Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Update: A hét kérdése: Jó a szóvicc a reklámokban?

Update: Végre elhárították a hibát, és újra működik a szavazóbox. Fussunk akkor neki még egyszer a szavazásnak, és lássuk, elsöpri-e a népharag a reklámszóvicceket.

Az elmúlt néhány alkalommal beleszaladtam már olyan reakciókba, amelyek az enyémmel homlokegyenest ellenkezőek voltak. Alapvetően nincs bajom a szóviccekkel - a L'art pour L'art társulatnak annak idején kifejezetten jól álltak - és még magam is terrorizálom velük néhanapján egyre gyengülő idegrendszerű környezetemet. De más dolog öncélúan poénkodni, és nagyon más egy reklámban szintén öncélúan szóvicceket sütögetni.

Ez az én véleményem, de a múltkori Stihl fűrészes kampány lehúzásakor is sokan jelezték, hogy nekik bejön az efféle szájzsonglőrködés. Ezért ezúttal titeket kérdezlek meg, mit gondoltok erről a jelenségről, amelynek legújabb darabjával a gömbtalpú cipők királya, az MBT támadta meg a gyanútlan járókelőket.

 Szavazzatok, és kiderül, van-e létjogosultsága Geszti Péter reklámhagyatékának, vagy szerintetek is indulhat minden ehhez hasonló műalkotás az Arany Békasegg kategória fődíjáért. A képért köszönet pumpának, a designpumpa blog gazdájának, aki a verbális jobbegyenestől még kissé kótygosan, de elküldte nekünk ezt a képet. (Úgy mellesleg tényleg jó ez a topán?)

 

Címkék: 7kérdése reklámszóvicc

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr961040627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.04.02. 10:22:09

Egy kérdés. Nálatok sem működik a jobb oldali szavazóbox, vagy csak az én gépemet döglött be?

geb@sz 2009.04.02. 10:28:14

NaN%. Ez a szavazóbox válasza. Az én gépemet is bedöglött.

lessknownJFK 2009.04.02. 10:29:18

Nekem is furcsa százalékokat ír ki szavazás után (NaN%)... Amúgy a reklám egy rettenet. Borzalmas. Szörnyű. Sün. Nem találok szavakat.
Amúgy egy kedves ismerősöm szerint a cipők remekek.

Chalabre (törölt) 2009.04.02. 10:46:33


Szerintem is ez már lejárt lemez. Elavult. Már nincs benne semmi fantázia, inkább erőltetettség és ötlettelenség. Nem hiába alkalmazzuk a reklámrejtvények során is. Viccnek. Pont ezeket a reklámokat figurázzuk ki.

Egykaptafásak. Unalmasak. Bízom benne, hogy ezen már túlnőttünk. Kinőttük.

majomka 2009.04.02. 11:04:02

Szerintem bizonyos esetekben jól is elsülhet egy-egy szóvicc, akár még egy reklámban is, ámbátor mostjelenleg erre nem tudok példát mondani:) Ez sem egy olyan reklám, de valamiért szerintem mégsem ANNYIRA rossz. Lehet, hogy elfogult vagyok ezekkel a nyomicipőkkel szemben, mert elvileg tényleg tök jók.

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.04.02. 11:16:16

Ez a fenti elég szörnyű. Kb. az a szint, mint a "CIB küldi". De néha találkozom egészen jókkal is. Szóval szerintem nem lehet egyértelműen leírni ezt a műfajt sem.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.04.02. 11:23:17

Írtam a poll-r-es srácoknak, akik elnézést kértek a hiba miatt, hamarosan javítják. Akkor újraindítjuk a szavazást. Elnézést.

thing 2009.04.02. 11:28:29

Addict jár a korsó a kútra... :-)

nick nolte (törölt) 2009.04.02. 11:34:25

az ijjen gesztiféle
az FOS!

de van, ami..., pl.:őőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőőő......

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.04.02. 11:39:00

thing
Az anyádúristenit, a legközelebb kimoderállak!:))

taradi 2009.04.02. 11:58:44

Két megjegyzésem van:
- a reklám nagyon rossz
- a cipő tapasztalat alapján nagyon jó

Külföldi Viktor 2009.04.02. 12:02:51

a szóviccben (és minden egyéb gegre alapuló reklámban) az a legrosszabb, hogy ha még el is mosolyodsz először rajt (idézett munka persze nem ez a kategória, hanem a fejfogós-lúdbőrös-ádeszar folyamatot kiváltó merény), másodszor, s többedszer viszont már csak megunod, de nagyon (és akkor márkatartalomról nem is beszéltünk.)
minapi példa: ízland nevű étterem, brrr
cipőben pedig 1 kedves kis etűd:
napielet.hu/napi/rovat/reklama

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.04.02. 14:12:07

Persze kérdés, milyen szóvicc a reklámokban. Ha olyanok, mint amiket a reklámkvizbe írogatunk, na az gáz! Meg pl. a bombajó csirkés reklám a csajjal, aki fel van szaggatottvonalazva, netán a "ne legyen sav, anyu". Blöëëë.
De azért vannak nagyon jók is. Pl. a példában említett I láb you reklám alján található kis megjegyzés: mostantól járunk.

4tissimo · http://4tissimo.wordpress.com/ 2009.04.02. 14:13:44

Majdnem ebből a témából írom a szakdolgozatomat, csak nem kifejezetten a reklámokra kihegyezve, hanem a sajtó címadási gyakorlatára. Nem a szóviccel van a baj, hanem a hülye használattal. Elég megnézni egymás mellett egy Heti Válasz és egy HVG tartalomjegyzéket :P
Kíváncsi leszek a szavazás eredményére, még az is lehet, hogy idézett forrásként beraknám a szakdolgozatba, úgyhogy klikkeljetek jóóóóóóóó sokan, ha feltámad a szavazóbox! (reklámbuzi, áldásod adod?)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.04.02. 17:04:21

4tissimo
Hogyne, nyugodtan, de tartok tőle, hogy összes ma leadott szavazat ment a kukába.

Hubermatos 2009.04.02. 17:10:48

Szerintem meg határozottan jó!
Sőőőt, Kuuuurvajó. Mosolyt csalt a képemre s egyet kacsintotam is, hogy ehh na ez teccik. :D

Hubermatos 2009.04.02. 17:14:32

Ja... s még annyit, hogy kicsit nehezen jöttem rá, hogy a két cipő egy szív alakot próbál magára ölteni. Teccik. ami nem oké benne, az hogy csak annyi marad meg bennem, hogy I láb you. Véleményem szerint az kellett volna legyen, hogy I láb U MBT! és így az alatt a 3 mp alatt amit elitölt a tekinteted a plakáton, talán az MBT is rögzült volna.

ethan blow 2009.04.02. 17:44:07

hubermatos mongyon le!

senderesevece 2009.04.03. 09:23:21

ciki, nem ciki, nekem bejött.minden gesztiségre emlékszem minden gesztiség elérte célját és ez a fontos.a sok megnemértett szarrákutatott fos, amit az itt fikázók jonak tartanak sztem egy hét után a feledésbe hunynak.ájlábju esetében nincs telepakolva a város vele és szerintem kis büdzsével eléggé figyelemfelkeltő.én mindnesetre szeretnék sok hasonlót látni és ha megrendelő leszek én is hasonló ötlettel szeretném eladni a cuccom.fikázók meg le lennének szarva.

senderesevece 2009.04.03. 09:26:38

@Chalabre: monnyál egy jó reklámot,megmondom ki vagy!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.04.03. 10:44:13

senderesevece
Ez a nap mondása, megjegyezm!!!

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.04.03. 12:10:17

Ja, igen, a cipô egészségét firtató kérdésre reagálva: egészségesebbnek mondják, mint a többit, pont emiatt a bumfordi, nem szép kialakítása miatt. A honlapjuk tanúsága szerint lúdtalp, az izületi problémák, a derékfájás, a narancsbőr (cellulitis), vagy az elhízás ellen hatásos. Szerintem ezt nem olvasni kell, hanem megkérdezni olyanokat, akik ilyet használnak, pl. anyukámat. Szerinte amúgy jó, csak nem tudom, mire értette, a kényelemre vagy az egészség szempontjából?

Mediadroid 2009.04.03. 20:30:50

A szóvicc önmagában nem baj, ha jó, és ugye hogy mi a jó, az szubjektív... szerintem az a jó, ami eladja a terméket (mert ugye reklámról beszélünk).
A szóvicc elharapódzása (un. Geszti-szindróma) a baj. Az, hogy az ügyfelek szinte elvárják, hogy vicces legyen a copy/headline, stb... egyrészt ilyen sok jó szóvicc nem létezik, sok hasonló van, hatástalanítják egymást nagytömegben... emellett visszafogja a vizuális oldal fejlődését, ami önmagában is gáz, meg mellesleg egy csak magyarul működő szóviccel nem igazán bírsz aratni nki versenyeken sem... amitől megint rosszul érezzük magunkat így szakmailag, meg hátrányba kerülünk vizuálisabb piacokkal szemben... szóval csak csínyán azzal a szóviccel


@->Tomi

Mediadroid 2009.04.03. 20:36:32

@Tomi, neked valami komment irtód van? Írtó jó...ha már szóviccelünk.
Szóval az MTB jó, és a Cosmodisk is működik sokaknak. Addig örüljünk, amíg nem fáj semmin és lehetünk ilyen kis szkeptikusak.

senderesevece 2009.04.03. 22:06:53

nem akarom az embétést karinthyhoz, romhányihoz hasonlitani, de rájuk emlékezni fognak még száz évig, ellenben az agyonkutatott, szürrealista, nehezen érthető, nem eladás centrikus "elgondolkodtató" erölködésekre két hét mulva sem.
Sztem abban legyünk magyarok, hogy nyelvünk adta csodákat nem fikázzuk. Más lapra tartozik, hogy ki hogy játszik a szavakkal.
akárki akármit is mond én szerettem a gesztiségeket is, emléxem is javára és ez is kellemes szinfolt nekem a mai uncsi reklámok közt.ha a szakmában lennék biztos fikáznék, vagy irigykednék. vagy nem!

la russa 2009.04.07. 15:22:10

nem értem, ott rejtőzködik egy igazi ötlet a layoutban: the antishoe
miért nem erre épül a kreatív?

a cipő nagyon jó és baromi ronda - a leghálásabb insight

kár

Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.08. 20:14:53

nem szeretem a béna szóvicceket, de ez nem is olyan rossz

atecs · http://reklamtuning.hu/cars 2009.04.08. 23:17:42

Azon persze mindenki elsikkad, hogy a célcsoportnak bejön-e.
A fitnesz klub ahová járok (pl. célcsoport), ott egyre többen hordják, pont ezért. Aki fonetikusan énekli a slágereket ("Szentmihályon presszó lesz"), annak egy ilyen szóvicc tetszik. Persze nekem nem, de biztos, hogy nem is veszek ilyen cipőt, hiszen nem is nekem szól. Aki a marketingben művészetet keres, az inkább legyen művész. (Aki meg csak ilyen szavakkal tudja a mondandóját kifejezni, hogy "layout, insight, brief, meeting", meg meg a faszom tudja még mi, az meg kapja be!)

T-eszter 2009.04.14. 08:12:04

Helló, én amikor először láttam, akkor fennakadtam rajta, hogy miez? Ha nem ismertem volna már a márkát eleve, akkor nem is értettem volna igazán.
Az MBT maga viszont baromi jó. Az első páromat (ronda és otromba) már több, mint 3 éve gyűröm, szinte mindig azt hordom és bírja a strapát. Csak nyáron váltok, szandálra, szintén MBT. Nem tudom, ha nem hordanám mi lenne, valszeg semmi, de a terhességem alatt engem elkerült a derékfájás, a lábvizesedés és a viszeresedés is.

karas · http://www.karas.hu/ 2009.04.16. 14:05:00

bitófára mindenkivel akinek ehhez köze van!

senderesevece 2009.04.21. 00:10:34

buksi kiszököttet nektek tinók

Nokedlee 2009.04.21. 00:36:30

Sziasztok!
Imádom a szóvicceket! A magyar nyelv pedig kifejezetten kedvez ennek. Ki ne ismerné Romhányit a rímhányót? Őt is bántották vajon? Szerintem itt azok húzzák le ezt a k...va jó reklámot, akik irigykednek, mert nem tudnak ilyet kitalálni. A legemlékezetesebb reklámok 90%-a szóvicc. Angol anyanyelvű tanárom összeszedett nekem kb.15 szóviccet angolul, én kapásból mondtam neki (Hála a L'art -nak, Gesztinek és az ilyen reklám szövegiróknak)harmincat. Irigykedett rendesen. Elmesélte, hogy volt olyan évfolyamtársa, aki a magyar nyelvet vette fel második nyelvnek, csak és kizárólag azért, hogy megértse az olyan lefordíthatatlan szavainkat, mint pl. RENDÜLETLENÜL, és mert a magyar költészetet csak magyarul lehet igazán élvezni.
Visszatérve a reklámra, tényleg nézzétek meg a szlogent is: MOSTANTÓL JÁRUNK, szerintem ez az igazán zseniális. És még azt sem tudjuk mi laikusok, hogy a megrendelő mit akart üzenni? Nekem azért tetszik nagyon,mert egyszerű, és nem zsúfolt a reklám. Szinte minden reklám agyon van írva üzenetekkel,szájba akarják rágni az összes mondanivalót, itt két mondat van és egy ötletes kép, bár a színek nem tetszenek, és még a cipőt sem vettem meg, de már gondolkodom rajta. Szóval hajrá szóvicceket alkotók, rólatok beszélnek, és rátok fognak emlékezni!!!! I LÁB YOU!

Frankó · http://franko.blog.hu 2009.05.13. 16:14:46

Van ennél idegesítőbb is a metróban, de arról majd később! :)
A mostantól járunk szlogen szerintem jó, elvégre egy cipőről van szó, ha túl hangzatos lenne, akkor egyben hiteltelen is.
A cipőik pedig hányadékok, főleg élőben!
De nézzétek meg az oldalt is, hihetetlenül ízléstelenek!
És még csak nem is arról van szó, hogy profinak, speciálisnak, igazi megalkuvások nélkülinek látszókülsejük van, mert ez szimplán gusztustalan. Akárcsak a Budmil minden terméke.

Frankó · http://franko.blog.hu 2009.05.13. 16:20:39

@Hubermatos: I LÁB YOU MBT!, akkor már inkább tényleg!
Csak ne lennének ennyire rondák!
Egyébként elolvastam mi benne a jó, és tévedtem amikor azt gondoltam kényelmesebb, pihentetőbb, ugyanis pont ellenkezőleg, "az egész testet aktiválja"!
Igaz, én a futócipők hétköznapi használatát is ellenzem, ne pihentessük a lábunkat, ha egyébként is eleget pihen!

100leg 2009.07.01. 14:26:20

John Cleese ezt mondta Gallának egy interjúban: a humor három alapszabálya: 1. szóvicc nem, 2. szóvicc kizárva 3. szóvicc semmiképpen sem.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása