Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2008 legbotrányosabb reklámjai

A botránykeltés a reklámok egy részénél teljesen tudatos technika. A készítők bedobják kis kavicsukat a közvélemény tavába, és nézik, ahogy a felháborodás hullámai szerteviszik az üzenetet ingyen és bérmentve. A hirdetések egy másik csoportjánál csupán a figyelemfelkeltés a cél, és sokszor bele sem gondolnak abba, hogy az adott hirdetés másokat megbotránkoztathat. A végeredmény szempontjából mindez persze majdnem mindegy, hiszen a médiahatósághoz beérkezett panaszok számának összesítésekor ez már nem játszik szerepet. A Guardian most épp ezek alapján rangsorolta a tavalyi év legbotrányosabb reklámjait, amelyeket most én is boldogan adok közre, hogy együtt vonjuk le belőlük a tanulságokat.

Az Advertising Standards Authorityhez tavaly 26400 panasz futott be több mint 15 000 reklámmal kapcsolatosan, amelyek közül a Bernardo's intézet nagyon kemény gyermekvédő reklámja végzett a kétes dicsőségű első helyen 840 panasszal. Érdekesség, hogy az ASA kivizsgálta az ügyet, és védelmébe vette (!) a hirdetést, mondván az erőszakos jelenetek bemutatása nem öncélú. A második helyen a a VW POLO remegtetett kutyája jött be, amelyet állatvédők jelentettek fel, szám szerint 743-an. Az ASA kivizsgálta, majd ebben az esetben is ejtette az ügyet. A harmadik legtöbb bejelentés az Orangina antropomorf állatokkal előadott, erotikusan túlfűtött reklámja ellen érkezett be, de mivel a védett, éjszakai idősávban sugározták csak, ez is elkerülte a büntetést. A negyedik legtöbb panasz a Heinz melegcsókos reklámjára volt, de a hatóság a gyerekek előtt csókólózó aput és "anyut" sem találta bántónak. Az ötödik helyen egy a gyerekeket dohányzást mímelve megmutató társadalmi célú film lett, ami jól mutatja, hogy hülyékből Nagy-Britanniában sincs hiány.

A lista további helyezettjei nekem nem voltak különösebben érdekesek, talán csak az Edit Piaf híres dalának angolul feliratozott, és egy kihagyhatatlan szemüvegajánlatra átírt változata érdemel említést, amelyet azzal panaszoltak be, hogy méltatlan a díva emlékéhez. Így ezt a listát elnézve azon gondolkodtam, hogy nézne ki a magyar változat? Melyek lehettek azok a reklámok itthon, amelyeken a legtöbb ember borult ki? Jó lenne végignézni egy ilyen listát, amihez persze az is kellene, hogy legyen egy szervezet, ahová az embernek érdemes fordulnia ilyen esetekben. De már megint bilibe lóg a kezem. A filmek a tovább után.

1. Bernardo's:

 

2. VW POLO:

 

3. Orangina: 

 

4. Heinz:  

 

Specsavers:

 

Címkék: botrány

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr721093191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lessknownJFK 2009.04.30. 10:20:03

Az Orangina spotja szerintem nem bortrányos, inkább csak bántóan szar. Vagy japán.

köcsögömszéken 2009.04.30. 12:19:45

érdekes, hogy mikre mondják, hogy botrányos. nálunk szerintem ezek a kifogások fel sem tűnnének. na jó, mondjuk a melegcsókostól biztos sokan kiborulnának, de az csak így lehetett érdekes

Dmg 2009.04.30. 13:13:02

Komolyan az állatvédőknek mi a baja a kutyás reklámmal?Az hogy egy reklámban énekel egy kutya az szerintem aranyos és vicces.Vagy azt hiszik hogy ártatlan kutyák haltak és váltak kolbásszá a reklám készítése miatt?:D Vagy mi?:D

arasuna 2009.04.30. 13:45:39

Ferdinand
Igazad van, az Orangina spot valoban fajdalmasan rossz. A Barnardo-s viszont szerintem nagyon ott van.

A Specssaversnek egyebkent vannak sokkal jobb reklamjai is, mint az Edith Piaf-os. Mellesleg tenyleg nem ertem mi vele a baj. Jo, nem a legjobb, de egyebkent...

nothing.at.all (törölt) 2009.04.30. 16:59:49

engem egyik sem botránkoztatott meg.
ellenben az a disznó a hónaljban igen.
mit akarnak ezzel sugallni? büdös vagyok, mint egy disznó?
hát csókoltatom a marketingest. ezek után akkor sem veszek rexonát, ha eddig eszembe jutott volna.

gojszi 2009.04.30. 20:45:28

@nothing.at.all: épp csak mint egy cuki malacka. :)

A Barnardo-féle szpot már régebben is tetszett, jó, hogy most előkerült újra. Monnyuk ha egy mesedélután szünetében látná a hatéves gyerekem, én is begurulnék. A daloló kutyu is oké, hozza a laza imágót, csak az a remegés nem illik a képbe. Ez zavar csak. Az Orangina beteges. Az antropomorf dógokat amúgy is taszítónak tartom. Erre talán még én is betelefonáltam volna :D A Heinz-et sokkal inkább tudom egy meredek poénként nézni.
A magyar listát nálam a K&H üvöltözős-Szigetes reklámja indítaná...

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.04.30. 22:28:05

reklámbuzi,

a VW Polo-s nem csak neked jött be:) a 2008-as EPICA reklámversenyen a DDB London "Dog" c. alkotása fődíjat kapott.

Larkin 2009.05.01. 09:12:21

@köcsögömszéken: Nem az énekkel, hanem a remegéssel volt a bajuk, amit azért valahol meg lehet érteni, és mellesleg tök fölösleges volt bele...:) a Barnardo's meg szerintem is elég hatásos, az Edith Piaf-os sztem faszság volt:D az orangina viszont tényleg bűn az emberiség ellen... xD a Heinznél pedig az a tré, hogy nem tudtak semmi mást, semmi kreatívabbat kitalálni, hogy odafigyeljenek a semmitmondó reklámjukra:/ hát ha magyarból kéne választani melyik a legszarabb....hm hát nem is tudom, nehéz választani:D engem talán azok a kibaszott gyenge mosópor meg öblítő, tisztítószer reklámok irritálnak a legjobban:) röpi meccs közepén - ja, mer perwoll-t használok, itt van, nesze, take this, elhoztam magammal, hátha feljön egy beszélgetés alkalmával meccs közben....kéne tényleg csinálni egy kis hazai "versenyt", mindenki beírná, hogy őt melyik reklám zavarja legjobban aztán a 10 legtöbbet firtatottat szavazásra bocsátanánk:D

kartoon.hu 2009.05.02. 05:46:33

@Ferdinand: leginkább angol: The Mill. www.themill.com, egyébként az idei showreel döbbenet jó.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása