Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kerekesszékes állásinterjú

Bevallom, bár egy hozzátartozóm révén személyesen is érintve vagyok, eddig nem tudtam, hogy december 3-án ünneplik világszerte a Fogyatékos Emberek Világnapját. Ezen a napon indult útjára a kormány hangzatos, "Együtt a fogyatékkal élőkért!" elnevezésű programja, amelynek keretében január közepéig négy, a fogyatékosság különböző típusát körbejáró szpot készül és kerül adásba a különféle csatornákon (erről bővebben a kampány blogján, az egyenloesely.freeblog.hu-n olvashattok). Ezek közül idáig egyet láthattunk, mégpedig a Spáh Dávid rendezte reklámfilmet, amelyben a mozgáskorlátozottak hátrányos helyzetére hívják fel a figyelmet.

Kezdjük az alapoknál. Szerintem a film nagyon jó irányból közelít, mert nem szánalmat akar kelteni a kerekesszékesek iránt, hanem arra mutat rá, hogy a fogyatékosok nem kérnek egyebet, mint egyenlő bánásmódot. Mindezt a film egy kiforgatott állásinterjú kereteiben teszi, amelyen a felvételizető bizottság minden tagja tolószékben ül, így ők a "normálisak" és az épp felvételiző a kitaszított, megbélyegzett, lesajnált alak. Mielőtt bárki legyintene, mondván ez lejárt lemez, gondoljon csak bele abba, mennyi esélye lenne az ő mukahelyén egy kerekesszékkel közlekedő embernek a munkavégzésre. Lefogadom, hogy például a reklámügynökségek döntő többségénél még a recepcióig sem jutna el egy jelentkező, legyen akármilyen ügyes art director, szövegíró vagy account.

A film furcsa, minimalista képi világa az utópikus hangulatot erősíti, a színészi játék meglepően visszafogott, nem ül rá a reklámüzenetre. A vágás jól vezeti a nézőt, és ügyesen, csak az utolsó pillanatban rántja le a leplet a bizottságról, a feje tetejére állítva a sztorit. Nem azt mondom, hogy soha nem látott, párját ritkítóan kreatív reklámról van szó, de a hazai mezőnyben kifejezetten jónak számít, ha meg azt vesszük, hogy kormányzati pénzből készült, akkor összetehetjük a két kezünket, hogy nem egy szokásos balesetmegelőzési gyurmafilm kelt életre az adómilliókból.

Persze, itt most elkezdhetnénk azon morfondírozni, hogy vajon a kampányt jegyző kormányzati szervek lelkiismerete tiszta-e, ők maguk megtettek-e mindent legalább a középületek akadálymentesítéséért - segítek, nem tettek -, de talán nem ezen keresztül kellene megítélnünk ezt a filmet. Én a magam részéről kíváncsian várom a sorozat következő darabjait, amelyek közül ha minden igaz, a Herendi Gábor rendezte, egy vak házaspár életét bemutató szpot lesz a következő, majd Gigor Attila és Verebes Zoltán fogják életre kelteni a Grey storyboardjait. Én megadom nekik az esélyt. És ti? Szavazzatok!

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (4,7/5)

Címkék: nonprofit hungarikum reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr9811304

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: 2008-as top magyar reklámok | AZso.hu 2.0 2009.01.08. 07:00:30

[...]('/outbound/addict.blog.hu');">a vak házaspár veszekedése, míg első lett az[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.09. 09:56:39

Ja és még valami. Valamelyik weboldalon láttam egy olyan verziót, amelyik végig feliratozva volt. Ha már esélyegyenlőség, lehet, hogy ezt érdemes lett volna mindenhol megtartani. Nem része az üzenetnek, de gesztusértékű lett volna.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.12.09. 10:12:28

Ez tényleg egy ékes gyöngyszem a hazai TCR vonalon. Le a kalappal a csapat előtt. Én 5-öst adtam rá, pedig ilyen ritkán van. :)
Thx reklámbuzi.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.12.09. 10:17:35

Most, hogy mondod, felirat! Ezt esetleg el lehetne juttatni a készítőkhöz, még nem késő. Ezért négyes.
Ha kicsit cinikus akarok lenni, akkor ez jól példázza a hazai helyzetet: annyira akarnak tenni - a látszatért...

Dike 2008.12.09. 10:39:07

Láttam már a tv-ben is, engem megfogott, ötös.

Drout 2008.12.09. 10:39:12

Ez a Família Kft-s Spáh Dávid? Ha igen, ezzel meg van bocsátva minden! Nagyon jól sikerült spot.

zweite 2008.12.09. 10:48:51

ez deszar...

skvugdskuvsdiov 2008.12.09. 10:55:41

nagyon jo.
utobbi idok legjobb otlete.

Starfux 2008.12.09. 11:04:21

Csak annyiban sántít a dolog, hogy ha csak az a gond, hogy a jelentkező tud járni - akkor ő is beleül egy kerekesszékbe, és megvan oldva a probléma...

trixilw 2008.12.09. 11:09:45

Azért 5-ös, mert szerintem ilyen jó reklám magyar közpénzből még nemigen készült. Nemzetközi viszonylatban egy közepes 3-as lenne, de itthon ez csillagos 5.

Tightend 2008.12.09. 11:12:33

Starfux, te menjél lövöldözzél nácikat a géppel mert olyan hülye vagy mint a segg.

Starfux 2008.12.09. 11:13:54

" Tightend 2008.12.09. 11:12:33
Starfux, te menjél lövöldözzél nácikat a géppel mert olyan hülye vagy mint a segg. "

Éljen a korrekt vitastílus.

ööööö 2008.12.09. 11:18:20

5 pont

kavics 2008.12.09. 11:22:38

"Éljen a korrekt vitastílus."

Hát de ha télleg olyan hülye vagy, akkor mit lehet csinálni?

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.12.09. 11:23:05

Néztem a kampány blogjád. De nam találtam a vakbarát verziót!

És egy kis statisztika. Ha vesszük a szóvivős oldal 200 millióját és az ingyenes freeblogot, akkor átlagosan csak 100 millába került egy oldal. Ez ám a megtakarítás.

Starfux 2008.12.09. 11:25:02

" kavics 2008.12.09. 11:22:38
"Éljen a korrekt vitastílus."

Hát de ha télleg olyan hülye vagy, akkor mit lehet csinálni?"

Érvelni nyilván nem ....

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.12.09. 11:26:04

Hát ez meglepően jó lett. Kormányzati oldalról. Hihetetlen.

teron 2008.12.09. 11:29:32

ettől még a kutya sem fog nyomit alkalmazni

Ádám 2008.12.09. 11:37:24

Nagyon tetszik.....
Passz.
Ahogy a KV-s csaj elgurul mellette, és megfagy a levegő....
Nagyon jó.
Ahogy RB is mondta. Nincs túljátsszva. Pedig nagyon lehetne. És azzal lehetett volna elcseszni nagyon.

Tibi 2008.12.09. 11:43:53

Akkor lenne ez igazán durranás, ha (a nyilvánvaló egy kivétellel) tényleg fogyatékkal élők szerepelnének a klipben.

radó 2008.12.09. 11:44:47

Végre!
Legutóbb nekünk a Corvin 3D moziban szóltak be, hogy nézzünk másik filmet, mert az emeletre nem tudunk felmenni! Amikor szóvá mertem tenni, hogy talán inkább segíthetnének, a kétajtós szekrények majdnem kidobtak! (A kerekesszékes egy 30 kilós 13 éves gyerek volt)

RIO 2008.12.09. 11:48:36

teron --> asszem nem is az a lényeg. ez nem a munkáltatóknak szól, hanem nekünk. majd' mindenki próbaidőzött már olyan csapatban, ahonnan kinézték valamiért (nemelégelegáns, nemzsidó, nemszütyősturulos, nem utálja amerikát, dohányzik, nemdohányzik).

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2008.12.09. 11:51:52

Starfux

Korrekt vitastílust akartál, tessék.
1) Szerintem amikor bemegy, a jelentkező nem tudja, hogy a bizottság (vélhetően a cég) összes tagja kerekesszékes, ezért nem készülhet fel előre, őt ez ugyanolyan meglepetésként éri, mint a nézőt.
2) Ez mindegy is, hiszen nyilvánvalóan nem életből vett szituációról van szó, a reklámoknak egyedül a hatása fontos, hogy a való életben így történnének-e, senkit nem érdekel. Nyilvánvalóan neked elrontotta a hatást, de a célközönség jó 70-80%-ának le fog esni, miről szól a szpot, és ezzel el is érte a célját.
Ez nem olyan ördöngösség, valószínűleg te magad is rájöttél volna, ha kicsit meditálsz, vélhetően ezért ragadtatták el magukat kommentelőtársaim, de biztos nem úgy gondolták.

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2008.12.09. 11:54:33

teron

Rád viszont tényleg nemigen van mentség, javaslom, próbáld ki a kerekesszéket 5-6 évtizedre mielőtt nyominak nevezed a sérülteket.

Starfux 2008.12.09. 11:57:24

Mr. Pither, természetesen értem, hogy mi a célja a reklámnak - és a céllal egyet is értek, sőt a megvalósítás is valóban korrekt.

"a reklámoknak egyedül a hatása fontos, hogy a való életben így történnének-e, senkit nem érdekel."

Fene tudja... engem igen.

Nohát 2008.12.09. 12:18:43

"Néztem a kampány blogjád. De nam találtam a vakbarát verziót!"

1, képernyőolvasóval nézted?
2, felteszem nem, úgyhogy megosztok egy titkot: a vakok nem igazán szeretik a "vakbarát verziókat", pont azért amiről ez a film is szól

Tiga 2008.12.09. 12:26:11

Tetszik a szpot, tényleg meglepő, hogy ilyen készülhet itthon közpénzből.

A blogbejegyzés is jó, egyedül a második bekezdés közepén szereplő "tolószék" szót cserélném ki "kerekesszék"-re. Nem kell őket tolni, gurulnak maguktól. :) Nagyon apró, de szerintem lényeges különbség.

bulgakov 2008.12.09. 12:35:47

Jó film, bár az alapgondolat (képzeld magad a szarabb helyzetben lévő helyébe) nem túl friss, valahogy mégis frissnek tűnik itthoni viszonylatban. Végre nem a bugyuta, szokásos, államilag megrendelt és ellopott büdzséjű szart látjuk, hanem valamit, aminek mondanivalója is van, és azt el is mondja elég korrekten (és nem is túl nagy költségvetést használ ehhez, feltételezem).

Spáh Dávid meg nem tehetségtelen, ne azonosítsátok a RicsiMisi "eddigeddigeddig!!!" szereppel, azon már régen túl van, fogunk még hallani róla, ebben biztos vagyok. Kap egy ötöst, ösztönzésképpen, ahoyg Marika néni is szokta velem annak idején...

páva vagyok hagyjatok repülni 2008.12.09. 12:41:21

Nekem is nagyon tetszik, tényleg jó. Remélem, a többiben több "insight" lesz. Kövezzetek meg, de nekem beleférne hajszállal több empátia és provokáció. Volt egy hasonló brit kampány, megpróbálom megkeresni.

zaq 2008.12.09. 13:00:57

nálunk vannak alkalmazva kerekesszékesek is és egyéb kórban szenvedők is. nemkimondott policy van erre.
bizonyos típusú munkákat ugyanolyan hatékonyan tudnak elvégezni mint a fogyaték nélküliek, anélkül, hogy bármi hátrányuk származna a mozgáskorlátozottságukból.
bár az is igaz, hogy nem reklámügynökség az a cég, ahol dolgozom.

meh 2008.12.09. 15:07:06

Az "ügyfél" vagyok, ex-reklámmunkás. Köszönöm az észrevételeket, a jogos kritikákat csakúgy, mint a dicséreteket.
Az első szpotban hibáztunk, hogy nem felirattal adtuk adásba, nem volt idő cserélni. A blogon már a szóhasználatában is korrigált, feliratozott verzió látható. A vakbarát blogváltozat kialakítása folyamatban van - látássérültek tesztelik, hogy valóban "baráti" legyen.
Hogy miért nem mozgáskorlátozottakkal forgattunk? Erről Spáh Dávidnak előzetesen már volt tapasztalata, amikor a róluk szóló kisfilmjéhez keresett szereplőket, egyszerűen kicsi volt a kör, ahonnan meríteni lehetett. Míg egy kerekesszékes embert a kívánt szerepben autentikusan el tudott játszani egy ép ember (egyébként nekik is tanulságos élmény volt beleélni magukat a helyzetbe), addig a többi fogyatékosság esetén ez már nehezebb. Ezért a vakokról szóló filmben egy valóban vak házaspár játszik (ha jól tudom, a Vakrepülés Színjátszó Társulatból), a hallássérültekről szólóban egy siket fiú az egyik főszereplő, az értelmi fogyatékossággal élőkről készülő szpotba most castingolunk Down-szindrómások között.
Az akadálymentesítéshez meg csak annyit, hogy a fejekben is van mit akadálymentesíteni, a mi kis teamünk ezekkel a reklámokkal tud ehhez hozzájárulni.
Az angol fordított világot itt találjátok, forgatás előtt kb 2 nappal leltem rá, bevallom, inkább örültem a megközelítésbeli hasonlóságnak: www.youtube.com/watch?v=k3AeIFup1qY&feature=related

tygger 2008.12.09. 16:48:00

volt már ilyen átlag?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.09. 17:45:59

Nem, nem volt még ilyen jó osztályzat, négy fölé is kevés filmnek sikerül felkúsznia.

miou_vicioso 2008.12.09. 17:52:36

borzasztóan sajnálom, hogy Dávid nem konzultált (eleget) aktív gerincsérültekkel az előkészítés alatt. ha így tett volna, nem ősöreg Rehabos székekben próbálnának "pushingolni" a szereplők. persze, a kutyát nem érdekli, h mennyire realista a film - hiszen kevesen tudják egyáltalán mi a különbség az aktív szék és a rehabos förmedvény között, de szerintem súlyos ignorancia, hogy a rendező sem.

a másik a casting: idő, idő és idő (ami persze pénz is, főleg ebben a játékban) - van annyi karakteres arcú aktív sérült, akivel meg lehetett volna csinálni. max. utószinkronnal.
amúgy meg sokatmondó ez a kijelentés, hogy kicsi a kör...itt lehetne rátérni a rehabilitáció ordas elégtelenségére.

Dike 2008.12.09. 19:41:49

Hm, örülök azért, hogy nem csak nekem szúrt szemet a freeblogos megoldás. Erre nem futotta már a pályázati pénzből vajon?

Volume 2008.12.09. 19:46:56

Dike
meh nicken épp az előtted válaszolt erre a kérdésre az ügyfél. Olvasni, olvsani, olvsani. Kommmenteket is.

Drew 2008.12.09. 20:15:31

Szerintem ez finoman szólva is átlagos rendezés. A párbeszéd művi, a helyzet színpadias, a színészi játékról szó se essék. A rendezőnek a legkevésbé sem sikerült feldolgoznia a szituációt - egyedül az ötlet, a dramaturgiai fordulat teszi valamelyest érdekessé és menti meg a filmet. Kettes alá. (A rendezésről, nem a témáról és nem az ötletről beszélek.)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.12.09. 21:23:17

nekem is az volt vele az egyetlen bajom, hogy nem voltak elég "autentikusak" a mozgássérültek. egy kicsit jobban körüljárhatták volna a témát. egy aktív, munkába/utcára járó kerekesszékes másképpen néz ki. ilyen ótvar korházi székben, még egy napot sem lehet kibírni, nem hogy egy életet. elég bizarr látvány, -és sokan, akik mozgássérültet alakítanak, de nincsenek képben, elkövetik ezt a hibát-, ahogy a magas támlás székekben, ülőpárna nélkül, belesüppedve a székbe, "bénázva" mozognak...
nekem ezért 4 és feles. de mivel erre nem lehet voksolni, négyes!:)

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.12.10. 13:08:12

az alapötlet nagyon erős, a megvalósítás kicsit szájbarágós (30 mp-ben el lehetne ugyanezt mondani IMHO), ennek ellenére négyest simán adnék én is.

bogar 2008.12.10. 21:34:35

mivel a film egy fordított világot ábrázol és a díszlet sem úgy néz ki, mint egy átlagos iroda, szerintem ebbe a realitástól elemelt környezetbe belefér, hogy a szereplők nem a legmodernebb kerekesszékben ülnek. nem az autentikusságon van ugyanis a hangsúly. biztosra veszem, hogy a film készítői, de legalábbis a megbízó elég informált a témában, úgyhogy arra tippelek, hogy ennél a döntésnél a hitelességen kívül más szempontok is közrejátszottak. (pl. ebbe a szürke-fém látványvilágba nagyon is beleillenek ezek az öreg székek) remélhetőleg a nézők nagy része nem az ilyen részletek miatt nem érti majd az üzenetet.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása