Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Napi reklámdilemma: Női kreatívigazgatók

Vajon miért van ennyire kevés női kreatívigazgató a világon, különös tekintettel Magyarországra, ahol per pillanat talán egyetlen egy van?

Címkék: reklámdilemma

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr911300376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegenydzsoni 2009.08.10. 14:12:09

Egy biztos van:
Hoós Ági a McCann-ben Havasi Gáborral párban.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.10. 14:14:56

Hurrá, remélem kiderül, hogy rajta kívül is van még ellenpélda. De ettől ez sajnos még igaz marad, arányaiban elenyésző a nők száma vezető kreatív státuszban. Kreatív szinten még csak-csak, de valahogy igazgatók nem lesznek belőlük. Mi ennek az oka?

szegenydzsoni 2009.08.10. 15:10:15

@Raikkonen: Ha a Szabóra gondolsz, akkor nem.

macskafaraok 2009.08.10. 15:16:47

nem értem hogy nők mit keresnek ebben a szakmában.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.10. 15:20:31

macska
Hogyhogy mit keresnek a szakmában? Ezt így hirtelen nem is értem.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.08.10. 15:22:24

Mintha a Carusselnél is női kezek közt lenne a krea...

@macskafaraok: gondolom, pénzt. Te mire gondoltál?

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2009.08.10. 16:21:03

Jobban árnyalja a képet a Kreatív és a Szonda Ipsos 8 lépésben készített kutatása.

Bár a kutatásban nem vizsgálták külön a nők arányát a kreatív director pozícióban, a teljes ügynökségi állomány tekintetében azonban kiegyenlítettebb kép tárul elénk:

"Az ügynökségi oldalon dolgozók 52 százaléka férfi, 48 százaléka nő, átlagéletkoruk 33 év. Legtöbbjük a 30-39 év közötti korosztályból kerül ki, de jelentős arányban vannak köztük a harminc évnél fiatalabbak is. Míg a kreatívfolyamatokban résztvevők között nagyobb arányban vannak férfiak (76 százalék), addig az ügyfélkapcsolati munkatársak között felülreprezentáltak a nők (70 százalék). A kreatívok a kutatás alapján idősebbek a többieknél (az átlagéletkor 35 év), az ügyfélkapcsolatosok fiatalabbak (átlagosan 31 évesek). A vezető beosztásúak átlagosan 37 évesek. "

Forrás: www.kreativ.hu/cikk.php?id=23950

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.08.10. 17:43:32

@reklámbuzi: Account oldalon, viszont elenyésző a férfiak száma. Egyik ügynökségnél, ahol dolgoztam (kb) 27:6-ra vesztettek a férfiak, a másiknál: Én voltam az egyetlen. 12:1

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.08.10. 17:44:10

@Bery: Na itt a pontos átfogó kép :)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.10. 17:49:11

Bajnok
Ez így van, de én éppen az okokra lennék kíváncsi. Miért van alapból kevesebb nő a kreatív oldalon, és közülük is elenyészően kevés vezetői pozícióban?

NIN|JA (törölt) 2009.08.10. 18:29:45

Ha hozzászólhatok...
Részben azért ilyen elenyésző a számuk, mert sokkal magasabbak az elvárások, mint egy férfinál. Még mielőtt valaki beleköt abba amit mondtam, gondolja végig, hogy elég sok szakmában, de a kreatívban is még mindig a férfiaké a döntéshozás. Ez persze lehet attól egyrész, hogy a nők többsége inkább nem harcol, lehet attól is, hogy sokan elvárják, hogy megmondják mit is kell csinálni, ezért ritkán akarnak élen járni. Vagy attól, hogy egy nőnek (bár elég sok az ügyféloldalon is a nő) sokkal több idő, tapasztalat és rátermettség kell, hogy megértsék és meghalgassák.

Félre értés ne essék, nem vagyok feminista!
Egyszerűen csak a saját bőrömön ezt tapasztaltam. De ez nem csak vezetői pozícióban van így. designer-ként is számos ilyen esettel találkoztam. Volt olyan, hogy egy ügynökségnél voltam a kollégámmal (aki történetesen egy férfi volt), és rögtön azt kérdezték, hogy oké, akkor a kollégám a designer, de én mit is csinálok akkor?!

Tudom rosszul hangzik, hogy vannak még ilyen sztereotípiák, de az ember ezektől csak erősebb lesz.:)

Chalabre (törölt) 2009.08.10. 18:30:13

Hááát, én kívülállóként csak arra tudok gondolni, hogy vagy a kreatív szakma egy elférfiasodott szakma, ahogy vannak elnőiesedettek is, és ezekből a skatulyákból mindig nagyon nehéz kitörni. Ennél fogva nem igazán kapnak kreatív területen érvényesülési teret a hölgyek, pedig lehet, hogy hasonlóan jók, vagy épp jobbak is lehetnének a férfiaknál. Ki tudja! Lehetőség híján erről nehéz véleményt alkotni.
Azonban örökérvényű törvény, hogy minden relatív. Kinek mit jelent a kreativitás. Aki dönt a kreatívok felvételéről, mit tart annak. Aki az egyik helyen felfedezetlen, mellőzött vesztes, lehet egy másikon tuti befutó. A kreativitás nem egy egzakt módon meghatározható fogalom. Iszonyat szubjektív.

Az valahogy egyáltalán nem meglepő hogy a direktori pozíciókban még mindig a férfiak vannak előnyben. A legtöbb területen igaz ez, ez amolyan általános jelenség máig is.
Igenis számít, hogy ki dönt a kreatív csapat tagjairól. Férfi? Mivel a direktorok többnyire férfiak, és a ha a szakma férfias szakma, így lehet, hogy csak ez áll mögötte.

De az is lehet, hogy a kreatív szakmához a férfiaknak vannak eleve jobb kompetenciái, mint mondjuk a matematika vagy a fizika egzakt tudományaihoz, ahol szintén elenyésző a nők aránya.

Akárhogyis... Látva a magyar reklámokat, szerintem többségében csapnivalóak a magyar kreatívok, Épp ezért nincs nagy presztízse a kreatív szakmának (Szerintem)... Sorry!

Chalabre (törölt) 2009.08.10. 18:33:23

Lehet, hogy nem ártana egy kis vérfrissítés vagy talán egy kis nemfrissítés ,-)???

NIN|JA (törölt) 2009.08.10. 18:36:01

Egyébként a legtöbb kreatív férfi nem vallja be, de nem tartja a nőket elég kreatívnak...bár ez így hülyén hangzik, inkább nem hisz a képpességeikben.:)

Én még nem járok azon a szinten, hogy fejet hajtsanak előttem, pedig pár éve már küzdök, de ez inkább lelkesít, mint eltántorít.;)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.10. 18:37:46

Chalabre
A nők elég nyilvánvalóan nem rosszabbak semmivel sem kreatívitásban mint a férfiak, valószínű, hogy inkább az általad piszkált minden férfinak maga fel hajlik a keze (rossz az aki rosszra gondol) igazság körül kell keresni a választ. Felőlem jöhet a vérfrissítés, csak úgy ne járjunk mint Vinokurov.

Mellesleg nem tudja valaki, mi történt a poll-r rendszerrel? Nem tudom kitenni a het szavazást, mert egész nap elérhetetlen.

NIN|JA (törölt) 2009.08.11. 07:23:01

Ebbol a posztbol is latszik, hogy mennyire erdektelen ez a tema.;)

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.08.11. 08:58:31

@Chalabre: „De az is lehet, hogy a kreatív szakmához a férfiaknak vannak eleve jobb kompetenciái, mint mondjuk a matematika vagy a fizika egzakt tudományaihoz, ahol szintén elenyésző a nők aránya.

Akárhogyis... Látva a magyar reklámokat, szerintem többségében csapnivalóak a magyar kreatívok, Épp ezért nincs nagy presztízse a kreatív szakmának (Szerintem)... Sorry!”

Ez csak nekem tűnik ellentmondásosnak? Az egyik bekezdésben magyarázod, hogy mennyivel jobbak a fiúk, a másikban meg leszarozod a szakmát (ami 99%-ban fiúkból áll)

Akkor most mi van?

Chalabre (törölt) 2009.08.11. 11:16:45

@Dexter68:

Ellentmondásosnak tűnik, Valóban. De azért szóltam hozzá, mert épp nemrégiben olvastam erről máshol is. Abból is ugyanez derült ki, hogy nemzetközileg is a férfiak vannak jelentős fölényben a kreatív, az alkotó területeken. Valahogy a férfiak vannak alkotónak beállítva. Mintha a nők csak gyereket lennének képesek kihordani, felépíteni minden mást inkább a férfiak. Építményeket, művészeti alkotásokat stb. Pszichológusok nyilatkozzák, hogy a férfiak ezt a területet mint egy utolsó mentsvárként őrzik, mivel tudattalanul fruszrálja őket, hogy a nők privilégiuma kihordani egy új életet, hogy ők nem képesek olyan látványos, óriási csodát alkotni, mint egy új ember, egy új élet, az emberiség fennmaradásának alapját, egy gyereket, utódot alkotni. Irigylik, hogy ők nem képesek ilyeténformán kihordani egy új alkotást. Ezért sajátították ki maguknak a munkában való alkotás, felfedezés privilégiumait.
Aztán lehet, hogy ez is csak egy olyan félresikerült, sokak által már ledöntött elmélet, mint a nők péniszirigysége, amelyet Freud állított :-).

A lényeg azonban, hogy a nők alig fél évszazada jutottak csak a felsőfokú oktatás közelébe, alkotási lehetőségek esélyéhez a háztartási és ház körüli munkán kívül, és máris nagyobb számban képviseltetik magukat a felsőképzésben. Szóval szerintem sem korrekt azt állítani, hogy a férfiak a felfedezők, feltalálók, alkotók, jobban mint a nők, mivel évezredekig a férfiak adódott csak meg erre az esély. A nők ebből ki voltak zárva. Vajon melyik király vagy királynő fizetett volna egy nagy útra mondjuk egy Christina Columbus-nak. Körberöhögték volna. Még a férfi változatnak is évekig kellett lobbizni ezért. Felvettek-e volna valaha is nőt mondjuk Urbino iskolájába, ahol Michelangelo is tanult? Megbíztak-e volna nőt bármilyen munkával annak idején mondjuk a Mediciek? Ugye milyen képtelenség?

Olyan mintha a nők több évezredes hátrányt igyekeznének behozni. Bizonyítani, hogy ők sem kevesebbek e téren sem. De nagyon lassan nyernek érvényesülési teret. Sajnos a konzervatívabb férfiak miatt. Így valszeg csak a következő évszázadok bizonyíthatják kreativitásukat, gyerekkihordáson kívüli alkotási képességeiket. A gyerekkihordásról ők nem tehetnek, el kell fogadni mindenkinek, hogy a természet nekik osztotta ki. Evvan!

Szóval Dexter68, kérdésedre válaszolva, én csak a lehetőségeket pedzegettem a felvetésre, akár a férfi és női kompetenciák különbségére is kitérve, ami szintén bizonyított, hogy másképp működik az agyuk a nemeknek, másban jók. Egyik sem jobb vagy rosszabb a másiknál, egyszerűen egyik ebben jobb, míg a másik másban. Mintha tökéletes egyensúlyban lennének, egymást kiegészítenék. Ami az egyik nem gyengéje, az a másiknak erőssége, és fordítva.
Továbbá kiemeltem, hogy a magyar kreatívokra vonatkozik a kritikám. A magyar kreatívokkal én roppant elégedetlen vagyok. Valahogy tőlünk nyugatabbra igényesebb reklámokkal találkozom. Pedig állítólag ott is a férfiak uralják a kreatív pozíciók többségét.

Mediadroid 2009.08.12. 14:46:28

Eleve vezetői szinten kevés a nő. Ez ffi sovinizmus, semmi több, régi beidegződés, ösztönös területvédelem... no meg ugye a gyes faktor, hogy mire beérne egy nő karrierje, addigra pont elmegy szülni, babázni (nagyon helyesen imho).
Előtte meg pont ezt feltételezve nem bíznak rá nagy dolgokat :-)

Az hogy miért nincs több női kreatív, azt tényleg nem tudom... talányos

macskafaraok 2009.08.15. 13:29:05

arra gonoltam h. nem értem mit keresnek egyaltalan nok ezen a teruleten,
ugyanigy nem ertem mit keresnek a tv iparban, na azt sem.

NIN|JA (törölt) 2009.08.15. 15:33:23

@macskafaraok: megmondom en mit keresek.:)
Kihivasokat, bizonyitekot arra, hogy egyszer majd a hozzad hasonlo begyopesedett, szuk latokoru emberek raebredjenek, hogy bizony a kreativitas es muveszet nemtol fuggetlen.

NIN|JA (törölt) 2009.08.15. 15:38:41

Egyebkent szerintem account szinten kellene sokkal tobb ferfi. Az en meglatasom az, hogy lenyegesen csokkene a feladatok megertesere, megismertetesere szant ido. Bar egy no dekorativabb, megis a szakmai felkeszultseguk pont ezalltal kisebb is.

borzalmacska 2009.08.17. 13:59:50

Bár a reklámszakma fennen hirdeti magáról, hogy mennyire liberális és nyitott, azért a régi jó előítéletek ugyanúgy ott vannak a fejekben. Az account az legyen csak nő, az olyan kis csinoska, meg édesen mosolyogva tud hallgatni. Bezzeg a kreatív terület az férfimunka, ott már gondolkodni kell! Ezt persze sohasem mondaná ki senki hangosan, mert az nem lenne PC.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.08.17. 20:20:19

Ezen a fölvetésen már én is törtem a fejem.
Az a tapasztalatom, hogy duplára kell tekerni a hangerőt, indulatot, cinizmust, szakszavak számát stb., ha azt szeretném, hogy észrevegyék, kinyitottam a számat. (Első alkalommal legalábbis.) Nagyon sok múlik a kontextuson is - ha a kollégáid ügyfelek előtt gyöngéd elnézéssel bánnak veled, az sem növeli a tekintélyedet. És nem utolsósorban érdemes türelmesen viselni az olyan kétségbeesett érvelést, ami pl. a "női logika szerint" vagy "már megint hisztis vagy?" kifejezésekkel igyekszik megsemmisíteni az egyet nem értés tényét.
Az biztos, hogy a kreativitást és az alkotómunkát hagyományosan férfiképességként kezeli a társadalom. Esetleg 20-30 év múlva...
Ami engem illet, bár vannak beosztottaim, most (még) egyáltalán nem tartom vonzónak a kreatívigazgatói posztot, egyszerűen azért, mert szerintem inkább operatív, mint kreatív pozíció.

Mogyoró007 2009.09.03. 09:13:29

Azért van kevés nő ebben a pozícióban, mert a nők elmennek szülni, aztán otthon marad pár évig a gyerekkel, mert muszáj. Ilyenkor a karrier vagy megtörik, vagy megtorpan. És a család lesz az első. Így aztán 2-3 év múlva a nőnek esélye sincs visszakerülni a szakmájában akár ugyanoda ahol volt, pláne onnan még igazgatói székig elmászni. Persze általánosítok, de dióhéjban ez az oka.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása