Na ilyenek az igazán kreatív ötletek

A D&AD az egyik legjelentősebb, ha nem egyenesen a legjelentősebb nemzetközi reklámfesztivál. Itt az egyes kategóriákban sárga ceruzákkal díjazzák a legjobb reklámokat, és olyan tiszteletben tartják őket az ügynökségek, mint a managing director céges parkolóhelyét. De még ennél is nagyobb respektje van a fekkete ceruzának, amellyel az igazán átütő, "groundbreaking" ötleteket jutalmazzák. Ebből sokszor egyet sem adnak ki egy évben, ezért elnyerése talán a Szent Grál megszerzésének jelentőségéhez fogható. Ezért kapta fel mindenki a fejét arra, hogy a múlt héten lezajlott fesztiválon 4 Black Pencilt is kiosztottak, amelyek közül kettőt a Droga5 ügynökség zsebelt be. Ezek odaítélésénél nincsenek kategóriák, itt magát az ötletet, annak eredetiségét, újszerűségét díjazzák. Nézzük hát, mi volt az a 4 alkotás, amit a zsűri méltónak talált erre a címre.

Az egyik számomra is meglepő. Ez az Obama választási kampányban egy híres-hírhedt amerikai komikusnő, Sarah Silverman főszereplésével készült The Great Schlep című vírusfilm, amelyben a korábbi szavazáson döntő fontosságú Florida államban élő idős, zsidó származású lakosokat akarták rávenni arra, hogy Obamára szavazzanak. A filmmel azonban nem közvetlenül őket, hanem tőlük távol élő fiatal rokonaikat, főleg az unokáikat célozták meg azt kérve tőlük, magyarázzák el nekik, miért fontos, hogy Barackra adják a voksukat.

A másik cerkát már jobban értem. A Million elnevezésű kampány keretében, amelyet Drogáék a New York-i pedagóiai szervezettel együttműködve találtak ki, konkrétan egymillió mobiltelefont osztottak ki a diákoknak, hogy ezzel ösztönözzék őket a jobb teljesítményre. Minél jobban tanultak, minél jobb jegyeket kaptak, annál több ingyenes percet vagy sms-t kaphattak a tanároktól, akik kétheti lebontásban osztották el a rendelkezésükre álló jutalmazási keretet a gyerekek között. Azt nem tudom, hogy ez az út az üdvözítő-e, de egy Black Pencilre most jó volt.

A harmadik ceruzát az angol fontot redizájnoló Matt Dent kapta tényleg nagyon szép és eredeti terveiért. A negyedik ceruza odaítélését sem kell különösebben magyarázni, elég csak megnézni a német Art+Com ügynökség kinetikus szobornak nevezett alkotását, amelyet a BMW múzeumban helyeztek el. A plafonról belógó, ütemesen mozgó fém golyók olyan látványt nyújtanak, amit még így videón is jó nézni, hát ha még az ember élőben figyelheti. Nektek melyik jön be a legjobban?

 

forrás: guardian

Címkék: reklámverseny

2009.06.15. 15:00 reklámbuzi 11 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr601181821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemuccaszoc 2009.06.15. 16:05:42

Nekem igazán a díj tetszik.

AkarkiJ 2009.06.15. 16:16:05

"Nektek melyik jön be a legjobban?"

BMW kinetik! Nem tudom, hogy mennyire egyedi, de hasonlót így még nem láttam, és egyből éreztem, hogy "üt". Az Obamás is jópofa, de csak "átlagosan" nagyon jó nálam...

fck 2009.06.15. 16:28:39

Dettó, kinetik!
A golókat vajon belógatják damilon? (ok, más nem jut eszembe úgysem:D)

Illetékbélyeges elvtárs 2009.06.15. 16:31:06

nálunk aztán biztos nem kótyavetyélnék el az ingyentelefonokat a hátrányos helyzetű gyerekek szülei. Még aznap. Fél liter borért

FeroxX 2009.06.15. 16:59:48

ez a szobor hasonlít arra, mint amikor lefolyó vízből csinálnak digi kijelzőt, hasonló lehet az elv :) frankó amugy.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.06.15. 19:46:17

Tavaly egy másik autómárkán dolgozva vetődött fel a (köztéri) kinetikus szobor ötlete egy formatervező kollégában, de természetesen a prezentáció után el is hunyt. (Az ötlet.) Nem is tudom, kivel csináltathattuk volna meg... Ezek a srácok meg (a honlapjuk alapján úgy tűnt) erre specializálódtak.
Hatásos.

vuderalis · http://www.digitalfestival.hu/ 2009.06.16. 11:59:30

az angol pénz, egyértelmű. vazz, ezek az angolok hihetetlenül igényesek. kimért, finom elegancia, évszázados tradícióból táplálkozva. fantasztikus.

Hara Mati 2009.06.16. 12:31:41

@fck: damilon lógnak és egy külön mérnökcsapat dolgozott a technikai megvalósításán

Mérhető Marketing · http://www.merhetomarketing.info 2009.06.16. 22:28:05

Az a BMW-s golyós dolog tényleg gyönyörű!
Két dolog jutott eszembe róla:

1. A gyerekeim kb. 35 másodperc alatt, igen nagy feltűnést tudnának kelteni a teremben.

2. Vajon mennyivel növelte a BMW eladásait ez a remek kreatív munka? Tőlem ilyeneket kérdezgetnek az ügyfeleim és magasról nem érdekli őket, hogy mennyire kreatív a reklám.

Üdv: Oláh Sándor
Mérhető Marketing

Hara Mati 2009.06.17. 11:56:52

@Mérhető Marketing: Bocs, de ez egy Múzeum, ahol nem az eladásra koncentrálnak. Kiállíthattak volna egy autót is, de helyette megcsinálták ezt a fantasztikus installációt.
Ez inkább image és szerintem azt üzeni, hogy a BMW innovatív.
Pontosabban, nagyvonalú, ami a hazai ügyfelekről tényleg nem mondható el minden esetben. Persze, tisztelet és hála a kivételnek.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics