Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Hét kérdése: Te kis vagy nagy ügynökségen dolgozol szívesebben?

Nagy nemzetközi reklámügynökség biztos háttérrel, bebetonozott multi ügyfelekkel? Kis magyar stúdió alacsonyabb fizetéssel, de nagyobb önállósággal? Szabadúszás jó pénzért, de bizonytalan megrendelésekkel? Ahányan vagyunk, annyi félére esküszünk, ami azért jó, mert különben mindenki egy helyen szeretne dolgozni. Ezúttal a Hét kérdése rovatban arról kérdeznélek benneteket, hogy ti hol érzitek magatokat jobban. Ahogy azt szokták mondani, aki két hónapnál régebben dolgozik a reklámszakmában, annak már van összehasonlítási alapja, mert ennyi idő alatt akár már 3 ügynökséget is megjárhatott.

Sokan csak egy nemzetközi reklámügynökség-hálózat kötelékében tudják elképzelni a munkát. Ennek megvan az az előnye, hogy egy stabil hátteret biztosít, nagy ügyfeleken, nagy kampányokon lehet dolgozni, sokszor hatalmas költségvetésekkel. A hátránya viszont, hogy a partnerek a legtöbbször nagy multik, ahol irtózatosan lassan őrölnek a marketingmalmok. Nem elég a hazai ügyfelet meggyőzni valamiről, a nemzetközi ámenre sokszor heteket, de van hogy hónapokat kell várni, ami alatt az ötletek elsikkadnak, és nagy eséllyel a fiókban végzik. Ráadásul ott vannak az adaptálandó kampányok, amellyek néha felérnek egy kínvallatással. Egy nagy cégnél több jut a csapatépítésre és treiningre is, könnyebben összejön egy jó céges buli, egy síelés vagy egy külföldi tanulmányút. Egy kreatív számára a díjak is fontosak, amelyek megszerzésére szinte csak itt van lehetőség. A reklámversenyekre való nevezés és a sikeres szereplés egy nemzetközi ügynökségen elvárás, ami valakit vagy inspirál, de az is lehet, hogy nyomaszt, vagy lebénít.

A kisebb hazai ügynökségenkek általában nincs lehetőségük nemzetközi brandeken dolgozni, hiszen azokat worldwide szerződések kötik a hálózatokhoz, viszont sokkal szabadabban ugorhatnak rá a kisebb-nagyobb hazai ügyfelekre. Ennek előnye, hogy egy magyar központú ügyfélnél a döntések is helyi szinten születnek, hátránya viszont, hogy az ügymenet sokszor nem professzionális, sokkal több múlik a személyes vagy egyéb kapcsolatokon. Szintén nem túl jó, hogy ezek az ügynökségek sokszor egy nagy ügyféltől függenek, és ha ott baj van, akkor borul minden. Itt nem nagyon van pénz a fesztiválokra, nevezésekre, cserébe viszont sokkal családiasabb, bennsőségesebb a hangulat.

A kettő között azért van átmenet, hiszen vannak most már nagyobb hazai ügynökségek is. Sok kreatív itt dolgozik szívesebben, mert úgy érzi, itt nagyobb lehetősége van megvalósítani az ötleteit. Ebben lehet is valami, viszont a kisebb hazai irodákhoz hasonlóan sokszor itt is a tarkójukon érzik a bevételért aggódó tulajdonos hideg leheletét, aki akár közvetlenül is beleszól a dolgokba, hiszen az ő zsebére megy a játék. Persze az is igaz, hogy a minden nyereséget lenyelő és az utolsó fillért is kipaszírozó nemzetközi hálózat sem megértőbb. Itt már több pénz jut a reklámversenyekre, de inkább a hazai díjakra koncentrálnak, a nemzetközi fesztiválokra csak ritkán neveznek alkotásokat.

Ne hagyjuk ki a mostanában egyre népszerűbb szabadúszást sem, hiszen nagyon sokan választják ezt az utat. Előnye, hogy az ember a maga ura, hátránya viszont, hogy nincs havi fix bevétel, hónapról hónapra meg kell küzdeni a megbízásokért. Itt aztán nincs kreatív elismerés, az egyetlen mérce az ügyfél elégedettsége, és a megbízásokban sem nagyon lehet válogatni, ha egy kiadványszerkesztés jön, akkor azt kell csinálni, ha egy gyógyszertári BTL-kampány, akkor meg azt.

Végül az utolsó lehetőség a saját kis ügynökség nyitása, ami a mai körülmények között szinte halálugrásnak számít, de például a Cluso kezdeti sikere is bizonyítja, nem reménytelen dolog. Itt az ember a maga ura maradhat, és kevésbé kiszolgáltatott mint mezitlábas szabadúszóként, de nagy rizikót vállal, hiszen manapság nagy cégek is könnyen bedőlhetnek, nemhogy a kicsik. Ti melyik rendszert részesítitek előnyben? Egy nemzetközi reklámügynökségen, egy kisebb hazain vagy szabadon úszva érzitek jobban magatokat? Szavazzatok, és beszélgessünk.

 

Címkék: 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr891242012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.07.13. 09:41:14

Valamiért néha nem működik a poll-r, nem tudom mi az oka. Ha nem akarja bevenni a szavazatot, akkor nyomjatok rá még egyszer. Köszi

NIN|JA (törölt) 2009.07.13. 09:43:31

Nem jelenik meg a hét kérdése alatt semmi...:(
(ha ez segít Safarim van)

Egyébként én a szabadúszást és a hazai ügynökséget ismerem, de tervezem, hogy kipróbálom magam valamelyik külföldi ügynökségnél.:)

Hogy melyik a jobb?
Nehéz erre válaszolni, mert mindkettőnek megvan a maga szépsége, de talán hosszútávon jobb egy nagyobb cégnél dolgozni, ha az ember nem akar foglalkozni az ügyfélszerzéssel. Szerintem egy kreatívnak egyébként a magánzás hosszútávon elég kimerítő feladat, úgy hogy közben a saját terepén is helyt kell állnia.

Nekem előbb volt a szabadúszás, így nagyobb tapasztalattal és kedvvel kezdtem egy ügynökségnél dolgozni. Most azt gondolom ez megfelelő, bár ahogy te is írtad tényleg lassabb és néha sokkal nehézkesebb. mindenesetre több lehetőség van nagy ügyfeleknek dolgozni, sőt szerintem az ügynökségek zöme ráállt arra, hogy a multikat próbálja kiszolgálni hosszútávon.

A saját cégbe iszonyú sok energiát kell fektetni, és nagyon kevés a siker akár pénzben, akár kihívásban mérve, így ez szerintem manapság nem járható út, kivéve ha valaki nagyon eltökélt.

Sok a nehéz ügyfél, és a kiscégek szinte 10-ből 8-szor ebbe futnak bele.

NIN|JA (törölt) 2009.07.13. 09:45:26

@ani_maxxx: :D hát ez jó, most megint nem látszik, pedig küzdök, mint disznó a jégen.:P

Simon Bolivar 2009.07.13. 12:04:28

Én próbáltam a szabadúszást, nem embernek való. Áthidaló megoldásnak megteszi, de nagyon paráztató, hogy nem tudod, jövő hónapban lesz-e megbízásod. Részemről egy nagy nemzetközi ügynökség, a magyar nekem túl mutyi.

Simon Bolivar 2009.07.13. 14:51:33

Nekem sem akart, de egyszer csak bejött. Hinni kell erősen.

egygrafikus 2009.07.13. 15:18:11

Én csináltam mindegyiket, de mind sz@r, csak más-más ok miatt...
Szabadúszni azért, mert egy seggel két lovat ugye nehéz, ügyfél után kajtatni, meg dolgozni is az nagyon idegôrlô bír lenni, az elmaradt fizetéseket és egyéb kalandokat már ne is említsük.
A saját cég, ha egyedül csinálod ugyanaz, mintha szabadúsznál, ha társad van akkor nagyon meg kell bíznotok egymásban, nekem ez nem jött be, jelentôs minusszal szálltam ki, miután meguntam, hogy hülyének néznek. (Persze vannak kiválóan mûködô ilyen cégek, ez az én tapasztalatom kizárólag)
A kis magyar ügynökségnél - tisztelet az általam nem ismert kivételeknek - az van, hogy 1. a tulaj jobban ért mindenhez, mert ô a tulaj, 2. most épp Thaiföldön nyaral (idén harmadszor) ezért nincs pénz a fizetésemelésedre tavalyelôtt óta...
A nagy ügynökség ad némi biztonságot, viszont adaptálunk ezerrel, csontig nyalunk a központnak és a nagy ügyfeleknek. Persze a biztonság is viszonylagos, errôl azok tudnának mesélni szép történeteket, akiket egy-egy ügyfél elvesztése után másnap lapátra tett a nagy nemzetközi cég.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.13. 15:21:39

reklámbuzi,

Tök jól összeszedted a pro/kontra érveket mindkét oldal mellett.(elmehetnél szakújságírónak is, ha nem vagy az:)))

Én -, mivel hálózatos ügynökség cégkultúráját még nem tapasztaltam - a kisebb/hazai tulajdonú mellett törnék lándzsát. Mindenképpen egy organikusabb cégstruktúrát, rugalmasabb ügyfélszervízt eredményezhet a kisebb modell.

DE:
Ami mindenképpen hiánycikk a kisebb ügynökségek struktúrájából - persze ennek elsősorban financiális okai vannak - a "stratégiai tervező" és a "new business director" pozíció. Persze ínséges időkben az ügynökségek struktúra- és költségracionalizálásra kényszerülnek! Bár a közelmúltban volt némi mozgolódás e téren is.


Nem állítom, hogy egyetlen kisebb ügynökségnél sincs ilyen pozíció, ám szerintem a márkastratégia koncepcionalitásáért felelős tervező és az elsősorban az ügyfélszerzésért, üzleti lehetőségek feltárásért, termék-és szolgáltatásfejlesztésért, tenderanyag elkészítésért felelős üzletfejlesztési vezető (szakember) igenis fontos pozíció nemcsak a hálózatos reklámcégeknél, hanem a kisebbeknél is.


A hazai reklámpiac egy korábbi szakaszában elég volt egy ügynökségi prezentáció a kapcsolatteremtéshez. A mai intenzív versenyfeltételek között azonban a „new business” technikák széles tárházára van szükség az ügyfélmegnyeréséhez /megtartásához.

ani_maxx-xal egyétértve egy saját cég felépítése emberfeletti energiák mozgósítását igényli. Ismerek ilyet is - küzd akár egy KOS:)

A szabadúszásról a Kreatív is közölt egy írást. Az abban megszólalók, az egyik legperspektivikusabb, s jól jövedelmező pozíciót vázoltak.

Tovább is van mondjam még....

NIN|JA (törölt) 2009.07.13. 15:25:37

@Bery: Igen pls!:)

Egyébként igazad van, nagyon hiányzik a legtöbb ügynökségnél (a nem csak úgy kinevezett) new business manager és a stratégiai tervező.
Nálunk volt ilyen próbálkozás még a krakk előtt, sajnos most pihen a dolog.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.07.13. 15:25:59

bery
Kösz a kimerítő választ!

Mellesleg a stratégiai tervező manapság már nemcsak a kisebb ügynökségeknél jiánycikk, hanem a nagyobbaknál is. legtöbb helyen nincs dedikált planner, csak elvállalta valaki az egyéb feladatai mellett. Ez nem szerencsés, hiszen stratégiai tervező nélkül nem születhetnek igazán jó briefek, jó briefek nélkül pedig nincs jó reklám.

NIN|JA (törölt) 2009.07.13. 15:27:58

@reklámbuzi: Hűű, én is ezt mondtam...izé..akartam.:P

visionfresh · http://visionfresh.net 2009.07.13. 16:59:35

Szabadúszásra szavaznék, ha nem tudnám felsorolni a coworking számomra is nemrég megismert előnyeit.

Idézet a colabs.hu-ról, ahonnan én is dolgozom: Coworking space - Közösség és munkatér, mely egyedi módon kombinálja az otthon, a kávézó és az iroda előnyeit, új lehetőségeket kínál a nem helyhez kötött, szellemi munkát végző szabadúszók, távmunkában foglalkoztatottak és vállalkozók számára. Itt elsődlegesen mindenki a saját munkájával van elfoglalva, másodlagosan pedig közös projektekkel.

Bery, Kreatív melyik számában volt szó a szabadúszásról? Érdekelne.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.13. 18:35:00

@visionfresh: A Kreatív 2009. áprilisi számában volt egy interjú egy csapat korábbi ügynökségi guruval:

www.kreativ.hu/cikk.php?id=23915

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.13. 21:43:10

reklámbuzi,

Na nem török lingvisztika díjra, de a két ex-Laboratory-s meg ne sértődjön, helyesen Cluso, nem?

visionfresh · http://visionfresh.net 2009.07.14. 15:53:20

@Bery: köszönöm, muszály voltam megvenni a cikket, ha már ajánlottad... :)

egygrafikus 2009.07.14. 16:00:21

A szabadúszás/saját cég vonulathoz még annyit, nagyon nem mindegy, hogy egy (nagy) cégtôl állsz fel - és viszed magaddal az ügyfelek egy részét, kontaktokat, addigra megteremtett egzisztenciát, stb. - vagy kijössz a fôiskoláról és a dolog természeténél fogva vékonyka portfolióddal házalsz ismeretlenül, minimális pénzekkel a hátad mögött...

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.07.15. 10:32:11

@reklámbuzi: Én ismerek olyan céget (náluk dolgoztam), ahol 4 planner dolgozik (csak plannerként). Jók is.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.07.15. 10:50:10

Bajnok
4 planner? Aki mind csak stratégiát tervez, érti is a dolgát, és egy ügynökség meg tudja őket fizetni? Kíváncsivá tettél, nekem ez kissé rózsaszínnek tűnik.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.15. 15:06:56

Én magánzó vagyok és jól érzem így magam. Dolgoztam nyomdákban, meg kis ügynökségnél, mindenütt „hivatali patkányok” feeling volt idióta, hozzánemértő accountokkal, pedig nem vagyok egy antiszociális pacák. Legalábbis mindenhol azt hazudták, hogy szerettek velem dolgozni, sőt később kaptam melót is. De nekem bejön az itthondógozás, még akkor is, ha nem keresem hülyére magam vele. Az ügyfeleim szeretnek, megkapják, amit akarnak, többnyire én is megkapom érte, amit akarok. Ebéd a teraszon, ha jólesik akkor egy kis vörösborral, ha akarom pipázom a kávé mellé. Jobb munkahely vagyok, mint a gugli :oDDD Persze nyilván lenne az a pénz, amiért eladnám a lelkem a karvalytőkének. :o)

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.15. 15:15:48

@Bajnok: mivel én is hasonló témát boncolgattam, élénk érdeklődéssel figyelem, h. vajon hol lehet ez a cég.

Mondd Bajni - egyáltalán a hazai reklámpiac egyik játékosáról van szó, vagy a kommunikációs indusztrializációban nálunk sokkal előrébb járó reklámgyárról???????

NIN|JA (törölt) 2009.07.15. 15:22:21

@Dexter68: Ha jól érzed így magad és sikereid is vannak, akko kár feláldozni a szabadságod!
Viszont így lassabb a fejlődés is nem?! Mármint úgy értem, hogy azért egy ügynökségnél mégis visz a trend-ár valamerre, megaztán a több szem többet lát effektus jól jön sokszor. Néha egyedül rohadt nehéz megszülni az ötleteket. A BS-ek jók, még akkor is, ha kicsi a kreatívcsapat, vagy ha nem mindenkinek indul el valami a fejében egy-egy ötlet kapcsán.
Persze nyilván más fajta sikerélmény is egy ilyen, mert nem magad aratod le a babérokat, de én például kimondottan büszke tudok lenni a csapatra aki mögöttem/mellettem áll.

NIN|JA (törölt) 2009.07.15. 15:23:00

@Bery: Beragadt a kérdőjel a billentyűzeteden? ;)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.15. 15:45:32

@ani_maxxx: Persze, de Te lehet, hogy inkább vezető alkat vagy, én meg, ahogy fogalmazni szoktam „vízvezetékszerelő-típusú” jómukásember vagyok. Dolgozni szeretek. Szeretem, amit csinálok, nemcsak a naaagy kreatívkodást, hanem a favágós tördelőmelót is. Persze, lehet, hogy egy csapat húzna, de a trendeket lehet (és kell is) követni a neten, nyomtatott anyagokon, miegymás. Bármerre járok, minden sz*rt megnézek, a rossz cuccokból legalább annyit lehet tanulni, mint a jókból. A legnagyobb gondom az szokott lenni, hogy kitalálok valami kvajót és azzal szembesülök, hogy nincs rá igény. Persze lehet, hogy más el tudná adni, nekem nem mindig megy. Ez van. Viszont többnyire tényleg jól érzem magam :o)))

NIN|JA (törölt) 2009.07.15. 16:06:20

@Dexter68: Hogy mennyire vagyok vezető alkalt azt inkább az alattam szolgáló katonák tudják megmondani.:)
Egyébként most, hogy válság van, mint ezt fentebb is írták már páran, kevés az ember, ezért én is mint szerintem sokan ugyanúgy csinálok operátori és favágó munkákat. Ez szerintem hozzátartozik, mivel nem is lehet mindig kreatívkodni és ötletelni, bár őszintén szólva én pont a robotmunkák készítése alatt szeretek gondolkozni nagyobb feladatokon. :)

A legnehezebb áttolni az ügyfélen a jó ötleteket. nagyon kevés az olyan ügyfél aki értékeli, vagy inkább elfogadja, hogy a kreatív (legyen az szabadúszó vagy stúdió, ügynökség) jobban ért hozzá. Ezzel szinte nap mint nap megküzd mindenki. Egy dolog a fontos, hogy nem szabad beletörődni, ütni kell a vasat és kész!;)

NIN|JA (törölt) 2009.07.15. 16:09:19

@ani_maxxx: még annyi, hogy az accountokkal meg sokszor az a baj, hogy nem hisznek abban amit el kell adniuk. Egy ügynökségnél dolgozó kreatív majdnem azt az utat járja mint egy szabadúszó, csak ő nem az ügyfelet győzködi, hanem a tanácsadókat, projekt managereket.:)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.15. 16:24:47

@ani_maxxx: Jaja... csak amikor csinálok egy hirdetést és előjön az a duma, hogy írjunk még rá valamit, meg tegyünk még képet rá, mert ki van fizetve az egész felület és elmegyünk ilyen hekkipluszos irányba, akkor megőrülök. :o))) Amikor lehetne akár szépet is csinálni, ami tényleg hatékonyabb lenne. Na mindegy.
Accountoknál meg az is baj, ha nem hisz abban, amit el kéne adjon, de az a tömény dilettantizmus és érdektelenség, amit tapasztaltam... persze lehet, hogy csak nekem jutott ki a hülyékből :o)))

NIN|JA (törölt) 2009.07.15. 16:27:07

@Dexter68: :) nem hiszem, de én mindenkiben próbálom megtalálni az értelmet! :D

NIN|JA (törölt) 2009.07.15. 16:32:54

"csak amikor csinálok egy hirdetést és előjön az a duma, hogy írjunk még rá valamit, meg tegyünk még képet rá, mert ki van fizetve az egész felület és elmegyünk ilyen hekkipluszos irányba, akkor megőrülök. :o))) Amikor lehetne akár szépet is csinálni, ami tényleg hatékonyabb lenne. Na mindegy."

Erre csak ennyit mondok:
www.makemylogobiggercream.com/

:) (aki ismeri már annak bocs)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.15. 16:35:28

@ani_maxxx: Akkor jó vezető lehetsz. Ezt meg merem előlegezni így is, hogy nem dolgoztuk még együtt (tudtommal) :o)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.15. 16:36:23

@ani_maxxx: már nagyon sokszor viszketett a tenyerem, hogy belinkeljem némely ügyfélnek :oD

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.15. 16:40:48

@Dexter68: De attól tartok, simán azt mondanák, hogy – Na látod, így kell ezt :o)))

NIN|JA (törölt) 2009.07.15. 16:42:54

@Dexter68: "Akkor jó vezető lehetsz. Ezt meg merem előlegezni így is, hogy nem dolgoztuk még együtt (tudtommal) :o)"

Ez jólesik, köszi. Szerintem még nem volt egymáshoz szerencsénk.:)
De a mondás szerint, ami késik, nem múlik! ;)

"már nagyon sokszor viszketett a tenyerem, hogy belinkeljem némely ügyfélnek :oD"
Őszinte leszek, én már küldtem el ezt a linket ügyfélnek! :D
(persze akkor még sajátcégben dolgoztam, és nem nagyon tudtam meggyőzni az ügyfelet)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.07.15. 16:50:33

@ani_maxxx: Hát nemtom... amelyik ügyfélnek ez csont nélkül leesik, annak nem is kell elküldeni (max, hogy röhögjön, hogy milyen hülyék lehetnek a többiek)

Ha nem múlik, akkor várom a szerencsém! ;o)

NIN|JA (törölt) 2009.07.15. 16:58:54

@Dexter68: ez az ügyfél nem olyan volt, de a tükör segített rajta.;)

Legyen úgy!:)

img 2009.07.16. 01:49:26

hol itt, hol ott.
szerintem az első pár évet érdemes egy nagyobb cégnél rabszolgasorban eltölteni, aztán ha jól mennek a dolgok, akkor minden logikát nélkülözve ott hagyni és alkalmi melókból megélni.
ehm.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.07.16. 10:26:45

@reklámbuzi: Pontosítok, amikor tavaly eljöttem onnan 4-en voltak. Azóta nem hallottam, hogy bármelyikük távozott volna.

Amúgy adok egy kis segítséget, ha nem megy, akkor megmondom.
Meg kell nézni, hogy melyik ügynökség ért el az utóbbi években FOLYAMATOSAN sikereket a "versenyeken".

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.07.16. 10:30:03

@Bery: Kérdésedre hadd válaszoljak egy kérdéssel: Que?

"egyáltalán a hazai reklámpiac egyik játékosáról van szó, vagy a kommunikációs indusztrializációban nálunk sokkal előrébb járó reklámgyárról???????"

Ha jól értem, akkor a kis és/vagy magyar ügynökségeket veszed játékosnak, a multikat meg reklámgyárnak?

NIN|JA (törölt) 2009.07.16. 10:41:58

@Bajnok: szerintem Bery nem így értette, de a lényeg nem is ez volt, hanem hogy megtudjuk melyik ügynökségről beszélsz. Kicsit meglepő volt amit mondtál, ezért kérdeztünk rá kapásból hárman is. Én még sajnos így sem jutottam közelebb sokkal a megoldáshoz...

Barkóbázunk?;)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.07.16. 11:27:37

Volt egy olyan érzésem, hogy rosszul értelmezem :)

Barkobázhatunk :)
Persze ha reklámbuzi ki nem moderál innen az OFFért :)

Feladvány: Egy magyarországi multiügynökség, ami sok díjat nyert az elmúlt években folyamatosan.

NIN|JA (törölt) 2009.07.16. 12:05:56

@Bajnok: Szerintem ez nem OFF, de majd RB eldönti.

Akkor kezdjük.

Offline vagy online ügynökség? Vagy esetleg mindkettő?

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.07.16. 12:37:00

Nem, nem a kirowski :)
Mindkettő, de főleg offline. (bár utoljára az online részleg miatt került a addictra)

NIN|JA (törölt) 2009.07.16. 12:49:00

arról nem volt szó, hogy gondolatot is olvasunk, héé!:)
Asszem melegszik...

NIN|JA (törölt) 2009.07.16. 13:05:36

Uh mégse...csak én hevültem fel az izgalomtól...:)

Szabad a gazda!

rekatot 2009.07.16. 14:00:51

Azt hiszem 3 betűs :)

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.07.16. 15:22:56

@rekatot: Csak nem dolgozik ott ismerősöd? ;) Így könnyű

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.07.17. 09:57:22

Bajni: "bár utoljára az online részleg miatt került a addictra"

Itt az Amnesty-s kampányra gondolsz?

A DDB-részéről Varga Renáta statégiai igazgató személyén keresztül jelenik meg a stratégiai vénája az ügynökségnek (biztos akkor rajta kívül még vannak hárman - a te érvelésed szerint).

A Brand Capital kutatásuk is elég jó.

Na, eltaláltam.???

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.07.17. 10:20:10

@Bery: Bizony eltalátad.
És nem az én érvelésem szerint, hanem a tapasztalatom szerint vannak(?) még hárman.

névtelenblogger 2009.08.23. 22:07:52

Én üzleti tanácsadásban dolgozom, így nem látok rá igazán a reklámiparra, de gondoljátok, hogy az tényleg igaz, hogy a nemzetközi cégeknél professzionálisabb szempontok alapján választják ki a kampányt megtervező/végrehajtó reklámcéget? Azzal egyetértek, hogy a multiknál valószínűleg nagyobb az ügymenet professzionalitása, de szerintem ugyanúgy "baráti" alapon dőlhet el egy-egy kampány sorsa, mint itthon, csak adott esetben magasabb szintű ismeretségek alapján.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása