Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Annyira megirigyeltük a nagyoktól ezt a díjkiosztósdit, hogy a SuperBlog státusz osztogatása mellett további, szintén hatalmas elismeréssel járó címeket is szeretnénk kiosztani. A Reklámszemle rovat keretei között egy teljes éven keresztül értékeltük veletek együtt a közérdeklődésre számot tartó reklámokat, amelyek eredménye ha nem is tökéletesen, de azért jelzi, hogy a blog közönségének melyik kampányok tetszettek vagy éppen nem tetszettek idén. Így év végén szépen visszalapoztunk a korábbi bejegyzésekhez, és összesítettük a több tízezernyi szavazatot, amelyek alapján egyfajta elismerésként most kiosztanánk az addict reklámdíját.
Egy díj persze nem ér semmit, ha nincs neve, na és ha nem aranyból van. Az addict díja ezért az Arany Ceruzahegyező nevet kapta - hajszállal megelőzve a sokáig versenyben lévő Aranylövést és Aranyeret -, utalva arra, hogy a reklámok közszemlére bocsátásával és közös megrágásával elsősorban ahhoz szeretnénk hozzájárulni, hogy a készítők visszajelzéseket kapjanak, amelyek arra ösztönzik majd őket, hogy legközelebb hegyesebb ceruzával kezdjenek neki a munkához, és jobb vagy adott esetben még jobb reklámokat készítsenek. Persze igazából mindegy is, hogy hívják az elismerést, hiszen a lényeg, hogy mi is osztogathassunk valami aranyozott vackot! Az elismeréshez természetesen pénzdíj is jár, amelyet akkor fogunk átutalni a nyertesnek, ha majd megkapjuk a MÁV Cargo eladásából származó bevételek ránk eső részét. Emellett nem elhanyagoldható a díj szakmai értéke sem, hiszen mi lehetne jobb érzés annál, mint egy nagyobb társaságban, irigy tekintetek kereszttüzében hanyagul előkapni egy Arany Ceruzahegyezőt. Nagyon sok reklámot osztályoztunk közösen, ezért mindegyikre nem térünk ki külön, csupán az öt legjobb és az öt legrosszabb darabot említjük meg.
5. A verseny ötödik helyén két, egyaránt 4,2 pontos átlaggal végzett reklámot találunk. Az egyik a McDonald's magyaros ízeket beharangozó, kifejezetten humoros filmje, a másik pedig a Magyar Antidopping Társaság sokkoló, a doppinszerek használata ellen felszólaló reklámja.
4. A negyedik legmagasabb osztályzatot, azaz 4,3 pontot az AXA biztosító oda-vissza lejátszott feliratokra épülő minimál-reklámja kapta tőletek. A magas pontszám kiosztásában az sem gátolt meg benneteket, hogy a film aztán plágiumgyanúba keveredett, mivel ugyanezért az ötletért néhány évvel ezelőtt már besöpört valaki egy szerény Cannes-i Arany Oroszlánt.
3. Na ki a kiráááály? A jelek szerint a Sziget Fesztivál a dobogó legalsó fokára felkapaszkodó, - a Skoda kissé bamba szlogenjét kölcsönvéve - egyszerű, de nagyszerű reklámja, amit sokkal inkább a belőle áradó egészen hülye humornak, mint a mögötte lévő stratégiának és kreatív koncepciónak köszönhet. Ez persze nem baj, a harmadik hely megszerzése mindent igazol.
2. A második helyen a MEH esélyegyenlőségi kampányának második darabja, a vak házaspár veszekedése került, ami 4,6 pontos átlagával olümposzi magaságokba emelkedett. Gratulálunk a készítőknek, a kreatívoknak, a rendezőnek, Herendi Gábornak, és mindenkinek, akinek része volt a film elékszítésében.
1. A fődíjat, vagyis az Arany Ceruzahegyezőt ugyanennek a sorozatnak egy másik filmje, a fordított kerekesszékes állásinterjú szerezte meg, amelyben egy fordított világot ábrázoltak a készítők. A győzelmet jelentő 4,7 pont megszerzése még akkor is hatalmas dolog, ha ez sokban köszönhető a témaválasztásnak, valamint a hasonló TCR-kampányok esetében eddig megtapasztalt hihetetlenül alacsony színvonalnak is. Ennek ellenére vitathatatlan, hogy a film megérdemli a sikert. Gratulálunk az alkotóknak.
Hogy azért összehasonlítási alapunk is legyen, álljon itt az utolsó öt helyen végzett reklámfilm is. Hátulról lett az ötödik Christopher Lambert és a Visegrádi ásványvíz, aki könnyedén utasította maga mögé a Figóval gyengített Szentkirályi ásványvizet. Ezt a szörnyűséget követik a sorban az OBI kályhaezüsttel lefújt ufói, aminél csak kevés rosszabbat láttatok ebben az évben. Holtversenyben, valami szégyenletesen alacsony, 1.3 pontos átlaggal végzett a második helyen a Bors Gesztesi Károllyal és egy arany elefánttal súlyosbított vizuási merénylete, valamint a KÖBE az ügyfeleket szellemi fogyatékosoknak néző tragikomédiája. Az Év Legrosszabb Reklámja elismerést azonban teljesen tisztán, minden más szart maga mögé utasítva a ti szavazataitoknak hála magabiztosan szerezte meg a K&H Bank ordibálós, Sziget fesztivált szponzoráló reklámfilmje, amiben "cool" fiatalok üvöltöztek, és sikoltoztak annyira de annyira "coolan", hogy az már valóban Arany Békasegg díjért kiáltott. Ez a szpot nem csak nálunk csapta ki a biztosítékot, de az ezernél is több szavazat tanúsága szerint bennetek is is mély nyomokat hagyott.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.