Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

No Comment: Itt tart ma a reklámtechnika

Kíváncsi vagy, hol tart manapság a reklámkészítés technikailag? Akkor nézd meg a jelen pillanatban a világon vezető, szinte az összes technikailag kihívást jelentő reklámot jegyző, három központi irodával (London, New York, Los Angeles) működő produkciós álomcég, a The Mill reeljét.

Címkék: no comment látvány

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr94880636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2009.01.15. 23:11:44

offtopik, addict, irtam nektek emailt egynehany napja tcr ugyben...atment? velemeny? :)

haaaaaat 2009.01.15. 23:16:37

Mitol kene elajulni?

dzsefi 2009.01.15. 23:37:00

bizonyára azért, mert nem vagyok szakmabéli, de nem egészen értem, mitől kéne paffnak lenni: szép/látványos pár másodperces képsorok, látszólag koncepció nélkül összevágva, ez mitől olyan szofisztikált? vagy ez a cég által készített reklámokból készített montázs?

IS 2009.01.15. 23:52:52

@dzsefi: igen, ez a referenciájuk, és a munkáikból van összevágva. be akarnak vele nyomni (hogy legyen benyomásod róluk). szakmailag ezek egészen kemények, ha megnézed, hogy egyes jelenetekben milyen technikák voltak, meg a kreativitás is.

nekem nagyon bejött.

Reggie 2009.01.15. 23:57:12

Biztos attol kene elajulni, hogy mar nagybetus SZAMITOGEPPEL rendereltek nagyreszt.
Arrol hallottatok, hogy jart ember a holdon? :)

eszkis 2009.01.16. 00:06:16

tényleg azért nem értitek, mert nem értetek a filmtechnikához... ha egy ember gyorsan fut, az már nektek is valami, ugye?

pekmester 2009.01.16. 00:14:07

igazából szerintem ez nem reklámtechnika, hanem olyan számítógépes filmtrükkök amiket mozifilmekben már régóta alkalmaznak, és most már reklámban is használják őket.
nem volt benne semmi olyasmit amit ne láthattunk volna már.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.01.16. 00:15:07

sityu
Persze, hogy reelje, kösz.

haat
Semmitől nem kell elájulni, csak meg kell nézni. Érdemes belekukkantani, hogy készítenek reklámot odaát. De hogy haza is beszéljek egy kicsit, a mi Gyáros fiaink is egyre jobbak. Ha valakit érdekel, az ő reeljüket itt találja:
www.gyar.hu/munkak_show.htm

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2009.01.16. 00:15:49

A testkettévágós nagyon durva. Több értelemben.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.01.16. 00:18:41

pekmester
Így van. Ez csak egy kis vizuális csemege, ami megmutatja, mit képesek belepakolni egy-egy reklámba manapság. Aki követi aegy kicsit a reklámvilágot, vagy legalább néha az addictot, az sok ismerős filmmel találkozhat, ezért gondoltam, hogy rajtam kívül mást is érdekelhet.

Mellesleg a The Mill nemcsak reklámokkal foglalkozik, a mozifilmekben is vastagon benne vannak.

haaaaaat 2009.01.16. 00:20:57

Szerintem sima iparosmunka. Referenciat meg lattam jobbat is osszevagva, ambar linket nem tudok. Ha meg mint CG nezem....nagyjabol ilyen szintu dolgokat megcsinal egy hazistudio is par elhivatott emberrel, akar itthon is.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.01.16. 00:24:51

haaat
Olvasni, olvasni, olvasni. Épp az előbb linkeltem a hazai srácokat (Gyár) pont a te kommentedre válaszolva. Technikailag nem vagyunk annyival lemaradva, csak éppen pénz, idő és erőforrás hiányzik itthon a nagyszabású produkciókhoz. Ezért nekünk legtöbbször csak az ámulás marad.

haaaaaat 2009.01.16. 00:29:03

reklambuzi
Olvastam, lattam.Technikailag minimalis lemaradas van (szoftveres oldalra ertve), valoban a koltsegvetes inkabb a problemas oldal. Nem lennek meglepve, ha az itt bemutatott anyagon dogozott volna 1-2 hazankfia is, tekintve, hogy hanyan csinaljak ezt kulfoldon a zseton miatt.

kacsa! 2009.01.16. 00:46:06

- Nézd csak, milyen jó reklámokat találtam! Ilyenekkel kellene nekünk is hirdetnünk!
- Hívom is a Providentet a kölcsön miatt!

kacsa! 2009.01.16. 00:57:10

No, a Gyár reelje sem rosszabb, csak kurtább :)

skaven 2009.01.16. 02:58:13

nyilvanvaloan nem kell attol elajulni hogy szepen renderelt dolgok vannak mashol a reklamokban, dehat nyilvanvaloan attol sem kell elajulni hogy mashol is vannak reklamok, vegulis itthon is voltak mar evtizedekkel ezelott is... nem is tudom miert kellene fejlodni barmerre is. :-p
a gyar oldalan fent levo reklamok tenyleg jok, a felszerelesuk is szep, de hat maga az oldal, a videolejatszasi lehetosegek... kicsit talan lehetne ezt jobban is csinalni, ha mar a munkaik ilyenek.

skaven 2009.01.16. 03:02:54

egyebkent erdemes lehet meg megnezni ezeket a cegeket is:
www.methodstudios.com/
www.stardust.tv/
www.rezn8.com/
stb stb stb
es maris orulhetunk a nagy magyar teljesitmenyeknek. :)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2009.01.16. 06:49:32

-hé, há' nagyobbik fiam ugyanezt csinálja,..
-és hol dolgozik tessék mondani a fia?
-te hogyishíjákba, a 1322-esbe jár, a laposteleki útra, autószerelö lesz.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.01.16. 08:08:19

egészen jópofa, és így montászban élvezhető is a reklám. tök amatőr vagyok (és amúgy utálom a reklámokat a tvben), de ez kreativitásból jeles. csont nélkül.

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2009.01.16. 08:52:35

"Hallod-e, van pénzünk dögivel, úgyhogy megengedhetjük magunknak, hogy lemásoljunk egy csomó régóta ismert mozis trükköt. Meg is mutatom a legdrágábbakat!" - nagyjából ennyit adott ez a reklámfilm.

ChPh 2009.01.16. 10:23:18

és? ezen most mi olyan? Filmetchnika rulz...

trixilw 2009.01.16. 11:49:39

Érdekes elgondolások vannak erre. De legalább látni, hogy a kommentelők 70%-a nemhogy a reklámszakmáról nem tudja, hogy egyáltalán hol terem az ilyesmi, hanem olyasminak gondolja mint a filmvilágtól teljesen különálló, elvont, marsbéli dolgot.
Nincs is ezzel semmi baj, csak mosolyogtató olvasni ezeket a butácska kommenteket :)

fck 2009.01.16. 12:56:36

Mill-t szeressük. Már nem emlékszem melyik posztban, de lehet, hogy pont ezt linkeltem:

www.beam.tv/beamreel/themill/

Itt bár a fenti reel-lel kezd, a jobboldalt lévő 'így készült' videók is érdekesek. Egész sok dolog van, ami bezony nem kompjúter grafix, tanulságosak.

kidintwo3 2009.01.16. 13:19:57

Annyi a lenyeg ha valaki szakman kivul lenne es nem erti mi ezen a nagy durranas, hogy a legtobb trukkot eszre sem veszed. Nem csak azt nevezzuk VFX-nek amiben atomrobbanas vagy termeszeti katasztrofa van. A kreativ oldalarol meg ne is beszeljunk. Itthon meg mindig viragkorat eli ha valamire (parizel) rabaszunk egy akcios arcimket vagy eldudolasszuk a termek nevet. Actimeeeeeel....

mostjönatutituti 2009.01.16. 14:10:03

kösz RB ez nagyon kellett, külön örömöm (amit eddig nem tudtam) hogy a csodaszép Nike Air "little less gravity" -jét is ők csinálták (nameg persze a Wieden&Kennedy, www.youtube.com/watch?v=0Ss_rh0-NHg)
szóval a szkeptikus kommentekre csak annyit, hogy: ezt nem azért nem lehet itthon megcsinálni, mert a 3D-s srácok ne lennének ilyen jók, hanem azért mert csak elvétve találsz olyan kampányt, ami jó terméket, jó stratégiával, jó kreatív kivitelezéssel mutat be (aminek alapfeltétele az elégséges idő, és pénz), magyarul valami ebből a folyamatból hiányzik
szal Ali G után szabadon: "Keep it reel!":)

mostjönatutituti 2009.01.16. 14:11:28

ja és azt kihagytam, hogy a gyártást is el lehet b*szni

Chalabre (törölt) 2009.01.16. 20:02:28


A reklámosok szakmai szemmel nézik, és jobban tudhatják, hogy mi a Hűha, mert követik a képi technológia fejlődését. Viszont a célcsoportnak készülnek ezek a reklámok és nem elsősorban nekik. A célcsoport meg többnyire nem szaki. Pedig őket kell lenyűgözni, megfogni. Ez lenne a reklám elsődleges célja.

Azt mondják az a profi, aki úgy teszi meg a legnehezebb erőfeszítést, mozdulatot, hangot stb, mintha azt a világ legtermészetesebb, legegyszerűbb dolga lenne. Nem látszik mögötte a hihetetlen munka. Olyan könnyű, laza, semmi erőltetettség. Gondoljunk csak a sportolókra, az énekesekre stb. Ha valaki lazán utcahosszal veri a mezőnyt vagy úgy énekli ki a magas cét, hogy meg sem remeg a hangja, nem erőlködik, nem szorítunk neki, hátha elfogy a levegője, hanem észre sem vesszük, hogy megütötte, teljes természetességgel stb. Ezt várjuk a filmektől is. Ezt a természetes könnyedséget a képi világban is. Ettől azonban még nagyon messze tart a technológia. Egyszerűen látszik, hogy trükk, megszerkesztett. Ahogy az embert kettészelik. Jó kép... lenne, ha valóban azt érezném, az egy valós ember, és nem egy számítógépes trükköt látok, egy látványelemet, mint anno Samut a biológia szertárban, akinek még a csontja sem volt igazi, az is csak műanyag.
Ennyi erővel Pier Paolo Pasolini a hetvenes években élethűbb, hihetőbb képeket nyújtott a kamerájával. Máig nem bírom végignézni az embert megskalpoló, és további kínzásokban részesítő képeit. Egy életre belém ragadtak. Mert olyan élethűen oldja meg. Hús-vér szagú az egész. Ne kérdezd hogyan csinálta.
Nekem ezek még egyelőre gyerekcipős könnyedségek, botorkálások, ujjgyakorlatok. De eljön majd az idő, benne van az esély, hogy élethűek, megborzongatóak, magukkal ragadók lesznek, és nem látjuk mögöttük a programozó csapat izzadságos munkáját. Már a több dimenzió is nagy lépés e téren.

prempeh 2009.01.17. 22:27:33

aztapaszta, mennyi intelleigens ember jár ide és még le is írjátok ezt a sok marhaságot, hát nem semmi. szerintem össze kéne gyűlnötök és együtt nyitnotok egy reklámstúdiót.fenomenális lenne.
kiddintwo: véletlenül pont ismerem mi van az actimel mögött, de néha jobb nem tudni mik mennek kulisszák mögött

SzivtelenSatan 2009.01.18. 16:36:57

Chalabre, előre is bocsi, de ehhez a filmtrükkökről szóló átfogó véleményedhez lenne némi hozzáfűzni valóm.
Először is némi okoskodás képpen: a showreelek nem a végső fogyasztóknak készülnek, hanem pont a megrendelői - ügynökségi oldalnak, őket kell meggyőzni, minőségi munkát végeznek, megbízhatóak, milyen kaliberű partnereik voltak eddig stb. Az összeállítás egyes snittjeit a spot (vagy szpot?) teljes hosszában megnézve garantáltan lenyűgözi a többséget.

Reklámban nem a hitelesség az egyetlen fegyver - sőt, legtöbbször egyáltalán nem jó, ha valami olyan pont, mint a valóságban - nem lenne az eladásokra pozitív hatása, ha megmutatnák, hogy készül a csoki valójában ("fossa ki magából a gép"), de ez a legtöbb termékre igaz és nem véletlen az sem, hogy az összes packshot egy idealizált, renderelt, agyon retusált (virtuális) termék. A szinészeket is sminkelik - bár néha az sem elég, vagy van amikor azért kell digitálisan hozzányúlni, mert nem lett túl természetes...

Meghát nyilvánvaló, hogy nem igazi a félbevágott ember, nem tudom mennyit kéne fizetni ezért egy színésznek (lehet akár annyit, mint egy pop sláger zenei jogdíjáért), de amit mondani akarok, hogy a legtöbb trükkről még a (produkciós) szakmabéliek sem veszik észre hogy trükk, pl a demó elején a strandos tömeg jelenet esetében egy komolyabb összegem van rá, hogy a tömeg az csak szimuláció - míg van aki megjegyzi, hogy milyen szép analóg technikával készült kompozíció, sok jó statiszta mire képes, ez az igazíí...

Mill-ék is amúgy biztos gyártanak mosóporreklámokat is, de ők is azt mutatják be, amit kell.

Amin viszont mindig meg tudok itthon lepődni, az nem az, hogy szegénység van pénzben vagy technikai beruházásokban, sokkal inkább hogy ötletekben is, éshogy ezt hagyják is. Meghogy hova helyezed a folyamatban pl. a kreatív director szerepét, ha végül egy excelezés közben sokat telefonáló, végülis egész sexy kiscsaj fog kivetetni ezt-azt amikor már kész a film, vagy leadás elött 1 nappal új storyboardot átküldeni... Egyáltalán nem degradálni akartam titulusokat, inkább ez arra irányulna, hogy biztosan mindenki a helyén ül-e?! És ha igen tud-e ülve maradni, amíg nem őt szólítják ;)

Van azért szerencsére itthon is példa a jóra, sőt sztem javul a tendencia minden téren, de inkább a fikázás kényszerített hangot adni most, azt volt könnyebb.
Húdekúwahosszúlettezbocsiköszi.

Chalabre (törölt) 2009.01.19. 14:19:36

@SzivtelenSatan:

Hű, Te! Én kiemeltem egyetlen picurka szeletkét a képekből. Egyetlen egyet. Azonban Te az arról az egyről alkotott véleményemet ráhúztad az egészre, az összes többire, amelyeket nem is érintettem. Szóval semmi nem szól az ellen, hogy "legtöbbször egyáltalán nem jó, ha valami olyan pont, mint a valóságban" stb. Mindössze a legtöbbször szóval nem értek teljesen egyet. A jelenleg futó reklámokban az az egyik legszánalmasabb, hogy olyan helyzeteket mutatnak, amelyek nem léteznek, mint például, hogy a szexi táncost csodáló mögött ott áll a nézők sorai között az, aki öblítette a táncos ruháját és egyből elő is kapja azt a táskájából. Hogy anya otthon tűsarkúban, kisminkelve, dögös ruciban főzi a vacsorát, apa is az imént jött csak le a címlapról, miközben túl van egy fárasztó munkanapon, és a gyerek is csupa derű és mosoly, energia, hiszen a vacsi alig 15-20 perc alatt tálalva a tökéletes család tökéletes otthonában. Életidegen helyzeteket sorolhatnánk napestig. Ezekkel a szitukkal aztán lehet azonosulni. Mi meg csak fanyalgunk és csatornát váltunk.

Valóban jogosan merül fel sokunkban a kérdés: "...biztosan mindenki a helyén ül-e?!"

SzivtelenSatan 2009.01.20. 00:32:47

@Chalabre:
(és akit még érdekel...)

Bocs, talán tényleg kicsit elragadtattam magam, meg az egészet nem neked címeztem kizárólag, hanem egy-két korábbi commentre is igyekeztem közben kitérni.

Nem is a "félbevágósra" akartam kihegyezni, hanem hogy a technológia még messze tart a "képi természetes könnyedségtől".

Igen elég sok az ostoba reklám - de azt is be kell látni, hogy nem lehet mindent kreatívan reklámozni, meg a nagyon megcsavart csattanós reklámokat a társadalom bizonyos hmm fejletlenebb vizuális és egyéb kultúrával rendelkező, mégis számukat tekintve igen tőkeerős része nem fogja fel. Persze a média feladata nem feltétlen az elbutítással egybekötött kihasználás lenne...nehéz kérdés.

Bár alapvetően az a topic nem az ötletekről szól, hanem a technológiáról - szerintem is szoros a kapcsolat. A legtöbbször azt az utat járják, hogy kitalálnak valami erőltetett történetet, aztán kiszínezik. Ha az ötlet jó akkor a kivitelezés szinte másodlagos, de ha nincs ötlet, akkor kell csiribiri (persze a szart porcukrozzuk csak, és beleszólnak így is, hogy hogy szórod rá, honnan vegyél le).

De az az irány is érdekes lenne szerintem, hogy miket tudna az kitalálni, aki ismeri a technológia lehetőségeit, tudja azokat kombinálni - és arra tud ráhúzni egy kommunikációs célt...
De ezeket az embereket ritkán bízzák meg storyboard rajzolással, vagy hívják meg meetingelni...(illetve abban az esetben, ha tegnapra kell, akkor rábízzák esetleg - ráadásul ez nem feltétlen jelentené, hogy más rokon területről a szakértők véleménye / állása feleslegessé válna)).

Nem véletlen van annyi zseniális ötlete pl. Michael Gondrynak - hogy egy szélsőségesen jót említsek (amúgy ő is a Millbe járogat többnyire), nem a Pávörpojnt előtt vakarja a fejét.

Nem ismerem a magyar reklámfilm rendezők (sem az illetékes kreaítv elmék) előéletét, tanulmányait, de biztos a toppon kellenek legyenek az aktuális lehetőségek ismeretében, mert AKKORA tisztelet övezi sokukat...
De gondolom ugyanúgy az ő kezüket is úgy átkötik, mint a filmekben a dollármilliókat apró címletekben ;)

pixehld 2009.01.20. 14:21:52

Mint szakmabeli koszonom a lelkes laikusoknak, es magukat amatornek nevezo embereknek akik el tudtak helyezni ezt a showreel dolgot a vilagban, es ertekelni tudtak.
A tobbieknek (sajnos ahogy vegigolvastam bosszusan, es szomoruan ugy tunt a tobbseg) gratulalok hogy megtanultak olyan szavakat mint filmes trukkok, meg render, de a havi fiztesemet teszem ra hogy nincsenek tisztaban hogy ezen szavak mit jelentenek, es mi van mogottuk. Es megis mintha egesz eletukben ezt csinaltak volna, megalapozottnak tuno, lefitymallo velemenyt irnak egy olyan ceg showreeljerol ami a vilagon az egyik legnagyobb, es legkreativabb reklam utomunka studio, es szakmai berkekben mindenki a legnagyobb tisztelettel es izgalommal nezi a ujabb es ujabb kiemelkedo munkaikat.
Ezzel csak magukat jaratjak le igazabol.

pixehld 2009.01.20. 14:25:48

u.i.: Ha nem ertesz hozza ne pofazz inkabb bele marhasagokat.
Bocsi!

Chalabre (törölt) 2009.01.20. 16:41:50

@pixehld:

Ez egy blog. Nem kizárólag szakmabelieknek, hanem mindenki számára nyitottan.

Mindenki megoszthatja a véleményét. Neked, mint szakmabelinek - ha valóban az vagy, mivel ugyebár nincs bizonyítva, és ha az is vagy, nem biztos, hogy Te is a helyeden ülsz - jobb lenne, ha érdekelne az emberek, különböző célcsoportok véleménye, és inkább értékelnéd, hogy minél több oldalról kapsz benyomásokat, meglátásokat, minthogy megelégedsz azzal, hogy kizárólag csak szakmai szempontból nézel dolgokat. Örök törvény, hogy minden viszonylagos.

Vannak ügynökségek, akik azt kommunikálják, hogy számtalan kreatív ötletük nem valósulhatott meg, mert a megrendelő inkább a biztonságos reklámot választotta. Ezekkel nem élhetnek. Ezek fiókokban hevernek, és vagy reklámversenyekre megvalósítják és benevezik őket egyszeri megjelenéssel, vagy mint meg nem valósult terv beépítik a többi lehetséges megrendelő elkápráztatására készült referenciaanyagukba, sokoldalúságukat hirdetve, megbízásban reménykedve.

És vannak olyan ügynökségek, akik erre azt mondják, hogy mit sem ér az az ügynökség, amely nem tudja a legjobb tervéről meggyőzni az ügyfeleket.

Az itt látott képek gondolom nem megvalósulatlan álmok, elvetett tervek képei, hanem különböző célcsoportoknak készített, profi reklámok legnagyobb kihívást jelentő képeinek gyűjteménye.

Vagyis eredetileg nem a szakmának szóltak, hanem bizonyos célcsoportoknak. Így aztán miért ne szólhatna bele bárki?

A reklámszakmában dolgozóktól is ugyanúgy elvárjuk, vagy még jobban a nyitottságot és szakmai alázatot.

pixehld 2009.01.20. 17:49:43

@Chalabre:

Azzal kezdenem hogy akinek nem inge nem veszi magara. Azzal folytatnam hogy nem olvastad el amit irtam, es en egy szot sem szoltam ugynoksegekrol, kreativ otletekrol, celcsoportokrol, es tovabbi fellengzos marketinges fogalmakrol. En csupan arra vilagitottam ra hogy eme topichoz, hozzaszolt egy ket szakbarbar technikailag!!!!!! mikozben valoszinu meg egy vagoprogramot sem lattak eletukben, es igy probalnak technikai!!!!! velemenyt farigcsalni errol a showreelrol, es egyben biralatot is. Ha elolvastad volna a commenteket akkor nem egy ilyennel talalkoztal volna ami technikai!!!!!! szempontbol boncolgatta.

pl ez:

"igazából szerintem ez nem reklámtechnika, hanem olyan számítógépes filmtrükkök amiket mozifilmekben már régóta alkalmaznak, és most már reklámban is használják őket.
nem volt benne semmi olyasmit amit ne láthattunk volna már."

vagy ez:

"nagyjabol ilyen szintu dolgokat megcsinal egy hazistudio is par elhivatott emberrel, akar itthon is"

es ha jol olvastam ezeket nem csak en rohogtem ki kemenyen...

SzivtelenSatan 2009.01.20. 18:15:16

De szerintem is fontos mindenkinek a véleménye, hisz az egy tükör saját munkánkról. Beleszólhat bárki ilyen értelemben.

Csakhát alapvetően ahogy mondtam a MILL és az ilyen cégek showreeljei kizárólag technikai demók, mivel ők nem kitalálják a reklámokat, hanem megvalósítják mások elképzeléseit. Igazából nincs is beleszólásuk, hacsak nem kérik őket.
Ezzel kapcsolatban még annyit had: van egy Stash nemzetközi DVD magazin, legújabb filmtrükkös reklámokról - ahol megdöbbentem, hogy a leglátványosabb(!) dolgok mindig úgy születtek, hogy a produkciós cégek szabad kezet kaptak (ilyenkor persze ők fel szoktak rendezőt kérni).

De az egyes reklámokat megbeszélhetjük felőlem külön-külön figyelembe véve kommunikációs-célt, célcsoportot, reklámpszichológiát, és akkor mindenkinek lehet releváns véleménye adott helyen :) Úgy hívják fókuszcsoportos vizsgálat.

Ötletekről én eddig úgy vettem észre a hazai helyzetből kiindulva kezdtünk beszélni, mert az tűnt a közös véleménynek (meg az enyémnek), hogy nem teszik elég termékennyé a talajt az áttörő / újszerű technikai megoldások alkalmazásának. És örökké a pénzügyi kifogás mögé bújnak, pedig akadna sokszor ott búvóhely mégtöbb embernek is a dolgok megfelelő reallókációjával.

Chalabre (törölt) 2009.01.20. 18:35:56

@pixehld:

Csak ismételni tudom: "Ez egy blog. Nem kizárólag szakmabelieknek, hanem mindenki számára nyitottan."

Nekem pont a sokszínűsége tetszik. Hogy totál laikusok és a szakmában dolgozók is kommentelnek. Az utóbbiakat meg is értem. Tanulhatnak belőle. Viszont a kívülállók véleménye azért izgalmas, mert ma már senki sem úszhatja meg reklámokkal való szembesülés nélkül a mindennapjait. Orrba-szájba kapjuk. S ezen a blogon lehet érdekes, különleges, ötletes, minőségi reklámokat elcsípni. Értékelem, hogy annyi igénytelen, gagyi reklám napi szinten történő rájuk zúdítása mellett még nem ment el a kedvük a reklámoktól.

Vannak, akik itt vezetik le a reklám okozta feszültségeket. Vannak, akik örülnek, látva, hogy azért lehet reklámokat készíteni másképp is, élvezhetően is és így tovább. Jogukban áll. Ahogy kritizálni, leszólni, elégedetlenkedni is. Akár egy olyan stúdió munkáit, amely szerinted "a vilagon az egyik legnagyobb, es legkreativabb reklam utomunka studio, es szakmai berkekben mindenki a legnagyobb tisztelettel es izgalommal nezi a ujabb es ujabb kiemelkedo munkaikat." Lehet. És? Minden szakmának ismernie kell a jelenlegi határait. Meddig mehetnek jelenleg el. Úgy tűnik eszerint eddig. Jelenleg ez a csúcstechnika, amelynek elemei pár év múlva meglehet, hogy már napi rutinok lesznek, őskövületi elemek. Folyamatos fejlesztés, kísérletek folynak gondolom ebben a szakmában is.

Tudod ez olyan, hogy valaki rákos (kívülálló), és felsorakoztatja neki az orvostudomány az eddigi eredményeit, hogy már klónozni is képesek, és őssejtekkel gyógyítani, meg vágás nélkül műteni stb, ami mind egytől egyig lenyűgöző, jobban leakad tőlük az állunk, mint a fenti képektől, viszont a menthetetlen rákost ez nem érdekli, nem nyűgözi le (hiába minden orvosi csúcstechnológia), ha rajta nem tudnak segíteni, neki nem tudnak ezzel átütő eredményt felmutatni. Nem érintett.

A ti szakmátok sem más. Nem könnyű!

haaaaaat 2009.01.24. 03:35:48

pixehld:
""nagyjabol ilyen szintu dolgokat megcsinal egy hazistudio is par elhivatott emberrel, akar itthon is"

Mi is a bajod ezzel?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása