Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hét kérdése: Milyen volt 2008 a reklámok szempontjából?

Sokakkal beszélgettem erről, és nagyon megoszlanak a vélemények a kérdésről. Az egyik táborba tartozók enyhe optimizmusuknak adnak hangot, mondván tavaly sok pozitív dolog történt a reklámszakmában. Először is olyan reklámkampányok születtek, amelyek sok párbeszédet generáltak nemcsak a szakma képviselői, de a fogyasztók között. Lehet, hogy sokaknak nem tetszik Emese, Szőke kapitány, Rózsa-Robin vagy éppen a CIB állatorvos, de talán éppen ezeknek köszönhetően az átlagemberek rég nem foglalkoztak annyit a reklámokkal, rég nem voltak ilyen jó véleménnyel az itthon készült anyagoról, mint most. Szerintük az is mutat valamit, hogy egy sereg hazai reklámügynökség végre nemzetközi sikereket ért el. A Kirowski, a Leo Burnett és az Ogilvy munkái is rangos nemzetközi elismeréseket zsebelhettek be. Ez ugyan még nem az alagút végének fénye, hanem csak egy oda betévedt szentjánosbogáré, de legalább felderengett valami a sötétségben. Ők a sok újonnan született reklámversenyt és reklámdíjat is pozitívumként, a reklámok nagyobb elfogadottságának, elismerésének jeleként értelmezik, és a reklámtémájú blogok, rovatok és cikkek növekvő számának láttán is elégedetten csettintenek. A Médiaúnió létrejöttét, a MEH esélyegyenlőségi kampánysorozatát is komoly eredménynek tartják, és a változás egyértelmű jelének veszik.

Mások persze épp a pozitívumokban látják meg a negatívumokat. Ők arra mutatnak rá, hogy a nagy népszerűségnek örvendő reklámkampányok elhibázott stratégiára épülnek, már ha egyáltalán van mögöttük stratégia, és olyan ötletek és megoldások teszik őket népszerűvé, amelyeknek az adott termékhez vagy szolgáltatáshoz semmi közük sincsen, így abból a hirdető vajmi keveset profitál. Ők a nemzetközi reklámdíjak hallatán csak legyintenek, és scambotrányt, önpromót vagy szerencsés és egyszeri véletlent emlegetnek, ha pedig az újonnan léátrehozott hazai díjakra terelődik a szó, azonnal nevetőgörcsben törnek ki. Az évvégén bedőlő team példáját is figyelmeztető jelként értékelik, mondván a reklámügynökségek hamarosan komoly gondba kerülhetnek, pláne ha egyszer valaki tényleg a körmükre néz, és elkezdi megpiszkálni az ide-oda csúszkáló borítékok intézményét. A társadalmi célú reklámokkal kapcsolatban megjegyzik, hogy a MEH reklámjai nem tudják ellensúlyozni azokat a százmilliókat, amiket a kormány mosolygó gyerekere, meg a Benned van szlogen a választók fejébe verésére költött, és a Médiauniót is csak egy látszatprojektnek tartják.

Kíváncsi vagyok, ti hogyan értékelitek az évet, és milyennek láttátok 2008-at a reklámok szempontjából? Javult a helyzet? Romlott? Vagy minden maradt ugyanolyan szar? Kattintsatok a válaszokra, és kiderül, hogy felcsillant-e valami halvány remény a hazai reklámparketten.

Címkék: reklámszavazás 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr8857041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyber panka 2009.01.05. 11:10:16

itthon egyrészt semmi nem változott. masszívan itt vannak az intelligens mosóporok és a bank-családok.
a világban sem történt őrületes újítás. legfeljebb több ügyfélnek/marketingesnek került be az agyában a masszív láthatóság helyére a gerilla meg az ambient meg a többi hülyeség.

Simon Bolivar 2009.01.05. 11:43:55

Szerintem a tavalyi év sokkal jobb volt az előzőeknél. Az Ogilvy sikere látványos volt, külföldön is felkapták a fejüket az összetett második helyre Portorozsban, és a hazai reklámfelhozatal is erősebb volt a korábbinál. A Laboratory egy nagyon jó reklámműhellyé nőtte ki magát, ahol sorra készülnek a széles körben kedvelt, jó kampányok. Jó látni, hogy egy magyar ügynökség is fel tudott zárkózni a Leo és a DDB mellé, akik már évek óta megbízhatóan egyre jobb munkákat tesznek le az asztalra. Nem akarok itt hallelújázni, de én úgy látom, hogy valami halvány reménysugár csillogni látszik.

freddo 2009.01.05. 12:15:45

A Laboratoryban én is bízom, de az utóbbi időben mintha megakadt volna. Ha szigorúan vesszük, a UPC-nek és a BB-nek eladott azonos kreatív ötleten kívül (még ha a mögé csapott stratégia más is) nem nagyon született átütő munka náluk (azonos kreatív ötleten a "kreáljunk egy karaktert, aki kitalál vicces dolgokat, amire nincs szükség, mert a UPC/BB már jobban csinálja"). Talán arról lehet szó, hogy a kommunikáció minősége továbbra sem döntési szempont az ügyfeleknél, márpedig amíg ebben történik változás, csak szentjánosbogarak lesznek az alagút végén.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.05. 12:41:54

Számomra csak annyit haladtak a reklámok,mint amennyit a világ haladt. Itthon is volt pár jó, SMS-Bandi a saját hülyeségével, pl; és már nem kell olyan gyakran elkapcsolni.

marsellus wallas (törölt) 2009.01.05. 13:14:48

rózsa és robin 4 prezident...:S:D
meg emese, amíg nem erőltették ennyire (mint most)...

>_

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.05. 13:33:47

@marsellus wallas: emese taxisként is megállja a helyét

marsellus wallas (törölt) 2009.01.05. 15:00:24

@Lesley:
jó...az "anyám" is van ojjjan beszólás, mint a "felnuhitel"...OK
:S:D

_original 2009.01.06. 05:47:38

azt nemlehet mondani hogy baromi jo volt, vagy eppen hibátlan. sose lesz csak jó dolog rgy évben, de valoban elkezdőtek olyan dolgok, amik reményt adnak, hogy történnek változások azért. persze még mindig kicsit több az elkeserítő. de jó látni az online változását is, meg az egészhez való viszonyulást.

szóval valamik talán elkezdődtek, amik miatt ez az év kicsit kalandos lesz (mi merre tart, hogyan reagálnak a globális társadalmi-pénzügyi helyzetre, változásokra, trendekre, stb...). Én is azt mondanám inkább, hogy jobb mint az előző.

már amennyit én tapasztaltam belőle :)

hb 2009.01.08. 14:23:51

Engem Reklambuzi velemenye erdekel, aki altalaban ugysen elkeruli az allasfoglalast posztjaiban. :)

A magyar reklamnak nem sok eselye van, mert pici a piac. Marad az alagut, ne oruljetek.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.01.08. 14:35:22

hb
Nagy zsivány vagy!:)
Ha engem kérdezel, én egy árnyalatnyival bizakodóbb vagyok, mint tavaly. Én sem gondolom, hogy gyökeres változások történtek volna tavaly, de minden, az alagútban felbukkanó szentjánosbogárnak örülni tudok. A saját környezetemben, és ezen a blogon is azt tapasztalom, hogy az emberek egy kicsivel kevésbé gyűlölik a reklámokat. Kezdik megérteni, hogy csak a rosszak reklámokra érdemes haragudni, mert vannak köztük szerethető és szórakozató darabok is. Ez az én szememben már nagy eredmény.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása