Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Hónapokkal ezelőtt indult el a Humanitarian Lion elnevezésű civil kezdeményezés, ami arra akarja rábírni a legjelentősebb reklámverseny, a Cannes Lion szervezőit, hogy hozzanak létre egy ilyen nevű, társadalmi célú kategóriát. Ezzel akarják kényszeríteni a világ nagy kreatív ügynökségeit arra, hogy jótékony célokra is használják a házon belül meglévő szakértelmüket. Elképzeléseik szerint ezentúl az ügynökségek csak akkor nevezhetnének Cannes-ba bármiyen anyagot, ha a Humanitarian Lion kategóriába is beküldenek egy később megvalósítható ötletet, amivel hozzájárulhatnak egy világméretű probléma megoldásához. Ehhez készítenek mindenféle kisfilmet, ami alkalmas arra, hogy a kezdeményezés hírét vigye a világban, és erre buzdítanak másokat is.
Az alábbi példa is e célból készült, és kifejezetten jóra sikeredett.A múltkor már kibeszéltük a Burger King kissé cinikus reklámkampányát, amelyben úgy akarták bebizonyítani a Whopper Big Mac feletti győzelmét, hogy a világ hamburgerektől még nem fertőzött pontjain élő emberek szájába tömték kedvenc szendvicseiket, hogy velük mondassák ki az ítéletet. A szimplán csak Whopper-szűzeknek nevezett embereket könnyű lett volna találni, hiszen Afrika nagyobb részén nemhogy a Whopper, de még a zsemle is ismeretlen fogalom, de az éhező feket gyerekek nyilván nem mutattak volna jól a kampányban, ezért sokkal egzotikusabb célpontok felé vették az irányt, és romániai és thai falvak lakóit pécézték ki.
Csakhogy a lóláb ettől még nagyon kilógott, és könnyű kapaszkodót kínált azoknak, akik rá szerették volna mutatni a reklám álságos voltára. Pontosan ezt tette egy csapat, akik továbbvitték a Whopper-szűz fogalmat, és a többi világmárkára is kiterjesztették azt, ügyesen modnva el azt az amúgy közhelyszerű tényt, hogy nagyon sok ember teljesen kívül esik az általunk természetesnek vett, egymással hadakozó márkákkal körülbástyázott fogyasztói társadalmon.
A konkrét példában a legszimpatikusabb számomra az, hogy látszik a filmen, hogy valaki saját kezűleg, talán otthon barkácsolta, vagyis közülünk bárki megcsinálhatta volna mindössze néhány órás munkával. Én el is határoztam, hogy ha lesz valami ehhez hasonló ötletem, meg is fogom csinálni, és kiteszem ide a blogra. Ha nektek már van valami a tarsolyotokban, vagy lenne kedvetek egy hasonló kisfilmet összeütni, akkor küldjétek el, itt az addicton szívesen teret adunk neki. Gyerünk, mentsük meg együtt a bébifókákat még ma!
Forrás: illegaladvertising
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.