Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Elég cool vagy ahhoz, hogy Mac-ed legyen?

A Microsoft a sokmilliós image-kampány lecsengése után egy új érvvel próbál a vásárlókra hatni, és azt igyekszik bebizonyítani, hogy egy Mac mögött nincs plusz érték, és csupán a logót fizettetik meg az emberekkel. Aki pedig hajlandó ugyanazért a dologért többet fizetni, csak hogy coolnak látsszon, az szerintük meg is érdemli. Ez az alapvetése a legújabb reklámjuknak, amelyben Laurent, egy fiatal nőt kísérnek el laptopvásárlási körútján.

A nem kicsit szájbarágós filmben Lauren egy Apple Store-ban indít, ahonnét gyorsan kifarol, mondván 1000 dollárért egyetlen gépet tudna ott venni, neki pedig nincs többje erre a célra. Úton egy elektronikai bolt felé gúnyosan meg is állapítja, hogy ő nem elég cool ahhoz, hogy Mac-je legyen. Ezt követően belibben a boltba, ahol rengeteg olcsó pc várja, amelyek közül kiválaszt egy Hp Pavilion gépet, amiért csak 700 dolcsit kell kipengetnie,  majd üdvözült mosollyal az arcán nyugtázza, hogy jó vásárt csinált.

Nem szeretném az addicton a parttalan Mac verus pc vitát gerjeszteni, de azért jelezném, hogy ez a logika sántít egy kissé. Egyrészt ebben az esetben konrétan a körtét hasonlítják össze az almával, másrészt pedig azt próbálják elhitetni az emberekkel, hogy csak a Mac épít márkát, a Dell, a Hp, a FujitsuSiemens meg nem. Ilyen alapon miért venne szegény Lauren Hp gépet, ha ugyanazt "óccó kínaiba" is megkaphatja?  Szerintetek célt érhetnek Steve Ballmerék ezzel az érveléssel? Nálam nem sikerült, de lehet, hogy másnál működik.  

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr761032593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddo 2009.03.30. 09:34:03

És Lauren boldogan távozik 300 dolláros megtakarításával egy új kabrió Bogárban. Asszem én is inkább kocsira költeném a pénzt. :)

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2009.03.30. 11:20:24

Nem tudom, kiket akar negszólítani ez a kampány, de szerintem kb. ugyanazokat, mint az egyszeri mosóporreklám. Hacsak nem azt akarta ezzel a béna filmmel bizonyítani az M$, hogy a PC azért olcsóbb (ami tény), mert ők nem hajlandók minőségi termékkomunikációra költeni, olyannyira nem, hogy ilyen gáz, ötlettelen, low-budget kampányokat is képesek bemutatni. És a szánalmas utalások az Apple kultikus Mac vs. PC kampányára... Nem nagyon értek egyet a Mac vs. PC szpotokban sulykolt állításokkal, de mint reklámok, oda-vissza verik a M$-t. De mondom, talán Ballmeréknek az a stratégiájuk, hogy "merjük felvállalni, hogy szarok vagyunk".

chek 2009.03.30. 11:44:07

Kiváncsi vagyok mikör jönnek rá, hogy nem feltétlenül az árral kéne dobálózni:) Az egy tény, hogy drágább a mac, de akinek munkaeszköze, annak ez befektetés. Ha ugyenennyibe kerülne egy win-es notebook, ami nekem többet nyújt akkor switch back. Ennyi. Kicsit hülyén jön ki a mondanivaló is, de ezt Mr. Pither jól megfogalmazta: "merjük felvállalni, hogy szarok vagyunk" nem hiszem, hogy ezzel most megfognak egy fiatalt :) Ki kéne találniuk egy rendesen, kétlábon megélő kampányt, ami nem az összehasonlításon alapul, hanem ugyanolyan eyecandy mint a mac-es reklámok. Meg kéne szerettetniük a terméküket 1 percben... ennyi.

hirado 2009.03.30. 11:46:50

Vicces, hogy a MS, ami egy szoftvereket gyártó cég, úgy hasonlítja magát egy másik szoftvert gyártó céghez, hogy hardverekről beszél.

A baj csak az, hogy egy szó sem esik a tulajdonképpeni termékről (a Vistáról).
Ha Lauren megtudja, hogy spórolhat még 100 dollárt ha Linuxot vesz, Redmondban bajban lesznek :)

cyber panka 2009.03.30. 13:13:49

a programozóknak biztos bejön...nekem nagyon nem.

Hutchington 2009.03.30. 13:19:15

Aki bedől ennek a reklámnak, nyílván nem használt még almát. Sok embernek fogalma sincs arról, hogy amikor almát vesz, az mivel is jár, és ezt kihasználva csinálták a reklámot. Egyébként meg nem hiszem hogy a csaj nem engedhetné meg magának az almát. Ha már $700 kicsenget, akkor már nem mindegy hogy $700, vagy $1000???? Nem olyan nagy kölümbség.

Egyébként meg aki eddig mac-et vett, ez után is azt fog venni, aki meg eddig pc-t, az ez után is azt fog venni. Egyedül a kettő között ingázókat kell félteni, az pedig elhanyagolható százalék.

albinoblacksheep 2009.03.30. 18:26:15

Én nem a Mac-Pc vitára lettem figyelmes ebben a reklámban, hanem a szereplőre, aki egy bőrtarisznyás szerencsétlenség apucitól kapott WV bogárban... És még megalomán is mert nem elég neki a 13 inch..:) Pedig az már méret....

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2009.03.30. 20:38:07

Az ár koncepció szerintem sem jó, viszont a falak nélkül szlogen igen.
Ez új?

vidak 2009.03.30. 21:55:36

hirado-nál van a pont :)
a reklám meg gyenge...

Vyca 2009.03.30. 22:43:04

Ez a reklám semmit nem kelt bennem. Annyira semmit, hogy még azt sem tudok mondani, hogy rossz.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.03.30. 22:59:46

@hirado:

Leírtad már, amit én is le akartam. Szerintem is ott a pont. :)

szente_csaba 2009.04.02. 18:48:30

számomra érthetetlen a mac-hype. az árát egyértelműen nem éri meg, vehetsz belőle egy rendes laptopot meg egy netbookot és még marad is egy kis cash :) de még egy macbook okés, mert aranyos dizájnos meg mittomén, tény hogy kicsit megbízhatóbb (persze macesek durván eltúlozzák ezt). Azért az is igaz, h maccel még több dolog komplikáltabb...
de hogy miért vesz valaki ipodot? negyed árért ugyanolyan minőségű lejátszót kapsz, előbb-utóbb úgyis elhagyod, nem tartosabb, hiszen ugyanaokból a csippekből van...
na de legalább a mac bizonyítja, hogy reklámmal meg imázzsal olyan dolgokat is el lehet adni, ami nem racionális. ezért használ majd' minden reklámipari munkás macet, mert ezzel támasztja alá munkája értelmét :)

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2009.05.22. 15:36:18

tudok már 300-400$ért is mac-et ha valakinek az ára a gond, de én nem vagyok hajlandó váltani..
thinkpad-ommal nagyon jól élek, és nem kell tonnányi cuccot vásároljak és cipeljek ahhoz, h minden területen amin tevékenykedek kiszolgáljon a gépem.

audo, video, dtp, edit & digit.. mindenre tökéletesen megfelel, míg ugyanez mac-en.. háát, próbáltam, túl sok macera, túl sok plusz pénz, és igen, nem vagyok elég cool, h mac-em legyen, nem vagyok a minőség érdekében alább adni mint az IBM, NIKON, SONY, etc..

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása