Napi reklámdilemma: Sokkreklám

Vajon lehet-e bármilyen nemes ügyet egy kötélen lógó kislány képével népszerűsíteni? via: adrants

 

Címkék: reklámdilemma

2009.06.23. 11:35 reklámbuzi 73 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr11199416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bernard Black 2009.06.23. 11:54:26

hmmm... még ha első ránézésre nem a legszimpatikusabb megoldás, sztem szellemes és igaz, mert unokáink és dédunokáink fogják a ténykedésünket megszívni... szóval nekem tetszik...

Bernard Black 2009.06.23. 11:55:16

ja, és a kislány még nem lóg, csak fog...

Hara Mati 2009.06.23. 11:56:06

Ezek szerint sajnos, lehet. Az alkotót szívesen befizetném egy Titanic retro utazásra...

páva vagyok hagyjatok repülni 2009.06.23. 11:57:31

Gondolom azért benne van, hogy akik megrendelték, azok tudják, milyen katasztrófa ez a dolog, és mennyire süket fülekre talál. Emellett szerintem nem sokat foglalkoztak kommunikációval, így ennek etikai vonzatával sem. Mert azért kell egy kis idő, míg ez kialakul.

Hara Mati 2009.06.23. 12:00:55

@kerekbilincs: ez így lehet, csak nekem túl megy egy határon. Nekem van lányom, de ezt a képet nézve nem a klímaváltozástól kezdeném el félteni, hanem az alkotótól. De valószínű ez túl szubjektív.

Bernard Black 2009.06.23. 12:12:19

@Hara Mati: szerintem ez még pont hogy azon a határon belül van... egyrészt mert első ránézésre látni, hogy ez csak egy animáció, másrészt meg tény, hogy ahogy olvad a jég, annál közelebb kerül a civilizáció a pusztuláshoz... lehet, hogy ez érzelmi zsarolásnak tűnik, de a kislány azért van ott mert valóban a gyermekeink, unokáink azok, akik miattunk fognak szenvedni, még ha nem is fognak közvetlenül kötélen lógni... ami már nekem is túl megy ezen a határon az mondjuk az itt Szlovákiában lezajlott egyik abortuszellenes kampány, amin egy lefényképezett magzat volt a terhességmegszakító műtét után... óriási botrány volt körülötte és nagyban folytak a viták, hogy meddig szabad elmenni egy kampányban a "nemes ügy" érdekében...

Hara Mati 2009.06.23. 12:18:35

@Bernard Black: Biztos tök igazad van, ezért írtam a végére, hogy szubjektív volt a megjegyzésem. Nem maradtam kivülálló, tehát a hatás megvolt.

Bernard Black 2009.06.23. 12:30:37

másik oldalon igaz, hogy az ilyen sokkreklámnál, ha valóban sokkoló, akkor a közvélemény sokszor többet vitatkozik a reklám etikusságán, mint magán az üzenetén... lehet hogy inkább jegesmedvét kellett volna felakasztani, de akkor meg csak egy peta kampánynak tűnt volna...

Hara Mati 2009.06.23. 12:35:50

@Bernard Black: Te érted a szövegét? Én sajnos nem beszélni francia, pedig jó lenne tudni, hogy mi pontosan a headline.

Hara Mati 2009.06.23. 12:38:37

@Tilcsák Bea: Húúú, ez most hogy jön ide, már bocsánat?

aftermodern · http://aftermodern.hu 2009.06.23. 13:13:29

Szerintem belefér, a probléma ugyanis ilyen súlyos. (értsd: nem egy kislány lesz/van, aki közvetlenül a klímaváltozás miatt hal meg majd/most)

Bernard Black 2009.06.23. 13:16:23

@Hara Mati: franciául én sem tudok, de alap angollal is meg lehet érteni.
ha jól értem:
"éghajlati változások, az emberre gyakorolt hatásuk, kreatív kihívás (ill. kihívás a kreatívoknak...)"
ha minden igaz ez egy reklám, illetve meghívó a klímaváltozások következményeire a figyelmet felhívó [ez aztán a bonyolult jelző] reklámok kiállítására Cannes-ban...

Hara Mati 2009.06.23. 13:29:29

@Bernard Black: Ja, azóta már én is végig bogarásztam, hátha van benne valami kurfli, de nincs. Ez egy reklám a reklámoknak.
Mindenesetre köszi.
@aftermodern: nem a probláma súlyosságával "vitáztam", hanem annak illusztrálásával. De, miután ez egy kiállítás plakátja, nem csak a problémára kell felhívnia a figyelmet, hanem magára a kiállításra is. Dupla csomó...

nemuccaszoc 2009.06.23. 13:32:04

Bármennyire is böszme, szerintem találó.

Bernard Black 2009.06.23. 13:39:03

@Hara Mati: ráadásul ha úgy vesszük, ez a plakát magával sem kell, hogy egyet értsen, mivel a harmadik kifejezés ugye az hogy "challenge créatif", tehát amolyan vitaindítóként is felfoghatjuk, hogy vajon milyen egy helyes/jó/elfogadható reklám erre a témára...

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.06.23. 13:41:44

Nekem tetszik, az előttem szólók pedig már azt is elmondták, miért.

Walter Melone (törölt) 2009.06.23. 13:42:18

Nagyon rendben van az a plakát.

Más kérdés, hogy egyelőre csak annyi bizonyos, mostanában kicsit másmilyen az időjárás, mint 50 éve. Nem lehet bizonyítani sem azt, hogy az emberi tevékenység az oka, sem azt, hogy ez egy lineáris folyamat lenne.
Egyszerűen túl kevés az információnk a minket körülvevő világról ahhoz, hogy helyes következtetéseket vonjunk le a most látható jelekből.

Guild 2009.06.23. 13:44:33

Én sem szeretném elkezdeni a gyerekeimnek magyarázni, mit keres ott a kislány a kötélen. Óriásplakátra nem tenném. Újságban elmegy.

A Kárpátok Ostora 2009.06.23. 13:48:20

Az üzenet tiszta, a kivitelezés OK.
Szerintem működik.

Bernard Black 2009.06.23. 13:51:05

@Walter Melone: na ez a másik dolog, hogy mennyire van az ember keze a dologban és mennyiben van szó természetes folyamatról... de ha a legkisebb mértékben is befolyásoljuk, akkor már érdemes elgondolkozni azon, hogy ezt hogyan tegyük... de sztem maradjunk a plakátnál mert ezt még a szakemberek sem tudják...
@Gorgiasz: sztem meg épp hogy jó lenne ha a gyermekeidnek is elmagyaráznád, hogy a kislány mit keres ott...

Hara Mati 2009.06.23. 13:51:40

@Bernard Black: Most, hogy megfejtődött, már én is más szemmel nézem.

norbi2k 2009.06.23. 13:53:12

szerintem belefér... egyszerüen senki nem veszi komolyan a helyzetet, muszáj ilyen modszerekkel felnyitni az emberek szemét, ugyanis szó szerint az történik amit a képen látunk, gyermekeink alatt vágjuk a fát, ők fogják igazán megszivni a mi ténykedésünk...

ajánlom a Home cimu gyönyörű és tanulságos dokumentumfilmet, youtube-n fellelhető...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.23. 13:53:30

Szerintem is erősen médiaválasztás kérdése. Mass esetében nem tenném ki. Célzottan talán. Megengedőbb voltam, amikor még nem volt gyerekem. Kislányom, ráadásul...

norbi2k 2009.06.23. 13:58:51

@Gorgiasz: pedig jo lenne ha elmagyaráznád neki hogy mit jelent, és mit tehet már ő azért hogy normálisan tudjon felnőni és ne kelljen majd 20év mulva vizért sorba állnia teszem azt...

a_tom 2009.06.23. 14:00:28

Hűha, ez szörnyű, megzavarhatja az érzékenyebb szennyezők kis finom rózsaszín lelkét.
Persze az esztelen, értelmetlen fogyasztás, energiapazarlás, szemetelés, természetpusztítás az rendben van, sőt kimondottan elvárás is.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.06.23. 14:00:30

@Hara Mati: hű, nem írtam oda, hogy off?
akkor bocsánat.

Hara Mati 2009.06.23. 14:05:47

@Tilcsák Bea: Semmi baj, csak váratlanul ért. :D

langolier 2009.06.23. 14:08:08

Szerintem simán belefér. Pont az a lényeg a reklámoknál, hogy el kell túlozni a dolgot. A lényeg, hogy az üzenet eljusson a fejekbe. Az ír(?) ittas vezetés elleni reklámokban is pont az tetszik, hogy olyan sokkolóak.

johevi 2009.06.23. 14:08:32

Állítottak vona a jégkockára egy mobilozó, öltönyös, laptopos key account executive sales managert, többen mgszólítva érezték volna magukat...

norbi2k 2009.06.23. 14:09:35

@Walter Melone: mintahogy azt sem lehet tudni miért tuntek el a halak egyes tengerekből...biztos természetes folyamat, és nem a tulhalászás az oka...
biztos normális az is hogy "vegyvédelmi" ruhában maszkban permetezik az uvegházakban a növényeket, jo finom lehet mire a boltba kerül, de hogy nagy lesz és szép szines az biztos...

Maxen · http://maxen.freeblog.hu 2009.06.23. 14:22:28

Az üzenet hatásos és sokatmondó, de hol marad az erkölcsi és etikai határ?
Miért kell egyre jobban kitolni az emberek ingerküszöbét és fokozni a morális agressziót?

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.06.23. 14:28:55

Sokkoló, de elgondolkodtató... És hatásos.

leslie nilsen (törölt) 2009.06.23. 14:33:39

aki csinálta az is lógni fog....jon...

szar ijjen 1%os fos....

Hara Mati 2009.06.23. 14:34:39

Nézzétek meg a lap tetején található adrants linket.
Így egy kicsit más a leányzó fekvése...

Mária 2009.06.23. 14:40:54

Ez egy plakátkiállítás bejáratánál kilógatott molino és azért sír a szájuk, hogy mi lesz, ha nem lesznek kreatívok, mert nem marad életben senki :)

Hara Mati 2009.06.23. 14:45:09

@Mária: nem személyeskedek, nem személyeskedek, nem személyeskedek, nem személyeskedek, de.....

Mária 2009.06.23. 14:53:27

"Changement climatique, impact humain, challenge creatif. Exposition de publicites sociales et environnementales."

Mi a baj?

Hara Mati 2009.06.23. 14:57:09

@Mária: Ha nekem szól semmi, csak elfelejtettem a smilét. Most pótolom :-)))))

gabcigirl 2009.06.23. 15:05:08

Mondjuk kifejezi a valós veszélyt...csak az értelmezéshez azért ész is kell. Viszont ha kretén közönségre talál a reklám, akinek ötletet ad a gyermekbántalmazáshoz, akkor több, mint gáz...

xstranger 2009.06.23. 15:10:51

Ez csak egy sokkoljunk a sokk kedveert plakat, ha nagyobb korben jelenne meg allati nagy felhaborodas viszont nulla hatas lenne.
A legtobb ember annyira borzasztonak talalja a kepet hogy elforditja a fejet az uzenet elolvasasa nelkul. A fent emlitett ir (szerintem angol legalabbis en itt lattam) ittas vezeteses reklam is ugyanez, fogalmam sincs ki reklamozott.

Az meg csak a plane hogy a kommentezok a klimavaltozas miatt minden eszkozt megengedhetonek tartanak. Gondolom csak nekem tunt fel hogy lecsereltek a globalis felmelegedest klimavaltozasra? Vesd ossze: kreacionizmus, intelligens tervezes.

Hara Mati 2009.06.23. 15:13:56

Akkor összegeznék: ez egy "molino", amely a Cannes Lions fesztivál úri közönségét fogadta a Palais-ban és egy a klímaváltozásról szóló plakátkiállításra hívta fel az egybegyűltek (többnyire kreatívok és szakújságírók) figyelmét.
Ez itt a smile helye: :-))))

Hara Mati 2009.06.23. 15:28:18

@reklámbuzi: Bocs, de ez így reklámrejtvénynek is elment volna.
Nem a hűtőmágnesre hajtok.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.06.23. 15:37:47

ütős, de szerintem jó.

van gyerekem, érzem a súlyát.

BlueCrisp 2009.06.23. 15:37:55

Kicsit nekem olyan,mint a Dalok a második emeletről c. filmben, amikor a kislány felnőtté válását azzal a képi metaforával érzékeltetik, hogy az egész család felmegy egy hegy tetejére, ott pedig mindenki szomorú beleegyezésével lelökik a szikla ormáról szegényt. Hát ilyen ez is.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.06.23. 15:46:13

@BlueCrisp:

Csak ez nem érzékeltetés, hanem valóság.

Miközben a folyamatokat egyre többen látják, semmi érdemi lépés nem történik.

Ez a plakát segít abban, hogy érzékeljük a fenyegetés súlyosságát.

Vámpír\\\'08 2009.06.23. 16:04:48

Hát az oké hogy sokkolni akar, engem sikerült is, bár én személy szerint nem hiszek a globális felmelegedésben - elég ha kinézek ma az ablakon... :)
Mindazonáltal vannak szerintem olyan tabuk, amikhez nem kellene nyúlni. Egy akasztott gyerek számomra túl sok, még akkor is ha értem a koncepciót.

fck 2009.06.23. 16:11:44

@Vámpír\\\'08: bocs, hogy ezt így neked címzem, de mikor magazinokban is olvasom, hogy globális felmelegedés, persze, milyen hideg telünk volt már, én agyam eldobom állandóan.

A globális miért lenne már lokális? Egyébként meg pont ilyenekből is látszik, mennyire borul az egész, és persze lehet mondani, hogy száz évre visszamenőleg biztosan volt a mai napon már hidegebb is... És lehet, hogy egy ilyen alapelgondolásból kiindulva "akasztod" az unokáid - még egyszer, nem feltétlen neked írom.

Most olvastam, hogy vmi japán(?) muki kiszámolta, hogy a felmelegedést, üvegházhatást sztornózni lehetne, ha ~minden háznak fehér teteje lenne -> légkondi mint olyan nyáron kevéssé szükséges.

Vámpír\\\'08 2009.06.23. 16:13:21

@fck: jó, valamelyest viccnek szántam. :)
Viszont: én azon tudósoknak hiszek, akik azt mondják, hogy a felmelegedés független tőlünk. Pl. ott volt a legutolsó jégkorszak, ahhoz sem volt semmi köze az embernek. És azt is túlélte az akkori emberiség, a mostani változást is ki fogjuk bekkelni valahogy.

elmoro 2009.06.23. 16:41:35

@Hara Mati: jelkép, hara mati, jelkép. és épp konkrétan a te lányodat védi az alkotó, nem pedig fenyegeti. sőt, eszerint nagyon valószínű, hogy neki is van. úgyhogy ne légy rövidlátó!

üdv!

elmoro 2009.06.23. 16:46:57

@Walter Melone: még ha nem is konkrétan az emberi tevékenység eredménye, amit az ember tesz, az nem tesz jót - ez fizikai + kémia. vagyis akkor is jó lenne óvatosabbnak és kevésbé pénzéhesnek lenni - mert ez az egyedüli ok ma már a káros tevékenység dacos folytatására

elmoro 2009.06.23. 16:49:22

@johevi: nem hiszem, azt is inkább érinti, ha a saját gyerekére/unokájára asszociál

Hara Mati 2009.06.23. 16:57:06

@elmoro: Húúú, ez szép kör volt. Hétvégére elkérhetném a bölcsek kövét? smile

Egon Bondy 2009.06.23. 17:02:05

izé, ennek a plakátnak szerintem semmi köze a klímaváltozás hatásaihoz, ez egy reklámkonferencia plakátja, ahol egymást fényezik épp az egybegyűltek. www.canneslions.com/
a programok sem épp a stop climate change köré lettek szervezve. :)
pl.
Microsoft Advertising
Gaming: Are You Ready To Play?
Chinese Advertising Association
The Insider’s Guide To The Chinese Advertising Market
Jonathan Mildenhall - Coca-Cola
How Coca-Cola Leads The Way In Creativity

a jó nő / gyerek / állat mellé felvehető állandó reklámtoposznak a klímakatasztrófával riogatás is. hahaha

Hara Mati 2009.06.23. 17:09:00

@Egon Bondy: erre akartam utalni tizenötóra tizenháromperckor.
Kollektívan meg vagyunk vezetve és "vitatkozunk" valamin, ami nem az, aminek látszik.

elmoro 2009.06.23. 17:19:00

@Maxen: ahhoz képest, amit az ember folyamatosan csinál a környezetével és az abban élőkkel, ez etikailag (sem) túlzás. bezzeg hogy aggódunk a dohányfüst esetében! "súlyosan veszélyezteti az ön és a környezetében élők egészségét!" pedig még csak veszélyezteti és csak az egészségét, nem pedig megöli, kiirtja, mint annyi állat- és növényfajt... és ugyan itthon még nem dívik, de pl belgiumban már nagyon durva műtétekről szóló fényképeket nyomnak a cigisdobozokra :)
na mindegy, csak érdekes, hogy ami évtizedek óta az orrunk előtt zajlik, mivel folyton körülvesz minket a hétköznapokban, megszoktuk, stb, nem lázadunk, de ha egy ilyen kép felhívja a figyelmet a folyamatos önző és pénztermelő tevékenység erkölcstelenségére, arra sokan ugranak, hogy etikai kérdéseket vet fel - pedig csak megnevezi az etikátlan tevékenységet - azt is szimbolikusan
ez ám az igazi kettős mérce.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.06.23. 17:21:03

klassz++++
ugyanakkor jujj++ is

(ezt adják össze)

elmoro 2009.06.23. 17:24:00

@Hara Mati: szívesen átpasszolom - smile - szerintem nem nem az, aminek látszik, inkább olyan, mint a paplan, aminek a huzatára rányomtatják, hogy mi is van benne. vagy mondjuk "két legyet egy csapásra", szóval ne könnyebbülj meg, hogy a kiállításról szól "csak", mert azzal, hogy a kiállításra a kiállításon látható tartalom megjelenítésével utal, egyből közvetlenre zár - vagyis a problémáról is szól, nem csak a problémáról szóló kiállításról. nnna, újabb szép kör - smile

elmoro 2009.06.23. 17:30:15

@Vámpír\\\'08: valahogy? az emberiségnek a "jóléti" status quo fenntartása a célja. amúgy meg valahogy persze, de ki dobja áldozatul a saját gyerekét, mondván, hogy ha anélkül nem lehet megúszni, legyen az enyém az. te? amikor azt mondod, valahogy, arra gondolsz, hogy te és a lemenőid kimaradnak a kakából. pedig nem fognak. és ha nem hiszed, hogy az ember az oka egyedül, akkor fel vagyunk mentve és nyomás, dobjunk rá még egy lapáttal? mert úgyis kiszabadul az olvadó sarki jég alól a metán, - ami rossz a felmelegedés szempontjából - akkor nosza, gyártsunk még több kocsit, toljuk meg még egy kis (több) széndioxiddal is, hadd olvadjon az a jég gyorsabban! hátha úgy kevesebb időnk marad kiszaszerolni a megoldást :)

Hara Mati 2009.06.23. 17:38:36

@elmoro: Ja, vakvezető vak kutyát vezető vakvezető kutya.
Értem én és az érvrendszered is nagyon szimpatikus. Most komolyan. De talán hadd döntsem el én, hogy nálam hol a határ. Ez nem rövidlátóság, hanem mondjuk erkölcsi platform. Ez nem jelenti azt, hogy nem akarok szembesülni egy élő problémával, csak annyit tesz, hogy egy akasztott gyermek látványa apaként egészen másfajta érzelmeket vált ki belőlem. Persze, tudom, hogy csak szimbólum, de akkor is. Jobban nem tudom elmagyarázni, bocs. Alapvetően egy kreatív ember semmit nem fogad el úgy, ahogy van. Talán nem tűnik nagyképűségnek, ha ezért akartam megtudni, hogy miről is szól ténylegesen ez a hirdetés, és nem akarom elhinni, hogy nem lehetne másképp, mondjuk más szimbólummal is kiváltani ezt a fajta sokkhatást.

neurotikk! (törölt) 2009.06.23. 18:47:19

Ha eleg gyorsan no a kislany nem lesz baj.
(en kerek elnezest : ) )
Amugy kifejezo reklam, van olyan durva mint ami lehet majd a kovetkezo generacionak. Ha a fele bevalik a negativ joslatoknak akkor akar csunyabb is lehet. Komoly haboruk varhatoak a radikalisan atalakulo mezogazdasag es eletterek miatt, mikozben a nepesseg es a tarsadalmi egyenlotlenseg no. Kisebb dolgokert is haboruztak mar. Es egy haboruban ennel cifrabb dolgok is elofordulnak.

Miizu 2009.06.23. 19:31:06

nekem tetszik lol.

mizie 2009.06.23. 19:35:09

Bármit lehet, de ez a cucc kifejezetten szar.

Egon Bondy 2009.06.23. 22:04:38

@Hara Mati: egyik legnagyobb félelmem be is igazolódott a 2008-as válság után. Akkor egy pillanatig úgy tűnt, hogy a kapzsiságnál erősebb a félelem és egy kicsit erőre kapnak a "hippik", alternatívok, zöldek, tudatosak, posztmateriális avantgarde-ok stb. stb.
De aztán rájöttem, hogy az üzenet célba juttatásához - Jézus híján - a régi ipar szakembereire lesz szükség, mert a kapcsold le a villanyt, járj gyalog, egyél kevesebb húst, ne vegyél havonta új cipőt ideáit el kell vinni a fogyasztókhoz. És el fogják vinni, azok akik az enron, monsato, a csődbe ment bankok üzeneteit gyártották. Volt egy kis pánik, de most már minden megy ugyan úgy tovább. Ha meg nem, akkor úgysem a klíma katasztrófa lesz a legnagyobb baj.

Kőbárány · http://kobarany.blogspot.com 2009.06.24. 00:16:15

Sokkal lehet a leggyorsabb eredményt elérni. Azért szerencsés hogy rajzos formát választottak gondolataik kifejtésére.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics