...(ez fix)

Amúgy nem vagyok Bwin ellens, de adózni azt mindeki baszik útána.

ReggieHammond 2008.12.01. 15:05:50

Valaki: ez nagyon jó, ezt nem is láttam. Amúgy meg még ha tiltják is: van moneybookers, paypal, ewallet had ne soroljam.....

albinoblacksheep 2008.12.01. 15:13:44

Na végre egy olyan téma, amihez érdemben is hozzászólhatok.
Lényeg, hogy reklámozni is tilos és büntetik is a megjelenítő médiumokat, de a bírság aránya annyira nevetséges egy kampányhoz képest, hogy a Bwin a kampánypénz mellé utalja a bírság összegét is.
Ezenkívül a focimeccseken a szponzoráció a kiskapu, mert reklámozni tilos, viszont ha szponzor rövid spotját nyomják le az legális!!

Kelemenn 2008.12.01. 15:17:49

Nyugodtan hirdethetnek, hisz legális, az Únió területén bejegyzett cégek. Ettől még pl. a franciák is próbálják korlátozni őket.

-----
A bankoknak 2 milláig nem kell jelenteni a pénzmozgást.
Ha az alatti tételekben küldöd haza, akkor nem tudnak mit tenni a pénzzel.
Vagy Neteller Visa kártyával vásárlod el az összeget, az nem gond.

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.12.01. 15:26:04

Az Szrt az allam aranytojast tojo tyukja es a szadi meg a maszop kadertemetöje, menteni kell minden aron

paráznabillegető 2008.12.01. 15:29:08

kelemenn: a kétmillió igaz, de ha nagyobbat nyersz - nem lehetetlen! - és mondjuk többtízmilliós ingatlant veszel belőle, aztán vagyonvizsgálnak, akkor mit mondasz, honnan a pénz?
nyerted bwinen? :)))

johevi 2008.12.01. 15:43:21

És panasz esetén nincs kihez fordulni... PSZÁF, magyar felügyeleteknek semmi köze hozzájuk, annak idején én is az angliai Alderney-vel kellett hogy levelezzek, de nem erőltették meg magukat azok se...

Vakmacska 2008.12.01. 15:49:02

Brüsszel évek óta vitatkozik ezen. De azért úsztuk mostanáig viszonylag meg, mert nem csak velünk, hanem például a németekkel meg az olaszokkal is, miközben a britek meg bujtogatják, hogy szabad áramlása szolgáltatásoknak és mifenéknek. naná, övék az Unió legerősebb szerencsejáték-ipara, némi offshore háttérrel (csatorna-szigetek) megtámogatva.
Ez az iparág csak akkor lenne ...ban, ha hirtelen kötelezővé tennék bizonyos oldalak tiltását az internetszolgáltatók számára, no akkor jönne a kutyára kamion, bár szervert és országot mindig lehet váltogatni, csak kissé költséges.
Kishazánkban azt hiszik, ez az iparág elműködik 60%-os elvonással is (közterheken felül, bár most némileg enyhítettek tavaly a bukmékeri szabályozáson, ami egy röhej még így is),meg állami kézben is. Nos hát a lottó az elműködik, a többi meg a béka alatt van. Amíg politikai focipályának használt állami cégek lesznek itten, lehetőleg monopol helyzetbe hozva, adig némi joghézaggal meg brüsszeli vitákkal a háttérben a bwin-nek és társainak áll a világ. Tudjátok mit, én nem őket hibáztatom.

Vakmacska 2008.12.01. 15:51:47

Az adózás viszont szigorodik, az EU-s hivatalnokok gőzerővel dolgoznak azon, hogy bármely tagállamban rajtacsíphessenek adócsalás esetén. Ennek viszont a szerencsejáték-szabályozásnak nincsen sok köze.

Gerardus A. Lodewijk 2008.12.01. 16:13:55

Nos az EU-ban a szerencsejáték nem állami monopólium, hanem ugyanolyan szolgáltatás, mint bármi más. Az alapító szerződések pedig kimondják a szolgáltatások nyújtásának és igénybevételének szabadságát, ami (többek között) azt jelenti, hogy egyetlen tagállam sem korlátozhatja - szűk és az Európai Bíróság által megszorítóan értelmezett kivételektől eltekintve - a területén működő más tagállambeli szolgáltatókat a tevékenységük gyakorlásában pusztán azért, mert nem belföldi szolgáltatók. Ugyanez igaz a reklámozásra is.

trixilw 2008.12.01. 16:27:33

Nehogy betiltsák nekem a PokerStars-t :) Főleg most, hogy hírdetik is és a sok hal elkezd szerencsét próbálni. Nyam-nyam :) :)
Egyébként meg létezik kiskapu a behozatalra is, meg az elköltésre is, de pont a kétmilliós tételeknél van a gond, mert már elég nagy ahhoz, hogy az Apeh felfigyeljen, de túl kicsi, hogy fizess ilyen-olyan tanácsadókat, akik segítenek megtartani. De ha meg azt nézed kétmillió simán lehet "aputól kaptam szülinapomra, aki Ausztáliában él" kategória.

k_petya 2008.12.01. 16:30:17

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0001:01:HU:HTML

3. FEJEZET

SZOLGÁLTATÁSOK

56. cikk

(az EKSz. korábbi 49. cikke)

Az alábbiakban megállapított rendelkezéseknek megfelelően tilos az Unión belüli szolgáltatásnyújtás szabadságára vonatkozó minden korlátozás a tagállamok olyan állampolgárai tekintetében, akik nem abban a tagállamban letelepedettek, mint a szolgáltatást igénybe vevő személy.

Az Európai Parlament és a Tanács rendes jogalkotási eljárás keretében e fejezet rendelkezéseit kiterjesztheti harmadik országok olyan állampolgáraira, akik szolgáltatásokat nyújtanak és az Unió területén letelepedettek.

Kelemenn 2008.12.01. 16:51:36

paráznabillegető:

Van rá Apeh iránymutatás, hogy fel kell tüntetned az adóbevallásodban. :-)
De az sem fogalmaz egyértelműen.
Elvileg a kaszinónyeremény adómentes, de ezt csak helyhez kötött kaszinókra értik, EU engedélyes online-ra nem...
Tehát szürke zóna.

sensimilla 2008.12.01. 17:12:38

Na jó, nincs kedvem végig olvasni az összes hozzászólást, lehet, hogy már más is elmondta, de egyszer volt egy ilyen feladatom egy ügynökségnél, hogy promót csináljak az egyik ilyen on-line fogadóirodának. Kicsit utánakutakodtam a törvénynek (nem tudom változott-e tavaly ilyenkor óta) és az egyértelműen tiltotta az ilyen típusú reklámozást. Kicopyztam a vonatkozó törvényt, továbbítottam felettesemnek, és nem vállaltuk a munkát. Azóta is csodálkozom, hogy mások meg hogyhogy csinálhatják.

sensimilla 2008.12.01. 17:17:54

nah, meg is találtam az e-mailt amire hivatkozva elutasítottuk a kérést:


(7) Nem folytatható külföldön szervezett szerencsejátékban történ _ részvételre Magyarországon értékesítési,
szervez _, közvetít_ tevékenység, valamint külföldi szerencsejátékhoz kapcsolódó reklám vagy
propagandatevékenység. A reklámtilalom megsértéséért a reklámozó, a reklámszolgáltató és a reklám közzétev _je is
felel _s."

23. § Az Szjtv. 36/A. §-a a következ_ (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) Az e törvény 1. § (6) bekezdésében és 2. § (7) bekezdésében foglalt reklámtilalmak megsértése tekintetében a
Fogyasztóvédelmi F _felügyel _ség, illetve a megyei (f _városi) fogyasztóvédelmi felügyel _ségek járnak el a
gazdasági reklámtevékenységr _l szóló törvény szabályai szerint."

(6) E törvény (1) bekezdés szerinti hatálybalépésével egyidej _leg a gazdasági reklámtevékenységr _l szóló 1997.
évi LVIII. törvény 6. §-a a következ _ új (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) Tilos közzétenni olyan reklámot, amely külföldön szervezett szerencsejátékhoz vagy ajándéksorsoláshoz
kapcsolódik."

(9) A szerencsejáték-szervez _k közül kizárólag - az e törvényben el _írtaknak megfelel _en - a játékkaszinó
üzemeltetésére szóló koncessziós joggal rendelkez _ szerencsejáték-szervez _, illetve koncessziós társaság és állami
játékszervez _ jogosult cég nevében, hirdetésben vagy bármilyen más módon a kaszinó elnevezést, e fogalom
összetételeit jelz _s alakját, továbbá rokon értelm _ vagy idegen nyelv _ megfelel _jét szerepeltetni. E korlátozás nem
vonatkozik a szerencsejáték-szervez _k szakmai és érdek-képviseleti szervezeteire. Abban a kérdésben, hogy egy
gazdasági társaság e bekezdés alapján jogosult-e az itt megjelölt elnevezés használatára, az SZF határoz.

Kelemenn 2008.12.01. 17:31:44

sensimilla: Igen, csak ez magyar törvény, amit alapból felülír az úniós jog...

szikes 2008.12.01. 18:49:57

a kommentek közül szinte mindenkinek igaza van meg nem is:)
a Szerencsejáték Felügyelet (tov SZF)csak abban az esetben tud vizsgálódni, ha az ő hatáskörébe tartozik az eset. A hatáskör és illetékesség mindíg nagyon kényes téma az államigazgatásban, arra használják, hogy a felelősséget, vagy a munkát átpasszolják másik hatósághoz. Az SZF esetében csak akkor járhatnak el, ha jogviszonyban vannak egymással, az-az szerencsejáték tevékenysége a cégnek be van-e jegyezve Magyarországon. Amennyiben nincs, vagy külföldi a szevezet akkor az SZF nincs jogviszonyban vele tehát nincs hatásköre az ügyben. Másik hatóságnál feljelentést tehet, de az visszaadja az SZF-nek, hogy nincs illetékessége, ezzel bezárul a kör. Erre jön még a parlament ahol az új szerencsejáték törvényeket nem szavazzák meg. Itt tartunk jelenleg senki nem csinál, nem akar csinálni semmit :(

Neocon 2008.12.01. 20:02:43

szikes: nem nem akarnak, nem tudnak mit csinálni. Ha erősebb eszközökkel nekimennek a bwinnek és társainak vagy elkezdik büntetni a fogyasztókat, bankokat, tv-ket stb, akkor előbb-utóbb valaki a gatyát is leperli az államról, mivel - és ezt már páran említették itt - a mi szabályozásunk alapvetően ellentétes az uniós joggal (kéretik rövid u-val írni).

reklámbuzi: a magyar állam az elmúlt években abban reménykedett, hogy az ő szája ízének megfelelően fog eldőlni az uniós vita ezzel a kérdéssel kapcsolatban - hát nem így történt (mint ahogy azt sokan előre megjósolták). Most már biztos, hogy bármilyen pénzügyi kárt okozó törvényi tiltást dupla svunggal küldenének vissza Luxemburgból. Törvényhozóink ezt már évek óta sejtik, csak hát nyakas a magyar ember.

miles · http://miles.hu 2008.12.02. 13:14:53

Tapasztalatból mondom, nem igaz, hogy a SZF nem büntet itthon.
Mivel a hirdetőt valóban nem tudja megcsípni, így marad a médiumra kiszabott büntetés, amelyet a médium készségesen továbbszámláz hirdetőnek, aki mondjuk egy online kampány után azt röhögve kifizeti.

A tévében látható reklámok után nyilván az elköltött összegnek megfelelően magasabb lenne a bírság és itt a feltételes módon van a hangsúly, mivel ezek - a Reklámbuzi által is emlegetett sportcsatornák - szintén külföldön vannak bejegyezve, illetve onnan is sugároznak, ahová az SZF rövid keze már nem ér el.

pintz · http://www.pintz.hu 2010.07.01. 09:28:56

vedjegy.blog.hu/2010/06/30/fuck_bwin

Azért kiváncsi vagyok, hogy beszedi-e az ORTT azt a bírságot, vagy már azzal sem törődnek.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása