Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Megint a Crispinről beszél a reklámvilág

Lehet a Crispin Portert szeretni vagy éppen utálni, egy valamit azonban nem lehet tőlük elvitatni: kegyetlenül értenek ahhoz, hogy - gyönyörű szakkifejezéssel élve - tematizálják a reklámokról folyó párbeszédet, azaz a figyelmet magukra illetve az ügyfeleikre irányítsák, ami lássuk be egy kommunikációs ügynökségről lévén szó, nem éppen hátrány. A többi ügynökségről fele ennyit sem beszélnek, amire persze mondhatja valaki, hogy sok beszédnek sok az alja, de a hírnév ebben a szakmában sokkal fontosabb, mint más területeken. Itt benne kell lenni a köztudatban, különben elfelejtik az embert egy pillanat alatt.

A múltkor azzal kerültek be a hírekbe, hogy a gyakornokokat az e-bay-en értékesítették egy licittel, most pedig az új béta ügynökségi website körül lett nagy a zsongás. Pedig nincs benne semmi barbatrükk. Sőt, épp ellenkezőleg olyan egyszerű, mint egy jóllakott Fekete Laci. Semmi csillogó design, semmi csilli-villi flash őrület. Akkor mire ez a nagy figyelem? Csupán arra, hogy az egyoldalú, kinyilatkoztató modellről a kétirányú kommunikációra, azaz a párbeszédre váltottak. Az ügynökségi munkák most is fent vannak az oldalon, de csak egy kis részét teszik ki annak. A nagyobb részt a különféle új dolgok foglalják el.

Ezek közül az egyik egy twitter doboz, ahol minden, az ügynökséget említő bejegyzés megjelenik, ezzel generálva tweeteket a Crispinről. A másik egy olyan rész, ami a netes sajtótermékekből szippantja be azokat az írásokat, amelyek az ügynökséghez kötődnek, a harmadik pedig ugyanezt teszi a blogokkal. Ennyi, nem sok, de ha belegondolunk nem is kevés, hiszen volt bátorságuk ahhoz, hogy kiadják a kezükből az irányítást, és más, nem általuk szerkesztett, kontrollálatlan tartalmakat is beengedjenek a szájtra, ezzel gerjesztve párbeszédet saját magukról. Kattintsatok a képre, és nézzétek meg Alex Bogusky videomagyarázatát. Ti mit gondoltok erről?

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr1001220498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

páva vagyok hagyjatok repülni 2009.07.01. 19:46:57

Hú, nekem uncsi. Tényleg ez jut eszembe róla.

freddo 2009.07.01. 22:39:24

Én azt gondolom, ravasz ez a post, mert az addict baszom betűkkel máris ott van a cp+b bloglista tetején :]

NIN|JA (törölt) 2009.07.02. 09:03:29

Meg nem neztem meg a site-ot, de remek otletnek tartom.
Mi mas, ha nem ez egy igazi kozossegi oldal!
Vicces, hogy szinte evek ota ezt sulykoljuk az ugyfelekbe, de kishazank nagyon messze van, mire rajovunk, hogy ez kell mar reg mas lesz a meno.
Ezert van ennyi masolat is itthon, es nem azert mert nem vagyunk kepesek ilyet kitalalni...

(beszari ugyfelek, lúzer ugynoksegek)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.02. 09:59:24

halihó,

Ötletes kezdeményezés!

Dehát a CPB-t az ötletkommandóssaiért szeretjük. Meg van egy Alex Bogusky-juk, egy igazán magával ragadó nagy tudástőkével megáldott, színes egyéniségük (szörfös múlt) akit ki lehet tenni az ügynökség képzeletbeli ablakába.

Biztos hiányzott nekik a publicitás!

A CPB-nem igazán tarolt idén a Cannes-i fesztiválon. Biztos gondolták, hogy a díjesővel együtt járó médiahájpot, - ami most elmaradt - pótolnák egy ügynökségi weblap felturbózással.

Korábban a Kreatív készíttetett egy felmérést a hazai reklámkonyhák site-jairól (felhasználóbarát, interaktivitás, stb..). Elég lesújtó véleményt sikerült akkor megfogalmazni.

Vajon kis hazánkban ki vállalna be egy CPB-hez hasonló akciót. Bár az ő site-jukra generálódik tartalom, hisz mégiscsak egy világmegváltó kreatív csapatról van szó????!!!!

korn · http://www.facebook.com/pages/Reklamvers-mindenkinek/135522226476780 2009.07.02. 10:44:44

én is teszteltem az oldalt twitter irányból, de nem került ki a tweetem, persze ettől még az ötlet zseniálisan kézenfekvő. a dizájnnal viszont nem sokat pöcsöltek.

NIN|JA (törölt) 2009.07.02. 12:31:02

@Bery: pont ezt mondom. Addig amíg új és figyelemfelkeltő addig biztosan nem vállalja itt be senki. Majd ha már a csapból is ez folyik...

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.02. 12:36:18

@ani_maxxx: gondolod???? miért jobb egy kvázi korszellemet sokadik szereplőként meglovagolni? Nem lenne jobb igazi fáklyvivő trendsetternek lenni???

NIN|JA (törölt) 2009.07.02. 13:48:31

@Bery: tény, hogy ez ügyféltől függ, ezért az általánosítás talán kicsit erős volt tőlem.

A tapasztalatom szerint ez így zajlik:
Az ügyfél mindig valami újat akar, olyat ami még nem volt, de amikor előállunk ilyenekkel akkor közli, hogy egyrészt nincs rá pénz, másrészt meg ez túl meredek. Nincsen külföldi minta és ezért nem is megy bele, mert fél, hogy bukás lehet belőle. Majd ha már lesz példa, és látja, hogy működik, akkor közli, hogy ő is ilyet akar.

"Nem lenne jobb igazi fáklyvivő trendsetternek lenni???"
De jobb lenne! Viszont véleményem szerint Magyarországon az van amit az ügyfél akar, nem az amit az ügynökség javasol.

persze lehet, hogy én látom rosszul...

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.02. 14:28:03

@ani_maxxx: jól látod. Néhány kivételtől eltekintve ez a nagy magyar rögvalóság.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.02. 14:32:34

Pedig sokkal jobb lenne úgy gondolkodni, ahogy egy nagy reklámszakember vallotta egyszer:

"Körbenézel, s azt látod, hogy mindenki egy irányba halad. Lépj ki a sorból! Állj az élre, s hagyd, hogy téged kövessenek!"

Sajna, ilyen nagyságú kreatív áttörésekre a hazai piacon nem túl sok példa akad. Ma még... reméljük változnak a dolgok...

NIN|JA (törölt) 2009.07.02. 14:54:51

@Bery: Én ezt vallanám, de nem vagyok akkora ember...:)

A remény hal meg utoljára! Kérdés ki bírja azt kivárni, hogy itt változzon akármi is.
Mert ugye aki kivárja, vagy netán irányítja az a jövő generációjának készíti elő a terepet, ezért a babér se neki fog jutni. Kevés embert ismerek aki képes feláldozni magát egy jobb élet reményében...de ez már politika...:)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.07.02. 15:30:57

Viszont freddo jól kiszúrta, az addict blog nevét most megismerte a fél világ, mert tényleg kikerült a szájtra. Aztán, hogy mihez kezdenek vele, már legyen az ő gondjuk:)

hebrew_hammer 2009.07.02. 16:12:52

Ne haragudjatok, lehet, hogy egyszerű vagyok, de én még mindig a jóllakott Fekete Lacin röhögök....


Kész.
Annyira előttem van a Fensthermes (korábban kőbányais) pólójában, csillogó szemével....

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.02. 19:07:16

@ani_maxxx: azért vannak páran :) ha nem is teljes lényükkel, de legalább egy részükkel a jobbításon fáradoznak:)

NIN|JA (törölt) 2009.07.02. 19:46:59

@Bery: tudom, és nem akarom ezt elvitatni. Ezért is mondtam, hogy én ismerek keveset... sajnos...:)

tapas 2009.07.02. 21:56:50

Hát, szerintem ez egy ilyen szintû ügynökségtôl nagyon kevés.
A Modernista! weboldala volt tudomásom szerint az elsô, amelyik ilyen elven mûködött, ez csak halovány másolat.
www.modernista.com/7/index.php

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.07.02. 22:06:32

Az elégedetlenkedőknek itt a Forsman és Bodenfors svéd ügynökség oroszlános-díjas, szájtátós webszájta. Próbáljátok ki, írjatok be valamit, és élvezzétek a hatást.

www.fb.se/

NIN|JA (törölt) 2009.07.02. 22:09:20

@tapas: azért ezzel én vitatkoznék. Bár a modernista tényleg kiváló, azért sztem a CP+B sem elhanyagolható, arról nem is beszélve, hogy mint fentebb már kifejtettük, mi azért ettől is rohadt messze állunk.

Sokan elfelejtik, hogy egy site a tartalomtól és usability-től lesz jó, minden más csak másodlagos. Tartalmilag sztem teljesen korrekt a crispin, de cáfoljatok meg!:)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.07.02. 22:37:09

Na meg is vádolták őket, hogy az egészet innen koppintották:

www.perspctv.com/q/cpbgroup

Mintha nem is különbözne Magyarország annyira a világtól, mint goldolnánk.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása