Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

[brief.blog.rovat]: Coca-Cola: váratlan


 

 

Feltételezett ügyfél: Coca-Cola 

Feltételezett Brief: 

Sziasztok!

Ezt a briefet most nem Gyöngyiéktől kapjátok, aminek az az oka, hogy külsős specialistaként én viszem ezt a projektet. Hogy rövidre fogjam a bemutatkozást, Brand Destroying Specialist (BDS) vagyok, amiből nyilván kitaláljátok ti is, hogy a fő feladatom, hogy szétgyakjam azokat a brandeket, amiket rámbíznak.

A Coca-Cola persze nagyon erős márka, de roncsoltam már erősebbeket is - szóval remélem, ha ti is mindent beleadtok, nem lesz gond! Jelenleg 3 hónapos kontraktom van, hiszek benne, hogy ha Ti is mindent beleadtok, ennyi idő alatt is eléggé tönkrevághatjuk a márkát. És akkor végre nem fognak a fogyasztók arra gondolni, hogy ez egy szofisztikált, prémium márka, aminél esetleg olcsóbbat is találnak így válság idején - hanem ugyanazzal az érzéssel veszik kezükbe termékünket, mint amivel egy Profi Kólát vagy Jaffát (mert hhát ez a stratégiai cél).

Egyelőre printben gondolkodjatok pliz, de lehetőleg legyen olyan a kreatív, hogy az később akár TV-ben is igénytelennek tűnhessen.

Üdv,

Nagy S. József

"csak a halott márka a jó márka"

UI. A munkára mindössze 3 órát adok. Tapasztalatból tudom, hogy amit ennyi idő alatt nem tudtok összerakni, az nem lesz elég igénytelen :) 


Az ügynökség feltételezett válasza:

Kedves József!

Köszönjük az insipráló briefet! Az az igazság, hogy már több brand rombolásában is részt vettünk, de ez az első eset, hogy ez ennyire tervezetten zajlik - nagyon izgatottak vagyunk!

Úgy érzem, hogy a csatolt munka magáért beszél, de azért slágvortokban leírnám azt a filozófiát, ami mögötte rejtőzik - avagy: miért hisszük, hogy ez a kreatív hatékony lesz?

NINCS: ebben a plakátban nem az a lényeg, ami rajta van, hanem ami nincs! nincs ember, nincs háttér - ezzel szinte lehetetlenné tesszük, hogy bárki pozitívan kötődhessen a brandhez. Még poharat sem tettünk a képre, pedig az beelfért volna a 3 órás időkeretbe :)

VAN: ami viszont van, az rendkívül célirányosan szolgálja a márka rombolását: bár könnyebb lett volna valódi tányérokkal dolgoznunk, nem találtunk elég primitíveket a 100 forintos boltban, ezért megrajzoltattuk őket. Fontos kulturális horgony emellett a kockás terítő, illetve a 4-es tányérszett: egy olyan tradicionális családra utalunk, melyben még 6-részes edénykészlet sincs. Ha lett volna több idő, raktunk volna pecséteket is a terítőre, de sajnos így is épphogy kész lettünk.

Üdv,

Gergő László


 

 

Címkék: család print cola brief magyarmocsár

2009.03.13. 12:00 chimie 22 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr46998308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nick nolte (törölt) 2009.03.13. 14:54:47

hááát má várrtam.....

:D:D:D

Mária 2009.03.13. 14:58:02

A BDS-en hangosan röhögtem :)))

Épp tegnap néztem, hogy mennyire szar ez a plakát, sokkal rosszabb, mint anno a meki magyarhetes hímzett falvédője volt.

W Joe 2009.03.13. 15:18:06

Hogy fogják meginni a kólát a lapostányérokból?

overtoner · http://prekoncept.blog.hu 2009.03.13. 15:40:02

Vártam már, hogy megemlítsd ezt a "kreatívot" :) Nem tudom hova rakni az egészt...

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2009.03.13. 15:47:59

ez a reklám am wtf?
nincs kaja de ihatsz kólát?
vki elmagyarázhatná az üzenetet, de komolyan. tényleg nem értem, szal okos emberek segítsetek :D nem fogok tudni aludni :)

gimme 2009.03.13. 16:07:09

most akkor nem az iszonyútrendi,always izos,sármos csávó/ugyanez nőbe issza a kólát h azonosuljunk vele, hanem p.proli családhoz váratlanul betoppanna,a távoli rokon, akkor ha már mással nem villanthatunk-sőt +1 vhonnan kerített tányér- azért cocacola kerül az asztalra? megment a váratlan helyzetekben? vagymi?

Mediadroid 2009.03.13. 16:35:13

Nem néztek tévét (ami nem baj, csak a jelen esetben féligtájékozottak vagytok), mert akkor láttátok volna azt a nemzetközi CC filmet, ami most fut, és arról szól, hogy az étkezés az egy ünnep, összeköti az embereket és persze a cola a végén mindenkit boldoggá tesz, mert szétcsapja a zsírt meg leöblíti a fűszereket... ebből/erre született ez a tényleg siralmas, de a filmmel együtt értelmezhető hirdetés.
Gondolom a beszerzési osztály választotta az ügynökséget...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.03.13. 16:44:34

Mediadroid
Ha egy print csak a filmmel együtt értelmezhető, az már önmagában nagy baj. Az más kérdés, hogy idehaza sok ügyfél azt tekinti "kampánynak", ha a filmből kiveszünk egy képkockát, és az a printekre tesszük.

Arról nem is beszélve, hogy a világban már ezerrel dübörög az új Coca-Cola imidzskampány jobbnál-jobb filmekkel, de helyettük nálunk ezt a nyálas vackot nyomatják.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2009.03.13. 18:34:25

droid: nekem nem kapcsolódik össze a kettő. itt szerintem az az üzenet, hogy a coke minden alkalomra jó.

lausekesther 2009.03.13. 21:45:48

És azt ki is hagytad, hogy pontosan melyik terméküket reklámozzák. Nem véletlenül a kétliteres eldobható műanyagpalackosat.

skaven 2009.03.13. 22:49:18

legjobb brief szoveg ever.
a print meg szar bar ettol meg nem allok at a pepsire. :)

Rav Antal 2009.03.13. 23:38:28

@Mária: Üvegből isznak, baszod. Kólát pohárból csak étteremben...

macskafaraok 2009.03.14. 12:59:35

azon filoztam, most a tanyerbol akarjak inni a kolááát?
de mostmar mindent ertek, helyreallta rantotthus univerzum. xD

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.03.15. 00:00:07

Adhatták volna csövesnek is a kezébe. Vagy BKV ellenőrnek, ha már egyszer itthoni körülményekre is át akarják ültetni, bár ez a CC-re nem jellemző, max. a szöveget vagy a feliratot változtatják meg...

-ling 2009.03.15. 10:21:25

a váratlan helyzet headline arról szól, amikor meglátod ezt a plakátot.

TH 2009.03.15. 11:24:57

Kíváncsi vagyok, mit szólnának az anyacég reklámszakemberei, ha meglátnák ezt a reklámot. Vagy valaki a vezetésből. Azt hiszem nagy tapasztalatokra tehetne vele szert...

Mária 2009.03.15. 14:38:45

@Rav Antal:

erre nem gondoltam :)

@Mediadroid:

"szétcsapja a zsírt meg leöblíti a fűszereket" - végül is, mindegy, hogy egy pohár kólát, vagy egy pohár Cif-et iszik az ember, mind a kettő aktív zsíroldó komponensekkel rendelkező vegyszer :)

Mediadroid 2009.03.17. 00:29:59

@reklámbuzi: alapvetően nincs köztünk nagy vita, egy jó print (vagy bármi) önmagában is meg kell álljon, nem csak mixben.
A képkockás trükk meg ocsó, azé szeretik ők.

@Mária: próbáld ki... nekem a kóla...

SzivtelenSatan 2009.03.17. 12:50:14

Bár nagyobb bontásban nem láttam ezt a mesterművet, de ezen úgy tűnik h valamit elég bénán leretusáltak a közepéről, és a kólás üveget is mintha utólag tették volna rá.

Nekem először gyermekkori mese jutott eszembe, talán Andersen-től, amikor a gólya meg a béka szopatja egymást, hogy az egyik nem tudja kiinni a csőböl a cuccot, a gólya meg nem bír a lapostányérral. Lehet úgy akarnak hatni a fogyasztókra, hogy visszamennek a gyermekkorukig? :P

Vagy a sárga tányér azt szimbolizálja, hogy Magyarországon már minden 5. ember kínai?

Noda10 2009.03.17. 13:45:44

A Coca itthon inkább új célcsoportot próbál megnyerni nem? Az idős, vidéki családok, akik eddig a 100 forintos kétliteres szarokkal várták a családot és a vendégeket ezután már Coca-val kell ezt tenniük. Eddig nem szólt nekik a márka, most már ők is magukénak érezhetik, mert ezek a helyzetek is az ő életükben fordulnak elő és a puritán környezetről én egyből egy falusi terülj-terülj asztalkámra asszociáltam.
Természetesen a Coca nem 100 forint, de ugye meg kell mutatni mindeninek, hogy mi hogy követjük a trendeket falun. Eddig csak azt tudtuk, hogy szénsavas szart kell az ünnepi asztalra nyomni az érkező gyerekeknek, unokáknak, de most már tudjuk mi dívik és nincs választásunk, ha a falu divatját követnénk... :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.03.18. 09:32:13

CocaCola új kampány csak nem az a szar amikor a kiscsaj fejhangon énekelve elbiciklizik a bevásárlóközpontba meg vissza? Valahogy finoman szólva se találtam benne értelmet :D

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása