Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hét kérdése: Van kedvenc reklámod?

Az az érdekes a reklámokkal kapcsolatban, hogy ha megkérdezünk valakit arról, szereti-e a őket, szinte azonnal elkezd belőle ömleni az epe, és talán csak a politikusokról tudna nagyobb indulattal beszélni. Ehhez képest az a tapasztalatom, hogy ha fordítva teszem fel a kérdést, vagyis hogy az illetőnek van-e kedvenc reklámja, azonnal megfordul a helyzet, és a legtöbb tesztalany csillogó szemekkel kezdi mesélni, hogy a múltkor látott az interneten egy jópofa vírusfilmet vagy a tévében egy vicces reklámot. A lényeg, hogy annak ellenére, hogy a reklámokat utáljuk, szinte mindegyikünknek van kedvence, ami azért elég furcsa, hiszen például az ritkán fordul elő, hogy valakit kirázzon a hideg a death metaltól, de azért legyen egy kedvenc Cannibal Corpes száma. Vagyis alapvetően ebből is kiderül, hogy nem feltétlenül a reklámokat, hanem csak rossz reklámokat utáljuk, ami tulajdonképpen egy teljesen természetes dolog. Ennek belátása a kezdő reklámfüggés megszerzéséhez már jó kiindulási alap.

Hogy jó példával járjak elöl, elsőként én osztanám meg a kedvenc reklámomat, amiről így belegondolva fogalmam sincs hogy melyik. Annyi reklámot szeretek és annyi különböző okból, hogy képtelen vagyok választani közülük egyet, ami uralkodhatna mind felett. Imádom például a Fedex filmjeit a teljesen hülye, néha meg a nagyon is valószerű humoruk miatt. A kedvencem az űrlényes Jenkins és a Stolen idea című epizód, amiben a főnök lenyúlja egy alkalmazott ötletét. Szeretem a Tide to Go mosótoll állásinterjún pofázó foltját, és szintén a humora miatt bírom nagyon a Centraal Beheer szpotokat, főleg a Bill Clintonos woodoo-bábut, na meg a Budweiser és Bud Light sorozatokat, élükön a Phone Chain-nel. Teljesen más okból szeretem Guy Ritchie a Nike-nek készített Next level filmjét a végkimerültségig edző focistáról, ami a képi világával, hangulatával és nyersességével ragadott meg. A líraibb hangvételű filmek közül nekem még mindig a Bravia balls filmje a szívem csücske, de a Monster.com gólyás álláskereső filmjét is bármikor újra tudom nézni.

Még sokáig tudnám folytatni a felsorolást, ami nem vezetne sehová, csak annyi derülne ki belőle, hogy én nemcsak amolyan hétvégi, hanem igazi hardcore reklámbuzi vagyok. A hét kérdése azonban arra vonatkozik, hogy ti hogy viszonyultok a reklámokhoz. Kíváncsi vagyok, hogy megátalkodottan utáljátok a reklámokat, és ettől a meggyőződésetektől egyetlen film sem tud benneteket eltántorítani, vagy azért néha-néha beadjátok a derekatokat egy-egy jobban sikerült darabnak, és mosolyogtok rajta, amikor senki sem lát. Vagy esetleg ti is Csernus doki kezei közé való reklámfanatikusok vagytok, akik órákig képesek beszélni a kedvenc reklámjaikról, ha valaki óvatlanul megnyomja rajtatok az advertising feliratú gombot. Szavazzatok, hogy kiderüljön mi az igazság, a kommentekben pedig írjátok le, hogy melyik reklám vagy reklámok állnak a legközelebb a szívetekhez. Na, bevállaljátok?

Címkék: reklámszavazás 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr97819736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.12.15. 13:02:22

némá', te ismered a Cannibal Corpes? ezzel jobban megleptél, mint bármi mással.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.12.15. 13:35:14

Ahelyett, hogy elsőznék, mert most talán még megtehetném, inkább hozzászólok. Nem annyira nehéz ám, ki lehet próbálni, feleim.

Igen, szerintem helyes a meglátásod. A reklám, függetlenül attól a terméktől, szolgáltatástól, amit hirdet, egy rövid műalkotás. A zöme selejt, még reklámnak is. Én a reklámokat hallgatni szigorúan nem szoktam, de látni kénytelen vagyok. Rengeteg olyan reklámot láttam már, amely már a könyökömön jött ki, már undorodtam tőle, de felfedeztem, hogy sejtésem sincs, mit is reklámoz. Az ilyen szemét csak pénzkidobás. De van nagyon kevés emlékezetes. Vagy ha a reklámra már nem is emlékszünk, arra igen, hogy voltak olyanok, amelyek tetszettek. A körkérdésekből is azt láttam eddig, hogy a csattanós, tréfás reklámok a népszerűek, ezzel nem hiszem, hogy újat mondtam.

Az MTV-n, régen, amikor még zenéket nyomtak, nem sorozatokat meg magyar erőlködéseket, gyakran voltak jó reklámok. Videókazettán ma is őrzök tíz-tizenöt jól sikerültet. Jellemző, hogy az a kép kialakult bennem, hogy a Nikenak jó reklámjai voltak. Ez egy tökéletes eredményt hozó marketing munka jele. Nem tudom, hogy vásároltam-e már tőlük, de jó emlékem van róluk, ez a legtöbb, amit egy cég elérhet.

Mégsem ők jutottak eszembe, hanem három másik. Az egyik egy magyar (!) reklám volt, a Kontraxé, most eszembe jutott. Rég megszűntek már, de akkoriban sokat beszéltek róluk. A képen mindenféle lányok pózoltak, azt hiszem, sűrű vágásban, nem ez az érdekes. De a "zenét" telefoncsörgésből, kicsöngés búgásából meg nem is tudom, mikből vágta össze valami nagy tehetség, olyan remek ritmusban, hogy műélvezet volt hallgatni. Nagy dobás volt, utána hosszú csend a hazai fronton, úgy sejtem.

A második ehhez hasonló volt, a Kodak reklámja. Színpőmpás arcfestésben és tollakban valami modell fejét láttuk sokféle mozdulattal, grimasszal, alatta pedig a motoros fényképezőgépek jellegzetes zajai voltak ritmusra vágva. Kodak. Emlékszem rá, találat ott.

Ami elsőként eszembe jutott, nem cég reklámja. A Sky tévén és az MTV voltak ilyenek. Egy hatalmas fatörzs metszetét látjuk, belülről kifelé haladva egy nyíl mutat rá egy-egy évgyűrűre. Felirat: Ekkor született (mondjuk) Bonaparte Napóleon... Ekkor született George Byron lord... Ekkor született Auguste Renoir... Ekkor született Albert Einstein... Ekkor született az a barom, aki kivágta ezt a fát.

A németek nem tudnak reklámot csinálni. Ők csak kiteszik a mosóport, aztán eléneklik, hogy az milyen jó. Mivel a két nagy magyar kereskedelmi tévé is német kézben van, mi is ezt a szart kapjuk többnyire. Francia tévét, például, ritkán van alkalmam vagy okom nézni, angol tévékhez többet volt szerencsém, azt figyeltem meg, hogy ők értenek a poénhoz, az ötlethez. Így hát őket dicsérem.

gyüttment 2008.12.15. 14:00:37

én azokat szeretem, amikbők kiderül, miért jó magyarnak lenni:
napielet.hu/napi/rovat/reklama/3527/isten_baranyai_2

dinyus 2008.12.15. 14:12:02

nekem is sok kedvenc reklámom van, az egyik favorit a Berlitz nyelviskola "German Coastguard" reklámja:
www.youtube.com/watch?v=bmizveWpKOk

Egy másik pedig a Heinz Soup reklám:
www.youtube.com/watch?v=cZmmlQaKFPc

mnandy 2008.12.15. 14:21:31

A SONY kajálós pasija! Még jó régen, a BRAVIA korszak előtt ment, és sehol nem találom!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2008.12.15. 14:29:14

Úgy van, dinyus, az a Berlitz-reklám bitang nagy poén!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.15. 14:35:35

A Berlitz Coatguardja nagy karriert futott be, aranyat nyert Cannes-ban, ezüstöt a One Show-n, és minden elképzelhető vicclapra felkerült. Itt több is van róla: www.oneclub.org/oc/magazine/articles/?id=71

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.12.15. 14:36:51

Nekem sincs egy kifejezett kedvencem, most éppen az UEFA reklámja jön be, nagyon jó zenét választottak hozzá, mindig szíven talál.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.15. 14:39:08

grimbusz
Te kapod a nap "Érző Szív" díját!

nemkellnemzetivagta 2008.12.15. 14:39:44

hivatalosan is ezek a skittles filmek az ismert univerzum legjobb reklámjai
a szakállas: www.youtube.com/watch?v=g9ZUJNgwlfY
a beázós: www.youtube.com/watch?v=GEsqELX5e4o&feature=related
és a nyulas: www.youtube.com/watch?v=e6nDyeV0i6w&feature=related

bruTe 2008.12.15. 14:43:51

Az én kedvencem jó régi:
Axe másnaposság elleni tusfürdő, sajna nem találom youtube-on, szóval lehet, már senki nem is emlékszik rá. Az volt az, amiben a motelben fosmásnaposan felébredő csóka egy pohár vízzel zárlatossá teszi a tévét, mire beindul a plafonról az oltás, és a kezdetben a motelben riadtan szaladgáló csajok "segítenek" az ágyban fekve zuhanyozni az arcnak. Annyira bejött, hogy még vettem is :)
Amúgy a posthoz: szerintem a blog olvasóközönsége közt nem fogsz olyant találni, aki zsigerből rühelli a reklámokat :)
(Mivel ez az első kommentem itt, azt is belesűrítem, hogy nagyon bírom a blogot, csak így tovább!)

üdv - bruTe

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.15. 14:59:34

bruTe
Kösz a bizalmat, de már most hárman jelölték be ezt a választ.

Vágtával pedig csak egyetérteni tudo, a Skittles-reklámok tényleg nagyon jók

TH 2008.12.15. 15:16:34

A Monster.com gólyás filmjéről mindig azt hittem, hogy kurva jó reklám, tökre tetszett meg minden. Viszont most ebből a posztból jöttem rá, hogy annak ellenére, hogy a Monsternél dolgozom már egy ideje, elfelejtettem, hogy az övék a reklám. Szóval a reklám megmaradt, de elfelejtettem, hogy a jelenlegi munkaadómat reklámozza...
Mindenesetre ez meg elég vicces szerintem:
www.youtube.com/watch?v=hsItvxV6goE

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.15. 15:20:13

TH
A legjobb, ha most azonnal felmondasz!

coucou 2008.12.15. 15:23:34

nekem egy régi sörreklám....

The Big Ad:

www.youtube.com/watch?v=eH3GH7Pn_eA

a jó példával egyébként "elöl" jár az ember, meg néha kötözködésben is :)

coucou 2008.12.15. 15:27:50

egyébként ahhoz képest, hogy mennyire szar sör (???) a bud light, tényleg ütős reklámokat hoznak össze

TH 2008.12.15. 15:27:55

reklámbuzi · addict.blog.hu/ 2008.12.15. 15:20:13
Semmilyen más megoldás nem képzelhető el? :)))

TH 2008.12.15. 15:36:38

The reaper 2008.12.15. 15:34:32
Ez kissé erős. :)

hamvas balint 2008.12.15. 20:43:07

nekem egy régi Guinness reklám a kedvencem, a rohanó csigás (Bet on Black):
www.youtube.com/watch?v=DQ5s6PLB44U

illetve a Peter Stormare-es Unpimp Ze Auto (VW GTI)
www.youtube.com/watch?v=Aaaaz_XPwHI
www.youtube.com/watch?v=sYatDZT95LM
www.youtube.com/watch?v=gjU8UcZmx04

freddo 2008.12.15. 20:53:44


Fedex mindenek felett, Jenkins mellett a Dráma:
www.youtube.com/watch?v=EzH2JbdL-Sk

A néger srác mint kar a háttérben... doomed.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.15. 21:12:17

bálint
Hú, tényleg, az unpimp kampány az zseniális, itt a helye a legnagyobbak között!

takibacsi 2008.12.15. 21:22:44

nem mintha kötözködni akarnék, de igazából Cannibal Corpse, és nem black, hanem death metal :) ja és sztem szarok :)

nem úgy, mint a Budweiser reklámok és a világbajnok adaptációja, amiről már volt itt szó:
addict.blog.hu/2008/10/28/a_waasup_kampany_obama_szolgalataban

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.15. 22:06:49

Takibácsi
Jogos. Vagy legyünk pontosak, vagy mehetünk vissza a balettba ugrálni. Javítottam.

Perillustris 2008.12.15. 23:50:22

www.youtube.com/watch?v=0LnJskwydvM

Nekem ez az egyik kedvencem.

Amúgy meg a többség nem a reklámokat utálja. Hanem a szar, igénytelen reklámokat. Meg azt, hogy óriásplakátokkal van tele a város.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.16. 04:31:53

reklámbuzi: sokféle jó reklám van. Van amire emlékszünk, és kedvencünk lehet, de bizony akad szép számmal olyan is ami éppen azért jó mert nagyon hamar eleledjük.

Miért? Egy időben talán angoloknál volt olyan kampány ahol a megrendelő távközlési cég nem arra próbálta rávenni az embereket, hogy fizessennek elő, hanem arra, hogy hívják fel a szeretteiket. Nem biztos, hogy emlékeztél a reklámra. De sokan telefonáltak. A köztéri reklám azonnai vásárlásra késztetett, hozta az eredményeket.

De lehet beszélni Product Placement kapcsán is nagyon sok olyan példáról ahol a nézőben nem tudatosult, hogy reklámot lát, mégis működött a dolog. Persze az ilyesmi ma már tilos.

Nem mindegy, hogy egy reklám mit próbál elérni. Ha a Honda TV reklámjait nézzük (Civic choir, stb), akkor hamar látjuk, nem arról akar meggyőzni, hogy olcsóbb, jobb... Akkor mit is csinál? Mert ugye nem akciókról beszél. Viszont a Honda Civic mindjárt vonzóbb lett az érzés miatt amit a reklám teremtett meg.

De a Beate Uhse féle spot sem. A John Lewis áruházlánc karácsonyi spotja sem. Hol van már a Müszi, de még ma is emlékszünk rá... Brandet épít a reklám.

Az egyik vezető dohánymárka kapcsán: A régi reklámok érzésem szerint lehetőséget nyújtanának arra, hogy ma a dohányreklámok tilalmát megkerülve is remekül reklámozhassanak.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.12.16. 16:45:50

Várom annak a 4 embernek a jelentkezését, akik azt a választ jelölték be, hogy nekik kellene ezt a blogot vezetniük. Ha viccből írták, akkor azért, ha meg komolyan, akkor meg azért. Ha belétek szorult valami, ki vele, eddig sem zárkóztam el mások véleményének közlésétől. Na?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.17. 01:12:27

És akik nem ezt a szavazatot adták le de van véleményük azokkal mi lesz? :)

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2008.12.19. 16:46:14

Egy olyan, aminek valami köze is van valamilyen briefhez és nem csak egy vicces l'art pour l'art alkotás, és persze sör:

www.youtube.com/watch?v=zAmJEqBSBqI

Callmedaddy 2008.12.24. 12:10:44

Ha mar sor reklam, akkor ne felejtkezzunk el a Bavariarol:
www.youtube.com/watch?v=FTMQ643iYwU

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása