Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Zseniális marketingbullshit a Pepsitől

Hatalmas csinnadratta, dobpergés és szűzlányok sikongatása közepette mutatták be néhány hónappal ezelőtt a Pepsi minimum világmegváltónak szánt új logóját, amit úgy harangoztak be, mintha annak már puszta látványától is kiesne az emberek kezéből a Coca-Colás palack. Én már első nézésre is csak ingattam a fejem, és kicsit szégyelltem magam amiatt, hogy nem érzem azt, amit a pepsisek szerint éreznem kellene. Nekem ez csak egy csavarásnak tűnt a semmin, azt gondoltam róla, hogy ez az újra feltalált spanyol viasz klasszikus esete. Nem tartom rossznak a logót, de azt sem gondolom, hogy korszakváltó vagy éppen alkotó lenne. Egészen addig, amíg rá nem bukkantam a neten a készítő ügynökség, az Arnell Group prezentációs anyagára (katt ide), amelyből megtudtam, hogy milyen filozofikus mélységű jelentésrétegei vannak a logónak. Ez az anyag olyan szintű és pofátlanságú marketing- illetve reklámbullshit, amire bármely szófosó kreatív élete végéig büszke lehetne.

Olyan arcpirító ökörségek vannak benne, amelyek egész egyszerűen letehetetlen olvasmánnyá teszik a prezit. Mindenki szálljon magába, aki például nem gondolta volna első ránézésre, hogy a logó tulajdonképpen egy fiatalos emoticon. Az meg, aki nem látta meg benne a jin-jang szimbólumát, a Parthenonnal, Mona Lisával, a Bibliával és az univerzum teljességével való kapcsolatát, vagy nem érti, hogy vezethető le a logó egyenesen a Föld mágneses erőteréből, az meg se szólaljon. Olvassa el inkább az anyagot, amit már csak azért is érdemes átfutni, hiszen egy sikeres, dollár százmilliókat hozó pályázatról van szó, amivel egy egész boardnyi pepszist meg lehetett győzni. Komolyan mondom, könnyfakasztóan gyönyörű darab! via:adfreak

 

Címkék: design humor elmebaj

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr51937924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chalabre (törölt) 2009.02.12. 14:55:37


Azt hittem valami száraz, tömény anyag lesz, de meglepő módon nem. Tényleg érdemes rákattintani és végigfutni. Imádom az ilyen, "a csillagos eget" is belemagyarázzuk, még az Istent is, csak meggyőzőek legyünk, érvekkel igazolhassuk logo-váltásunk ömlengéseket, üres fráziscsattogtatásokat. Szórakoztatóak, amit belefilozofálnak, beleideologizálnak.

Olyan ez, mint egy pszichológiai teszt. Eléd raknak egy képet, egy formát stb, és mi ugrik be rá elsőként, mire asszociálsz, mondd! Vajon egy ilyen szaki erre a prezentációs anyagra miképpen reagálna? Milyen frajdi mélységekig hatolhatna az alkotók lelkébe :-)? Az is egy érdekes csatolt tanulmány lehetne.

Nekem például magamtól soha nem ugrott volna be az új generáció szmájlija rá. Én a legnagyobb filozófiával is egy golyóbisra vajazó, vagyis az egész Földet jelképező kör alakú logot látok az USA nemzeti színeiben pompázva. S míg korábban csak a tenger nyugtató hullámai csaptak át rajta frissítő hatással, most egy egész cunami indult világ körüli hódító útjára :-)))! Nem igaz, hogy nem érzed mindennek a korszakváltó, dübörgő erejét ,-)!

W Joe 2009.02.12. 16:38:13

:D Szerintem fél perc alatt megrajzolták, aztán hónapokig gondolkodtak, hogyan indokolják meg :D

SzigMa 2009.02.12. 16:40:26

Ez igen! Ez egy meggyőző reklámanyag! Ez mindent elmond, amit csak egy ilyen fiatal, sportos, egészséges és élettel teli márkától várunk, mint ezek a remek Pepsi tornacipők!!!

resztli 2009.02.12. 16:41:04

de ne már, ezt csúnyán benézted, ez egyáltalán nem bullshit!

ez nem holmi bolti POS kulcsvizuáljának a koncepciója, hanem a logoalkotás folyamata egy worldwide brand-nek, prezi formájában leképezve, azokat így csinálják, hogy máshogy? egy ilyen überlogo megalkotása a nagyon távoli absztrakciók szintjéről indul, vazze ez alkalmazott, kortárs művészet (függetlenül attól, hogy te mit gondolsz a végeredmény minőségéről). atom logikusan épül fel az egész, ha nem látod, sajnos, akkor egyszerűen buta vagy, de ne haragudj meg érte. minden rohadt pixelnek ideologiája van, ami végül a dobozra kerül, itt nincsenek véletlenek.

ez nem arról szól, hogy volt egy jópofa ötlete a senior grafikusnak, oszt csinált belőle három verzióban kisarculatot, nagy plecsnivel, kisplecsnivel, duplaplecsnivel.

inkább tanulnál, tanulnátok belőle: tessék, ezt így kell! az elejétől a végéig.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.02.12. 16:41:22

jin-jang.

Úgy hívják, amire gondolsz.

Mária 2009.02.12. 16:42:04

A Kőbányai sör címkéjét kihagyták a felsorolásból :)))

www.dreherrt.hu/portal/main.php?heading_id=17

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.02.12. 16:52:25

resztli
Köszönöm cseppet sem kedves kioktató szavaidat. Bár semmiképpen nem zárnám ki azt a lehetőséget, hogy buta vagyok mint a föld, engedd meg nekem, hogy továbbra is fenntartsam a véleményem az anyagról, amit olyan szintű parasztvakításnak tartok, hogy az párját ritkítja.

Nem mintha takarózni akarnék mások véleményével, de azért azt hozzátenném, hogy a nemzetközi reklámsajtó szinte kivétel nélkül ezen mosolyog most, hogy a prezentáció kikerült a netre. Itt van néhány vélemény, amelyek közül csemegézhetsz, esetleg őket is bealázhatod, mert más a véleméynük.

adweek.blogs.com/adfreak/2009/02/pepsi-logo-fulfills-gods-plan-for-humanity.html

www.fastcompany.com/blog/aaron-perry-zucker/new-ideas/pepsi-design-process-explained

gawker.com/5150582/breathtaking-document-reveals-pepsis-logo-is-pinnacle-of-entire-universe

Hikarii 2009.02.12. 16:56:48

resztli, te komolyan gondoltad amit írtál vagy vicceltél?

Mária 2009.02.12. 17:00:58

@resztli: ugyan már...

Amiről te írsz, az egy blabla.

Volt egy jópofa ötlete a senior grafikusnak, "oszt" csinált belőle három verzióban kisarculatot, nagy plecsnivel, kisplecsnivel, duplaplecsnivel. Ennyi.

Kortárs művész voltam, mielőtt tele lett a tököm a hülyeségekkel :)

adat 2009.02.12. 17:01:44

minden amcsi elnőknek volt saját logoja???

az új tepsikola logo nem csak nekem sem jön be...
blowatlife.blogspot.com/2009/02/pepsi-logo-response.html

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2009.02.12. 17:07:16

megmondom, hogy volt ez valójában:

- Joe, itt vannak a pepszisek, kellene nekik valami új logó
- jó mindjárt.
- de most kellene, mert sokat fizetnek
- rendben.

(photoshop elindít, 2 perc múlva)

- na mire jutottál?
- hát figyi, ráküldtem egy ilyen torzítást ide a régi logó jobb oldalára.
- aha, nekem tetszik.
- ok, akkor meg is volnánk.
- nyomtasd ki, viszem Billnek, aztán a titkárságon majd gyártanak hozzá valami indoklást.
- ok, csá.

meronem 2009.02.12. 17:12:12

Szerintem nem Photoshop, hanem Illustrator. Egyébként biztos így történt.

Mr. Blowfish 2009.02.12. 17:25:47

A szöveg iszonyatosan nagy parasztvakítás, de nekem bejön. :) Mellesleg azért ahhoz is érteni kell a témát, nem is kicsit, hogy ilyen szinten belemagyarázzék a 2009es messiást 3 curve-be. :)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.02.12. 17:30:26

blowfish
Én is azt írtam, hogy zseniális, csak éppen ha a végén megállunk egy pillanatra, és ránézünk a ferdén mosolygó logóra előfordulhat, hogy van némi hiányérzetünk. Hinduizmus - Jin-jang - Leonardo -Möbiusz-szalag-Pepsi-logó?

thcr 2009.02.12. 17:31:33

20-at rá, hogy a "kiszivárgott" pdf a reklám maga (csak azért nem többet mert éppen likviditási problémákkal küzdök :))

thcr 2009.02.12. 17:33:08

reszti pedig ha ezt tényleg benyalta, akkor szörnyen, nagyon nagyon szégyellje magát. :)

pokesz70 2009.02.12. 17:39:46

Az senkinek sem jutott eszébe, hogy ez egy mediahack? Hogy "szivárogna" már ki egy ilyen anyag csak úgy a netre? Nyílvánvaló hülyeségek vannak benne, amik vagy viccnek voltak szánva, vagy reklámszakmai gumicsontnak -- úgy látom, nincs is gond a hatékonyságával.

Mr. Blowfish 2009.02.12. 17:47:08

@reklámbuzi: Nekem egyébként ez a bajom a corporate identityvel, visonnel, meg goal-al, hogy mindenki tudja, hogy egy cél van a profit, mégis mossák a dolgozók, meg a népek agyát mindenféle hangzatos fluffy BS-el. :) Naaagy corporate szekta. :)

Ebből a prezentációból is totál ez süt, ahogy te is írtad, hogy a Colosseum...ööö...khmmm... a Pepsi a viág közepe, Pepsiből lettünk Pepsivé leszünk, és Monalisa azért mosolyog oly sejtelmesen, mert a petefészke BREATHTAKING alakú. :)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.02.12. 17:47:50

pokesz
Te aztán átlátsz a szitán! Csak most nem tudom, hogy neked higgyek vagy resztinek.

Hanyi Istók 2009.02.12. 17:55:11

Egyértelmû mediahack... és amint látom, mûködik...

Iron 2009.02.12. 18:01:13

Ómájgád, hogy ezt mennyire beszoptátok. :D Nem csak a popsit de resztli iróniától csöpögő kommentjét is. Istóknál és Pokesznél a pont. Ti vagytok a nagy reklámszakemberek? Cseréljetek már elemet az iróniaméteretekben.

adat 2009.02.12. 18:35:26

@terasz9: photoshoppal nem gyártunk logot sohasem!!! :)

wachaz · http://tvmusor.tv 2009.02.12. 19:15:18

Ez brutális. Szeretnék az lenni akit megfizetnek egy ilyen logó kitalálásáért, és az aki össze tud hozni egy ilyen megindoklást. Az előbbi szerencsés, de az utóbbi az életképes :)

MasterMason 2009.02.12. 20:18:54

Várjál mert ez csak a logó, hát ne hogy el akarják majd magyarázni az izét, mert ahhoz egy 5000 ezer oldalas tanulmány sem lenne elég. Egyébként még az a jó, hogy ilyen egyszerű :D
Mi lenne ha elkezdenék bonyolítani.

snakekiller23 2009.02.12. 21:09:01

Engem a totál pszichotikus, szabadasszociációs stílus a Time Cube-szerü ( www.timecube.com/ ) őrültségekre emlékeztet. Szerintem valami random netes áltudóst kértek fel a megírására. :)

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.02.12. 23:35:14

látom megy itt a vita rendesen, az jó, legalább látjuk ki hülye, s ki nem..

egyértelmü h a dokumentáció kamu.. vírusmarketing eszköz, és nagyon jó!

a logó tényleg nagyon ütős, mivel ismereteim szerint ez az első igazán 3d-s logó, ténylegesen függ a szemlélő poziciójától.. nekem nagyon tetszik!

Berta Lotty 2009.02.13. 10:00:25

Nagyon tetszik az anyag. Zseniálisan építették fel, a mondanivalót. Tényekből építkeztek, utána, költői magasságokba szárnyaltak. A háttér valóban hasonló lehetett, mint előzőekben említették. Nem hiszem, hogy nagy okfejtés kell egy kreatív grafikusnak, egyszerűen elég az ötlet. És az ötlet vagy jön, vagy nem.

Mindenesetre az a történet amit mögé kreáltak az zseniális, és sokat lehet belőle tanulni.

Köszönjük Emese.

resztli 2009.02.13. 10:05:45

háj, helló, usa dollár, kedves ellenvéleményen lévők! jöjjön az egymillió soros poszt!

reklámbuzi: a stílus szándékolt volt, amilyen a poszt, olyan a komment. Amúgy ha nem akarsz a köz véleményével takarózni (linkparádé), akkor ne takarózz, fejts okot inkább - érdekelne a saját gondolatmeneted is.

in general: az itt okoskodók mindegyikével ellentétben (magamat is beleértve ezek körébe), az Arnell elmondhatja magáról, hogy súlyos pénzért eladta a logótervét a Pepsinek. Talán éppen azért, mert értenek ahhoz, amit csinálnak.

Ja, és most kihagynám a konspirációelméleteket (hogy ez hack, viral, pr stb.) a dolog megítéléséből, de majd visszatérek ezekre a feltevésekre is.

Szóval, van az Arnell, aki képes a stratégiáját, és koncepcióját átnyomni egy olyan nyilvánvalóan válogatott, hardcore hülyékből álló testületen (csak hogy adjak én is a prekoncepcióknak), mint a Pepsi board, és vannak a többiek, akiknek addig terjed a tudományuk, hogy itt a neten nyavalyognak, mint a kislányok. Csináljatok jobbat! Meg adjátok el ilyen hatékonysággal a saját ötleteiteket, nem mellékesen... van, amikor pont ennyi kell hozzá. Egy elmagyarázható gondolatmenet, nem egy hasból odabaszott jópofaság. Tendert is csak így lehet nyerni, mármint ha nincs eleve eldöntve, persze.

Ami a magyarázó copykat illeti, aki nem veszi észre, hogy az ügyfelek nagy része - legalábbis a managment ilyen olümposzi régióiban - fétisként imádja a brandjét, és elvárja, hogy ehhez mérhető szenvdélyt lásson az ügynökség részéről is, nos aki ezzel nincsen tisztában, az buta, buta, buta. Ez biztosan kell ahhoz, hogy a sok hónapos munkából bevétel legyen.

Amúgy tényleg kíváncsi lennék, valaki belinkelhetne valami prezit, amit jónak gondol egy logokoncepcióról.

Na, egy idézettel csapnék szét itt végül (most láttam egy PREZIBEN, haha), meg hogy miért is kevertem bele a kortárs művészetet:

Business art is the step that comes after Art. I started as a commercial artist, and I want to finish as a business artist.

Mondta Warhol, az üzenete azt hiszem, világos. Bár idézgetni, elismerem, pont olyan mint belinkelgetni azt, hogy lám, mások is így gondolják (ergo biztos így van).

Ami a hack-, vírus-, pr-kérdést illeti... ha vírus vagy pr, akkor a Pepsi apprúvolta, úgyhogy tekinthetjük hivatalosnak a logo magyarázatát, tehát a fentiek szintúgy érvényesek.

Ha hack, akkor egyrészt gratulálok, másrészt mondandóm lényegét továbbra is fenntartom, mert kiváló illusztrációnak, működő esettanulmánynak tartom a prezit, akár hack, akár nem, szóval a lényeg:
Tanuljatok meg ilyen átgondolt (vagy legalábbb annak tűnő!) cuccokat csinálni, előadni, és leginkább eladni, vazze. Ez a szakma nem a szeretetről szól.

Berta Lotty 2009.02.13. 10:17:24

Csatlakoznék az előttem szólóhoz. Nem kis munka és szakmai tudás van a prezentáció mögött. De gyerekek. Ne bántsátok egymást.

(Jó tananyag itt a hozzászólások között, ki, milyen diplomáciai érzékkel rendelkezik. Beszólogatások helyett inkább okítsuk egymást.)

resztli 2009.02.13. 10:19:03

Hmm, az utolsó mondat az inkább az én személyes insightom, ajándékba, off-topic-ként. pardon me

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása