Egy biztosító reklámja is lehet jó?

Mindig is szerettem az olyan reklámokat, amelyek figyelembe veszik a megjelenési környezetet, és ahhoz igazítják a koncepciót. Ezúttal a német ARAG biztosító hirdetése csalt mosolyt az arcomra, amelyben egy autós hirdetési újság felületét felhasználva vitték át nagyon ügyesen az üzenetet. Nem tettek mást, csak az apróhirdetések szövegei mellett beszúrt képekről lehagyták az autókat, ami azonnal feltűnik az olvasónak, és szinte önkéntelenül keresni kezdi a magyarázatot. És ha bekapta a horgot, már jöhet is a jobb alsó sarokban a megfejtés, az ARAG autólopás elleni biztosítása. Az ügynökség az általam nem ismert német Butter, akiknek innen is melegen gratulálok.

Címkék: autó biztosító

2009.06.18. 09:45 reklámbuzi 29 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr571189013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hara Mati 2009.06.18. 11:39:20

Egy sárgán világító Jakuzzi és egy lekötött vidéki outdoor sex után ez gyógyszer a lelkemnek. Azt viszont nem szabad megköszönni, egyébként megtenném. :D

Mária 2009.06.18. 11:47:59

Nem hiszem el, hogy emiatt megvettek két teljes oldalnyi felületet... jó sok pénzük van hülyeségre

Bőven elég lett volna, ha a VALÓDI hirdetéseket tartalmazó oldal alján vannak ott akkora méretben, mint most a sárga téglalap.

rgranc 2009.06.18. 11:55:00

És milyen telefonszámok vannak megadva???

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.18. 11:55:51

Mária. Szerintem össze sem lehet hasonlítani a kettőt. Az egyiken úgy lapozol át, hogy észre sem veszed, mivel megszoktad, hogy ott vannak, a francot sem érdekel egy sárga téglalap. A másikat (vagyis ezt) meg úgy keresed az oldalpáron, hogy megfejtsd a reklámot. Felkelti a kíváncsiságodat, és mire észrevennéd, már be is csusszant az üzenet. És még emlékezni is fogsz rá.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.18. 11:57:15

Gondolom szex- és jóstelefonok, és innen van pénz a dupla oldalas hirdetésre:)

mercsi 2009.06.18. 12:22:37

Nagyon tetszik! Össze sem lehet hasonlítani a zöld ajtóval. :)

Hara Mati 2009.06.18. 12:28:05

@Mária: Szerinted feltűnik valakinek, ha egy autós hirdetési újságban autókat lát? Ennyi.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.06.18. 13:15:38

nekem a sárga téglalap tűnt fel először és a szövegéből, meg abból amit írtál néztem meg megint, hogy jé, tényleg nincsenek kocsik.
Igaz, én nem is szoktam használtautós újságokat lapozgatni, szóval annyit fogtam be, h oké, autóshirdetések, kocsibeállók, skip :)

polakvenger 2009.06.18. 14:14:33

Hm, hát ez, öö, több mint érdekes kérdés egy reklámbuzitól. Még akkor is, ha teszemfel csak édes hazánkban buzul, amit nem hinnék, mert például még Németországból is bír idézni, angolul.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.18. 14:36:57

polakvenger
A címbeli kérdés inkább egy állítás, szerintem a többség értette. Az angol idézet pedig azért van, mert a fesztiválokra angolul kell nevezni mindent, így elkészítették ezt is. Egyéb kérdés?

polakvenger 2009.06.18. 14:48:44

Nincs több kérdésem, de arra azért bátorkodnék emlékeztetni, hogy nem is volt, egy szál se. Pont, kérdőjel, kötőszavak, nem olyan bonyolult, előbb-utóbb menni fog, én drukkolok. Hű, meg hogy fesztivál, hát mik vannak, tényleg, gondolta a fene! Jesszusom.

Mária 2009.06.18. 16:47:18

@Hara Mati:

Ha valaki autós hirdetési újságot vesz a kezébe, azért teszi, mert a meghirdetett autókat akarja látni.

Nem pedig egy kétoldalas ostoba reklámot.

Az emberek nem szeretik az olyan reklámokat, amik két másodpercnél hosszabb agymunkát kívánnak, márpedig ez az átlagember számára pontosan olyan reklám.

Ezt a fajta reklámot azért jegyzi meg, mert jól berágott miatta.

Hara Mati 2009.06.18. 17:47:05

@Mária: Az első mondatodban van a lényeg. A többi már csak az ostoba könyvek és iskolák hatása.
Aki autót vesz, annak biztosításra is szüksége lesz. Az autótulajdonosok rémálma az autójuk hült helye. Ez a hirdetés ezzel szembesíti őket, elég drámai. azaz, figyelemfelkeltő módon.
Berágni szíved joga, főleg, ha nem vagy célcsoport. De az a helyzet, hogy ezek szerint még így is megjegyzed...

tapas 2009.06.18. 17:47:24

Sajnos Mária véleménye tökéletesen tükrözi az átlagos magyar ügyfél látásmódját. Asszem a Coca Cola marketing igazgatója mondta egyszer, hogy szereti ő a kreativitást, csak az a baja vele, hogy gátolja az üzenet átvitelét.

Ráadásul nagyon sok ügynökség is átvette már ezt a "hülye a fogyasztó, nem is tud és nem is akar gondolkodni" hozzáállást.

Ellenérvként csak annyit, hogy az ember mint olyan szereti a vicceket. Ez állítólag azért van, mert a poénnak le kell esnie. Azaz agyunk egyik részében az okoz örömet, ha megfejthetünk valamit, valószínűleg emiatt is vagyunk emberek. Ugyanúgy, mint a szex, a kaja, ez is alapszükséglet, boldogságérzetet nyújt. Sőt, ha nem fejthetünk meg semmit, kielégítetlenek maradunk.

Utoljára a 80-as éveben tanultam olyat a főiskolán, hogy a reklám legyen minél informatívabb. Ezen már régesrég túlvagyunk. És előbb-utóbb MAgyarországon is kénytelenek lesznek rádöbbenni a marketingesek és reklámosok, hogy nem a focus csoportban kifejtett véleményt kell egy az egyben beletenni az headline-ba, hanem kicsit gondolkodni is kell.

Remélem, egyre többen hisznek a figyelemfelkeltő, a fogyasztóval igazi kapcsolatot építő kommunikációban.

gojszi 2009.06.18. 21:28:45

Bezony, cirkusz is kell, nem csak kenyér.

@Mária: Szokd meg az "ostoba reklámokat", mert sok ilyet fogsz még látni. ;) Remélem, hogy itthonról is egyre többet.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.06.18. 21:29:57

Yesss. Így kéne hirdetni. De aki egy ilyen koncepciót elad ma Magyarországon, azé minden tiszteletem.

Mária 2009.06.19. 11:22:42

@gojszi:

Régebben a Computer Panorama olvasói rovata volt tele reklamációkkal. Az olvasók folyamatosan hőbörögtek, hogy az újság szinte csak hirdetésekből áll.

Majd megszűnt a Computer Panorama. Az olvasók nem akartak reklámokat nézegetni az őket érdeklő tartalom helyett.

Nem mellett! Helyett!

Razor1 2009.06.19. 12:59:54

De gondolom a computer panoráma olvasói nem vettek volna meg egy hirdetések nélküli se újságot ötszörös áron...

gojszi 2009.06.19. 15:04:45

@Mária: Mikor volt ez a régebben? Én csak kibic vagyok a reklámiparban, mondhatni a háttérből figyelem a fejleményeket, mégis látom, hogy az emberek unják, utálják a tegnapi-mai reklámok túlnyomó részét. Amikor csak lehet, törekednek átlépni, kikerülni, elhajolni, lepattintani, elhessegetni, illetve megelőzni azok támadását. Én is így teszek, és ezzel valószínűleg a főnökeim is számolnak. :) Értem, amit mondasz, csak úgy gondolom, illene már lezárni egy huszonéves fejezetet.

Bernard Black 2009.06.19. 17:28:06

@Mária: ezert a latasmod miatt tart az itteni reklamkultura ott ahol tart...

Mária 2009.06.19. 20:28:50

@Hara Mati:

Nem én rágok be, hanem azok, akik használt autókat akarnak nézegetni és használtautó hirdetésnek látszó egész oldalas reklámokat kapnak.

Én legfeljebb annyit tehetek ebből a szempontból a világbéke érdekében, hogy azokat, akikkel én dolgozom, lebeszélem az ehhez hasonló ostobaságokról.

Mária 2009.06.19. 20:37:24

@gojszi:

Magyarországon csak a máshol már több éve kifutott ötletek újrahasznosítása folyik.

Nézd meg ezt:

http:oldspice.com

És tedd mellé ezt a böngésződben egy másik fülre:

oldspice.hu

Ki beszél itt bárminek is a lezárásáról, amikor egy magát vezetőnek tartó magyar reklámügynökség évek óta abból él, hogy egy több évvel ezelőtti ötletét süti el sorban minden megrendelőjénél?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.19. 22:17:46

@Mária: Ne haragudj rám, de megdöbbentő érveid vannak:-) Ostobaság? Írd inkább azt hogy neked nem tetszik, vagy fejtsd ki bővebben. De ez így pusztán FIKA.

""Régebben a Computer Panorama olvasói rovata volt tele reklamációkkal. Az olvasók folyamatosan hőbörögtek, hogy az újság szinte csak hirdetésekből áll.

Majd megszűnt a Computer Panorama. Az olvasók nem akartak reklámokat nézegetni az őket érdeklő tartalom helyett.""

Wáháhá! micsoda megdöbbentő csúsztatás? Azért szűnt meg az újság mert az olvasóknak elegük lett a hírdetésekből??? ezt Te sem hiszed el!
Nem mellékesen nem lenne baj ha kicsit tovább lépnél, 2009 van. Nem az a baj hogy nem értünk egyet, hanem a stílus ahogyan nyomod. Tudod mit javaslok? Menj el egy komolyabb újságoshoz, és vegyél pár angol nagyobb magazint, és nézd meg a hirdetéseket...biztos ostoba ötletekből élnek...rád férne..

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2009.06.19. 22:19:46

@Legelő Őse: nem mellékesen a technikai tartalommal rendelkező lapoknál a geek közönség a hirdetésekéből informálódik a legújabb termékekről, ezért a válaszadók több mint 78% hasznosnak találja azokat..nincs még egy olyan szektor ahol a hordetések ennyire elfogadottak....de persze a Computer Panoráma az más...:-))))))

Mária 2009.06.20. 17:28:25

@Legelő Őse:

Már megtettem...

Bevásárolam pár "fiataloknak" szóló újságból, mert meg akartam érteni a Pannon új koncepcióját a "Djuice city"-vel kapcsolatban...

Most felnégyelsz, ha azt mondom, hogy nem csak én nézek bután a Djuice City kapcsán, hanem a körülöttem élő fizetőképes célcsoport is...?

A kreatív ügynökség persze minden bizonnyal jój járt...

De ez csak arra bizonyíték, hogy a multinak tökmindegy, mire szórja szét az adott hónapra betervezett párszázmillát...

Ugyanez lehet igaz a fentebb idecitált hirdetéssel kapcsolatban is... a lényeg, hogy valakik kreatívat alkothassanak... pénz nem számít... ROI nem számít...

Bernard Black 2009.06.20. 18:24:50

@Mária: hogy a francba jön most ide a djuice???

Bernard Black 2009.06.20. 18:33:39

@Mária: @Bernard Black: asszem már felfogtam mit akartál mondani, de sztem ha egy reklám szellemes (ez a biztosítós pedig az), azzal nagy baj nem lehet... Lehet hogy pár türelmetlen mániás, akinek nincs semmi humorérzéke, felhúzza magát rajta, de a többség sztem egy jópofa poénnak veszi...

Hara Mati 2009.06.22. 10:48:09

@Mária: Kedves Mária! Legyen kedves elárulni, hogy hol ügyfél, mert akkor tudni fogom, hogy milyen tenderen ne induljak. Önvédelemből. Tisztelettel.

hannibaal 2009.06.23. 10:48:33

@Mária:

Kedves Mária!

Csak hogy tiszta legyen: a djuice city nem egy koncepció, hanem egy koncepcióra épülô weboldal. Nagy különbség. Adott hónapra tervezett százmillák pedig sajnos csak az Ön beteges képzeletében léteznek, egy mai kampány ennek csupán töredékébôl fut. Tetszik tudni válság van. Ha ügyfél oldalon ül (én azért titkon még reménykedem, hogy csupán egy rosszindulatú dilettáns nagymama bújik meg a nicknév mögött) akkor ezzel tisztában kellene lennie. És hogy tényleg tiszta vizet öntsünk a pohárba: kegyed melyik márka rombolásával tölti ingerszegény napjait?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics