Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A közelmúltban két olyan kampány is született itthon, amelyek felkorbácsolták a kedélyeket. Először a Pepsi mikulásos vírusfilmje, másodszor pedig a Soproni hazafias reklámja kapcsán merült fel a vád, miszerint az alkotók egyszerűen csak leloptak egy már létező nemzetközi kampányt. Nem mondom, hogy ezek az esetek nem gyanúsak, de ilyenkor én mindig óvatosabb szoktam lenni az ítéletalkotásnál, mert számtalan példát láttam már arra, hogy teljesen véletlenül születnek egymáshoz nagyon hasonló megoldások.
Erre példa ez a két hirdetés is, amelynek elemei olyan szinten egyeznek meg, hogy az embernek nehezére esik elhinni, hogy valaki nem lopta az ötletet a másiktól. Pedig nem valószínű, mert a Fedex printeket a brazil DDB jegyzi, mig az Aramex csomagküldő hirdetéseit a dohai FP7 ügynökség készítette, ráadásul az advertolog tanúsága szerint mindkét kampány 2009 márciusában jött ki. Ha nem látom, nem hiszem el. Aki további példákat is nézegetne, annak ajálom figyelmébe az admirror oldalt, ahol évek óta gyűjtik az ehhez hasonló egyezéseket.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.