Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Fantörpikus Spar promóció!

Következzen egy olvasói levél, amelyet Digler nevű olvasónktól kaptunk, akinek a Spar legújabb promócióját látva azonnal bevérzett a szeme. Nem csoda, hiszen a hupikék promóció tényleg mindennek alámegy, és jófajta mekdonáccos merketinggel próbálja behúzni a szülőket az áruházba. Íme:

 

A következők miatt írom levelem. Ma reggel az RTL Klub reggeli blokkjában láttam egy spotot, ami a Spar legújabb promóját hirdette. Röviden a lényeg: Vásároljon a Sparban és "Gyűjtse össze mind a 15 Hupikék Törpikék gurát!". Először azt hittem, ez valami vicc. De nem. Gyorsan felmentem a reklámban közölt oldalra (www.torpmania.hu) és ott megbizonyosodtam, hogy nincs semmi tévedés...2009-ben Magyarország és talán Európa egyik legnagyobb kisker láncolata Hupikék Törpikék vásárlói promóciót indított. Nem térek magamhoz ettől. Szeretném tudni, hogy melyik cég, vagy melyik kreatív "szakember" az, aki ezt megálmodta, letette az asztalra, és melyik az a "szakember" a Spar csoport részéről, aki erre kb. így reagálhatott: "hmmmm...jó...nagyon jó....sőt...kiváló! Itt van 50 millió az RTL spotkampányra, itt van 20 millió az egyéb "kreatív" teendők elvégzésére és még itt van 10 millió az I.M.P.S-nek, aki a Peyo licenszelését végzi". Lófaszt nekem modern BTL/ATL, lófaszt nekem online/mobilmarketing, lófaszt nekem 2009 - csináljunk FELNŐTTEKNEK Törpromóciót! Vegyenek egy rúd párizsit és "összegyűjthetik Aprajafalva lakóit Hókuszpókkal és Sziamiauval együtt". A gyereken keresztül generáljunk vásárlást!

Elnézést, ha elragadtattam magam, denagyon örülnék, ha erről egy kicsit értekeznétek, mert fel vagyok háborodva, hogy olyan országban élek, ahol ilyen "szakemberek" akár egy forintot is kapnak arra, hogy megvalósíthassanak egy ilyen szemetet. De inkább azt szeretném látni, hogy ki volt az, aki ezt kiválasztotta, a gondolom nem kevés promómechanizmus közül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr491092028

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Töpörödött törpördögök « Pannóca 2009.05.01. 17:27:12

[...]gyereknek (vagy a barátnődnek) egész Aprajafalvát hallgathatod a hisztit, visítást (Addictblogon van is erről egy felháborodott levél…) amikor[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddo 2009.04.29. 10:13:17

Leszámítva, hogy az összegyűjtött pontokat nem árura hanem csak "törpkiegészítőkre" válthatod, nem értem mi a gondod. Ha valaki szereti gyűjteni a pontokat tökmindegy milyen formában teszi, így a promó bármilyen kreatívot elbír.

Ha a törpkiegészítő a gondod: nyilván nem felnőtteket céloz, de jóval ártatlanabbul teszi mint az édességek, gyorséttermek stb. Sőt, ha ez a fajta érvelés valahol elfogadható - ha már mindenképp moralizálunk -, akkor még leginkább itt, hiszen nem a gyerek vmilyen termékkel való beetetéséről van szó. Ha már le kell mennem venni valamit, miért ne járhatna jól vele a gyerek? Ellentétben a csokoládék 80 százalékával nem mondja, hogy rossz szülő vagyok, ha nem őt választom. "Gyereken keresztül generálni vásárlást" - ez aztán a soha nem látott ördögtől való gonosz.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.04.29. 10:22:53

freddo
Jogos, amit írsz, de azért az is elgondolkodtató, hogy egy ekkora áruházlánc egy ennyire lerágott, unalmas, fantáziátlan, gyerekcsalogató promócióval rukkol elő, ami mellé odatesznek egy kommunikációt, ami olyan, mintha 15 évvel ezelőtt készült volna az Áfész megbízásából.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.04.29. 10:32:47

gyerekként imádtam a törpöket, a gyerekeim most imádják. nekik talán nem jár? :)

TH 2009.04.29. 11:03:48

@reklámbuzi: A SPAR egész kommunikációjára ez a szint jellemző, nem érzem azt, hogy kilógna a sorból. Sőt, mintha alapvetően az élelmiszerkereskedelmi cégekre hatványozottabban jellemző probléma ez. Vagy tud valaki felidézni jó reklámot kajaboltról? Plus, CBA, Tesco, Spar, Coop - nekem csak oltári gagyi reklámok és promóciók ugranak be.

borzalmacska 2009.04.29. 11:50:31

Tudják-e még a mai gyerekek egyáltalán, hogy mi az a Hupikék törpikék? Szerintem gőzük nincs.

Ez inkább a gyereklelkű felnőtteket megcélzó promó. Én imádom a törpöket, de hogy milyen cilinderből rángatták elő őket éppen most?

Fuckar 2009.04.29. 12:06:11

Lehet köpködni, meg ilyenek, de én 24 éves fejjel még mindíg megnézem szombatonként ha elkapom a rajzfilmet, és inkább ezt nézetem majd a gyerekkel is (ha lesz), mint a Pukimont! Ráadásul csak a közvetlen környezetemben többen is elkezdték gyűjteni a figurákat! A hatást elérték vele!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.04.29. 12:43:23

@borzalmacska: miért ne tudnák? most is megy a sorozat, ha jól emlékszem az rtl klubon vasárnap reggel

xxyyxx 2009.04.29. 12:44:13

Meglep, hogy többen védik ezt az ötletet - eddig -, mint utálják. Ez azt bizonyítja (inkább: bizonyítaná), hogy valóban a gagyinak és az igénytelennek van piaca 2009-ben Magyarországon. Ez persze nem lehet véletlen, mindennek oka van. Szomorú.
Annyit viszont 99%-ossággal állíthatok, hogy ezt nem reklámügynökség találta ki. Sznte biztos vagyok benne, hogy "á márketingesestől" jött az ötlet, mert csak és mert jó és mert cuki és mert jópofa. Ha ügynökség találta ki, monygyon le, zárjon be, ne rontsa a levegőt! (Persze a körülmények ismerete nélkül mondom. Mer' sajnos azt is el tudom képzelni, hogy ügyfél tette ezzé az ötletet.)
Hasonlítsuk csak össze ezt a promóciót a WMF késkészlet nyereményjátékkal. Ég és föld. És az is a SPAR volt. Nem is olyan régen. Csak nem marketingvezető váltás volt? :-)

hb 2009.04.29. 13:25:45

Felre a mellebeszelessel, neveket, cimeket, nyilvanos megkovezest!

Howard 2009.04.29. 13:50:59

Találtam egy ennél gyengébb próbálkozást, igaz itt egy "új magyar márkáról" van szó de már a webcím is beszédes

www.lassupuma.uw.hu

egy mosolyért érdemes ránézni:)

polakvenger 2009.04.29. 14:32:19

Hello. A törpök klasszak, a promóció klassz. A kölyök boldog, amikor a kezébe nyomják a giccsmütyürkés zacsit, anyuka izgul, hogy megvan-e már, apuci sikamlós pozitúrákba rendezi át őket a polcon. Mind vigyorognak, és ez nem kevés. Sajnos, nem azért, merthogy milyen baromi trendi fejek csinálták a promót, dehát nem lehet minden tökéletes. Majd ha már digitális kiflit veszünk, talán kúlabb lesz a világ és be lehet regisztrálni a dizájnos napszemcsiben a spárba is. Addig egész jó ez a kézzelfogható meglepetésekkel teli boldogságkék törpeeneszká.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.29. 14:55:27

@leslie nilsen: pont mondani akartam, hogy betalált ez a promó a gagyisága ellenére, mert egyesek már hőbörögnek a homáron, h lopják a törpöket. :)
ennél az volt rosszabb, amikor az agip húsvétkor 30 liter keró tankolása után adott ajándékba egy _csokitojást_!! atyaég, ez betalált, ahogy meghallottam rohantam tankolni, pedig nincs is kocsim.

Notti 2009.04.29. 14:57:32

Én nem értem mi a gond ezzel...
Most szélsőséges leszek és előre elnézést kérek a kereskedelmi csatorna fogyasztóktól, de aki reggelente azt a szemetet nézi, ne csodálkozzon ha ezt kapja az arcába. Csak a szintet tartják a színvonalhoz...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.04.29. 15:04:39

namost, én magát a promót nem láttam, lehet szar, lehet jó, nem tudom
annyit tudok, hogy a gyerek törpöt hozott haza, amikor megjött a bevásárlásból, és örült neki. én meg örülök, ha a gyerek örül, és nem faszságoknak örül. mert valljuk be, a törpöknél ezerszer szarabb cuccokkal bombázzák a gyerekek agyát mondjuk a minimaxon, vagy a cartoon network-ön.

a reklámosok meg fanyalogjanak, nyugodtan, hogy szar a promó. biztos nem a reklámosoknak csinálták, hanem a gyerekeknek, gyerekes szülőknek. akik ettől nem igénytelenebbek, mint az öncélúan csili-vili hiperkreatív reklámokra élvező kreatívok.

nikk rivers 2009.04.29. 15:24:54

fanyalgóktól kérdezném, hogy pici kerek matricát önmagában gyűjteni kúlabb?
Tök pozitív, hogy kapni hozzá figurát is, tökéletes arra, hogy az autóban eltöltött negyedórában a gyerekek elbohóckodjanak vele..
Kifli+tej+felvágott kombó marginértéke tuti nem térítene egy mobilos webkettős főműsoridős kampányt, ez a törpikés bigyó meg filléres tétel, de még a törülköző is akciós sanghájban, mert a gyártón rajta maradt pár tonna hímzett készlet a 90es években korán lecsengett tévés hupikékes törpikelázból.

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.04.29. 15:51:23

Én is bénának találom de a gyrekek szeritik kibontani a törpökt. És örülnek nekik. Lehet gagyi, de talán eredmményes.

BF79 2009.04.29. 15:56:54

A vásárlás végén kérdi tőlem a pénztárosnő: "Törpöt kér?"

Azt hittem, hogy valamit rosszul hallok, vagy szegény megőrült. Visszakérdezek, és elmagyarázta az akciót, de közben esetlenül mosolygott. Ezek szerint nekik is ki van adva, hogy fel kell ajánlani, mint a McD-ban a nagy menüt. Akár jó az akció, akár nem, az biztos, hogy jó alaposan eltervezték :)

diapostal 2009.04.29. 16:42:49

A promo szerintem rendben van, mert filléres mütyürből olyat adni, aminek örül is a gyerek, nem egyszerű feladat. Ha létezett feltételezett brief, akkor valószínűleg az volt, hogy növeljék az egyszeri vásárlási mennyiséget és ösztönözzék az újravásárlást úgy, hoyg ajándékra vásrlónként az elköltött összeg 1%-át használhatják. Nem egyszerű a kihívás és ahhoz képest OK a mechanizmus. A kommunikációja az viszont egy rakás szánalom. Ennél még a hőskori Sas István gyöngyszemei is fényesebben csillognak a reklámvilág ékszeresládikójában. Szóval a stratéga nem rossz, ha a feltételezett brief igaz, de a grafikust és a kreatívot jóváhagyó/kikényszerítő ügyfeletel kellene verni egy rózsával és utána besózni.

TH 2009.04.29. 18:01:01

Na, sztem a kommentekből egyértelmű, hogy bár a grafika és a kommunikáció übergagyi, a törpöknek örülnek a gyerekek, innentől kezdve viszont a dolog sikeres, tehát ezt nehéz vitatni. A kérdés: miért nem lehet ezt normálisan tálalni?

majomka 2009.04.29. 18:05:35

hát vagy én utálom jobban a gyerekeket, mint gondoltam, vagy nagyon sok itt az elfogult spáros szülő. Nem azért, de hogy lehet erre azt mondani, hogy jó? Ez borzalmas!!!

majomka 2009.04.29. 18:08:32

TH,
ez a tipikus "beszélnek róla vagy több fogy, tehát a reklám elérte a célját" hozzáállás. Az ügyfélnek biztos ez a célja igen, de attól még ez egy reklámblog...

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.04.29. 20:36:18

A legjobb az, amikor az elcsigázott pénztáros fizetéskor rámmordul: – Kér törpöt?
Először úgy megijedtem, hogy gondolkodás nélkül nemet mondtam, pedig három gyerekem van.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.04.29. 21:29:52

hát Reklámbuzival ebben az esteben egyetértek . Mindig kérdem a gyerekeimet amikor a kinder meg a mekis műanyag hülyeségekér nyafognak, hogy őszintén mit lehet vele játszani, mondják el....
Ez ugyan az...
a Kaiser's márkeépítéséhez inkább a WMF és a Kappa- táskás gyűjtős volt következetes ez szar és kész nem érdemes róla beszélni

nkg 2009.04.29. 23:39:57

Valaki igazán elmesélhetné nekem, hogy a WMF vagy főleg az a Kappa, ami pillanatok alatt képse szétesni mivel volt jobb?
Egyszerű, gagyi mint a faék, de ma ez működik! És majdnem mindegy, hogy mit kapsz, a magyar gyűjt és akár még rá is fizet a szarra is... :D

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.04.29. 23:51:30

@nkg: nem az a kérdés marketingstratégia szempontjából hogy szétesik mert távolkeleten gyártják mint a Niket , hanem a kép ami az emeberek fejében van pl. a WMF-ről

freddo 2009.04.30. 08:12:51

@SueSue: Megnyugtató, hogy a reklámiparban dolgozol, ha még a gyerekeid megértése is problémát okoz.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.04.30. 08:36:43

egyébként szívesen elbeszélgetek veled a gyerek-reklámpszichológiáról és hogy annak milyen a gyakorlati hatása

egygrafikus 2009.04.30. 09:36:36

A törpös holmi egy holland ügynökség munkája

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.04.30. 11:59:13

Gyerekpolicy....

Ranschburg Jenőt a népnek:)

TH 2009.04.30. 12:30:24

@majomka: Részben egyetértek. Az is reklám ugye, hogy törpöket kell gyűjteni. Szerintem ez önmagában még nem annyira gáz, ha a gyerekek a célközönség, akkor ezt nem érzem nagyon gagyi promóciónak. Ez a része tehát véleményem szerint rendben van.
Az viszont, ahogy a promóciót reklámozzák, az vitán felül übergáz, és az a nagyon tré ez esetben...

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.04.30. 16:09:52

@SueSue: oldschool???

Akkor olvassunk Erik Ercsson-t vagy Jean Piagetet.:)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.04.30. 22:06:54

@SueSue: áh! max elméleti szinten... talán majd egyszer a gyakorlatban is. egyébként meg nem túl intelligens, ha valakinek mindenről van véleménye:) - és ezt egy nagyon, nagyon okos ember mondta egyszer...

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.04.30. 22:08:58

@SueSue: visszamentél a rollerezős (ezt hogy kell leírni?) korszakodba??:)

freddo 2009.05.01. 09:17:32

@SueSue:
"Mindig kérdem a gyerekeimet amikor a kinder meg a mekis műanyag hülyeségekér nyafognak, hogy őszintén mit lehet vele játszani, mondják el..."

Ez még egy átlagszülőtől is igen korlátolt kijelentés, egy gyakorló reklámszakembertől pedig kifejezetten kínos. Tökéletesen irreleváns válaszodból ítélve ("majd ha gyereked lesz...") ezt még csak nem is érzed. Ennek fényében javaslom szerényebben az olyan megállapításokkal, hogy "ez szar és kész nem érdemes róla beszélni", mert lehet hogy korai még sarkos szakmai véleményeket alkotnod. (Amit a "reklámpszichológia" puszta megemlítése egy szakmai fórumon szintén alátámaszt. Ez csapta ki nálam végleg a biztosítékot, egyébként nem válaszoltam volna.)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.05.01. 09:48:16

@freddo: bejegyzésed elgondolkozatott, hétfőn felmondok, a gyerekeimet meg majd az apjukra bízom - visszavonulok egy barlangba

Rihárdó · http://rihardo.uw.hu 2009.05.01. 18:21:23

Figyeljél, ha nem tetszik, ne vásároljál nálunk! De úgyis tudom, hogy bejössz, mer tök olcsón van energiaitalunk, meg chipszünk is, ismerlek téged, Vásárló, régóta, tudom mi kell neked, ahogy közeledsz felém kérdő tekintettel, én egyből megmondom, milyen árura vágysz és akcióra!

cyber panka 2009.05.04. 14:54:48

gondolom leakadt valami barterbe Kínából egy hajónyi műanyag törp...valahogy ki kellett szórni.
Amúgy a gyerekesek nem bánják szerintem, kivéve ha túl erőszakos a gyerek és rinyál az újabb és újabb törpökért..

Ja és nem lehúzni ám egészen a Spárt, nélkülük nem lennének viszonylag profi késeim. hoppá! azért az előző pontgyűjtő akció eléggé ott volt. na nem a kreatívja hanem a lehetőség hogy 24ezer helyett 4500ért lehetett Santoku késem, meg a többi is hasonlóan jó konstrukcióbanm.

ProShopper 2009.05.05. 11:57:39

a tv reklámot ugyanaz a rajzoló csapat csinálja (Peyo) mint magát a Hupikék törpikék rajzfilmeket. azért néz ki 'gagyinak' mert nem ultrabrutál 3D animáció, hanem képkockánként megrajzolt valódi rajzfilm... pont mint régen. meglátásom szerint ez nem kis feladat és inkább pl a Coccolino macis filmekhez kéne hasonlítani és ebben az összehasonlításban megállja a helyét. Az akcióban a cél szerintem is egy kis azonnali ajándék lehetett, viszonylag kis értékben. azért a szórólapokon rajta van, hogy 11,5 millió törp ami példaként x forintjával is elég jelentős összeg. a promóhoz tartozó kiegészítő termékekbe nem nagyon lehet belekötni, mert a törcsi és a képregények is kifejezetten jó minőségűek. a fenti levél írójának alapvetően fogalma nem lehet arról mibe kerülnek a licenszek és egyéb dolgok ebbe inkább nem mennék bele. viszont szakmailag ez egy nagyon is eltalált promóció. a törpikék generációkon átivelő mesefigurák. ok, hogy a mai gyerek valami verekedős japán szart néz - viszont nem vásárol. anyuka, nagymama, apuka aki vásárol valószinűleg idősebb és számukra a törpök, vagy tom és jerry vagy tapsi hapsi a mese (na jó meg a kockás fülű nyúl és vizipók csodapók meg dr bubó, mekk mester stb..) a törp mese erőszakmentes és nagyon is szerethető. tegye a szívére a kezét az összes fikázó és mondja, hogy sose nézte a törpöket vagy hogy nem ismeri a törpdalt....

a többi (WMF, Zwilling, Kappa) promók egészen másról szólnak, ott a cél a rendszeresen visszajáró vásárlók számára nyújtott kedvezmény. a WMF és Zwilling termékek profik voltak, ezeket fikázni a hozzánemértők szokták. a kedvezmények jók és az ég világon semmit nem kellett tenni, csak a spárban venni a család élelmiszerét, vegyiáruját és ezért az abc-m lehetőséget biztosít arra, hogy megvegyek ezt azt 70-80-90% kedvezménnyel. utánna kell számolni, de ez sokkal többet jelent mint az hogy az xy másik boltban 8 forinttal olcsóbb a szappan.

azt is érdemes látni, hogy ilyen jellegű akciókat csak a spar csinál, valószinűleg meg van rá az okuk (pl. működnek, a vásárlók többsége örül - példának okáért én és kedves családom is)

a törpök nem a nagypofájú, magukat kurva okos marketinges levélírónak szólnak, hanem a magamfajta kis családoknak akiknek tök jó az, hogy a bevásárlás után kap játékot amit a gyerek kezébe adhat. a gyereket mekibe nem viszem, kinder tojást szokott kapni, a törpök pont olyan jók mint a kindertojásos bizbaszok.

nem dolgozom a spárnál

_Budabitch_ (törölt) 2009.05.05. 14:48:36

Sziasztok! Lehet nyerni is valamit, vagy meg kell elégedni a törpkollekcióval? Mit jelent a pontbeváltás? Becserélhetem a pontokat mondjuk klotyópapírra?

Ideje lenne elkezdeni a malacinfluenza-kampányt is. Az Index már napok óta folyamatosan hype-ol, várom a maszkgyűjtő és pigflu papírzsepi + ajándék Tamiflureceptes promóciós ötleteket.

De egyelőre be kell érni a törpökkel, ami az ellen nem véd. Egyelőre.

patchwork 2009.05.11. 18:46:35

Jelentem, mint 9 törp és 4 gyerek boldog tulajdonosa, az előbb említettek kb 1,5 órája játszanak olyan kreatívan, hogy láttukra bármelyik gyerekpszichológus megnyalná mind a 10 ujját. Hókuszpókuszt kiválóan helyettesíti a natúr fa "bio-vega-waldorfos" babaházból kölcsönvett figura, az erdő legóból készül, Hókuszpók ketrecei meg a babaház szekrényei...

Ennyit arról, hogy "mit lehet ezekkel a vacakokkal játszani?"

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása