Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Macsó ősember PET palackkal

Az Apenta az általa palackozott ásványvízet azzal igyekszik pozicionálni, hogy annak tisztaságát a jégkorszaki romlatlan állapotokhoz hasonlítja, mondván ők olyan mélyről hozzák felszínre a vizet, hogy az épp olyan tiszta, mint amilyenben több ezer évvel ezelőtt volt. Alapvetően nem rossz ötlet, nézzük, mit sikerült ebből kihozni. Az előző szpontban egy csapat mamut teleportálódott át a jégkorszakból egyetlen korty ásványvíz hatására, most pedig egy ősember jelenik meg hasonlóképpen. A leginkább Rahanra, kedvenc gyermekkori képregényhősömre hasonlító barbár olyan mozgással sétál át a színen, mintha egyenesen valamelyik Cola Light reklámból érkezett volna, csak a modell a forgatás előtt a kantáros gatyát néhány állatbőrre cserélte.

Hálás vagyok, amiért ezt a szerepet végre nem Dombi Zétény játssza, de azt nehezen értem, miért is van szerencsétlen ilyen lengén öltözve, amikor épp a tomboló hóviharból csöppen a garden party közepébe. Nem hinném, hogy az Apenta kizárólag a női célcsoportnak szól, a férfiakat pedig ritkán hozza lázba egy jégkorszaki macsó. Szinte megsajnálja az ember, ahogy elképzeli, hogy fagyhat le a fedetlen bal mellbimbója. Pechjére ráadásul csak fél percig maradhat itt a modernkori nyárban, és mehet is vissza a mamutok közé, épp csak annyi ideje van, hogy lefagyassza a körülötte álókat. Ha kellemes bizsergés futott át rajtad a képsorok láttán, adj neki magas pontszámot, ha viszont kirázott tőle a hideg, akkor jegeld te is a pontjaidat.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (2,3/5)

Címkék: reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr431213704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hara Mati 2009.06.30. 10:21:42

Részemről -1. Így legalább nem fog felolvadni.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 11:06:31

"Nem hinném, hogy az Apenta kizárólsag a női célcsoportnak szól, a férfiakat pedig ritkán hozza lázba egy jégkorszaki macsó"
Bármilyen furcsa ízesített ásványvizet a Nielsen 2008 4.4éves adatai szerint 87 %-ban nők vásárolnak...

Egyébként meg jó a reklám...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.30. 11:21:54

sue
Akkor minél több félmeztelen pasit az ásványvízreklámokba!

Hara Mati 2009.06.30. 11:22:17

@SueSue: azonkívül, hogy darabjaiban is összelopkodott és szarul összefércelt filmről van szó, ötletnek még csíráját sem látom, ami persze azért is lehet, mert a jégkorszakban csak a málna szökkent szárba, a gondolat nem, vagy max. szarba. :-)

leslie nilsen (törölt) 2009.06.30. 11:24:09

szarnak szar, de nem annyira...:S:D

Hara Mati 2009.06.30. 11:33:04

@leslie nilsen: ennyi pénzből már jót is csinálhattak volna, vagy legalább jól, mert az ötlet nem pénzfüggő. A hó/jég úgy néz ki, mint egy kirakatrendező szakkör első hetes vizsgamunkája, amit a copy generalliban digitalizált az éppen ráérő takarítónő és emlékeim szerint a cola light ablakmosó fiúi egy fokkal jobbak voltak, mint a mamutidomár, bár ez már tényleg ízlés kérdése. :-)

szegenydzsoni 2009.06.30. 11:42:25

A kivitelezés tényleg fos. Az ötlet sem az igazi, de azt még jó látvánnyal lehetett volna segíteni.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 11:51:30

@Hara Mati: jó-jó egy kicsit mentolos rágógumis lett, de a célcsoportnak (nem a vájtszemű reklámszakembereknek) igenis jó! Az Apenta kategóriájának közepes árfekvésű termékei főleg a fiatalokat és a nőket célozzák meg. Igenis az Apenta Mamut-jégkorszak koncepciója beazonosít és többet mondd mint hogy a föld mélyéről jön

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 11:52:23

...ja nekem semmi közöm hozzá, csak Nektek soha semmi nem jó :((

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.30. 12:04:29

Sue
Ígérem, hogy megváltozom, és ezentúl nekem mindig minden jó lesz, de hidd el, hogy a pontszámokat nem én adom.

Hara Mati 2009.06.30. 12:08:44

@SueSue: A föld mélye forró. Köze nincs a jégkorszakhoz. Az Apentát meg ezen a filmen, bármikor kicserélhetnénk egy másik ásványvízre, vagy soft drinkre, vagy jégkrémre, vagy sörre, vagy vodkára.......
Ne haragudj, de csak jóról lehet jót írni :-)))

szegenydzsoni 2009.06.30. 12:08:58

@SueSue: A mammut-jégkorszak platformmal semmi baj nincs. Nagyon szépen megkülönböztet. De ötletnek már kevés. Gyúrhatták volna még és egész jó is lehetett volna.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.30. 12:17:36

@Hara Mati: kedves Hara Mati!

Mi az, hogy összelopkodott?? A Mammutra gondolsz az elején, amit anno a Roxer talált ki a brandnek?

Honnét tudod, hogy mennyit áldozott a cég erre a kampányra?? Vagy blöffölsz talán?

Szerintem egyedi a reklámötlet, s karakteresen pozicionálja a terméket. Gondoljatok bele!? Milyen márkaazonosítót tudtunk eddig ráaggatni az Apenta termékre? Nem túl sokat. Most van itt egy egyedi, megkülönböztető reklámötlet, ami (reklám)szinten azonosítja a terméket.

Egyébként pedig meglepődnétek, ha megtudnátok, hogy a cég milyen célcsoportnak kívánta belőni a terméket. (Sue-közel járt hozzá:))

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 12:27:01

@Bery: Bery insider neki hihettek ha nekem nem, nade mindegy ezután; ennek hatására sem szok lónyálat, akkor sem ha a jégkorszakból maga Jude Law rakja elém rekeszszám tangában.

Hara Mati 2009.06.30. 12:27:19

@Bery: szerintem baklövés olyan márkaazonosítót eröltetni, ami az egész termékkategóriára igaz. Sőt, minden folyékony nedűre, amit nyáron hűtve iszunk.
www.youtube.com/watch?v=zIGE9_03Jvs
ez például egy Cannesi győztes film. Itt van is relevancia.
Elég ránézni a filmre, hogy meg lehessen becsülni a költségvetését, de ez már csak részletkérdés.
Itten befagyasztom magamat.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 12:58:07

@Hara Mati: lehet igazad van, de mondjál lszi nekem (nekünk) egy olyan márkaazonosítót az ásványvizekre ami releváns, és nem igaz az egész kategóriára? Jelenleg 4500 féle ásványvíz kapható a piacon, ennek egy "töredéke" Magyarországon
webshop.animare.hu/asvanyvizek_konyve+35004.html

Hara Mati 2009.06.30. 13:14:47

@SueSue: Ne haragudj, de én is ebből élek. :)) de csatolok egy klasszikus példát:

www.youtube.com/watch?v=Va7pEPfT0uw

Nekem meg csak most esett le, hogy érintettek vagytok. Nem akartam bántó lenni, bocs.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 13:38:03

@Hara Mati: semmi baj nem lenne ezzel a Eviannal, csak 3 percben azért valljuk be könnyebb kommunikálni...

Hara Mati 2009.06.30. 13:49:40

@SueSue: tök igaz, én csak azért küldtem át, mert látom benne a kulcsszót: relevancia.
Ha pedig valami tök egyedi, megkülönböztető dolgot szeretnél a márkádnak, mert akkora a zsufi az adott piaci szegmensben, akkor a kulcsszó: birtokolhatóság.
Ezeket vetítsétek rá a filmetekre.
Most abbahagynám, mert szerintem már unja magát a tisztelt publikum. Üdv :-)))

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 13:55:37

@Hara Mati: bár valóba a Republic készítette, annyi közöm van hozzájuk hogy írok a blogukra.
Szerintem az elmék pengeváltásából csak tanul a publikum, én nem szégyenlek egy jótól tanulni... :)
Respect

Hara Mati 2009.06.30. 14:05:14

@SueSue: egymástól tanulunk. Pont ez a jó, ebben az egészben.
Köszi :-)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.30. 14:08:58

Hara/Sue
Gyerekek, ezt az utolsó két kommentet kinyomtatom, bekeretezem, és otthon kirakom a falamra, hogy öregkoromban a hintaszékben ülve néha rápillatsak, és könnyes szemmel gondoljak vissza arra a gyönyörű pillanatra, amikor az egyetértés, szeretet, szakmai alázat és egymás iránti kölcsönös tisztelet fénye ragyogta be a blogot:)

cyber panka 2009.06.30. 14:14:29

Szerintem igenis nőknek szól. A férfiak kevesebbet nagybevásárolnak és általában (tapasztalat) fix preferenciával rendelkeznek ásványvíz ügyben. én csak azt tudom melyiket utálom a többinél meg adhoc döntök. egy jó reklám, szép üveg (pl visegrádi) simán befolyásol.
ezzel persze nincs bebizonyítva hogy jól néz ki egy lenge ősember, sőt...grrr

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 14:18:02

@reklámbuzi: ÁMEN :D
Ps.: sok minden lesz már kinyomtatva azon a falon :P

NIN|JA (törölt) 2009.06.30. 14:28:25

én is meghatódtam...nyomtathatok én is?;)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.30. 14:40:00

panka
Igen, elképzelhető, hogy így van, erre hivatkoztak a többiek is. Én nem dolgozom ásványvízen, így csak a saját insightjaimra haygatkoztam.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 15:15:11

@cyber panka: Panka érdekes amit mondasz, impulz vásárlás az ásványvizeknél.

A magyarok 2-3 kedvenc márkát váltogatnak egyébként (ezek között fontos az ár) és ízteszt során nem képes megkülönböztetni a márkákat.

Egyébként 120 l/ fő ásványvizet iszunk egy évben ami az osztrák számokat is megelőzi...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.06.30. 15:36:08

Szerintem ez nagyon szar.
Bár nem látok túl sok reklámot, mivel nem nagyon nézek tévét, de megakadt a szemem a Jana ásványvíz spotján, ami viszont nagyon tetszik. Nincs benne semmi "húú", de nagyon szép az animáció, kellemes az egész.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.06.30. 16:06:49

az elmék pengeváltása... királyság

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2009.06.30. 16:30:25

nem egy jó reklám, de nem is nevezném botrányosan szarnak. ami tetszik benne, h nekem beugrott h basszus ez egy apenta reklám lesz (nem olvtam előtte a posztot, cs a videót kezdtem el nézni)

Zsú - Csodanő.hu · http://csodano.hu 2009.06.30. 17:25:13

Többen írtátok, hogy a jégkorszaknak az lenne a jelentése, hogy nyáron hűtve fogyasztjuk az ásványvizet. (és minden mást, sört, kólát, limonádét)...

De: talán itt az lenne a slusszpoén, hogy a víz jégkorszkban került a föld mélyére, abban a tisztaságban, ami akkor jellemezte kicsiny földünket, és azóta is úgy maradt. És mi most, és csak most, csak mi, csak az Apentától ezt ihatjuk.

Nem-e? :))

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.06.30. 22:48:06

@Csodanő: csak átment az üzenet valakinek ;o)

FikuszKukisz 2009.06.30. 22:50:42

Hát, én nem vagyok egy reklámszakember, sőt, egyáltalán nem vagyok szakember, sőt, még embernek is csak félig vagyok mondható, tekintve, hogy nem vagyok teljesen kifejlett. Emmellett (ennek ellenére?) tendálok a reklámszakma felé, csupán az olyan tényezők riasztanak mint az elégtelen oktatás meg a túlképzés, azaz hogy nem nagyon lesz szükség még egy kreatív fószerre. Mindenesetre van varázsa a szakmának, így a blogot is követni fogom, itt legalább nem zsidózzák át az ember torkát másfél perc alatt. Bocs az offolásért, de gondolom itt az eszmefuttatás már úgyis lement...

A tv-ben most nagyon nyomják a help-eu.com reklámját, s mint naív amatőr úgy vélem, hogy ötletes és hatásos is, pl engem mint masszív antidohányost rávett, hogy meglátogassam az oldalukat ami ajrópa összes nyelvén megjelenik, bár a magyart kissé töri.

hu-hu.help-eu.com/pages/index-11.html

Mint hozzáértők, mint gondoltok róla?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.06.30. 22:51:52

Sue
"hogy annak tisztaságát a jégkorszaki romlatlan állapotokhoz hasonlítja, mondván ők olyan mélyről hozzák felszínre a vizet, hogy az épp olyan tiszta, mint amilyenben több ezer évvel ezelőtt volt."

Ezzel a mondattal kezdődik a poszt, úgyhogy annyira azért nem volt nehéz feladat.

Hara Mati 2009.06.30. 23:50:14

pontosan ezt kellene végig gondolni. Jégkorszak = tisztaság.
Havat, jeget és jeges terméket hozó ösember = hűsítő, üdító érzés, azaz felüdülés.(evian, we will rock you)
Elcsúsztak a dolgok, nincsennek helyén a szimbólumok. Ennyi.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.01. 00:09:14

@Hara Mati: Látom rácuppantál a témára. Örülök:)

Egy új elemet azonban behoznék a közös gondolkodásba.

Eddig mindenki csupán önmagában értékelte a szpotot. (de egy dologra felhívnám a figyelmeteket - egyre növekszik a sorozat jellegű kampányok iránt az igény)

Ezt már Andy Warhol is tudta: "A jól koncepctualizált sorozatok erősíthetik az alapötletet!"

Ugyebár, mint tudjuk fontos, hogy egy reklámkoncepció akkor jó, ha kampányolható, azaz sajátos kommunikációs keretben építi az azonosíthatóságot, növeli a kommunikáció hatékonyságát.

Itt is ez történik. Az Apenta korábban kijelölte a márka és a reklámkoncepció tartópilléreit (Mammutos szpot), amelyeken belül érdemes mozogni. Ettől markánsan eltérni nem, továbbfejleszteni ezt azonban érdemes.

Ez tötén(hetet)t most!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.07.01. 00:36:47

Bery
Igazán nem akarok kötekedni, de ez azért még édeskevés. Az, hogy a mamutok után most jöjjön egy Cola Light-os barbár, számomra még nem ötlet. Hiányzik belőle valami, ami megfog, ami miatt elmosolyodok, vagy lenyűgözve csettintek. Látszik, hogy volt valami próbálkozás, hogy történjen is valami azon kvül, hogy átjön az ősember, de ez " A jégbe fagyott Apenta lefagyaszt mindent, és még a tüzet is eloltja" dolog nem az igazi. Ráadásul itt egy gyümölcsös (nagy ziccer) változatot kellett volna hirdetni, ami szerintem az emberek többségének le sem esett, csak úgy lóg a film végén. Arról nem is beszélve, hogy ha már PET palackban érkezik a jégkorszaki csoda, az eleve furcsává teszi az alapgondolatot, ami szinte kiált a humoros feloldásért. A másik feloldás a látvány lehetett volna, de ahhoz meg keveset ad a film. Nem rosszabb ez az átlagnál, de az én szememben nem is jobb. De én csak egy fogyasztó vagyok, a többi 10 milliónak ettől még tetszhet.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.01. 01:03:03

Jó meglátás - Good point! Főleg a humoros feloldást illetően. Na ezzel valóban gazdagabb, s egyben élvezetesebb lehetett volna a film.

Én persze nem akarom oktalanul (fel)magasztalni. Csupán néhány érdekes momentumra akartam terelni a figyelmet.

p.s.: a Cola Light-os vonalad honnét jön? :) Egyébként tökre jó rugóra jár az agyad....de szerintem ez már korábban is nyilvánvaló volt.

Hara Mati 2009.07.01. 10:29:47

@Bery: benne nyakig, mint a jakuzziban, csak itten mamutok vannak nők helyett:-)) Szóval,
"A jól koncepctualizált sorozatok erősíthetik az alapötletet!" Warholi mondást ki kellene írni minden ügynökség bejáratára. Meg azt is, hogy a fogyasztótól nem várhatjuk el, hogy összerakja kis fejecskéjében a reklámjainkat, mert ugye, ez nem egy múzeumi helyzet. Ha múzeumba megy, képeket akar nézni, ha leül tévézni, akkor meg filmeket, vagy híreket, de nem reklámokat. Teljesen más az attitűd és, ha ezt figyelmen kívül hagyjuk, akkor megsüthetjük a mamutot. :-)

anemic royalty 2009.07.01. 10:35:12

kicsi ország, kicsi költségvetés, kicsi reklám

sztem nem is rossz annyira, mindenesetre a "mutatunk egy sziklát ami alól fakad évmilliók óta és egy unalmas packshot" megoldásoknál jobb

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.07.01. 11:38:40

a szpot olyan, amilyen: mamutos, jeges, ásványvizes, de ha sikerül vele vagy vmilyen crosspromóval rálógniuk a Jégkorszak 3 hype-ra, akkor pozícionálásban akár még erős is lehet

standup 2009.07.08. 13:50:18

@reklámbuzi:
Érdemes lenne a Veritas ásványvíz rádióreklámját is górcső alá venni. Pont arra utalnak benne, hogy nem akarnak a konkurensek által elhasznált klisékkel játszani, hanem egyszerűen finom a vizük, oszt' ennyi :)
Nekem személy szerint tetszett. Mondjuk az ásványvizet még a reklám előtt kóstoltam és tényleg jó.

2009.07.14. 00:25:02

Na... akkor valaki közölhetné a reklám zenéjét is :]

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása