Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hét kérdése: Mennyire éles egy Arany Penge?

Csütörtökön lesz a nagy nap, amikor a magyar reklámszakma apraja-nagyja nagyon stílszerűen összegyűlik a Gödörben, hogy megünnepelje az elmúlt egy évet, és egymás hátát veregetve megnyugtassa a lelkiismeretét, mondván nem is vagyunk annyira lemaradva a világtól. A reklámügynökségek és ügyfelek szakembereiből álló zsűri által odaítélt díjakat nagy csinnadratta közepette átadják a nyerteseknek, akik szépen illedelmesen átveszik azt, és szép köszönőbeszédet mondanak, miközben csilloghó szemekkel, bizakodva tekintenek a jövőbe. Ezután lesz nagy mulatság, dínom-dánom, majd az értékes szakmai kapcsolatok kiépítése, valamint a közelharc árán a büféből megszerzett kaja elfogyasztása után mindenki boldogan távozik. Minden rendben is lesz egészen addig, amíg jönnek a nemzetközi reklámfesztiválok, ahol általában a futottak még, vagy inkább a sétáltak még kategóriában végeznek az itt nyertes alkotások.

A nemzetközi porondra kilépve ugyanis a legtöbbször - természetesen tisztelet a ritka kivételnek - nem kimagaslóak a hazai munkák, vagy ha igen, azokról nem egyszer kiderül, hogy a scam határát súrolják. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az Arany Pengének nincs értelme vagy értéke, hiszen én is örülnék, ha ma hozzámvágnának egyet, de el tudom fogadni, ha valaki kritikusan áll ehhez az egészhez. Kíváncsi vagyok, a ti szemetekben mekkora értéket képvisel a legnagyobb hazai reklámfesztivál. Egyáltalán nem foglalkoztok vele, szabotáljátok vagy azért mégiscsak szeretnétek megfogni azt a fránya aranyat legalább egyszer? Szavazzatok a jobb oldalon megbújó boxban, és kiderül!

Címkék: reklámszavazás 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr531143650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

angelday_true · http://plastik.hu/ 2009.05.26. 10:58:56

Remélem a futóblog nyer egy kispengét!!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.05.26. 11:04:49

Csak aztán futás közben le ne nyeljétek!

Papaja ( twitter: koocos) 2009.05.26. 11:05:27

fura, nem találom a megbújó boxot:S

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.05.26. 11:11:09

Lecsúszott egy kicsit itt jobbra, tekerj egyet lefelé, és előtűnik a huncut. Különös ismertetőjele, hogy A hét kérdése felirat van a tetején.

Papaja ( twitter: koocos) 2009.05.26. 11:20:01

Nekem amúgy semmi bajom az aranypengével, az viszont inkább, hogy a díjátadóra tavaly is horribilis összegért lehetett bejutni, pedig neveztünk. Ennek sokkal inkább egy ünnepnek és közös együttlétnek kellene lennie, mint elitbulinak. Úgyis olyan kevés kötetlen szakmai esemény van... A hipnóztist legalább azért szerettem, mert nyitott volt, mindenki ott lehetett aki kíváncsi a nyertesekre (találkoztam sok főiskolással, akiknek ez pl. egy jó tapasztalat)

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.05.26. 11:34:10

A shortlistből megállapítottam, hogy (1-2 kivételtől eltekintve) az ízlésem nem egyezik a zsűriével (nyilván azért, mert nekem nincs).
Tőlünk csak a főnök megy, nem tudunk ennyi pénzt kipengetni (muhaha!) a belépőért. Vagy ha igen, akkor nem tudjuk a saját pecsenyénket sütögetni a kertben, cégesen.
Azoknak viszont, akik már 10 éve is ott voltak, és a következő 10 évben is ott lesznek, és tenyerük dombocskái már idomultak a szokásosan lapogatott hátak domborulataihoz, kellemes smúzolást kívánok!

Papaja ( twitter: koocos) 2009.05.26. 11:36:47

azt hiszem én iszom a Gödör előtt egy viceházmestert mindenki egészségére csütörtökön:)Kint úgyis többen lesznek, és bentről is előbb utóbb kiszivárognak :)

NIN|JA (törölt) 2009.05.26. 11:45:22

Ez vicces... Mennyit ér a MAKSZ tagság? 4000 Ft-ot fejenként! Nyehehe...

Jegyár: 29.000 Ft +áfa/db
MAKSZ Tagoknak: 25.000 Ft +áfa/db

Hát ez a hülyének is megéri! Főleg ha csak sétáló jegyet akarsz 5 rugóért... Nah bakker, azért remélem azért nem kell fizetni, hogy elmegyek a Gödör mellett! :)

Én biztos az első sorban fogok csápolni...vagy ez nem olyan?! Jaah!

NIN|JA (törölt) 2009.05.26. 11:50:28

@angelday_true: Jaj biztos, hogy nyer AD! De ha már vágod vele az ereidet, akkot...tudod..függőlegesen!;)

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.05.26. 11:55:47

@Papaja ( twitter: koocos): én meg majd gondolok a Gödörre. (Az kb. 2000 Ft lesz, úgy saccolom.)

NIN|JA (törölt) 2009.05.26. 11:59:47

"A nap, amikor nem süllyedhetsz mélyebbre!"

Még ezt is meg mondják, hogy ki mikor hova süllyedjen, beszarás...

Papaja ( twitter: koocos) 2009.05.26. 12:03:29

@Pikszi: na az már 2 nagyfröccs és még pálinka is belefér:)
igaz az hogy az 5000-es sétálójegy ingyenfogyasztást foglal magában? mily csalógató

NIN|JA (törölt) 2009.05.26. 12:13:20

@Papaja ( twitter: koocos): sima! Ha már nem kaphatsz pengét, akkor legalább seggrészegre ihatod magad! :D

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.05.26. 13:01:48

Szerintem fontos, hogy egyre több olyan fesztivál jön létre, melyen megmérettethetnek az alkotások.

Noha az Arany Penge a kreatív reklámfesztiválok hazai irányadó rendezvénye, azért vannak más - szárnyaikat bontogató kezdeményezések is, melyekre érdemes figyelni (lásd Mattai-Macher lista - a magyar Gunn Report), hiszen bár a kreativitás, az innovatív domainancia áll itt is a fősodorban, ám a kampányok nem feltétlenül ugyanazok.


pl: ADC - Mérleg, Arany Dió...

:)

nemuccaszoc 2009.05.26. 13:28:47

Azt kéne sztévágni ezzel, aki kitalálta szerintem :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.05.26. 13:30:53

Vagy csak 1 díjnak kéne lennie vagy 1 mindenki által ismert, Oscar szintűt kéne összehozni. Mert a sok kicsit ez esetben sokra nem megy.

RCH 2009.05.26. 13:36:56

Nekem van egy Arany Penge masodik heyezett (azaz Ezust Penge) dijjam + oklevelem. Lementem vele a boltba, de nem adtak erte semmit. Valszeg, ha allasinterjun lobogtatnam, akkor sem ernek vele semmit.
Van meg kerdes...?

atomrebel 2009.05.26. 13:39:40

belterjes szarság

melyik reklám volt olyan kurva kreatív a hazai felhozatalból, hogy bármit is nyerjen ?

nevetséges cirkusz

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.26. 13:40:09

@RCH: nekem több is van, bibibí

...de én sem kaptam érte semmit:)

RCH 2009.05.26. 13:47:43

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Orujje! :-)
Raadasul nekem osztozni kell a kollegammal, mert ketten csinaltuk a bannert. Bruhuuuuu...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.05.26. 13:50:29

@RCH: nekem offline is van, bibibí:)

hajamra kenhetem

Mr_Wolf 2009.05.26. 14:29:36

Van egy barátom, aki magyar bajnok atléta. Könnyen lehet, hogy bármelyik jamaikai lefutotta volna az Olimpiászon, de azért büszke a bajnokságára. Sőt, én is büszke vagyok rá, hogy a barátom ilyen eredményt ért el.
Nekem is vannak kérdőjeleim az AP nívó tekintetében, a zsűri névsorától is megszaporodik néha a pulzusom, de hát ez van. Ki a kis díjat nem becsüli, a nagyot nem érdemli.

NIN|JA (törölt) 2009.05.26. 14:31:08

A Hannibal Lektűr-attitűd:
és hogy áll? A hajadra kenve...:)

RCH:
hát akkor én gratulálok neked!

Egyébként azért legalább aki nevez, és aki kap kicsit büszkébb lehetne, hiszen mégis egy kurva díj! Persze lehet, hogy én értem félre, és nem is pont ettől szar az egész, hogy aki kap az még csak nem is értékeli...

Felmerül a kérdés, hogy akkor minek is van ez az egész?!

NIN|JA (törölt) 2009.05.26. 14:32:03

@Mr_Wolf: Nah pont ezt ugatom! Bár én nem tudok fogalmazni...:)

tapas 2009.05.26. 14:59:43

Egyszer régen voltam a zsűriben, és felvetettem, hogy egy ekkora (és ilyen) országban elég lenne összesen 3 db díj, szüntessük meg a kategóriákat, amúgy is egyre nehezebb lesz meghúzni a határt közöttük. Legyen Első, Második és Harmadik legjobb kommunikációs anyag minden évben.
Nem nagyon vették komolyan a javaslatot, de ha egyszer véletlenül megint odakerülök, újra felvetem.Nagyon egyszerű. Annak van értéke, amiből kevés van.
Persze lehet osztogatni dobverőket meg borotvahabot, de magából a díjból ne legyen már minden évben 28 db.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.05.26. 15:18:16

Öntsünk tiszta vizet... az Arany Penge egy PR díj, pontosan olyan, mint az Oscar.

Nem az a film / reklám nyeri, ami a legtöbb pénzt hozta a konyhára, pedig a bizniszben ugye ez a reklám legfőbb mértéke.

RCH 2009.05.26. 15:34:14

@ani_maxxx: Koszi!
>Egyébként azért legalább aki nevez, és aki kap kicsit büszkébb lehetne, hiszen mégis egy kurva díj!
----------
Talan csak azert van rossz szajizem ezzel kapcsolatban, mert mikozben az akkori munkaado cegem sora nyerte a dijjakat, szepen megnyirbaltak a fizeteseket. Persze csak azoknak, akik nem nyakkendoben jartak dolgozni. Es ezt a sz@rt hangzatos "uj motivacios rendszer" neven boritottak rank.

leon, a proli 2009.05.26. 15:41:46

sziasztok, a verseny utcai piacon anyagárban lehet venni ebből a pengeszarságból, keressétek Wong Fao bácsit a bejáratnál

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.05.26. 15:47:29

Nekem is van 1-2 vitrinybe, de ez a tény sokadrangú egy interjún: aki kérdez, elsősorban a portfóliót vizslatja (jogosan). Máshol meg nemigen veszem hasznát. Szóval jobb vele, mint nélküle, de nem ér meg egy harakirit.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2009.05.26. 16:39:44

Ügyfélvakítás az egész, már aki engedi magát vakítani. :)
Főleg, hogy ügyfél nem pengére gyúr, hanem profitra, meg link eredményekre.
Egyszer egy olyan ügynöskég vezetője, akiknek nagyon sok díjuk van azt mondta, hogy mióta bekerült a zsűribe, nem nagyon érdekli már, hogy hányat nyer a cég.
Nekem 2-hez "van közöm", az egyikkel egyet értek, a másikkal erős lobbi eredménye.
Bocsánat, ha korpa közé keveredtem :)

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.05.26. 16:46:26

@csib: Azt akarod mondani, disznó banda vagyunk, akik megesznek?:)

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2009.05.26. 17:12:40

Bedaráljátok a véleményem, igen!

metalhammer 2009.05.26. 18:07:54

A köztéri és a print felhozatal katasztrófális élükön a Mátrai és Végh féle Müpával. Általában tipográfia zérus. Összehasonlítva a néhány évvel ezelôtti felhozatallal még rosszabb a helyzet, úgy 2000 után úgy tûnt, hogy a magyar reklám is elér valamit nemzetközi szinten mindíg volt egy két nem csak szövegírói szemmel értékelhetô megoldás, most kevés olyan kategória van amiben díjjat kellene osztani.

Noda10 2009.05.26. 18:16:52

kik vannak a zsűriben? az anyaoldalon nem találom a névsort.

Noda10 2009.05.26. 18:28:54

bocs. kiszúrta a szemem... :D

xxyyxx 2009.05.26. 19:02:16

Na, én tavaly pl. ott voltam. Magát a "versenyt" nem tartom objektívnek, a zsűri munkáját sem értékelem sokra, aki többet nevez, többet nyer, mennyiségi alapon megy. Értsd: ipari az egész. Zsűrielnök ügynöksége lesz az év ügynöksége? Íííí... Mekkora véletlen!
Maga a rendezvény borzalmas és csapnivaló. Azért a rendezvényszervező cég kapott pár díjat, hogy örüljenek. Ők úgyis teljes létszámmal voltak ott (ők szervezték, nem kellett belépő), így nagyot lehetett örülni.
A díjátadásra konkrétan senki nem figyelt, mindenki a kocsma részben ittasodott. Beszédeket nem lehetett hallani, a körítés olyan volt, mint a magyar foci: lelkes amatőr. És mindezt 30 ezerért. Kösz, de miért is? Hogy igyak öt bort meg négy felest? Bohócparádé bohócoknak. Nagyon szomorú.
(Úgyhogy idén is elmegyek, no nem azért, mert bízom a javulásban, hanem azért, amiért majdnem mindenki: rég nem látott ex-kollégákkal találkozhatok, akik jó arcok, de a sok meló mellett ritkán van alkalmunk találkozni. Meg talán felfedezem ReklámBuzit is a tömegben! :-)

Szabó Patrícia 2009.05.27. 11:41:23

srácok, nekem ott kell lennem, értsétek meg, minden évben halálra nyerem magam mindenhol, kicsit uncsi, de azért kis kólával feldob. ültem zsűriben is ilyeneken, nem egyszer, és ha megnézitek a listákat, elég nehéz jobbakat találni a nyerteseknél, ezünk van

amúgy meg egyetértek wolffal, az NB I-et sem szüntetik meg, csak mert külföldön szart se ér a foci, mert emberek élnek belőle, ezzel el is mondtam mindent kábé.

Szabó Patrícia 2009.05.27. 11:42:53

"külföldön szart se ér a MAGYAR foci..." szori, klasszikusokat csak pontosan

Trevi 2009.05.27. 13:19:49

Az Arany Penge uaz; mint az Ifjú Penge csak nem a gyerekeiket díjazzák, hanem magukat?
Ez a Pengezabálós csapat? Meglepő, de nekem is van díjam, azonban amikor például tavaly egy 20 éves graffitivel nyert valaki, akkor ráaggattam a Kalap úr bábomat, hogy nehogy észrevegyék.
Egyébként szvsz. ugyan az a felesleges majális, mint az ARC. Vannak nagyon jó szövegek és reklámok már Moon; de azok bizony nem a családi és haveri kötelékekből, hanem a ténylegesen létező tehetségből születnek. Szerencsére. A tehetségkutatás visszafejlődött hazánkban pedig réges-régen volt komoly hagyománya. Látható, mi ömlik a médiából. A Botox Klub tenyészete bölcsödei konfliktusokkal kísérel meg elbánni.
Hírt sem érdemel ez a bohóckodás. Ez egy osztálykirándulás. Vagy céges buli.
Aki elmegy, az tudja, hogy nyer vagy jövőre le akarja írni a tavalyi negatív tapasztalatait egy blogban.
A szervezés meg tényleg nagyon trehány, egy BAZ Megyei nyugdíjas otthon profibb. És legalább ott van szintipop!
Mint érintett, azt elfelejtettem mondani, hogy előfordult olyan, hogy a pályázati kiírás ellenére nem osztottak díjat a dobogósoknak. Véletlenül megtetszhetett a 2030-as Ifjú Pengének az ajándékbögre és berántotta a babakocsiba.

Mediadroid 2009.05.28. 10:00:25

Kicsit későn értem ide, de érdekes olvasni a kommenteket.

Én nagyon szorítok nektek, akik sokkal jobbat tudtok alkotni, mint a Pengés győztesek, de már úúúgy szeretném látni. Legyen az, hogy legközelebb linkeld be azt a munkádat, ami szerinted jobb. Mert én, egyszerű médiadroid csak azt tudom értékelni, amit látok. És tökre elhiszem, hogy lehet jobbat csinálni, meg látom, hogy van sok kiemekedő cucc külföldön, de a magyar piacot fikázók alternatív gyüjteményét még nem láttam.
Olyan díj meg díjazott nem lesz soha a világon (itt meg pláne...), ami mindenkinek tetszik, ez tény.
Nekem a Mérleg eggyel hitelesebb, mint a Penge, de egyikről sem kell azt feltételezni, hogy korrupt lenne. Aki zsűritag vagy elnök, eleve több munkát fog nevezni, mert így érzi adekvátnak, másrészt meg nem véletlenül lett ő az elnök, illik neki bizonyítani. Azért van nagy zsűri, hogy az ellenérdekek (amik vannak bizony szépen) kontrollálják egymást.
A Penge, mint rendezvény olyan Makszos... próbál nagyot mutatni, de kevés pénzből, sok profitot kell termelni, mert szegény ügynökségek sokallják a tagdíjat... na ez szomorú, nem a lelkesen résztvevő alkotók.
ÉS igen, azon qva sok múlik, hogy mi, a szakma ne köpjünk állandóan a levegőbe, mert a mi fejünkre esik vissza. Ha kicsit (tényleg csak picit) koolyabban vesszük magunkat (mega díjakat, meg az ilyen hasonló formaságokat), kicsit jobban fogjuk érezni mi is magunkat ebben a pocsolyában. uff.

RCH 2009.05.28. 11:06:38

@Mediadroid:
>>Én nagyon szorítok nektek, akik sokkal jobbat tudtok alkotni, mint a Pengés győztesek, de már úúúgy szeretném látni.

Sajnos hiaba a jo otlet, ha az ugyfel csokonyosen ragaszkodik az "auto felprofilbol, ala logo, fole valami szlogen" koncepciohoz. Arra meg sem idom, sem motivaciom, hogy fiktiv reklamokat gyartsak, csak hogy fitogtassam (vitathato)kreativitasomat.

Trevi 2009.05.28. 12:31:43

Én nem lennék büszke egy olyan döntésemre ami Ctrl+V alapú.
Gondolok itt a graffitire. Pont ebben a blogban egy frissebb bejegyzésben olvasható az a kezdeményezés, hogy a lusta amatőrök miként plagizálják egymást körbe a világon.
Ha nekem nem tetszik valami, akkor az egy relatív fontos dolog, mivel én vagyok a célcsoport.
Az olyan produktumra meg nem kell büszkének lenni, ami az alkotó szerint is rossz. Nem kell összehívni a haverokat és csapni egy nagy káderbulit mert szánalmas.
A Pályázati kiírást elírással megjelentetni is szánalmas.
Nem értem, hogy miért természetes ebben a faunában, hogy a zsűri tagjai is indítanak pályamunkát. De ez egy fura világ.
Nagyon nehéz olyan joghurtot találni az áruházak polcain, amit nem reklámoznak. Én mindig nagyon igyekszem. Ennyit tudok tenni az ellen, hogy egy raklapnyi bohóc megpróbálja bebeszélni nekem, hogy mi a jó és az érettségizett haverjaik meg azt, hogy mi az esztétikus.

Hivatalosan is Szpészkadett · http://bulb.blog.hu/ 2009.05.29. 09:07:26

@RCH: "Sajnos hiaba a jo otlet, ha az ugyfel csokonyosen ragaszkodik az "auto felprofilbol, ala logo, fole valami szlogen" koncepciohoz. Arra meg sem idom, sem motivaciom, hogy fiktiv reklamokat gyartsak, csak hogy fitogtassam (vitathato)kreativitasomat."

Általános nagy megmondás jön, de RCH is magára veheti, ha akarja:

Na, látod, ez a gond. Az ügyfeledet meg kellen győznöd, hogy ettől jobbat is kaphat. De ha még erre sem vagy képes, mert mondjuk hazamész este 6-kor, mert fontosabb dolgod van vagy épp ez szerinted nem a te feladatod lenne, akkor ne csodálkozz, hogy olyan anyagot kell csinálnod, amilyet.
Hogy se motivációd, se időd kreatív dolgokon agyalni (még akkor is, ha fiktív vagy épp a fiókban végzi)... akkor miért nem mész el mondjuk utcát seperni? Ja, hogy a pénz az jól jön... már ne is haragudj, ezzel a hozzáállással soha nem fogsz egy normális ügynökséghez bekerülni és egy olyan márkán dolgozni, amellyen valóban van lehetőség kreatívat és jót alkotni.

RCH 2009.05.29. 10:48:31

@Hivatalosan is Szpészkadett:
>Az ügyfeledet meg kellen győznöd, hogy ettől jobbat is kaphat.
---------
Sajnos - mint DTP operator - a munkakorom nem tette lehetove az ugyfellel valo kozvetlen kapcsolatot igy a meggyozest sem. Erre voltak az ugyfelkapcsolatosok, akik inkabb a kockazatmentes bologatast es a seggnyalast valasztottak, mint az ugyfel helyes iranyba terelgeteset es ezt a fonokom is szivesebben tamogatta. Raadasul a "masik oldalon" is nem kozvetlenul a donteshozo kezebe kerultek az otletek, hanem tobbnyire "Gizike", vagy "Jucika" asztalara, aki szinten nem szeret kockazatot vallalni megszokottol eltero dolgokal.

De a fusiknal, mikor kozvetlenul az ugyfellel dolgozom, ott szinte mindig tudok pozitiv valtozasokat kieszkozolni - ha szukseges.

Hivatalosan is Szpészkadett · http://bulb.blog.hu/ 2009.05.29. 11:01:08

Nahát. Örülök, hogy nem sértődtél be/meg ezen a hozzászóláson.
Számomra ez azt jelenti, hogyha többet akarsz, minta főnökeid, akkor bizony nem a jó ügynökégen ülsz. Vagy megmondod nekik, hogy ez számodra így nem jó és segítesz változtatni a helyzeten.

RCH 2009.06.04. 11:13:30

@Hivatalosan is Szpészkadett:
>...nem a jó ügynökégen ülsz
Mar nem ott ulok, kirugtak, mikor az ex fonokom becsodoltette a cegeit. Talan az uj helyen jobb lesz...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása