Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

[brief.blog.rovat] Generali: minek

Feltételezett ügyfél: Generali 

Feltételezett Brief:

Sziasztok! A Főnök visszajött Japánból. Kiderült, hogy miért maradt 3 hónapig az eredetileg tervezett hosszú hétvége helyett: bebuddhult!! Egyelőre nem tudjuk, hogy jó lesz-e ez nekünk vagy sem (nyugisabb lett, de például fizu emi ügyben azt mondta, hogy talán a jövő életemben - és nem viccelt).
 
No de hogy a lényegre térjek: valami zen kampányt akar. Mi sem egészen értjük, mi az:a  lényeg, ha jól vettem le, hogy ne legyen rajta semmi, csak egy mondat, ami első látásra akár értelmetlen, de valójában mélyebb értelemmel bír, és míg azon gondolkodsz, hogy most akkor mi van, megvilágosodsz. 
 
Tudom, tudom, ez nem igazi brief, de ez van. Suttogva teszem hozzá, hogy jó lenne, ha ez a felszínen valami balesetmegelőzési vagy hasonló dolog lenne, mert hát ugye budgetet csak így tudunk adni hozzá, a pénzügyesek még nem kattantak meg teljesen :)
 
Konicsiva :)
Jenő szan :D
 
Az ügynökség feltételezett válasza:
 
Helló!
Szerencsére van egy krisnás biztonsági őrünk, úgyhogy utána bírtunk menni a dolgoknak. Az ő spirituális irányításával alkottunk meg két mondatot:
 
AZ ÉLET GYORSAN REPÜL, MINEK MEGELŐZNI!
A TŰZ ELEMÉSZT S NEM NYEL, A TŰZNYELŐ ÍGY MIKÉNT!

 

Az egyik első látásra a gyorshajtásos, a másik tűzkáros, így gondolom fedezve vagytok. Ugyanakkor mindegyikben ott feszül egy mélyebb igazság (az élet megelőzése - a tűzneyelő emésztése) ami termékeny kiindulópontja lehet egy szatorinak. Ugyanezen okból cseréltük le a kérdőjelet felkiáltójelre - érezze az olvasó, hogy itt nem egy egyszerűen megválaszolható evilági problémával szembesül, hanem valami komplex dologgal, amit már-már lehetetlen felfogni is (előző repülők - nyelő tüzek). Elküldtük fókuszcsopira is a szövegeket, mindkét példán 3 órán át csámcsogott a csoport, de nem tudtak kielégítő választ adni, hogy most akkor mi a megoldás, meg egyáltalán - sajnos a megvilágosodásig nem jutottak el, de talán egyetlen óriásplakáttól ezt nem is várhatjuk el.

Ha valamelyik okés, akkor jelezzetek vissza pliz, berakjuk a szokásos sablonba. Illetve esetleg menjen e nélkül?! Ha nincs logó meg más támpont, még erősebb lehet.

Üdv,

Horváth Z.

Címkék: baleset zen minek brief generali briefblog

2008.12.05. 12:00 chimie 23 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr58804471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tygger 2008.12.05. 12:36:00

:)
újabb remek agymenés, konicsiva

cyber panka 2008.12.05. 13:05:12

ó chimie :)
nagy vagy

zed 2008.12.05. 16:05:34

Javaslom legközelebb elsősorban az álláspontodat próbáld világossá tenni az igen gyenge élcelődés helyett. És ha a "formátumodnak" nem ez a célja, hanem a nyilvánvalóan amatőr hirdetések kifigurázása, akkor a szakmai véleményem az, hogy ez kivételesen egy egészséges permanent site: releváns a helyre és a hirdetőre, ráadásul szellemesen fogalmazza meg üzenetét.

TH 2008.12.05. 16:08:25

Ez király poszt ismét!:)

zed 2008.12.05. 16:05:34
He? Most akkor mi van?

majomka 2008.12.05. 16:15:25

zed
szellemes, mert szellemek leszünk, ha meghalunk, mi? eheheheeee:)). Amúgy a "minek" szócska a leginkább gáz az egészben.

majomka 2008.12.05. 16:16:13

jamegafelkiáltójel.

szándor · http://belsovilaghaboru.blog.hu 2008.12.05. 16:23:35

TH:
zed megértette a Mondatot. lehet, hogy egyszer te is meg fogod. addig pedig szellemed szárnyalja a véletlen reményt!

Cédrus 2008.12.05. 16:28:42

Állat!:)))

zed 2008.12.05. 17:27:28

Zed is dead.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.12.05. 18:46:03

zed: az álláspontom az, hogy nem értem :) vagyis ez egy félkész szöveg (hiszen gondolom nem az élet megelőzéséről, fogamzásgátlásról van szó) amit vagy helyre kellett volna tenni úgy, hogy nyelvtanilag rendben legyen, vagy ki kellett volna dobni. talán fordítás.

egyébként jóval könnyebb lenne nem brief formátumban írni, de hát ez már csak egy ilyen rovat.

zed 2008.12.05. 20:50:54

Whoa. 10 év a szakmában és még mindig onnan jön a pofon ahonnan nem várom (a továbbiakban azt feltételezem, hogy tényleg nem érted).

Vegyük végig. Az üzenet: Tartsd be a 130-at, és nem halsz meg balesetben. Kreatív leképezés: Az élet gyorsan repül, minek megelőzni? Értsd: az élet rövid, nem éri meg egy előzéssel (amikor épp gyorshajtasz) végét vetni.

Ez a mondat pongyolaságával, látszólagos komolytalanságával felnőttként kezel. Bár reklám, nem tekint mongolidiótának, és számít finom képességedre, hogy a benne rejlő humort felismerve követed nyelvtani-logikai bakugrásait. Ennek a mondatnak a célközönsége önkiválasztó - ettől működik. Meglep, hogy téged nem választott ki magának.

Egyébként egyetértek: a felkiáltójelért kár.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.05. 22:09:54

zed
Nem tisztem chimie-t megvédeni, kiáll ő magáért, ha szükségesnek tartja. Csak annyit jegyeznék meg, hogy mivel választékosan fogalmazol, ezért - hacsak nincs közöd a munkához- nem nagyon értem, hogy tudsz elsiklani a mondat pongyolasága felett.

Ahogy te írod, vegyük végig. Az, hogy a mondat azt akarja jelenteni, amit leírsz, vitathatatlan, csakhogy az írója belezavarodott a felénél. Egy autót meg lehet előzni, még egy balesetet is, viszont az életet marhára nem. Maximum a halált lehet siettetni.

Pongyola fogalmazás, még akkor is, ha érti az ember, hogy mire akart utalni, meg hogy a gyorshajtás miatt ez az előzés milyen fasza. Lehet követni a logikáját, de ettől még a bakugrás bakugrás, és zavaró. Ugyanezt a hatást el lehetett volna érni a magyar nyelv megerőszakolása nélkül is. A példa kedvéért itt egy mondat, ami nem olyan kiforrott, mint a fenti és nem is önkiválasztó, de arra jó, hogy érzékeltessem, mire akarok kilyukadni:

Az egyetlen dolog, amit az autópályán mindenkinek meg kell előzni, a baleset.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.12.05. 23:03:01

Egyetértek :)
Természetesen meg lehet érteni a szöveget, de pont olyan, mint egy nyersfordítás - magyarázgatni kell. RB példáját például nyilván nem idéztem volna meg itt :).
Szerintem a nyelvhelyesség alap. Ha "rá lehet jönni,hogy mit akarnak mondani", az azért nekem kevés, hacsak nem egy küldföldi diák csinálta ingyen).
Ha már, akkor "Nehajcságyorsan" :)

zed 2008.12.06. 11:09:34

RB,

Nagyon egyszerű: ennek a mondatnak az erényei számosabbak, mint hibái. Kell- e neked magyaráznom, milyen végtelenül ostobán rivalgó mondatok kerülnek ki reklámként nap mint nap, meg sem próbálva megnyerni maguknak olvasóikat? Hány ilyet írtunk mi le együtt (ha még nem ismertél fel, mert alávaló módon mindig más nicken írok)? Inkább becsüljük meg a szemléletében egészséges, formájában beteg mondatot mint fordítottját, hisz oly kevesen maradtak. (Bár szerintem az "élet előzése" ebben az összefüggésben a legkevésbé sem problémás.)

Egyébként valóban, lehetett volna más, esetleg jobb, de a humor benne olyan törékeny, hogy nehezen viselte volna az átfogalmazást. Nem mindegy, hogy a hajléktalanok mit írnak a kartondobozra.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.06. 12:17:18

Nem is vitattam a kampány erényeit, csak chimie-nek voltam fogadatlan prókátora. Alapjaiban és célkitűzésében szerintem sem rossz kampány, ezért talán tényleg nem szerencsés a Tibiverzum és az rejtélyes gurulószékes OKI hirdetés között a brief blogban látni, de hát ez a rovat már csak ilyen:)

Nóra 2008.12.06. 20:13:37

hangosan nevettem, mint mindig)))

kbanna 2008.12.07. 20:47:12

Végre valami frappáns, figyelemkeltő, és - szerintem - egyértelmű reklám...és tessék, ilyen a fogadtatás...
zed, egyetértek veled.
Ha az óriásplakáton megjelenő mondat egy írásbeli vizsga eredménye volna, én is javítgatnám. De ez itt egy reklám. Bele kell törődnünk, hogy a felkiáltójel is ezért került a mondat végére - a pongyola "minek" sem jelent volna meg a szövegíró írásbelijén...
A felkiáltójel nyomatékot ad a gondolatnak, a "minek" pongyolasága közelebbivé teszi, könnyebben "saját" hullámhosszra irányítja.

Kissé későn kapcsolódtam be, ezért kérdezem: mi is ennek a blognak a szerepe?
Vajon nem lenne jobb/ hasznosabb a jó reklámok jó vonásaira (is) koncentrálni?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.07. 20:59:24

kbanna
Ez a blog csak olyan, amilyenné tesszük. Én csak feladom a labdákat, és ha jól adogatok, lesz aki lecsapja. Most például a te hozzászólásod billent egyet a reklám megítélésén, behozva egy más aspektust. Ez a rovat viszont chimie játszótere, így nem is pofázok bele többet.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.12.08. 11:54:35

kbanna
A reklám ügyében úgy tűnik, nem tudunk megegyezni - van ilyen.
Ami a brief blogot illeti: egyrészt elég sok blog foglalkozik jó hirdetésekkel, magam is nézegetek 3-4-et. Másrészt engem a "rejtélyes" hirdetések vonzanak - amiken tényleg el lehet töprengeni, hogy ezt miért kellett? Egy jó hirdetésben - legalábbis brief blog logika szerint - nincs semmi nyomoznivaló, átjön hogy mit, kinek és miért.


Igazság szerint az említett blogokban 99%-ban megnézem a hirdetést és nem kezdem el elolvasni, hogy akkor most miért tök jó (nem az addictról beszélek :D).

bmickey · http://bmickey.blogspot.com 2008.12.08. 12:41:11

Hűha! Csodálkozom, hogy ez a szöveg ilyen bejegyzést kapott a brief rovatban. Nekem, amikor megláttam tényleg az volt az első gondolatom, hogy végre valami olyan szöveg, amilyenből sajnos kevés van idehaza. Most nem mennék bele stiláris kritikai észrevételekbe, mert ahogy már feljebb említettétek, több az erénye, mint a takargatnivalója. Egyébként is, tudjuk jól, hogy egy nagyközönség elé kerülő fősor milyen metamorfózison képes átesni. SZóval, aki írta, annak gratulálok, és ahhoz is, hogy sikerült elfogadtatni.

gebasz 2008.12.08. 16:33:47

Totális tévedésben vagytok! Ez egy zseniális óvszerellenes reklám.
Ne akard megelôzni, hogy az élet célba érjen! Ne fogyjon tovább a magyar!
(A Generali kivel fog akkor életbiztosítást kötni?)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása