Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A hírek szerint az APEH ebben az évben a fuvarozók, internetes kereskedők, a befektetési szolgáltatók, a felnőtt- és egyéb oktatással foglalkozó vállalkozások és a gépjárműkölcsönzők - na és persze a sajtkészítők - mellett a reklámcégekre figyel majd különösen. Hogy miért? Nyilván nem egy nagy szerencsekeréken pörgették ki a szakmákat, hanem olyan területeket választottak, amelyek nyomokban mogyorót és feketegazdaságot tartalmazhatnak. Jó a szimatuk? Attól tartok, hogy igen, már ami a reklámcégeket illeti, és ez sok vállalat számára bizony nehéz idők érkeztét jelenti.
A reklámszakmában az évek alatt kialakult egy furcsa, torzult értékrendszer. Egyrészt a nagyobb profit, másrészt a versenyképes fizetések érdekében a legtöbb cég bejelentés nélkül, vállalkozókként foglalkoztatta alkalmazottait. Ebbe az érintettek is belementek, mert ugyan nem került szinte semmi a nyugdíjalapba, cserébe viszont minimálbérre bejelentve alig kellett valamit az állam felé fizetni. Szépen ment is ez a rendszer egy-két évvel ezelőttig, amikor az első keményebb APEH-ellenőrzések megkezdődtek. Akkor sokan kényszerűségből változtattak a gyakorlaton, és a moratóriumot kihasználva bejelentették alkalmazottaikat. A különbözet egy részét ők nyelték le, de bizony az addig versenyképes fizetések is szépen vékonyodtak. Azonban vannak ügynökségek, amelyek a mai napig nem lépték ezt meg, és ilyen-olyan kerülőutakon megtalálják a módját annak, hogy a borítékozás népi hagyományát fenntartsák.
Nehéz ügy ez, hiszen ezen a piacon válság nélkül is irtózatosan nehéz fennmaradni, jó árajánlatot pedig csak akkor tud adni egy cég, ha a kiadásait leszorítja. Így érthető, hogy minden cég ott ügyeskedik, ahol tud, és mindenhol bemegy, ahol kiskaput lát, vagy ha nincs, hát csinál egyet. Csakhogy ezen megoldások többsége sokkal inkább az adókerülés egy fajtája, ami viszont mindenki mással szemben unfair, beleértve a versenytársakat is. Kíváncsi leszek, milyen hozadéka lesz ennek az amúgy is nehéz helyzetben lévő reklámcégekre nézve. Sajnos nem lennék meglepve, ha többen emiatt kényszerülnének leépítséekre. A ti környezetetekben hogy állnak ezek a dolgok? Ti örültök ennek, vagy átkozzátok érte az adóhatóságot?
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.