Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Csinálj te is társadalmi célú reklámot!

Hónapokkal ezelőtt indult el a Humanitarian Lion elnevezésű civil kezdeményezés, ami arra akarja rábírni a legjelentősebb reklámverseny, a Cannes Lion szervezőit, hogy hozzanak létre egy ilyen nevű, társadalmi célú kategóriát. Ezzel akarják kényszeríteni a világ nagy kreatív ügynökségeit arra, hogy jótékony célokra is használják a házon belül meglévő szakértelmüket. Elképzeléseik szerint ezentúl az ügynökségek csak akkor nevezhetnének Cannes-ba bármiyen anyagot, ha a Humanitarian Lion kategóriába is beküldenek egy később megvalósítható ötletet, amivel hozzájárulhatnak egy világméretű probléma megoldásához. Ehhez készítenek mindenféle kisfilmet, ami alkalmas arra, hogy a kezdeményezés hírét vigye a világban, és erre buzdítanak másokat is.

Az alábbi példa is e célból készült, és kifejezetten jóra sikeredett.A múltkor már kibeszéltük a Burger King kissé cinikus reklámkampányát, amelyben úgy akarták bebizonyítani a Whopper Big Mac feletti győzelmét, hogy a világ hamburgerektől még nem fertőzött pontjain élő emberek szájába tömték kedvenc szendvicseiket, hogy velük mondassák ki az ítéletet. A szimplán csak Whopper-szűzeknek nevezett embereket könnyű lett volna találni, hiszen Afrika nagyobb részén nemhogy a Whopper, de még a zsemle is ismeretlen fogalom, de az éhező feket gyerekek nyilván nem mutattak volna jól a kampányban, ezért sokkal egzotikusabb célpontok felé vették az irányt, és romániai és thai falvak lakóit pécézték ki.

Csakhogy a lóláb ettől még nagyon kilógott, és könnyű kapaszkodót kínált azoknak, akik rá szerették volna mutatni a reklám álságos voltára. Pontosan ezt tette egy csapat, akik továbbvitték a Whopper-szűz fogalmat, és a többi világmárkára is kiterjesztették azt, ügyesen modnva el azt az amúgy közhelyszerű tényt, hogy nagyon sok ember teljesen kívül esik az általunk természetesnek vett, egymással hadakozó márkákkal körülbástyázott fogyasztói társadalmon.

A konkrét példában a legszimpatikusabb számomra az, hogy látszik a filmen, hogy valaki saját kezűleg, talán otthon barkácsolta, vagyis közülünk bárki megcsinálhatta volna mindössze néhány órás munkával. Én el is határoztam, hogy ha lesz valami ehhez hasonló ötletem, meg is fogom csinálni, és kiteszem ide a blogra. Ha nektek már van valami a tarsolyotokban, vagy lenne kedvetek egy hasonló kisfilmet összeütni, akkor küldjétek el, itt az addicton szívesen teret adunk neki. Gyerünk, mentsük meg együtt a bébifókákat még ma!

Forrás: illegaladvertising

Címkék: blog nonprofit paródia

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr25851394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kikkoman 2009.01.05. 09:50:26

Nekem nagyon bejön, hogy ilyen egyszerű az egész. A kezdeményezés pedig tényleg szuper.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.01.05. 12:39:57

Ez nagyon odabasz! Kár, hogy nem kapott nagyobb figyelmet.
Ja, és szerintem nem "paródia", ahogy a címke hírdeti, kőkomolyan gondolták az egészet.

páva vagyok hagyjatok repülni 2009.01.05. 13:24:56

Aranyos, bár úgy érzem, vajmi kevés köze van a valódi segítséghez. Azzal nem sokat segítünk, hogy szánakozunk, egy jót együtt érzünk, küldünk 75 centet fekete Afrikába, és kipipáljuk a tasklisten. Szerintem a környezetünkben kell körülnézni, mert itt könnyebben felmérjük, hol is lehet segíteni, és mert hát a jó példa (ha nem is azonnal), de ragadós. Mielőtt leszóltok, 20 milla értékben szedtem össze egy világméretű segélyszervezet hazai szervezetének, és kb 100 adag vért véradásszervezéssel, stb. Igaz, mióta gyerekem van, már nem hiszem, hogy erőm lesz ilyesmire ekkora mértékben, és nem is kell mindenkinek ezt csinálni, csak annyit mondok, hogy fontosabb tényleg tenni apróságokat a környezetedben... A reklámnak is lenne értelme, de ez pl. 100% hatásvadász és öncélú, más az, ha társadalmi munkaként kiállsz egy célért/civil szervezetért, stb.

Na, jól megmondtam a tutit. Bocs. Csak olyan kevésből állna ua ennyi energiával valami nagyon jót csinálni, azért osztottam az észt.

C_s_a_b_a 2009.01.05. 14:57:20

Szerintem is először a saját környezetünkben kell körbenézni.
Rengeteg olyan civil szervezet van, amely önkéntes tagjaival programokat szervez a helyieknek, ugyanakkor a helyi önkormányzat ellehetetleníti a működését azzal, hogy nem biztosít számára helyet a közpénzből fenntartott helyi újságban és honlapon. Ezek az önkéntesek nem reklámszakemberek és nincs pénzük profi kampányra (mert nemigen van rá pályázati lehetőség).

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.01.05. 15:37:40

bilincs, Csaba
Én sem arra gondoltam, hogy csak a felpuffadt hasú gyerekeken szabad segítenünk. Ha valakinek van ötlete, vagy kész reklámfilmje, printje, bármije, ami egy bennünket is érintő problémáról szól, és szívesen közsszemlére bocsátaná, állok elébe.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása