Gondolatok az Arany Penge margójára

Tegnap lezajlott az Arany Penge reklámfesztivál díjátadója, ami meglehetősen érdekesre sikeredett. A helyszínválasztás mindenképpen jó volt, hiszen a Gödör tökéletesen alkalmas egy ehhez hasonló rendezvény lebonyolítására. Az este tematikáját nekem nem sikerült megfejtenem, a hostessek ugyanis valamilyen okból görögös ruhákba öltöztek és sarut viseltek, aminek szimbolikáját én már képtelen voltam abban a felfokozott lelkiállapotban felfejteni. Az est házigazdái szegény Váczi Gergő és Piringer Patrícia lettek, akik viszont olyan szinten fogalom nélkül voltak, hogy már majdnem mulatságos volt, de aztán mégsem. A cégek, a díjazottak és a reklámozott termékek neveit a legritkább esetben sikerült helyesen kiejteniük, amit olyan összekötő szövegekkel ellensúlyoztak, mit, hogy "Következzen következő díjazott!".

A nézőtéren ülőket amúgy is komoly megpróbáltatások érték, mivel minden egyes díj bejelentése után őrült stroboszkópozás vette kezdetét, és egy sereg reflektor világított az arcukba, amitől már a második bronz után úgy káprázott mindenkinek a szeme, mintha egy helikopterben ülve, közvetlen közelről nézte volna végig az augusztusi tűzijátékot. A zsűri határozottságával nem volt baj, szívbaj nélkül hagyták bent az Arany Pengéket, az első 4-5 kategóriában például egyet sem osztottak ki belőlük. A döntések között azért volt néhány meglepő. Az egyik számomra a Watt energiaital rádiókampánya volt, amit bronzzal jutalmatak, a másik az a Szakmai Brekkek (!) névre hallgató, békás tematikájú reklámszakmai rendezvény shortlistes helyezése, a harmadik pedig egy egészen furcsa, át nem gondolt húzás, ami aztán meglepő eredményre vezetett.

Történt ugyanis, hogy az itt az addicton is agyondícsért esélyegyenlőségi kampány teljesen megérdemelten nagy siker aratott a társadalmi célú kategóriában. Ami ebben furcsa az az, hogy az összefüggő kampány egyes filmjeit az alkotók különálló filmekként nevezték, mintha azok nem egy nagy kampány részei, hanem egymástól független, különálló munkák lettek volna. A külön nevezett filmeket a zsűri külön is bírálta el, így a két ezüstöt és két aranyat - nem pengét, hanem a TCR kategóriának létrehozott Arany Szívet - hozó kampánnyal aztán az ACG Hey ügynökség kényelmesen megnyerte az összesített pontversenyt, és ezzel elnyerte az "Év ügynöksége" elismerést. Ehhez gratulálok is nekik, de azért elég furcsa ez akárhogy is nézzük, hiszen amíg a hoppon maradt, és egymással fej-fej mellett haladó DDB és a Laboratory fejenként legalább 5 ügyfélen teljesített kimagaslóan, addig az ACG egyetlen kampányhoz készített 4 filmmel zsebelte be az elismerést, ami aztán nagy meglepetést és zavart pislogást okozott a nézőtéren.

Ezzel zárult le a díjátadó és kezdődött az est érdemi része: a kajálás, piálás, régi ismerősök meglapogatása. Ezzel nem volt semmi probléma, a Heinekennek Heineken íze volt, a pörkölt jó szaftos volt, a rétes meg jó ruganyos. Persze ez az egész nagyon szubjektív, lehet, hogy mások másképp élték meg az estet, ez csak az én véleményem. Írjátok meg, ti hogy láttátok a tegnapi díjátadót.

Címkék: reklámverseny

2009.05.29. 10:40 reklámbuzi 17 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr471150340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nuart · http://nudeart.blog.hu/ 2009.05.29. 11:40:21

A díj nem azé, aki megérdemli, hanem azé, aki kapja.

Mr_Wolf 2009.05.29. 12:01:25

Közönségnek:
Évente egyszer a kedves kollégák nyugodtan végigtapsolhatnának másfél órát, nem kell azonnal lefalcolni, ahogy nyert vagy nem nyert az ember.

Rendezőknek:
Talán, ha nem egy netbook ára lenne a nevezés, és nem egy hét lovastábor ára a gála jegy, többen vennének részt.
Urambocsá, ha egy-két újságírót meghívnának a különböző médiumoktól (nem csak házigazdának), akkor nem lenne annyira belterjes a dolog. A közönségszavazatról már nem is merek álmodni.

torzatka 2009.05.29. 12:09:33

Nah ez így igaz. És ha már a rendezvényes díj is szóba került, valamit még hozzá tennék. 19 nevezésből az a három jutott shortlistre, amelyik jutott. A Szakmai brekkek meglepő, de érthető, hisz a nagyra becsült MAKSZ saját rendezvényéhez tartozott. A SLÁGEREK háza című alkotás bronz pengéjével még egyet is érthetek, valóban jó ötlet (bár a kivitelezés nem jött át a bemutatkozó anyagon, és az legalább olyan fontos mint az ötlet). De hogy a harmadik shortlistes rendezvényes alkotás (a q5-ös bemutató rendezvénye) mi okból nem kapott semmit azt már nem értem. Szerintem aki látta megérti miről beszélek, aki meg nem az nézze meg, és megérti.

http://www.aranypenge.hu/shortlist_file.php?id=209&type=.flv

Szomorú hogy itt tartunk. A magyar rendezvények vannak olyan jók mint a magyar reklám kampányok, sőt. Azt is ki merem mondani, hogy nemzetközi szinten jobban megállnák a helyüket.

sztrók 2009.05.29. 12:32:44

A rendezvény maga, mint egy koordinálatlan brainstorming. Koncepció nélkül megvalósult ötletek, fűszerezve a támogatók által adományozott eszközökkel. Minimális reklámismeretek nélküli műsorvezetők, és az évek során már látott megoldásokat díjazó zsűri. A sajtó megoldások kategóriát át lehet emelni a copy paste címszó alá, hiszen az ARCra már elkészült az olimpiatámogatás egy sokkal jobb megvalósításban, és a volvót is láttuk már csak toureggel. Miért? Emellett ez egy jubiláló esemény lett volna. Valakinek ez lejött?
„Kéne, mi?!” Nem.

tracker77 2009.05.29. 12:36:21

@torzatka: Igen is nem is.
Ami a fő gond az szerintem az üzenet, mármint hogy 19 nevezett alkotásból 3 shortlist és egy árva bronz, egyébként a slágerház elbirt volna ezüstöt is, a konferenciás rendezvényről lehet vitázni, de az a mindegy kategória, egyébként MRSZ konf volt nem MAKSZ.

a Q5-öt én is nagyon sajnáltam, de a kiírás végzett vele sajna... ha van rendezvény elem kategória a rendezvényen belül akkor még aranyat is kaphatott volna, mert hogy az hogy felemeljünk mindenkit 3 méterrel az rendezvény elem ötlet, nem koncepciónális ötlet, ezért össze sem lehet mérni egy komlex rendezvénnyel. A legnagyobb gond a pengével idén a kiírás hanyagsága volt, és az hogy megenegedjük hogy év ügynöksége legyen valakiből így.

Szabó Patrícia 2009.05.29. 12:55:48

a nevezési taktika a verseny része. amíg nincs ellenkező értelmű megkötés, egy kampányt lehet filmenként is nevezni, ami lehet, hogy szomorú, de teljesen legális.

én inkább a ki nem osztott díjakat nem értem. ez ilyen nevelő célzatos dolog, vagy szakmai önérzet fejlesztő, vagy odacsapahovaköll reanimáció, vagy mi? volt már pl. olyan,. hogy nem osztottak Cannesban díjat valamire? (nem tudom, kérdezem, mert azt se érteném, de akkor legalább érteném ezt egy picit, de nem nagyon) Vagy ez annyira kurvaigényes megmérettetés, hogy senki nem ütötte meg a színvonalat jónéhány kategóriában?
Szerintem minden versenynek kellene győztesének lenni, különben mi értelme a versenynek, főleg ilyen drága nevezesékkel? Srácok, azért ennyire nem kellene eltávolodni egymástól a vágyaknak meg a lehtőségeknek, mert jövőre senki nem fog nevezni (már ha van esze)

torzatka 2009.05.29. 13:10:09

@tracker77:
AZ MRSZ-ért bocsánat.

Nem akartam vitába bocsátkozni de azért mégis.:). Azt gondolom hogy a 21. szd-ban nem nem azt kellene nézni, hogy mennyire "koncepcionális" egy rendezvény. Ld. a fenti cikk:"Az este tematikáját nekem nem sikerült megfejtenem, a hostessek ugyanis valamilyen okból görögös ruhákba öltöztek és sarut viseltek...".
Egy ógörög, vagy időutazás, vagy narancs koncepció amellett, hogy elcsépelt, elég hülyén veheti ki magát egy olyan helyen ahol a brief (a videó szerint)az volt, hogy "talk of town". Kifejezetten egy olyan márkánál mint az Audi.
Így ezt tekinthetjük koncepciónak is. Azt hogy ezt milyen elemekkel valósítják meg az egy más kérdés. A lényeg nem azon van hogy milyen elvetemült ötletet erőltetsz rá valamire. Az egyszerűség letisztultság meghökkentés maga az ötlet.
Azt gondolom, hogy a letisztult világ, az elemek egyedi alkalmazása (mint pl LED fal) szerintem igenis kreatív (mint ahogy printben, vagy filmben a megvalósítás). És ha a koncepció az hogy meghökkentő, ugyanakkor presztízsnövelő rendezvényt kell csinálni, akkor igenis megfelel a briefnek is és a koncepcióval szembeni elvárásnak is.

Ha pedig Pengéről beszélgetünk, amit minden évben meghirdetnek, és pont azért nem kötelező arany ezüst és bronz pengét adni, hogy egy gyengébb évadban sem egymáshoz hasonlítsák a pályázatokat, hanem valóban a kreativitás legyen a mérce, akkor miért változik évről évre a szempontrendszer?

A komplex rendezvény mondatot nem értettem.
Ugyanakkor a zsűrit elnézve, azt sem értem, hogy a rendezvényes megoldások mit keresnek a díjazottak között.

Az év ügynökségéhez, és a kiiráshoz meg no comment. Egyet értek.

tracker77 2009.05.29. 13:19:46

Képzeld a rendezvényt, mint egy reklámkampányt, egy jó rendezvény attől koncepcionális, hogy az ötlet, hogyan él meg a programtól a helyszínig, a meghívástól a kiegészítő aktivitásokig, hát ez a különbség a rendezvény elem és a koncepcionális rendezvény között.
Ez olyan mintha összeakarnál mérni egy filmet egy integrált kampánnyal... szar a kiírás, az audi ötlet zseniális, remélem még máshol kap valamit.

torzatka 2009.05.29. 13:26:36

@tracker77:

Akkor igazából egyetértünk:) Csak elbeszéltünk egymás mellett. így minden világos, és érthető.

A pengéről meg csak annyit, hogy ha maguk a részvevők nem háborodnak fel azon, hogy egy olyan ügynökség kapja az év ügynöksége díjat, ami fent le van írva, akkor az egész szakma önmagát minősíti.
Azért egy jubileumi eseményre ilyet összehozni, nem ígér sok jót a jövőre nézve sem.

torzatka 2009.05.29. 13:28:11

Javítok. Nem az ügynökséget akartam becsmérelni, csupán a díj oda ítélését. Semmi bajom az ügynökséggel, és nem ők tehetnek erről Sztem.

JillandJack 2009.05.29. 19:23:15

Mondjuk, itt az Addict reklámszemléje is külön pontozta az esélyegyenlőségi filmeket, és itt is épp ez a négy az első. Talán nem véletlenül.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.05.29. 19:56:44

Jillandjack

Köszönöm a megtisztelő összehasonlítást, de azért ne keverjük össze a kettőt. Én azért tettem ki mindet, mert ezzel is támogatni akartam a kezdeményezést, ráadásul egymástól eltérő időben, szépen ütemezve futottak. De ezek akkor is egy kampány részei voltak, nem biztos hogy szerencsés külön számítani az összeset, és a társadalmi kategóriában egymás ellen versenyeztetni őket, mintha semmi közük nem lenne egymáshoz. Ennyi erővel a mellettük induló, Nincs de filmeket is lehetett volna külön elbírálni, hiszen azokban is más és más dolgokról volt szó, és lehet, hogy akkor meg az Akció lett volna az év ügynöksége:)

Nem nem vesszőparipám ez nekem, még csak nem is fáj, épp csak megjegyeztem, hogy furcsán jött ki, hogy egyetlen aranypenge nélkül lehetett valaki az év ügynöksége.

csuhéj 2009.05.30. 10:57:23

Szomorú, hogy ott tartunk, hogy egy ilyen díjátadó 10. évfordulóján ezt kapjuk... A rendezvénynek lehet volt koncepciója, csak épp "nem jött át"... Semmi plusz. Sarus lányok és pöri?? Valljuk be, nem volt túl emlékezetes se negatívan, se pozitívan. Túl vagyunk ezen is kb. Sok díjazottat nem értettem, és istenments, hogy bundát emlegessek, de ha összehasonlítom a zsűribe delegált ügynökségeket és a díjazottakat, valamiféle átfedést látok... Egyébként az egész penge ott tart, hogy ja, kirakjuk a vitrinbe a díjat, de ha tenderprezentációba betesszük, hogy idén is nyertünk, senki nem veszi már komolyan, ügyfél pont átkattint a következő slide-ra, és csak a sarki hentes talán nem kapott még a kreatív cégére miatt itt díjat. Ha már ennyire "értéktelen" a penge, legalább a rendezvénynek lenne értelme, és megfelelő koncepciója, kivitelezése, élvezhető programmal... HPS rendezi, és még díjat is kaptak, na azt annyira nem is értettem, de már oly mindegy... Jövőre - ha csak valami ütős koncepciót és programot nem találnak - nem fizetünk ennyit ilyenért.

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.05.30. 13:38:07

a pontosság kedvéért: a médiaunió kampányt is az Acg-Hey készítette, nem az Akció Nxs. azért ugorhatott be az Akció, mert a nincsde kocsmajelenetes részének zenéje, hangulata sztem erősen hajaz az Expressz lagzis szpotjára.

az Acg-Heynél nincs egy addictfüggő sem, aki reagált volna az év ügynöksége topikra?

a zsűrizéssel persze mindig lehet vitatkozni, de hát ők is csak abból a levesből tudtak főzni, ami volt, így aztán összességében megértem a szigort (csak velem szemben nem:).

Gödör ide vagy oda, a rendezvény maga valóban nem hagyott mély nyomot, nyilván ez is a válság miatt van... (így viszont értem a csendesen mosolygó, sarus, Thaliának öltöztetett hostesseket - válságban hallgatnak a múzsák)

bár a hangulatot Szende rozéval és őrült barátokkal azért sikerült számomra feldobni, de ez meg kit érdekel?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.05.30. 13:49:19

korn

Igazad van, tényleg rosszul írtam. Elnézést.
A parti hangulatával mellesleg nekem sem volt bajom, de arról meg mindenki maga gondoskodott:)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics