Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Tudj meg többet az autistákról!

Nekem az első találkozásom az autizmussal a Rain Man című film volt, amelyben a Dustin Hoffmann alakította Raymond figurája nagy hatást gyakorolt rám. Korábban nem hallottam még erről a betegségről - már ha annak lehet nevezni egyáltalán - és lenyűgözött az a világ, amelyben ők élnek. Bár személyesen egy autista embert sem ismerek, egy barátom sokat mesélt róluk, mivel a munkája kapcsán sokat foglalkozott velük. Ő azt mondta, hogy minden különcségük és furcsaságuk ellenére vagy talán éppen amiatt egyszerűen nem lehet őket nem szeretni. El kell tudni fogadni, hogy ők a saját külön kis világukban élnek, amelyet mi talán sosem érthetünk meg teljesen. Róluk szól a néhány hónapja kezdődött, és nagy visszhangot kiváltott esélyegyenlőségi kampány utolsó filmje, amelyet ismét Spáh rendezett.

A filmben egy tárgyalást láthatunk, ahol az ügyész a vádlott fejére olvassa, hogy mennyire képtelen beilleszkedni a társadalomba. Szinte már kezdi az ember magában elítélni az illetőt, akiről ennyi rosszat hall, amíg a végén ki nem derül, hogy nem egy gonosztevőről, hanem egy ijedt, autista kisfiúról van szó. Máshogy hat ez a reklám a többinél, de ügyesen vezeti a nézőt, és jól szembesíti saját előítéleteivel. A végén talán egy kicsit a kelleténél több a magyarázó szöveg, de ezzel együtt is méltó lezárása ennek értékes sorozotanak. Nektek mennyire tetszik? Szavazzatok, és meglátjuk ennek sikerül-e felkerülnie a tízes listára a társai mellé.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (4,2/5)

Címkék: nonprofit reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr77996564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.03.12. 10:48:49

Hát nemtom. Ez nekem most annyira nem jött be, de a többi jó.

tomi888 2009.03.12. 12:05:01

Nekem a vége nem tűnik annyira erősnek, amúgy jó.

taradi 2009.03.12. 12:19:24

A többi film jobb volt tényleg. 3-as

Nagybátyám autista: kívülről tudja a vasúti menetrendeket és egyszerre három rádiót hallgat (szerintünk mindegyiket érti párhuzamosan :)), múltkor a szomszédai elvitették a rendőrökkel, mert nagy zajt csinált.

Panka2 2009.03.12. 12:23:10

A Laboratory is lopott a UPC-vel?
Van valami, amiről a médiás portáloknak beszélniük kellene, mégpedig az, mi lehet az igazság a UPC körüli vizsgálódások és elbocsátások körül!
A pletykáknak úgy tűnik van valóságalapjuk és a UPC kreatívokat
készítő Laboratory-val kapcsolatban felmerülhet a kérdés:
vajon az ügynökség marketingigazgatója is összejátszott-e a távozó UPC
vezérrel ( Kovács Nimród véletlenül épp a tendert nyert Laboratory
ügyvezetőjének szomszédja Telkiben). Ráadásul a UPC
kiugróan sokat költött kommunikációra a Laboratory ügyfeleként a
piacon elfoglalt pozíciójához és méretéhez képest, de ez a mennyiségű
kommunikáció nem hozott arányos bevételemelkedést ( a piac
struktúrája miatt aligha hozhatott)
Ebben az esetben szégyen, hogy a magyar reklámpiacon ilyen szintű kárt
okozó és a szabad versenyt semmibe vevő összejátszás megtörténhet.

cyber panka 2009.03.12. 13:35:19

Szerintem ez is 5ös!
Gratulálok a készítőknek, még sok-sok reklámos/TCRes munkát kapjanak mert hiánypótló a szemléletük

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.03.12. 13:35:41

Panka2
Én ezt mind értem, de addig, amíg nem tudsz konkrétumokat mondani az ügyben, légy szíves ne írd be minden poszthoz ezeket a vádakat. Ha van valóságalapja, az tényleg gáz lenne, de mivel én semmiféle információval nem rendelkezem erről, nem is fogok tudni róla mit írni.

Panka2 2009.03.12. 14:46:31

Sajnos van valóságalapja, és csak azért írom be ezt mindenhová, mert az ilyen ügyekről beszélni kell. Hogy ne azért nyerjen egy ügynökség mert a vezetők összejátszanak. Tény, hogy a UPC vezér nem önszántából távozott, nem véletlenül kezdeményeztek pénzügyi kivizsgálást a cégnél, tény, hogy a UPC irreálisan sokat költött kommunikációra. Tény, hogy a vállalat pénzügyi kivizsgálásra szorult, és az is, hogy ez lefejezéshez vezetett. És az is tény, hogy a lefejezett vezető nagyon jó kapcsolatot ápol az ügynökség vezetőjével.
Én azt mondom, nézzük meg, vajon ezután mennyit fog költeni a UPC és egyáltalán marad e a Laboratory az ügynökség, mert ebben korántsem vagyok biztos.

nick nolte (törölt) 2009.03.12. 15:03:14

arra költik a péééézüket, amire akarják...
ez nem állami pééz... (?)

________________________

Mr_Wolf 2009.03.12. 15:11:39

Akkor most a UPC meg a laboratory vezetői autisták?

majomka 2009.03.12. 15:35:42

Ha össze is játszottak, fasza reklámokat csináltak. Bárcsak minden kreatív haverja lenne minden marketingesnek, akkor talán több lenne a fasza reklám. Tökjólenne.
És amúgy a Laboratory másik ügyfeleivel is viszonylag jó teljesítményt nyújt, szóval nem hinném, hogy pusztán a barátság miatt nyerték meg a UPC-t.

majomka 2009.03.12. 15:37:40

jaésamúgy ez az ateistás reklám meg annyira nem jó, mint a többi, de azért eléggé ott van. Adnék ötöst, de a maga kategóriájában csak négyes.

Herrera kapitány 2009.03.12. 22:42:27

@majomka: ateistás? De amúgy jó. 8.5/10 mert megtehetem :D Ide viszont négyest szavazok én is, a korábbiak jobbak voltak.

majomka 2009.03.13. 10:18:18

csak vicceztem Herrera. Baje.

Panka2 2009.03.13. 12:02:56

@Mr_Wolf: tudod ha mindenkinek ez lenne a véleménye akkor nem lenne szabad verseny meg tisztesség meg ilyenek, és akkor nem emberek lennénk hanem majmok ha érted mire gondolok...

casper81 2009.03.13. 12:18:35

Így tovább...nagyon szuper amit csináltok, végre valami ami felkelti az emberek figyelmét az igazán fontos dolgokra (emberi kapcsolatok)! Figyeljünk egymásra és szebb lesz az életünk! Egy kedves mosoly...ingyen van!!!! Szép napot Mindenkinek!

Debra 2009.03.13. 13:05:36

Sziasztok!

Be kell valljam, hogy Nekem is másik kisfilm a kedvencem ebből a soroztaból, azonban ennek ellenére mégis 5-t adnék neki. Mégpedig azért, mert szerintem pont a Rain Man miatt az emberek sokszor azt gondolják, hogy a saját világukban élnek ezek az emberek és azért éreznek veszélyt, mert a világ másmilyen a szemükben, de nem igazán érzik át, hogy a külvilág hogyan reagál rájuk. Véleményem szerint ez nem igaz, igen is nagyon tudják, hogy az emberek hogyan viselkednek velük szemben és ez nagyban befolyásolja őket, csak sajnos nem tudnak rá úgy reagálni mint mi, ilyenkor ugyanazt láthatjuk, hogy elszakad a cérna náluk, akár egy olyan helyzetben mikor a világot érzik veszélyesnek. Ez a film számomra ezt tükrözi és fontos, hogy ez tudatosuljon bennünk.
Gratulálok az alkotóknak ehhez a szemléletet! :)

TH 2009.03.13. 15:22:48

A film nekem sem tetszett annyira, mint a többi, viszont azt gondolom, hogy az autisták elfogadásánál az okozhatja inkább a nehézséget, hogy a külvilág egyáltalán tisztában van-e azzal, hogy az illető autista. Mert amíg az ember ezt nem tudja, addig az elvárásai is mások vele szemben. Egy értelmi fogyatékosnál, egy mozgássérültnél vagy egy vaknál rögtön látja az ember, hogy mi a helyzet, egy autistánál ez nehezebb lehet, és esetleg ezen infó hiányában az ember máshogy reagál, mint kellene. Úgyhogy talán pont ez a kampány lehet a legfontosabb.

TH 2009.03.13. 15:24:18

@Debra: Nagyon rég láttam az Esőembert sajnos, de nekem ez azért teljesen átjött, hogy érzékelik a dolgokat, csak reagálni nem tudnak rá úgy, ahogy az megfelelne a társadalmi elvárásoknak. De ilyen szempontból tényleg jó ez a film is, ezt jól visszaadja.

Panka2 2009.03.13. 15:51:47

még egy adalék a UPC sztorihoz: a UPC BTL tendert hirdetett. Talán nem jó az ügynöksége?:)

romanb 2009.03.14. 22:30:25

@panka2:
Lassan egy hete csorgatod bele a szakmai fórumokba ezt a hazugságon alapuló vádaskodást. A Kreatív Online főszerkesztője vagyok, pontosan tudom, hogy az egyetlen állításod, a szomszédsági ügy nem igaz, a többi meg feltételezés. Hozzánk meglehetősen sok információ eljut, eddig semmi, de semmi nem igazolta az azt amit itt leírsz. Az viszont pontosan látszik, hogy te most valamiért nagyon szeretnéd ha a semmiből ügy lenne. Ha bármi olyat tudsz, ami valamiféle bizonyítékul szolgál arra, amit itt írogatsz, kérlek írj egy mailt. Ha nincs ilyen, akkor semmi más motivációt nem tudok elképzelni, minthogy személyes okokból malackodod össze ezeket az egyébként fontos és jó felületeket.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása