Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Számlát adni és kapni is jó!

A kormány először néhány kioktató vagy épp megfélemlítő reklámmal dörrent a jámbor vagy épp kevésbé jámbor állampolgárokra, ezzel próbálva meg elősegíteni az adózási fegyelem növekvését, és a feketegazdaság kifehérítését. A kormány azonban nem csupán a félelem szívekbe plántálásával akart célt érni, ezért a fenyegetően megrázott mutatóujja mellett a másik kezével megpróbálta megsimogatni a becsületes vállalkozók buksiját. Nyereményjátékot, országos számlalottót szervezett azoknak, akik hajlandóak teljesíteni törvényes kötelezettségüket. Én nem vagyok adószakértő, így nem tudom megítélni az elgondolás helyességét, de azért vannak ezzel kapcsolatban fenntartásaim.

Most azonban nem ezt kell megítélnetek, hanem elsősorban a reklámot, amely egy ősi japán papírmegmunkálási technikát, a kirigamit tette meg a kampány fő motívumának. A kirigami, mint ahogy a név is sejteti, az origamival rokon művészeti ág, abban különbözik attól, hogy itt a papírból először különféle alakzatokat vágnak ki, amelyeket ezt követően hajtogatnak a végleges formára. A reklám tulajdonképpen ezzel az egy eszközzel dolgozik, minden anyagon ezt próbálják meg felhasználni. Így mutatják be kissé szájbarágósan, hogy a számlából szó szerint mászóka, híd, fejlődés valamint kolbászkerítés lesz.

A számla a reklám szerint olyan mint az ajándék, adni és kapni is jó, ráadásul most nyerhetünk is vele. Kicsit száraz, kicsit rágós, és a kivitelezés színvonala sem emeli ki a reklámblokkból, nem tartom valószínűnek, hogy különösebben megmozgatja az embereket, kíváncsi lennék hányan vettek részt az állami promócióban. A kampány logója, a leginkább egy vécépapírt tartó kezet idéző logó sem tesz hozzá sokat mindehhez, bár a tiszta haszon sor egész ügyesen foglalja össze a lényeget. Nézzétek meg, ha még nem láttátok, és miután szavaztatok, mindenkit kérek, hogy a kormány tevékenységével kapcsolatos meglátásaitól ezen a blogon kíméljen meg bennünket.

 

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (3,1/5)

Címkék: politika reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr27904660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polgár jenő (törölt) 2009.01.27. 10:59:58

a nyeremény is nettó (kell számla róla)? :DD

ja és tök gagyi


ha fizetem a TB-t, nem kapok ajándék műtétet...vagy vmi?:S

tygger 2009.01.27. 11:45:39

nem olyan rossz ez, de nem is jó. egy erős hármasra azért futja, bár ahhoz ez a kampány kevés, h kifehéredjen a gazdaság.

Külföldi Viktor 2009.01.27. 13:25:50

hát nem tudom. az egész akció sántít némileg (1 olyan országban, ahol a vállakozó a bűnöző szinonímája a rendőrségi hírekben, az adót meg praktikusan nem fizető áll-i alkalmazottak meg a tisztesség mintapéldányai), kétesélyes 1 ilyen kampány. még jó, h ilyen semmilyen a kratívja, merhogy heccelhetne is rendesen... (régi vicc leninről: hát agyon is lövethette volna...)
mindenestre még mindig jobb, mint azlábbi poszt első filmje a szlovén eü-i minisztérium megbízásából (18+):
napielet.hu/napi/rovat/reklama/1235/a_szam_szelen_csorgatom_a_nyalat

páva vagyok hagyjatok repülni 2009.01.27. 13:38:06

ÚÚÚristen! Ez a kormánykommunikáció nagyon durva. Kikacsingatnak a "modern, mai kommunikációs technikák" világába... De hogy. Akciót erre rászervezni? Lehet a törvényességi morált termékként megfogalmazni? Bizarr, és sajnálatos. Egyrészt a hosszútávú cél tiszteletlensége ütközik ki (a termékakciók is sokszor rombolják az imázst), másrészt sejteti, talán nekik sincs fogalmuk arról, mi is az, amit el kellene érni.

Mr_Wolf 2009.01.27. 13:48:23

Érdemes lenne feltenni a rádió verziót. Az meglepően elegáns.
Maga az akció egyébként más országokban régóta működik. Tajvanon tizen-pár éve csodálkoztam rá, hogy az összes (!!!) pénztárgépszalag részt vesz egy sorsoláson. Tök jó volt hetente bújni az újságot, hogy nyertünk-e. És persze mindenki elkérte a számlát.

páva vagyok hagyjatok repülni 2009.01.27. 16:39:47

Lehet, hogy más országban is van ilyen, akkor is fenntartom a véleményemet. És kifehérítette a gazdaságot? Az eredmények a lottó szekcióban voltak felsorolva? A befolyt pénzt gazdaságfejlesztésbe vagy a szociális ellátás fejlesztésébe forgatták vissza? Az üzenet lejött a jónépnek?

Pionír Pál 2009.01.29. 11:14:43

Úgy hallottam, 9 ezer számlát küldtek be, ami a kampány ráfordításához képest bukás. Másfelől a taivani példa szerint az ötlet akár működhetne is.

Mintha maga a pénzügyi korrektség, adózási fegyelem stb. tematika reménytelensége ítélné halálra a kampányt, amúgy kulturális alapon.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása