Vegyen kreatív gyakornokot az e-bayen

Sokan kérdezték tőlem, hogy tudnának ügynökséghez kerülni kezdőként, hogy lehet itthon különféle gyakornoki programokba bekerülni. Ezután nagyot néztek, mikor azt válaszoltam, hogy sehogy, mivel a hazai ügynökségeknél nincsenek gyakornoki programok. Míg a külföldi nagy cégeknél hatalmas figyelmet és energiát fordítanak az utánpótlás képzésére, nálunk gyakorlatilag nem foglalkozik senki utánpótlásneveléssel. Vannak ugyan kezdeményezések, alakultak iskolák a közelmúltban, de ezek hatása elenyésző, és nem is helyettesíthetik a saját képzést, amire a hazai ügynökségeknek alig fordítanak energiát. Egy nullkilométeres kreatívnak a céghez kerülve menet közben kell elsajátítania a tudást, az meg hogy lehetőséget kap-e a bizonyításra kis részben a tehetségen, nagy részben a szerencsén múlik.

Sokszor nézem irigykedve a nagy nemzetközi irodákaknál folyó munkát, de a Crispin Porter legutóbbi akcióját látva tátva maradt a szám. Azon nem lepődtem volna meg, hogy milyen szervezetten folyik ott a gyakornokok képzése, hiszen a különféle gyakornoki programok arrafelé mindennaposak. A Crispinnél folyó munkának például már olyan híre van, hogy az ügyfelek versengenek egymással, ki adjon lehetőséget a gyakornokoknak, és kapjon ezzel olcsó, de jó munkaerőt. Ezt az igényt lovagolta meg Alex Bogusky, az ügynökség kreatívigazgatója, amikor meghirdette legújabb akcióját, amelynek keretében feltették az intershipeseket az e-bayre, és egy nyilvános aukció keretein belül "értékesítették" a gyakornokok szolgálatait. Vagyis annak az ügyfélnek fognak dolgozni, amelyik a legtöbbet fizeti értük. A több hetes licit után - amelyet Bogusky végig tudósított a twitteren (@bogusky) - 17 655 dolláros ajánlatával a különleges motorokat gyártó Brammo cég nyerte el a lehetőséget, amivel nemcsak olcsó munkaerőhöz, de komoly publicitához is jutott, mivel ez az akció a hírekbe is bekerült. Ebből is látszik, mennyivel más az a játék, amit odakint játszanak. Nekünk meg maradnak a gyorstalpalt, a vonatra menet közben felugráló, mélyvízbe dobott, és ott egyedül úszni megtanuló vagy elsüllyedő kreatívok.

2009.06.03. 11:15 reklámbuzi 8 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr491157123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noda10 2009.06.03. 12:24:59

hát igen. minden ponttal egyetértek. Itthon kéne magunkat felnyomni vaterára :D Persze nem adná a nevét hozzánk senki. :D

Papaja ( twitter: koocos) 2009.06.03. 12:33:13

nem is beszélve arról hogy a kreatívokat mennyi nyomás/elnyomás éri, ami a szárnyalást enyhén szólva megakadályozza. Magyarországon menet közben tanul a kreatív, de a gyorstalpaló a legjobbat is kihozhatja az emberből. Sikerélmény gyanánt érdemes megpróbálkozni a külföldön már bevett online ötletbörzékben, ahol bárki értékesítheti parlagon heverő ötletét (persze ilyen sincs nálunk)

Noda10 2009.06.03. 12:50:47

@Papaja ( twitter: koocos): tudsz ilyen külföldi site-ot mondani?

Papaja ( twitter: koocos) 2009.06.03. 13:01:03

nézd meg a bootb oldalát, ott találhatsz

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.03. 23:40:42

Külföldi ötletbörze - nemcsak nullkilométereseknek:

Az elmúlt évben a "Nagy Kreatív Napon" Nina Dinjaski tartott egy izgalmas előadást egy innovatív kreatív-megosztási modellel kapcsolatban.

Ez arról szólt, hogy van egy online piactér, ahol a hirdető föltölti a briefjét, és a regisztrált szabadúszó kreatív vagy ügynökség onthatja az ötleteit.

A hirdető ezután megtekintheti a javaslatokat, s kiválaszthatja a számára legadekvátabb megoldást.

Csekkoljátok:
www.openad.net/

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.04. 01:33:45

@Bery: ezt magyaráztam a addict.blog.hu//2009/05/21/allaskereses_az_addicton#c5934573 aztán jól megkaptam, hogy Magyarországon vagyunk, majd jól lenyúlják

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.04. 09:23:11

@SueSue: tényleg. :) szerinted itthon életképes lehetne egy ilyen "ötletbörze", vagy a kis piac, meg a lenyúlás faktora erőteljesen determinál(hat)ja az ilyen típusú üzleti kezdeményezéseket???? hmm???

van már diszkont ügynökség, meg mindenféle specializáció. Vajon kitölthető lehetne-e egy ilyen piaci rés hazánkban??

Gergő bá' 2009.06.04. 17:01:36

nekem is volt egy ilyen ötletem amikor gyakorlati helyet kerestem magamnak, de aztán előbb találtam helyet, mint az ötletet kidolgoztam volna :)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics