Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Lenyúlták Obama jelmondatát

Oké, nekem is kezd elegem lenni már az Obamás és Bushos reklámokból, de még utoljára egyet muszáj megmutatnom. Ezt a zseniális reklámot a Berlitz nyelviskola készítette azzal a nem titkolt szándékkel, hogy ők is kicsípjenek egy kis részt az új elnök körüli felhajtásból. Első ránézésre az ember nem érti mit lát, és még másodikra is csak derengeni kezd az ötlet lényege. Ha viszont az igen szó francia (oui) és héber (ken) megfelelőjét egymás után olvassuk, akkor a három különféle nyelven igent jelentő szóból Obama elhíresült "Yes we can" jelmondatát kapjuk. Persze a héber verzió nekem is csak a magyarázat elolvasása után ment, ennek ellenére azt mondom, hogy jófajta sajtóhirdetés ez. Forrás: ibelieveinadvertising

Címkék: politika humor

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr26895598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.01.23. 17:18:23

Zseniális. Bár egy perc nekem is kellett hozzá. :)

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2009.01.23. 17:20:25

Ja, a politikailag tájékozott hébereket kiválóan megcélozza a hirdetés.

Syreni · http://www.ladycamp.blog.hu 2009.01.23. 17:23:26

nekem tetszik az ötlet, bár először még a magyarázattal (mármint mikor eddig jutottam, hogy: "Ha viszont az igen szó francia (oui) és héber (ken) megfelelőjét egymás után olvassuk...") sem volt teljesen tiszta, mert ahogy én tanultam/tanulom, a francia igent inkább ui-nak, mint vi-nek ejtik. Tudom, tudom, kákán is csomó, meg tanult- és nem anyanyelv, csak nekem ez volt kicsit erőltetett :)

lvjtn (törölt) 2009.01.23. 17:38:03

@breki23: az angol "we"-t sem "ví"-nek ejted teljesen, sz'al inkább a kekeckedésed erőltetett

Külföldi Viktor 2009.01.23. 18:01:42

hát jobb, mint ez a bábeles berlitz reklám:
napielet.hu/napi/rovat/reklama/4253/reklamelet_az_okori_egyiptomban
(bár az itt látható másik babilonos meló egynesen heniál)
de. a legjobb nyelviskola meló meg itten van, népnemzetiek ne nézzék...
napielet.hu/napi/rovat/reklama/3527/isten_baranyai_2

airel 2009.01.23. 18:28:04

igen szóval a 'we'-t inkább ui-nek ejted mint ví-nek.. szóval perfect, bár magamtól nem jöttem volna rá.

S. M. 2009.01.23. 18:32:35

@Breki23: Igen, ez elég gyenge eresztés volt, a we közelebb van az oui-hoz, mint a vi-hez. (Előző kettő bilabiális ejtés, a vi pedig labiodentális.)

is 2009.01.23. 19:07:20

de ahhoz meg igazán közel van, ahogy egy francia ejti a we-t, merthogy ő pontosan oui-nek ejti :-)

freddo 2009.01.23. 20:58:55


Tökéletesen működésképtelen, mint az általam ismert "kreatív" nyelviskola-reklámok mindegyike: egyik sem az idegen nyelvet nem beszélőt szólítja meg (a szó legszorosabb értelmében). Második idegen nyelvet tanulóknál lehet közvetett haszna, de bajban lenne a Berlitz, ha ilyen kampányokra építené a jövőjét (bár az ügynökségnek gondolom hálás az "ötletekkel" járó ingyen médiáért).

pekmester 2009.01.23. 21:09:40

annyiban gáz a reklám, hogy csak az érti aki ismeri a héber írásjeleket. ez azért eléggé leszűkíti a célcsoportot, nem?

freddo 2009.01.23. 21:09:50

Illetve az egyetlen kivétel (amit ismerek) az oroszlánt nyert kínai utcakép a cégtáblákkal.

Chalabre (törölt) 2009.01.24. 14:37:05


Egyetértek. A célcsoport az idegen nyelvet nem ismerők. Épp nem őket szólítják ezzel meg, vagyis értelmetlen reklám. Bár sok nyelven tudjuk azért az igen és nem alapszavakat, na de héberül, vagy épp pontos írással vagy kiejtéssel? Attól, hogy valami ötletes, még nem elég egy jó reklámhoz. Bár én ezt inkább erőltetettnek mondanám.

bishop_a_szintetikus 2009.01.24. 16:58:45

Szerintem frankó, akkor is, ha a hébert elég kevesen tudják olvasni.
És mindenképpen jobb sok más obama-hatás alatt készült hirdetésnél. Sajnos nem sikerült megörökítenem, de ebben a kategóriában az arany békasegg-díj kétségtelenül a németországi Ibis-szálldákat illeti. A héten láttam az egyiknek a reggeliző-szekciójában a következő plakátot: Rántotta? Yes we can! ...no comment...

freddo 2009.01.24. 17:56:34

@bishop_a_szintetikus: Amíg a konzervgyárak nem csapnak le rá, nincs nagy baj.

ethan blow 2009.01.28. 09:58:28

vagy a gruppenszex Barbie.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása