Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tömött libavédők a Tescónál

Már az elején szeretném leszögezni, hogy alapvetően semmi bajom nincsen se a Petával, sem annak alapvető célkitűzéseivel. Sőt! Én is imádom az állatokat, és ha nem is mentek meg minden nap pandákat és koalákat a kipusztulástól, de még csak vegetáriánus sem vagyok, azért igyekszem állatbarát módon tengetni szerény hétköznapjaimat. Azonban a Peta által szervezett megmozdulásokat és reklámokat néha kifejezetten szerencsétlennek tartom, mert azok gyakran kontraproduktívak, és több embert fordítanak a Peta ellen, mint amennyit megnyernek az állatvédelemnek.

Ezúttal Budapesten, a Fogarasi úti Tesco előtt szerveztek egy figyelemfelkeltő akciót a libatömés kegyetlen gyakorlata ellen, ami sajnos inkább hasonlított egy amatőr színjátszócsoport olvasópróbájához, mint live performanszhoz. Az egyikük egy a libatömésnél használt csövet vett a málnaszörppel összekent "véres" szájába, a cső végét pedig egy másik aktivista tartotta, kezében egy angol nyelvű (????) felhívással. Ezzel talán az uniós országokat akarják rábírni a hazánkban uralkodó embertelen libaállapotok elleni fellépésre, de akkor meg nem tudom, miért itt akcióznak, és nem a Strassbourgban. A libatömés gyakorlatáról amúgy már volt szó itt az addicton egy libanyakas szatyorreklám kapcsán, ahová érdemes átkattintani, mert egy a nagyüzemi libatartás brutálisságát bemutató videó is található a posztban. Már az ottani kommentekben is látható volt a  vélemények megosztottsága, és az is, hogy ez a kérdés itt nálunk képes felkorbácsolni az indulatokat. Ha másra nem is a vita újbóli felszítására, a probléma beszédtémává tételére jó volt az akció.

Címkék: nonprofit

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr91951299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.02.20. 11:29:33

ja ezt én is néztem az fn-en.
éljen a libamáj nyami.

a kivitelezés meg hát nagyon gagyi, talán a "amatőr színjátszócsoport olvasópróba" is kicsit erős hozzá.

nikk rivers 2009.02.20. 12:18:33

"Az emberek ha tudnák hogyan is készül ez az étel..."
Mekkkora naííív mondááás!
Kedves fiatal hölgy tudná, hogy más étel (is) hogyan készül, hátralévő életében a füvet rágná a Margitszigeten :-D

Papp Sanyi 2009.02.20. 12:20:28

Sajnos nem számít nekik, hogy hány család megélhetését teszik tönkre a mondvacsinált hülyeségükkel! Miért nem Fro-ba mennek ki és ott tiltakoznak, ahol nagyságrendekkel több libamájat állítanak elő ugyanilyen módszerekkel(máshogy nem lehet, csak megjegyzem)? Mi lesz a következő? Az otthoni sertésnevelés??

tommygun 2009.02.20. 12:23:17

Hát szerintem ezt a zaktivistát tényleg csak a libatömő tömné :DDD

tomi888 2009.02.20. 12:25:30

Ez a libamájas PETA gagyiság engem is mindig kiakaszt, amikor hallok róla.
Ez a TESCO előtti minősithetetlenkedés meg egyenesen nevetséges.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.02.20. 12:29:27

egyszer azért elvinném ezeket a petásokat (micsoda egy pöcs név) egy eurokonform vágóhídra. kiváncsi lennék mit szólnának?

a galaxikus utikalauz stopposoknak-ban van egy étterem ahol a kiválasztott pl bélszín a négy lábán megy oda a vevőhöz (még szarvasmarha formájában) és biztosítja a vevőt arról, hogy "nagyon humánus lesz önmagához és fájdalommentesen lövi főbe magát".

ezek a peta hülyék ilyesmire gondolhatnak.

Akkor hol voltak amikor az a két pécs környéki kis pöcs videómegosztóra tette ki a brutális macskakínzást.

gyanítom, hogy a magyar termelőknek igazuk lehet akkor amikor azt állítják, hogy a francia (és igen nagy befolyású) agrár lobbi áll mögöttük és pénzeli őket.

faszfejek.

OmegA404 (törölt) 2009.02.20. 12:31:13

Síralmas... mi a faszt foglakoznak a libákkal a magyar állatvédők.
Majdnem kihalt a Erdélyi kopó az nem érdekel senkit?

Különben meg,azért tartják a libát, különben minek?
Öreganyám olyan szeretettel etette pálinkás kukoricával öket, hogy nem nagyon tünt kínzásnak.

DocBulywood 2009.02.20. 12:32:06

Kíváncsi vagyok, hogy a pélómat tüdőre tudná-e szívni? Mert ugye a "libába" benyomják a tömőcsövet a nyelőcsövéig.
A hölgy elbírna a "tömőcsövemmel"?
:-D

OmegA404 (törölt) 2009.02.20. 12:32:35

Egyértelmű, a franciák mindig is a javunkat akarták... csakhát nem szívesen adjuk.

OmegA404 (törölt) 2009.02.20. 12:33:57

Ezek a hippik papírkutyák. Nem venné tüdöre...godolhatod..

Szelid sunmalac 2009.02.20. 12:35:38

Buta libak. Hogy rohadna el a maja!

explorer68 2009.02.20. 12:38:07

A libáknak, nem mindegy ugyan ha utána úgyis levágják ôket! Én még véres libatömést nem láttam. Köcsög franciák én mindig utáltam ôket!

borpancsoló 2009.02.20. 12:39:48

Rohadt budös tetük, akik ott parádéztak meg az összes, akik most hirtelen elkezdték védeni a libákat; Köelezően leültetném őket az AnimalPlanet elé és végignézetném velük az összes állatvédőkről, állatrendörségről meg állatmentő szolgálatról szóló műsort, hogy lássák, MIT IS KÉNE CSINÁLNI!

Amerikában, angliában, délafrikában ezen műsorok tanulsága szerint, ha betéved a kertedbe egy sérült állat, rögtön hívhatod az ilyen szervezeteket akik OTT IS MAGÁNKÖLTSÉGVETÉSBŐL működnek, azonnal kimennek, segítenek, az sérült vagy riadt állatot beviszik a saját klinikájukra ahol meggyógyítják majd visszaeresztik a természetbe.

Itt meg nem tud mást ez a sok undorító korlátolt farok, mint a libamáj ellen tüntetni, közbe meg ha véletlenül egy szenvedő állatot látok, akkor nem tudok semmilyen szervezetet felhívni, csak nézhetem ahogy megdöglik, mert ezek kapják a médiafigyelmet.

Gondolom az sem véletlen, hogy ezek a híres állatvédők ilyen egyszerre és ilyen nagy erőkkel, egész európában elkezdték védeni a magyar libákat! Egy lóf.szt! Mindenki tudja hogy fizetnek nekik ezekért a tüntetésekért meg kampányokért!

Senkinek sem tűnik fel, hogy magyarországon állatvédő szervezet még soha semmi jelentőset nem tudott elérni, de a 4mancs egy hét alatt lepucoltatta a hiprmarketekkel a polcokról azt a terméket, ami nem mellékesen az egyik komoly versenytársa a NY-európai husipari termékeknek!

Ezt úgy nevezik, hogy gazdasági bűnözés és sérti a szabad verseny szabájait. Az az nő meg vagy nem veszi észre, hogy csak egy ezköz, vagy ugyan olyan álszent mint a megbízói!

Sokat lehetne tenni magyarországon az állatvédelem ügyében! Nem cégeket kell tönkretenni!!!

teknős 2009.02.20. 12:40:02

Itt nincs szükség semmilyen állatvédelemre!
Az állatok sokkal előnyösebb helyzetben vannak, mint a magyar állampolgár.
Míg kutyawelnessre 120 milliót, a sertések spermáinak stressztűrésére szakosodott intézményre nem is tudom mennyit áldoz az állam a válság ellenére, addig a 99 főt foglalkoztató üzemet baráti vállveregetéssel támogatja, nekem senki se jöjjön semmilyen, egyébként erősen lobbista állatvédéssel.

Jellemző, hogy az állatok jogait védő terrorcsoport létezik, addig a kormány ellen semmilyen terror cselekmény sincs (leszámítva a saját maguk által készítettet)

Szelid sunmalac 2009.02.20. 12:40:03

Szerintem eheztessuk szerencsetlen libakat, hogy ne fajjon nekik, aztan amikor mar nagyon gagognak, na akkor vagjuk le oket.

Leeroy of SMV Design 2009.02.20. 12:41:15

Lehet kegyetlen amit most írok, de ezek az állatok ezért élnek, hogy a későbbiek folyamán táplálék lehessen belőlük az emberiség egy részének. Inkább a kihalófélben lévő állatokkal kéne foglalkozni ennek a szervezetnek.

ohmyFgod 2009.02.20. 12:42:20

Elmehetnek ezek a Petások a p*csába! Az ember egy csúcsragadozó, ha tetszik, ha nem. Állatokat öl le, hogy táplálkozzon. Persze, ne tömjünk libát, ne vágjuk le a pulyka fejét, a csirkéket egyenként csak 10000x100000 m-es területen tartsuk, ne vágjunk disznót, stb. Komolyan, néha megfogalmazódik a kérdés: Öregem, húst ennem azért szabad? Szeretem az állatokat, agyon tudnék verni valakit, aki napokon át kínoz egy kutyát (mindennap véresre veri, eltöri a lábát, stb.), de ez már túlzás. A legdurvább libatöméses képeket szerezték be, a valóság azért ennél jóval szolidabb. Láttam saját szememmel, hogyan csinálják. 2 másodperc kb az egész, egyáltalán nem tűnik úgy, mintha annyira szenvedne.

Inkább tegyünk tönkre üzemeket, családokat, EMBEREKET, csak mert néhány idióta kitalálta, hogy ez mennyire rossz a libának. Ügyes...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.02.20. 12:44:57

...addig a kormány ellen semmilyen terror cselekmény sincs"

Pedig igény lenne rá.

borpancsoló 2009.02.20. 12:45:05

@explorer68: Hát igen, szerintem sem meggyőző érv a szív és májelváltozások egy olyan állatnál, amit az életciklusa felénél (tehát a problémák jelentkezése előtt) úgyis levágnak.

Másrészt valóban, gyerekkoromban mi is tömtünk libát, vér soha nem volt, ráadásul az a liba, amit már 10edszerre töltöttünk, nem csapkodott, vagyis megszokta, nem félt tőle, nem volt kellemes neki nyílván, de nem fájhatott annyira. (amikor balfasz volt az aki tömte, és véletlenül rosszul csinálta egy pillanatra, a liba megrántotta magát, de amúgy nyugodt volt, szóval ez is olyan volt, mintha maga az eljárás azért nem lett volna olyan kínok közt zajló.)

WYW 2009.02.20. 12:45:41

@teknős:

Ez egy kötelező panel mostanában, amit mindenhova be kell másolni?
Kutyawelness tartalmú pályázat nem is volt a neves vállalkozó sem tudta megnevezni, hogy vajon ki nyert ilyen témával!

A PETA kiváló állatvédelmi akciójához pedig álljon itt egy példa, amikor is azért kampányoltak az usákoknál, hogy egy tejfeldolgozó cég a jövőben anyatejből készítse a fagylaltot, mert az jó a teheneknek!
Ezek nem normális emberek!!

Közöd?? (törölt) 2009.02.20. 12:46:17

Régebben nem ettem ilyesmit mert az ízlésemhez zsíros volt. Mióta ez szemétkednek velük a buzeráns köcsög állatvédők, rendszeresen veszem és eszem kezdem megszeretni.:-)

Holdvilágképű Patkány 2009.02.20. 12:49:02

Bocsika. Esetleg azt nem lehetne hogy ne tömjék a libákat?

Szelid sunmalac 2009.02.20. 12:50:36

En allatvedo majat eszem rendszeresen, mert sokkal egeszsegesebb. Elotte persze jol megtomom oket. Csak fiatal, egeszseges egyedet szabad kivalasztani, par napig tomni oket alul-folul. Aztan ha mar unalmas a gagogasa, akkor le kell vagni es a majat egy keves friss majorannaval kisutni. Ezzel kell etetni a tobbi peldanyt. Neha bokolhatunk is nekik, hogy milyen jo tomni oket, ettol hizik a majuk....

ohmyFgod 2009.02.20. 12:53:39

@Holdvilágképű Patkány: nem lehetne. Én azt szeretném, hogy tömjék, mert a libamáj finom. Ha neked nem tetszik, húzzál füvet legelni. Csak nehogy rémálmod legyen a fű bús, néma sikoltozásától.

Szelid sunmalac 2009.02.20. 12:53:41

@Közöd??: Bocs, eleg szarul van megszerkesztve az oldal, termesztesen nem neked szolt, amit irtam....

@Holdvilágképű Patkány: NEM BAZMEG!

ohmyFgod 2009.02.20. 12:55:12

@Holdvilágképű Patkány: SZVSZ ilyeneket csak burokban felnőtt, éretlen emberek találnak ki.

borpancsoló 2009.02.20. 12:56:11

@borpancsoló >>: Igen, azt kellene megérteni az ultráknak, hogy bizonyos szükségleteinket sajnos csak ártatlan állatok legyilkolásával elégíthetjük ki. Ezért aztán vannak olyan állatok, amik azért élnek, hogy megehessük, így az élet elvétele mondjuk 6 éves korában attól a disznótól aki meghalna unalmában 10 évesen illetve a természetben meg sem született volna, nem olyan nagy kegyetlenség.

Emiatt persze normális életkörülményeket kell biztosítani annak az állatnak, akinek léte csak tőlünk függ.

Az álatvédelem ott kezdődik, hogy az a hangár, amiben vannak mekkora, milyen gyakran cserélik az állatok alatt a homokot/szalmát/forgácsot/akármit, mennyire vannak összezsúfolva, milyen a hőmérséklet/páratartalom/napfény.

Akkor ugyanis elmondható lenne, hogy igen, valóban, szegény liba minden nap EGY prcet szenved, cserébe volt egy szép élete, meg egy csomó libacsaja, nem kellett itt rókák elöl menekülni, nó stressz. :)))

Bazdmeg, ezt az életet elfogadnám én is. :)))

De ezek szarnak rá, fogalmuk sincs róla, hogy egyáltalán milyen életkörülmény kellene ezeknek az állatoknak. A vadállatokat nem ismerik, erdőben még sosem jártak. Az utcán talált kutyától félnek, ki se szálnak egy sérült rókához, mert biztos veszett és megharapja őket, sosem válalnának önkéntes munkát egy állatkórházban.

Ezek csak azt értik, hogyan követhetik a vezetőik utasításait.

WYW 2009.02.20. 12:57:13

@ohmyFgod:

Arra biztatod, hogy leegye a füvet nyuszikák és őzikék elől?
Pfujjj...

:-))

borpancsoló 2009.02.20. 12:58:32

@Szelid sunmalac: Hát egen, én is magamnak küldtem választ. :)

ohmyFgod 2009.02.20. 13:00:48

@WYW: Pfff, igazad van! Nem is tudom. Éljünk mesterséges tápszereken halálunkig? Az talán senkinek sem fáj.

Inkább mégse. Azt hiszem hétvégére beszerzek egy kis libamájat, megjött hozzá a kedvem. Nektek is csak javasolni tudom!
(én mocskos állatkínzó rohadék...)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.02.20. 13:01:39

Az nem zavarja őket, hogy a csirke, liba meg szinte az összes haszonállat egy kis ketrecben él? Jaa, hogy drágább lenne ha nem így tenyésztenék őket, és akkor meg az lenne a baj?
Vagy ezek a tüntetők mind vegetáriánusok?

Vannak még egyéb durvaságok, pl. csőr végének levágása, hogy a kis helyen összepréselődött sok állat ne tudja megsebezni egymást... Ezáltal is olcsóbb lesz a hús... Ez őket nem zavarja? Legyenek már következetesek ha már tüntetnek...

Róókakoma 2009.02.20. 13:03:32

jól hallottam hogy a liba a végén azt mondja, a libának csak akkor van mája ha tömik? hülye e vagy?

borpancsoló 2009.02.20. 13:03:52

Dehát basszus, ez olyan kurva egyszerű! Ha valakinek nem tetszik valamilyen állattartási forma az nem eszi azt a terméket és kész. Nálam is van ilyen, pl nem eszem lovat, (pedig kostóltam,és nagyon finom) Mert nagyon szeretem a lovat, mint állatot. De attol még nem kezdem el baszogatni azt aki eszik lóhúst!

Ezek nem bálnák, nem a kihalás szélén állnak, így nem fajfentartási kérdés. Ha tehát lelkiismereti gondom van egy állat elfogyasztásával akkor bízzam már másnak is a saját lelkiismeretére! Mert a kínzás, mint már mondtam, nem a libatömésnél kezdődik.

BKV reszelő 2009.02.20. 13:05:29

"Kedves fiatal hölgy tudná, hogy más étel (is) hogyan készül, hátralévő életében a füvet rágná a Margitszigeten :-D "

Aligha ! Mert ha tudná, hogy mi van abban a fűben, akkor inkább éhenhalna ! :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.02.20. 13:06:52

csak a legretaldáltabb idióta kretének nem veszik észre, hogy ez az egész arról szól, hogy szervezetten tönkretegyék a magyar gazdákat, ukránok és kínaiak vegyék át a libamáj-piacot, és még véletlenül sincs köze az állatok védelméhez. álszent, hazug, képmutató korrupt mocskok ezek az úgynevezett állatvédők!

Holdvilágképű Patkány 2009.02.20. 13:07:48

Mennyi kőkemény húsevő nethuszár...

flimo13 2009.02.20. 13:09:17

Peta, greenpeace, máglyára velük.

BKV reszelő 2009.02.20. 13:12:57

@Holdvilágképű Patkány: No és te milyen állat vagy ? Tömnek rendesen ? ;)

Holdvilágképű Patkány 2009.02.20. 13:14:01

Reszelő..... Az Anyád vagyok!

WYW 2009.02.20. 13:14:44

@Holdvilágképű Patkány:

Én például szinte mindig eszem a húshoz valami növényt is!
Sőt utána meg csak növényi eredetűt iszom. (bor)

:-)

huta9020 2009.02.20. 13:15:31

Majd feltalálják a genetikailag módosított libát, aminek tömés nélkül is elzsírosodik a mája. Persze, az ellen is tiltakozni fognak valakik.
A PETA szerint az ideális az lenne, ha fotoszintetizálnánk. Akkor csak a fákat kellene irtanunk, hogy ne vessenek ránk árnyékot.
A legjobb, ha kiirtjuk az emberiséget, saját magunkat, a legvégén a PETÁsokat is, hogy az állatok zavartalanul élhessenek tovább a Földön. Ha viszont - szigorúan csak gondolatkisérleti szinten - a PETÁsokkal kezdjük a kirtást, akkor az egész probléma sokkal gyorsabban megoldódik.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.02.20. 13:16:26

hódvilágképűpatkány!

de! meglehet csinálni, hogy nem tömöd a libát, akkor viszont nem lesz akkora a mája.

sőt!!! zseniális ötleted ki lehet terjeszteni:
ne adjunk koncentrált takarmányt a szmarhának így legalább nem lesz annyi teje,
ne vakcinázzuk az sertést mert így legalább hamarabb elpusztul (ráadásul valami banális betegségben) és nem tudjuk gonoszul megenni,
ne műtrágyázzuk (trágyázzuk a földeket, hanem ha kimerül a talaj akkor égessünk fel erdőket,
ne használjunk növényvédőszert mert akkor a termést legalább elviszi valami helyes vírus vagy gomba betegség

igaz, hogy ezek után az élelmiszer megfizethetetlen lesz az átlagember számára, de ki a faszt érdekel amíg megtudod venni a 0%-os zsírtartalmú danóny hiperjoghurtot a csenevész diétádhoz.

ja??? ahhoz kellene tej??? de hát most halt éhen a tehény a TE és okos haverjaid kommentjei miatt.

ebben az országban mindneki kurvára ért mindenhez (csak nem a saját dolgához)

huta9020 2009.02.20. 13:18:17

És egyébként is, amíg rothadó testű hajléktalanokkal (EMBEREKKEL!!!) vannak tele az aluljárók, milyen jogcímen költ valaki egyetlen fillért is olyan állatok védelmére, amiket eleve levágásra tenyésztenek???

báró Csekonics 2009.02.20. 13:18:31

Holdvilágképű Patkány 2009.02.20. 12:49:02
Dehogynem!
Mostantól pálinkával fogják őket itatni. A máj attól is nő, a flambírozáshoz meg rögtön nem kell majd szesz. :-D
Amúgy jópofa, hogy valamelyik nyilatkozatban a feliraton már 'fois gras' volt ami ellen tiltakoznak... Kíváncsi vagyok a francia gazdák válaszára. Mert gondolom, ők sem tömik a libát, biztos folyton dícsérik, hogy hízzon a mája.

borpancsoló 2009.02.20. 13:20:09

@Holdvilágképű Patkány: Az semmi, én minden évben többezer szőlőtőkének vagdosom a vesszőit, amikor már épp kinövesztené szegény. :)))
Sőt, letépkedem a termésüket és kinyomkodom a levét! Gátolom a természetes szaporodásukat! Ráadásul azt tervezem, hogy ezt a barbárságot még évtizedekig élvezettel folytatom. :D

De az az igazán dúrva, hogy a társadalom egy része ezért még meg is becsül.

:))

midnight coder 2009.02.20. 13:20:40

A cuculizmusban egy jó dolog volt: nem voltak efféle "civil szervezetek".

báró Csekonics 2009.02.20. 13:26:49

midnight coder 2009.02.20. 13:20:40

Igen, mert amint feltüntek volna, jól 'megtömték' őket. :-D

manes 2009.02.20. 13:31:30

Ez a kiscsaj max. csak akkor láthatott élő libát amikor belenézett a tükörbe.

Lunitari 2009.02.20. 13:32:03

Mivel a népesség bolygónkon egyre nő, ezért az igények kielégítéséhez szükséges a libatömés. Ha nem tömnénk őket, akkor sokkal több libát kéne tartani ugyanannyi májtermelés érdekében és sokkal többet is kéne leölni. Egyébként nekem csak egy kérdésem van? Miért nálunk csinálták és nem a franciáknál? Jah, hogy a francia libatömök agyonverték volna őket?

borigabi 2009.02.20. 13:33:27

Az a baj, hogy a PETA-s kóristalánykák mezőgazdasági termelést életükben ben láttak, libatömst is csak videóról. Ilyenkor jön az tőlük, hogy ööö... csináljanak valami mást helyette a parasztok. Mondjuk fúrjanak maguknak olajat? :)

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2009.02.20. 13:36:41

Végül is egész helyes ez a piros kabátos csaj, nem kellene ennyire nyilvánvalóan baszatlannak lennie.

Másik meglátásom: én a Fletó ellen nem megyek ki zavarogni, mert túl lusta vagyok... de kisanyáim, ha betiltjátok a húsevést (ezen az elven az a következő lépés), akkor is fog vér folyni. A tiétek.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.02.20. 13:37:32

"így az élet elvétele mondjuk 6 éves korában attól a disznótól aki meghalna unalmában 10 évesen illetve a természetben meg sem született volna, nem olyan nagy kegyetlenség."

- a disznó szempontjából ez az érvelés nem áll meg.

Egyébként az állatvédelem éppen az embervédelem miatt fontos, pont azt a kérdést lehet felvetni, hogy miért bánunk rosszabbul embertársainkkal, de állatvédelem (tükre) nélkül, nehéz volna megértenünk, miért is gond az embereknek egymás bántása, jogainak megsértése.

Bit Rot 2009.02.20. 13:41:35

Érdekes, hogy a francia, stb. libatömés ellen nem szólalnak fel.

Nyilván az lehet a céljuk, hogy kinyírják a magyarországi termelőket!

Amúgy mi lesz a következő?
A PETA kiáll egy performansszal, és korpát és kukoricacsutkát fognak zabálni, közben tiltakoznak, hogy a disznók milyen ehetetlen kaját kapnak?

Azért, mert az ember nem tudja megenni a kukoricacsutkát, moslékot, stb. a disznó még megtudja.

WiseLady 2009.02.20. 13:44:49

Nincs ocsmányabb annál, ha valaki a saját fészkébe szarik. Kaphatók arra magyar emberek, hogy magyar embereket tegyenek tönkre. Az állatvédelmet pedig egy az egyben tiltuk be, egészen addig, amíg az EMBERVÉDELEM maradéktalanul nem működik.

Bit Rot 2009.02.20. 13:45:10

"Az igazgatónak persze vannak elképzelései arról, hogy mi állhat a háttérben. - Egyre több jel utal arra, hogy a történtek mögött nem csupán állatvédelmi, hanem piacszerzési szempontok is lehetnek - állítja Magyar József. - Az ellenünk bojkottot hirdető állatvédő szervezet ugyanis a libatömés elleni harcban kifejezetten Magyarországra szállt rá. A szintén libamáj-előállító Franciaországban nincs is irodájuk, oda be sem tették a lábukat. Vajon miért?

Amikor ezt a kérdést mi is feltesszük a Négy Mancs Állatvédő Alapítvány programvezetőjének, Gergely Zsófia azt feleli: már a feltételezés is mélyen sértő. - Ez a szervezet 20 éve működik és olyan eredmények fűződnek a nevéhez, mint a medvetáncoltatás betiltása Szerbiában és Bulgáriában, vagy az orángután-visszatelepítő program Borneón. Ilyen háttérrel senki sem gondolhatja komolyan, hogy gazdasági előnyökhöz juttatunk bizonyos cégeket. A gazdálkodásunk egyébként is megtalálható a honlapunkon, bárki ellenőrizheti a hozzánk befolyó pénzek forrását.

Gergely Zsófia azt is cáfolja, hogy a francia liba- és kacsatömő cégekkel kesztyűs kézzel bánnának. - Ők is fenn vannak a feketelistán - mondta. - Az már más kérdés, hogy élelmes módon kijátsszák az Európai Unió éppen mostanság formálódó álláspontját, amely állatkínzásnak minősítené a libatömést. A gallok ugyanis néhány hónapja kiadtak egy kódexet, amely nemzeti hagyománynak minősíti az eljárást, ez a jelenlegi szabály szerint védettséget biztosít számukra. Ettől függetlenül mi az ő módszerüket is állatkínzásnak tartjuk."

Ez jó :-)

A franciáknál "nemzeti hagyomány" a libatömés, náluk nem gond!

Bit Rot 2009.02.20. 13:46:45

"A Négy Mancs Állatvédő Alapítvány feltett a világhálóra egy megrázó filmet, amely a libatömés kegyetlen eljárását mutatja be. Azt azonban a munkatársaik is elismerték, hogy a felvétel nem köthető a Hungerit Zrt.-hez, még csak nem is Magyarországon készült. Ám ennek a jelentősége szerintük elhanyagolható, mivel tömés és tömés között nincs különbség. Ezt Papp Lajos, a Lúdszövetség elnöke másképp látja: - Szó sincs barbár eljárásról. A libák nyelőcsövébe egy puha gumicsövet vezetnek be, amelybe gép adagolja a pár dekányi tápot. Az egész eljárás mindössze néhány másodpercig tart. Ha az állatok szenvednének, tömeges lenne az elhullás, ilyenről azonban szó sincs. A tömőknek is az az érdekük, hogy a libák minél jobb állapotban legyenek. Tudományos vizsgálatok igazolják, hogy a tömött és a hagyományosan táplált állatok hormonszintje között nem mutatható ki semmilyen különbség, ami arról árulkodik, hogy a tömött szárnyasok nincsenek stressznek kitéve.

Papp Lajos szerint a kényszertömés szó ugyan rosszul hangzik, de azt tudomásul kell venni, hogy a haszonállat-tartás mindig együtt jár bizonyos fokú kényszerrel. - A ló sem önszántából húzza a kocsit és a vélhetően a kutyák sem szavaznák meg a pórázt - jelentette ki. "

Innen van: www.agroland.hu/?hir=3966

mergo 2009.02.20. 13:47:26

Kíváncsi lennék, hogy ezek a lelkes állatvédők mit is esznek egyébként. Ha húst nem esznek, akkor biztosan esznek zöldséget. A zöldségek jogait ki védi meg?!?! Tüntessünk a répák és krumplik védelmében is!!!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.02.20. 13:48:23

Ahhoz mit szóltak volna a petások, ha az akciójukkal egyidőben, ugyanott, a tiltakozók nekiállnak libát tömni? :-)

Legalább életükben először látták volna, hogyan néz ki ez valójában.

imi83 2009.02.20. 13:51:01

P.E.T.A. - People Eating Tasty Animals! xD

zwilling 2009.02.20. 14:01:50

1: amíg egyetlen gyerek is éhezik a földön, igazából magasról szarok a libatömésre.

2: peta, greenpeace nagyvállalati pénzek, érdekek farvizén evező robotok, szánalom...

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.02.20. 14:02:33

most ólvasom, hogy ezek a petások (mekkora fos mnév ez, vagy ezt már említe3ttem?) usa-i szervezet.

akkor mi a faszt keresnek itt?
usa-ban nincs semmi ami ellen tiltakozni lehetne? a nagy olajhomok kitermelők akik most basszák szét alaszkát a kőolaj vezetékeikkel, ezzel akadályt emelve a vándorló karibuk elé?
vagy ha már olyan kurva nagy állatvédők menjenek norvégiába cethalászat ellen tiltakozni!
vagy mégjobb menjenek a nagy demokratikus kínába és lépjenek fel a tigrisek, medvék stb. célzott kipusztítása ellen (lásd pöcs kínaiak medve epe, tigris alakatrész felhasználó potenciálját)?

Ááá oda nem mennek mert ott úgy picsán rúgják őket, hogy a hajuk leégne a levegőben!!!!

Ócska rózsadombi, dolgozni nem akaró szarjankók!

Mr. Blowfish 2009.02.20. 14:06:28

Ne tömjünk libát. Ok én benne vagyok.

Egyébként bennem sokszor felmerült már, hogy tüntetni kéne a ragadozó állatok ellen. Amit egy-egy oroszlán művel az egyenesen botrányos. Sokszor a még élő, de már mozgásképtelen zebrából és gnuból esznek. A ragadozó állat monnyon le!

Szerintem a ragadozó állatoknak is be kéne tartaniuk az EU-s szabályokat, és elektrosokkal steril körülmények közzött végezni az antilopokkal, majd szakszerű feldolgozás után fogyaszthatnák csak el. Ha pedig a ragadozók ezt nem tartják be akkor (szigorúan Eu előírások szerint) lőjjük őket gödörbe.

Holdvilágképű Patkány 2009.02.20. 14:09:17

Nem is olyan nagyon rég még köpőcsészék voltak a jobb helyeken, ma már dohányozni sem lehet akárhol. Talán sikerül a haszonállatainkat is kevesebb szenvedéssel vágósúlyba hozni. Kicsi lépésekkel de haladunk...

ohmyFgod 2009.02.20. 14:13:39

@Holdvilágképű Patkány: látom, az észérvek, építőbb gondolatok leperegnek rólad, mint villanypóznáról a száraz gólyaszar. Hajrá! Veled aztán sehova nem haladunk.

ErsteBank 2009.02.20. 14:18:54

Ezmiez?? Elképzelem hogy mennyit készülhettek erre a szánalomra, ezek a baszatlan nők.Kisétálnak a tecsóhoz a komfortzónájukból, akcióznak egy szánalmasat, haza felé menet egymás vállát veregetik, és elérik hogy külföldi libamájat lehet kapni. Gratulálok!

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.02.20. 14:22:48

jéééézuuusmárriiia

nézzétek meg a peta magyarországi honlapját (direkt nem linkelem be, hgy ne mondjatok peta ügynöknek) a honlap készítéjőnék személye a stílusa és "tudása" alapján valahol az 5. általános számtech fakultációval megspékelve "szinten" lehet.

bazz tragikus.
így már értem az amatőr színjátszó csoportot.

az oldalon külön érdekesség ahogy elmondja "állatorvos" szeretne lenni. emlékszem középiskolában volt egy kollegám aki állatorvos akart lenni. az állatorvosin meg megdöbbent, hogy bizony ott nem neurotikus papagájokat kell pszichoanalizálni, meg oroszlán talpából kihúzni a szálkát, hanme igenis, férfiasan be kell nyúlni a tehény seggébe és a beleken keresztül kitapogatni, hogy a teheny ivarzik e avagy nem. mondjuk a disznó herélést már nem várta meg, hanem elment az elte-re biológusnak. azóta laborban él, talán idén fog látni gey igazi élő egert. de ezt még nem döntötte el biztosan.

Link Elek 2009.02.20. 14:38:32

a magayr peta-sok meg sehol sincsenek:
semmi ketrec, semmi meztelenkedes:)
www.google.com/images?hl=en&q=peta

majomka 2009.02.20. 14:57:13

hát igen, ez tipikusan az az eset, legalább is számomra, hogy még jó, hogy más töm, nem én. Nekem már dugtak le "puha" műanyagcsövet vékony, kecses torkincámon, kurvaszar volt, pedig nyugton feküdtem. Persze meg tudtam volna szokni, de azért azzal nem értek egyet, hogy ez nem okoz különösebb gondot a libának. Aminek a máját viszont roppant szívesen megeszem, ahogy a csirkemellet, meg a bolognait is, úgyhogy inkább befogom a pofám. Azért ha nekem kellene tömni, vagy kivéreztetni, inkább nem ennék májáját. Mert állat is halt már meg a kezem között, sose felejtem el a tekintetét. Mindazonáltal a PETA úgy, ahogy van, nevetséges. Amíg vannak olyan emberek, akik még annak is örülnének, ha megtömnék őket, csak hogy ne pusztuljanak éhen, a haszonállat-tartás körülményei ellen tiltakozni egyenesen felháborító.

egygrafikus 2009.02.20. 16:00:01

Ez engem egy kicsit azoknak a "zöldeknek" az álláspontjára emlékeztet, akik tiltakoznak a szénerômûvek, a vizierômûvek, a gázerômûvek, az atomerômûvek a szélerômûvek stb ellen, de otthon azért náluk is ég a villany...

ohmyFgod 2009.02.20. 16:38:37

@egygrafikus: ők gyakorlatilag minden ellen tiltakoznak, úgy ahogy van. Végül is mehetnének felhőkarcoló helyett barlangba lakni. Közművesítés hiányában, a meleg érdekében, tüzet rakhatnának szépen a családdal. Jah, az sem jó. CO2

XiX 2009.02.20. 17:07:24

Állatvédelem

1. Haszonállat (nyam-nyam kategória)
2. Nem haszonállatok (lehet nyam-nyam kategória, de NEEE)
2.1 Háziasított (lehet nyam-nyam kategória, de NEEE, mert szeretjük)
2.2 Nem háziasított (lehet nyam-nyam kategória, de NEEE, mert szeretjük, meg félünk tőlük)

A peta zavara, hogy a fenti listából kénye-kedvére válogat.

1. A haszonállatok tartásánál figyelembe kell venni, hogy a nem megfelelő tartás a minőség romlására megy. A minőség és mennyiségnek véknya mezsgyéjén való lépkedést szabályozzák (államilag). Itt perzselődik 5000 liba/tyúk/kacsa egy hangárba esete. Meg a tehenek a karámban. Meg a disznajaik, .... , polip, osztriga, kagyló ...

2. Nem haszonállatok, végülis az állatvédelem FŐ területei közé tartozik (kutya, macska, tengerimalac, ... a PET azaz kedvencek).
2.1 A háziasitott kedvencek közé tartozik, az a kedvenc amit meg is lehet (macska=kinai).
2.2. A nem háziasított kategória, végülis, a vadállatok közé sorolnám (oroszlán, kigyó, ....).

A PETA az állami szereplvállalásból csak és kizárólag a végrehajtható hatalommal rendelkezést igényli. Rossz 5let tőlük.

körúti kis vörös 2009.02.20. 21:13:04

istenem, milyen szánalomra méltó idióták.
tartalomtól függetlenül a kis performansz itt a konkrét téma, ami szánalmasan inkompetens, gagyi, buta, pancser...
az egyetlen kompetens tartalom az benne, hogy a leány minden bizonnyal kitanult művelője az ún. deep throat technikának...

petáék tiltakozzanak, tök jó, de ugye az egyszeri libatömő, manci néni, akinek az egész szól, a legkisebb valószínűséggel sem ért ángolul, franciául, spanyolul, satöbbi...

a libatömésről meg csak annyit, hogy állatorvosok nyilatkozták többször is hogy ugye ez az aktus nem fáj a libuskáknak. ezzel ellentétben a halál...
vagy a libák életminőségjavító-programjáról van szó?
még jó hogy az a szegény libuska arra a sorsra született, hogy etesse a gazdagokat libamájjal, a közepes keresetűeket libanyakkal, a szegény csóró gazdáikat meg leginkább libazsíroskenyérrel (+a pénz ugye ami a libamájért befut)

nikk rivers 2009.02.20. 22:13:18

Sűrű gratulációk közepette küldenénk ennek a társaságnak pár számlát "magyar libamáj készítmény" vásárlásáról, had érezzék az akció "sikerét"...

Mr. Blowfish 2009.02.20. 23:03:30

Én mától nem eszem több tömött PETA aktivistát.

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2009.02.21. 15:46:18

annyira jó olvasni a kommenteket, h a legtöbben itt mennyire normálisan gondolkoznak, és ezt nem azért mondom, mert olyan álláspontot képviselnek, amit én, hanem mert legtöbbetek GONDOLKOZIK értelmes ember módjára, amire sokan nem képesek...
én is azt gondolom, hogy akit ez zavar, ne egye ezeket, akit meg nem, az meg csinálhassa már amit akar. imádom a húst (a májat pont nem, de részletkérdés), hagy egyem már jóízűen na.

am kedvencem a videón a "nyilván szegény állatok nem örülhetnek ennek" pffffff XD

gothmog 2009.02.21. 20:20:49

Lecsós libamáj
Elkészítési ideje: Kb. 45 perc

Hozzávalók:

* 2 pecsenyeliba mája (35-40 dkg),
* 5 húsos zöldpaprika,
* 2 paradicsom,
* 1 nagy fej vöröshagyma,
* 3 gerezd fokhagyma,
* 1 dl tejföl,
* 2 dl tej,
* 8 dkg füstölt szalonna,
* 1 teáskanál pirospaprika,
* ízlés szerint só és törött fekete bors.

A libamájat ereitől megtisztítjuk, majd hosszúkás, vékony csíkokra vágjuk. Ráöntjük a tejet és fél órán keresztül benne áztatjuk. Közben a füstölt szalonnát nagyon apró kockákra vágjuk, zsírját kisütjük, majd megfonnyasztjuk rajta a megtisztított, finomra metélt vöröshagymát. Ezután rátesszük a magházától megtisztított vastag szeletekre vágott zöldpaprikát, a zúzott fokhagymát és együtt pirítjuk néhány percig. Amikor a paprika már üveges, a tűzről levéve hozzáadjuk a pirospaprikát meg a héjától megfosztott paradicsomot. A tűzre visszatéve fedő alatt néhány percig pároljuk. Ha a lecsó zsírjára sült, belekeverjük a tejből kivett, lecsöpögtetett májcsíkokat és megpirítjuk majd a tejfölt is hozzáöntve néhány percig pároljuk. Vajas galuskával vagy a sós vízben főtt spagettivel tálaljuk.

gothmog 2009.02.21. 20:33:01

"Az emberek, ha tudnák, hogy hogy készül ez az étel... "
Drága szívem, kínai kajának, de általában konyhának, vágóhídnak, bármilyen állattartó üzemnek a közelébe ne menjél.
Ja, és a gyapjúruházatot is el lehet szépen felejteni. ok?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása