Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A Crispin Portertől már megszokhattuk a furcsa ötleteket, amelyek általában egészen szokatlan irányból közelítik meg az adott kommunikációs feladatot. Ezúttal a Burger King emblematikus hamburgeréről, a Whopperről kellett bebizonyítaniuk, hogy az a legfinomabb burger. Ehhez vaktesztek is rendelkezésre álltak, de mivel az ilyen felmérésekben már senki nem hisz, és hírértékkel sem rendelkeznek, ezért valami olyat kellett kitalálniuk, amire még egy átlag amerikai is felkapja a fejét. Azt akarták bebizonyítani, hogy ha függetlenítjük mindenfajta reklámhatástól és előzetes befolyástól, akkor a Whopper mindenkinek jobban ízlik a Big Mac-nél. De hát hol lehet olyan embereket találni, akik pártatlanok és szűzek még ebből a szempontból, azaz nemhogy nem ettek még a két multi hamburgeréből, de nem is hallottak róluk? Ilyen Whopper-szűzeket csak a világ legeldugottabb pontjairól lehet előhalászni, ami nem egyszerű feladat. El kell menni hozzájuk, és a kezükbe nyomni a junk food két királyát, az amerikai civilizáció egy-egy sarokkövét, hogy kóstolják meg őket, és mondják meg, melyik ízlik nekik jobban.
Ezért aztán a film késztői kénytelenek voltak a nyakukba venni a világot, na meg egy mobil hússütőt, amit magukkal cipelve ellátogattak az inuitokhoz, Thaiföld egy távoli szegletébe, és egy eldugott román (!) faluba, Budestibe. Ez így első hallásra akár sértőnek is tűnhet, és még másodikra is bújkál valami bántó mellékíz a nagyszabású hamburgeres vállalkozásban. A nagy fehér amerikai elindul a világba, hogy felkutassa a szerencsétlen keveseket, akik eddig még nem részesültek a legmagasabbrendű civilizáció legfőbb áldásából, és a szájukba dugja a szottyadt hamburgerét, miközben azt lesi, milyen pofát vág a kis thai? Amikor először hallottam arról, hogy készül ez a kampány, az alapötlet ugyan tetszett, de el nem tudtam képzelni, hogy tudják majd politikailag korrektté tenni az egészet.
Ők is érezték ezt a veszélyt, ezért megpróbálták egyfajta dokumentarista szósszal nyakonönteni a reklámfilmet, és úgy beállítani a történetet, mintha legalábbis egy kulturantropológiai kísérletről lenne szó. Mint amikor Kepes András ment el Wayaman apóhoz a dzsungelbe, majd hozta el Budapestre, ahol az öreg varázsló gonosz szellemnek nézte a 6-os villamost. Nézzétek meg az elkészült filmet, és döntsétek el ti, hogy egy Happy Meal-be oltott Világfalunak, egy a saját felsőbbrendűségükben megingathatatlan hitű amerikaiak által készített arrogáns reklámnak, vagy éppen a kultúrák mámorító és elvarázsoló találkozásának voltatok-e szemtanúi. A videó egy kicsit lassan jön be, mert egy több perces filmről van szó. Forrás: Creativity
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.