Van magyar shortlistes Cannes-ban

Végre egy magyar munka is felkerült a Cannes-i reklámverseny shortistjére, ami azért nagy szó, bár igazán akkor örülhetnénk, ha valamilyen díjat is el tudna csípni. A Tribal DDB (ami a DDB interaktív részlegének ultratitokzatos neve) Amnesty Internationalnek készített kampánya ugrotta meg a lécet a cyber kategóriában, akiknek ezúton is gratulálunk. Az interaktív alkalmazás a Raise your voice szlogennel futó nemzetközi kampányhoz kapcsolódott, és kifejezetten ötletes darab. Mivel egy flash cuccról van szó, ezért ezt beilleszteni nem tudom, de ide vagy a képre kattintva megnézhetitek. A Kreatív érdekességképpen arról is beszámol, hogy a munkát többek között tavaly még az Ogilvy kreatívigazgatói székében ülő Spielmann Gábor, és másik két nem a DDB-hez kötődő, szabadúszó art director is jegyzi, ami ugyan nem lényeges körülmény, de mindenképpen érdekes. Kattintsátok meg, mert érdemes! via:kreatív

 

Címkék: nonprofit online

2009.06.23. 17:06 reklámbuzi 40 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr381203768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.06.23. 17:55:45

akkor ezúton is: kalapemelés, fejbiccentés, őszinte irigykedés!

kerdesek05 2009.06.23. 19:05:16

kerdesek05 2009.06.20. 12:34:00
@kerdesek05: hol van ez a hír amit fentebb beposztoltál?
nem jelenik meg!
addict.blog.hu/2008/09/21/mutasd_a_fanszorzeted_megmodom_ki_vagy

szegenydzsoni 2009.06.24. 09:49:34

Miért nem nekem jutott eszembe????
Gratula!

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.24. 10:14:53

tök szuper, de látta ezt valaki korábban. A DDB a "Torta" című Amnesty International kampánnyal nevezett a hazai kreatív fesztiválokra (Hipnózis, Penge). Ezt hol rejtegették eddig??

Egyébként invenciózus alkotás...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.24. 10:25:43

Bery
Tudod te milyen sokba kerül egy nevezés az Arany Pengére?:)

Hara Mati 2009.06.24. 11:04:24

@reklámbuzi: majd' annyi, mint Cannes-ba, ha jól számolok és a Forint is úgy akarja.
Egyébként Gratula minden mennyiségben.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.24. 11:12:11

reklámbuzi,

hogyne tudnám.

Azért Cannes a 2600 eurós nevezési díjával húzósabb.

Hara Mati 2009.06.24. 11:13:42

@Bery: akkor én eltévedtem, biztos, hogy ennyi?

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.24. 11:26:57

A nevezéssel kapcsolatban pedig - a 34 db első látásra kevés, ám a régióbeli versenytársakhoz, s a globális visszaeséshez viszonyítva nem annyira kevés.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.25. 08:00:56

reklámbuzi,

Látom a szívlapáton utánajártál a részvétel költségvonzatának:).

Utánamész a dolgoknak.... great!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.25. 09:10:11

Bery
Ez az összeg besokkolt, meg az is, hogy a Szívlapáton evidenciaként kezelik, hogy mindenkinek ott kellene lennie. Bizony ott, de ilyen helyzetben ki engedhet meg magának egy Cannes-i résztvételt?

Hara Mati 2009.06.25. 13:04:46

@reklámbuzi: nektek nem tűnt fel, hogy olyan a kreatívos csapat, mintha hátizsákos egyetemista túristák lennének?
Ha budget cut van az újságnál, akkor miért nem csak egy embert küldenek, de az legalább, akkor egyen rendesen. :-))

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.25. 17:57:02

Hara Mati
Neked miből jött ez le?

Hara Mati 2009.06.25. 18:06:05

@reklámbuzi: onnan, hogy a tudósításból már tételesen tudjuk a kinti kaja és pia árakat, meg, hogy még a meki is drága. A hangosan korgó gyomor meg nem lehet kimondott előny egy előadáson :)
Én az éhségnek tudom be azt is, hogy a Fred&Farid a kevésbé ismert kategóriába avanzsált és már a big mac is megelőzi :-)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.25. 20:03:02

reklámbuzi,

engem is meglepett. Mivel Ti 350 euróról beszéltetek, a Kreatívosok meg 2600-ról regélnek. Nagy az eltérés.

Ki engedheti meg ezekutána a részvételt? Hát nem a kisügynökségek, az biztos, hanem inkább a hálózatos reklámcégek.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.25. 20:29:03

Bery
Igen, egy kampány nevezése 350, ha részt akarsz venni, az meg 2600. Na ezért nincs ott senki, és azt hiszem mostanában sajnos nem is lesz.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.25. 20:42:49

Pedig tényleg fontos lenne megmutatni magunkat.
Ady sorai jutnak eszembe: "Szeretném magam megmutatni, hogy látva lássanak".

Valahogy így kellene a hazai ügynökségi agytrösztöknek is gondolkodnia. Ám erre most tényleg kicsi az esély....

Hara Mati 2009.06.25. 21:59:48

@reklámbuzi: szóval, arra akartam célozni, hogyha egy Bery által említett kis ügynökség szerencsés oroszlános nagykövete írná le egy személyes blogban, hogy milyen nehéz a zsebpénzből kijönni Cannesban, akkor az teljesen helyénvaló. Egy szakmai lap - egyébként teljesen autentikus- képviselői, inkább interjúkat és szakmai csemegéket osszanak meg velünk és ne a helyi éttermi árlistát. Már csak azért sem, mert ez a fura túristás helyzet, magát a kiadót minősíti, de lehet, hogy már túl messzire mentem.

o_see_as_i · http://kultblog.hu 2009.06.26. 16:09:53

Hát, volt főnököm is nagy self-recycler... Megcsinálta egy korábbi scamjét fordítva és interaktívan... Akkor egy zöld volume sáv csökkent fokozatosan, és halkult a madarak hangja "Mielőtt elfogy a zöld." szlogennel...

aussie dude 2009.06.26. 18:53:42

@o_see_as_i: igazából nem vitatkozni akarok csak két tévhitet eloszlatni. Nem "megcsinálta" hanem megcsináltuk, a TDDB a Hering és egy szabadúszó flash designer, közösen. Gáboron kívül mások is vannak a Heringben akikkel közösen dologoztuk ki a koncepciót. Amúgy nem scam hanem proaktív munka volt ami bannerként is ment valamint a mai napig kint van az ügyfél oldalán. peace!

Spielgab 2009.06.27. 08:00:47

Szia Viktorok,
Add meg kerlek a linket a Madartani spothoz, hogy barki lathassa az allitlagos hasonlosagot. A Sylva site- on ott van.
Mivel akkor ott dolgoztal te is, emlekezhetsz, hogy tv-ben mennyit ment, plusz citylightson es sajtoban is.
Az volt az eves 1% kampanyuk es raadasul szerintuk is sikeres.
Fikazni mindig is egyszerubb volt...
A scam temahoz meg egy adalek: majd minden ugynokseg - a tietek is-probalkozott mar hasonloval itthon,ezt mindenki tudja. Meg kell nezni a portorozsi es cannes-i nevezeseket evekre visszamenoen. Ha nem nyer, akkor persze nem lesz belole cikk sem.
Fikazas helyett csinaljatok jo cuccokat es en is gratulalni fogok!
Ha nem, akkor adjatok teret a 20-30 kozottieknek!
Spielmann Gabor

Hara Mati 2009.06.29. 17:13:32

@Spielgab: bocs, hogy belepofázok a házi perpatvarotokba, de az lenne a naív kérdésem, hogy jó cuccok alatt, csak a scamre gondolsz? Egyáltalán, kíváncsi lennék, hogy szerinted mi a scam, pontosabban, manapság van-e még értelme ennek a "definiciónak"?

resztli 2009.06.30. 16:47:46

Gáborok,
ha nekem címezted a hozzászólásod, akkor sajnos mellélőttél. hadd emlékeztetlek rá, hogy a sylvában is volt néhány beosztottad, meg utána az ogli g-ben meg még jóval több - legalábbis egy darabig. a hasonlóság ugyan nekem is szembeötlő volt, de nem ítéltem kommentelésre érdemesnek, mer kb. leszarom már ezeket a nyomorult díjakat, akár azt is mondhatod, azért, mert savanyú a szőlő, de igazából azt is leszarom. meg amúgy is bántottalak én má' téged eleget, mer 1 szemét vagyok.

szóval vannak páran, akik írhatták, mint egykori beosztottjaid, és ezúttal nem én voltam, noha kétségtelenül feszültségektől nem mentes a viszonyunk, amint azt mindketten tudjuk. és nyilván a véleményünk is megvan egymásról. de megtisztelő, hogy rám gondoltál elsőként, ezek szerint én is mély nyomokat hagytam benned. ja, és vannak itt is még páran a spili-fiókákból, undercover, ugye, mata hari? azé' nem leplezlek le, semmi para.

no, lényeg a lényeg, igazán sajnálom, de nem én írtam, legjobb emlékeim szerint legalábbis.
csókol őszinte híved:
mátyus viktor

Hara Mati 2009.06.30. 17:38:35

@resztli: ki kell, hogy ábrándítsalak, nekem csak a scamekről van meg a véleményem, soha nem dolgoztam még közelében sem "spilinek" és már bánom, hogy egyáltalán beszálltam. Úgyhogy most off.

resztli 2009.06.30. 20:56:51

ujjujjujj, kevertelek ezek szerint, de már tudom, kivel, de nem mondoooom meg

isten bocsássa meg faragatlanságom

Hara Mati 2009.07.01. 10:33:12

@resztli: mondjuk Mata Harival. :-))

oye! 2009.07.02. 15:38:19

amellett, hogy gratulálok megemlíteném, hogy 10-ből 7-en nem jönnek rá, hogy mit kell csinálni, szóval jó eséllyel nem megy át az üzenet. sajnos ilyen hülyék az emberek.
de ha, mint szakember nézzük tényleg marha jó.

aussie dude 2009.07.02. 19:12:55

@oye!: köszi, hogy visszatérítetted a párbeszédet az anyag kreatív/technikai megvitatásához.
Készítése közben mi is találkoztunk hasonló észrevételekkel, de úgy láttuk, hogy akiken mi teszteltük (nem sok, de változatos beállítottságu embereken) előbb-utóbb mind rájöttek az üzenet lényegére.
Egyébként nem célunk a mindenkihez szóló reklámok készítése. Én nem hiszek abban, hogy egy üzenet mindenkinek ugyanazt fogja jelenti és ez így van rendjén hisz (még) nem vagyunk klónok. A legjobb amit tehetünk az a célcsoporton belül maximális néző figyelmének felkeltése és emellett a többiek vizuális, kultúrális látókörének bővítése.

oye! 2009.07.02. 23:22:49

@úszó: Ogilvy mondta, de nem pontosan idézem: "amelyik reklámot nem értik, az nem kreatív".

Szerintem az Amnesty International esetében speciel elég tág a célközönség.

de nem bántani akarom a készítőket, mert mondom, hogy nekem tetszik a cucc, csak tényleg ez volt, hogy szétküldtem pár embernek és meglepően sokan visszaszóltak, hogy mit kell csinálni/nézni.

Hype or Type 2009.07.02. 23:29:29

Ezzel kapcsolatban szerettem volna elmondani hogy szégyen hogy újra és újra lejáratjuk magunkat ötlettelen és nagyképű (bizonyítási kényszeres) "szakemberek" által. Ez nem földrajz függő, lejárathatjuk magunkat Brno-ban, Belgrádban-ban vagy Cannes-ban vagy bárhol másutt, nincs különbség. Mekkmesterkedésre (ötletek összelopkodására) díjat vár az készítő társaság az önáltatás, de az hogy az Úszó úr módján hencegni arcpír nélkül (és ügyfél-hülyének nézni az kommentelőket), na az már minősíthetetlen. Igazán és őszintén elszomorít.

aussie dude 2009.07.03. 00:51:59

@oye!: Ogilvy-val nem mernék vitatkozni és az is távol áll tőlem, hogy megpróbáljam megvédeni a munkánkat. Van akinek bejön, van akinek nem. Ez így ok.
Be kell vallanom, hogy elég sokszor előfordul velem is, hogy nem értek meg egy reklámot első ránézésre, de ettől még nem lesz kevesebb az ötlet értéke mert másoknak meg elsőre bejön. A gond szerintem az amikor alapból nincs mondandója valaminek és azt próbálja megmagyarázni az ember :)

És amúgy semmi bántó nincs abban amit mondasz. Tök jó, hogy kap visszajelzést az ember :)

aussie dude 2009.07.03. 01:00:53

@Hype or Type: bocs biztos fáradt vagyok, de nem értem a hozzászólásodat. Az első felét nem tudom, hogy nekem címezted e így egyelőre nem sértődök meg :)
A második felében magamra ismerek (mert megemlítesz), de nem tudom mivel bőszítettelek így fel.
Mindenesetre szomorkodás helyett beszéljük inkább meg, hátha jóvá tehetem még bűneimet.

o_see_as_i · http://kultblog.hu 2009.07.03. 13:03:52

resztli: Ne haragudj, Viktor, h miattam kellett magyarázkodnod :)
ÖcSi (ha ez az o(o)_see(c)_as(s)_i(i)-ból nem derült volna ki mindenkinek)

o_see_as_i · http://kultblog.hu 2009.07.03. 13:09:18

Spielgab: Nem fikázás volt az, csak (ahogy Viktornak is) feltűnt a hasonlóság.
Az általad kért link: www.sylva.hu/dijak/almenu/?Mzoom=catalog3400201&newWindow=3&catalog3_id=41

Spielgab 2009.07.06. 20:29:25

@resztli:
Csao,
Nem volt véletlen a többesszám, de azért boccs!- akkor ugyanis még csak te és a Gábor voltatok a Sylvában.

Spielgab 2009.07.06. 20:34:33

@o_see_as_i:
Öcsi, csak kiváncsiságból kérdezem, nem győzködni akarlak:
Mi a közös a két ötletben?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics