Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A fantáziára építő sokkreklám

Rengeteg olyan reklámot lehet látni, amelyekben a hatás kedvéért mindent megmutatnak, ami csak sokkolhatja az embert. A cigarettás dobozokra tett rohadt tüdőtől kezdve a felpuffadt hasú, éhező afrikai kisgyereken át a taposóakna szakította lábú asszonyokig mindent láthattunk már. Ebben a reklámban semmit nem lehet látni, de talán épp ez benne a legdurvább. A film alatt ugyanis csak egy kisfiú hisztérikus sírását halljuk, ami kísértetiesen és félelmetesen hat.

A képen eközben csupán egy romos ház falát mutatják, amelyen feliratok jelennek meg, így mondva el a fiú történetét. A szörnyűségekből semmit sem mutatnak meg, mindent a képzeletünkre bíznak, ami talán keményebb, mintha a sokkoló képeket villantanák fel előttünk. Persze, tudom, hatásvadász, olcsó dolog gyerekek szenvedését mutatni vagy hallatni egy reklámban. Ennek ellenére az Orvosok Határok Nélkül(MSF) nevű szervezet reklámja erőteljes és hátborzongató. A gyerekhang tegnap óta itt cseng a fülemben, és nem tudok tőle szabadulni. Lehet, hogy csak megrántod a vállad a végén, de az is megeshet, hogy emlékezni fogsz még rá egy ideig.

Címkék: nonprofit sokkreklám

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr631299300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chalabre (törölt) 2009.08.10. 17:57:51

És akinek nincs fantáziája? Vagy épp bele sem akar gondolni, mint sokunk?

Ez a gyereksírás nagyon-nagyon...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.10. 18:18:00

Chalabre
Hatásvadász? Öncélú? Az lenne, ha nem lenne valóságos. Persze lehet, hogy én vagyok a naív és valami ügyes gyerekszínész kezét csavargatva vették fel a stúdióban. Amúgy meg én már csak ilyen olcsó vagyok:)

Chalabre (törölt) 2009.08.10. 18:47:40

@reklámbuzi:

Ez a gyeresírás nagyon-nagyon... Nincs is rá szó... Így folytatódhatott vona, de mivel nem találtam rá megfelelő szót, így nyitva maradt az új bekezdés vége... mert kevésnek bizonyult a velőtrázó, hátborzongató, szívbemarkoló, nagyon valódi stb jelző...

Én sajnos elfordultam a helyszínről már elszállított anyakutya útra felfestett kontúrja köré telepedő kiskutyák plakátjának látványától is. Bele sem mertem gondolni, annyira szörnyű volt. Csak a pillanatképe sokszor elrontotta a napom, rányomta a bélyegét a hangulatomra. Ez is egy ilyen reklám. Ahogy neked is ez a sírás megmaradt...

Segítek az utcán kóborló kutyáknak ideiglenes befogadóként és látogatható, állandó, szerető gazda megtalálójaként, de mindegyiknek nem tudok... A tehetetlenség pedig őrjítő. És sajnos manapság már az alapítványok tisztességes működésében is kételkedsz, minden megkérdőjeleződött, nem lekövethető, ellenőrizhető.

Chalabre (törölt) 2009.08.10. 18:49:10

Vagyis remek reklám szerintem is... Nálam ütött egyáltalán nem hatásvadász, erőltetett mód... Hanem szolidan, visszafogottan, nem tolakodóan, mégis maradandóan...

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.08.10. 21:03:40

Nem tudom, engem nem igazán fogott meg, van ennél sokkal durvább reklámfilm is, méghozzá magyar.

Az valami baleset-megelőzési kampány része, egy üresen álló lakás szerepel benne, egy üzenetrögzítő, meg egy fénykép. Aki látta, biztos emlékszik, na engem attól ráz a hideg.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.10. 21:18:18

Pitypalatty
Nem mondtam, hogy ez a legdurvább, csak azt, hogy annak ellenére nagyon erősen hat, hogy nem látsz igazából semmit, nem vizuálisan sokkol, hanem a képzeletedre bízza a szörnyűségeket.

Balasetmegelőzési kapányok általában valóban nem szűkölködnek a szélvédőre fröccsenő agyvelőben, de ettől még nem lesznek hatásosak. Az általad említett példa is egy metaforát használ, és mégis jó.

bloodhound v2.0 2009.08.10. 21:26:40

hát nem tudom. szerintem unalmas.a felirat és a háttérhangok meg hatásvadászok, ettől lesz giccses fos az egész.

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.08.10. 21:28:20

Iszonyatosan bután hatásvadász az egész, a gomolygó füsttel, az elhaló fegyverropogással, meg főleg a ház oldalára karcolt égő házakal, meg bombákat szóró repülővel. A cél nemes, meg minden, de a kivitelezés csapnivaló.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.08.10. 21:29:17

@reklámbuzi: Talán nem megfelelő szó a "durva", igazából arra gondoltam, hogy nem gyakorolt rám semmilyen hatást.

Abban amúgy egyetértek, hogy sokszor hatásosabb, ha nem látsz valamit, mintha megmutatnák.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2009.08.10. 21:32:02

bloodhound: csak trollkodsz, vagy mondasz valami általad nem hatásvadásznak, unalmasnak, giccsesnek tartott dolgot is?

hamisnero 2009.08.10. 21:35:45

bloodhound. nézz dzsíájdzsót. az tuti.

bloodhound v2.0 2009.08.10. 21:40:42

te már csak tudod. jajj, legyünk álszent nyálgépek, mert orvosok határok nélkül, meg harmadik világban senyvedő, síró gyerekek, háború, nyomor, meg amit csak akartok. ugyan már. ettől még szánalmas ez a reklám. bocsánat, "társadalmi célú hirdetés"...

bloodhound v2.0 2009.08.10. 21:50:10

ja, mert nagyon nem értek egyet, akkor már egy szóval el lehet intézni a dolgot: troll. gratula.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2009.08.10. 21:53:52

azzal kezdtem, hogy mondj valamit, ami szerinted nem az, amit felsoroltál. ha válaszoltál volna, azt nevezhetnénk kommunikációnak. beszélgetésnek. vitának. ellenben te csak fikázol. nem tettél hozzá semmit a témához, csak fröcsögtél. ha ez nem trollkodás, akkor mi?

Karnamantra 2009.08.10. 22:03:26

@bloodhound v2.0: mitől "szánalmas"? mi az, amitől értéktelen, elhibázott, "szánalmas" lesz? Ha párezer km-el keletebbre-délebbre születsz, a két kezed összetennéd egy giccsparádé reklámért is. Vastag a fal, amit magad köré építettél.

bloodhound v2.0 2009.08.10. 22:06:32

mr lebowski: te mit tettél hozzá ehhez a posthoz? akkor meg milyen jogon kérsz számon? ja, hogy "azzal kezdtem, mondj valamit". szeretem az ilyen figurákat, akik felhívnak arra, hogy mondjak többet-jobbat, és várják, hogy aztán szétfikázhassák. nem. nem én nyitottam ezt a postot, nem én írtam azokat a dolgokat ott fenn, és tártam a világ elé a gondolataimat azzal, melyek egyidejűleg vállaltam a kockázatot is, miszerint lesznek akik nem vagy nem teljesen értenek egyet. én nem értek egyet, méghozzá nagyon, mert hamis, érzelgő, hatásvadász, és ezzel giccses, azaz rossz ez a reklám. kész, elmondtam a véleményem, és nem fogok mást (többet-jobbat) felmutatni, csak, hogy te is nekiállhass trollkodni.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.10. 22:11:25

bloodhound
Semmi gond nincs azzal, ha ez szerinted giccses vagy hatásvadász. Könnyen megeshet, hogy neked van igazad. Én csak azt tudom elmondani, rám milyen hatást gyakorolt, és azt, hogy szerintem a többségre milyet fog. Olyan reklám még a világon nem született, ami mindenkinek ugyanúgy tetszett volna. Van, akinek a Lúdas Erste például bejön. Nincs ezzel semmi baj.

bloodhound v2.0 2009.08.10. 22:15:35

nyomortanyának sem nevezhető valami,
gyermeksírás,
gyermekrajzok a falon a háborúról,
a háttérben fegyverropogás,
hatásvadász szövegek, minimális, tömör mondatokkal, minél több negatív tartalmú szó belezsúfolásával. aki csinálta, nem tudta, hogy hol a határ, magyarán a kevesebb több lett volna. ennyi.

egyébként meg pár éve láttam egy képet a fotóriporter c. magazinban (csak most nem túrom fel a lakást érte, ha nem baj), ahol aknák okozta sérülések miatt csonkolt gyerekek dámáztak (csak, hogy eleget tegyek mr lebowski többet-jobbat óhajának). na az jó volt, semmiféle túlzásokba sem esett, aki azt fotózta, elgondolkodtató volt, a mai napig eszembe jut. az az egy kép többet elmondott számomra a háborús övezetben élő gyerekek életéről, mint hatszáz ilyen reklámfilm.

bloodhound v2.0 2009.08.10. 22:24:13

reklámbuzi 2009.08.10. 22:11:25

tökéletes végszó...lenne, azért remélem hozzászólnak még sokan a posthoz, többet is, jobbat is, mint ami tőlem telt. na jóccakát mindenkinek.

mizie 2009.08.10. 22:35:26

nekem nem jön be a videjo

Neocon 2009.08.10. 23:42:23

Na, bloodhound szepen rendbetett par embert, nagyon helyes. Nekem is egy kicsit tul sok volt a dolog, nem fogott meg annyira, sot a vegere mar idegesitett egy kicsit.

Kapitány_1 2009.08.10. 23:47:26

Bloodhoundnak valahol igaza van, ugyanakkor az is tény, piszok szegényes itt MO-on, Európa közepén a fantázia (átlagban, hazai lakosokra vonatkozóan:). Ráadásul ha még el is kell vonatkoztatni, nincs vér, belek vagy szex, akkor nem marad meg.
Itt nálunk mehet a szájbarágós, a primitív ...és akkor beszéljünk a hüvelygombáról.

Flood 2009.08.11. 00:38:24

Üdv!
Nem szoktam ide írni, csak néha beleolvasok.
Engem ez a reklám annyira nem fogott meg, kicsit unalmas (és hatásvadász ugye), meg a gyerek sírása is olyan fura; előbb gondolnék arra, hogy egy kutya vagy disznó nyüszít a háttérben.

Társadalmi célú hirdetés témában nekem ez a kedvencem (ha linkelhetek):
www.youtube.com/watch?v=Gc5upEHGcB4

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.08.11. 06:19:53

Még jó, hogy hang nélkül néztem, hanggal már meg se merem!

2009.08.11. 08:14:56

Ha az ilyen szervezetek vezetői, csóró terézanyák lennének, akkor még lehet meg is hatódnék.

De sajnos nem így van, dollármilliárdosok és nem az üzleti szférában lettek kőgazdagok, hanem az ilyen seélyszervezetek miatt.
Olyan pénzek mozognak a kezeikben, ami egy kisebb ország éves költségvetése.

Ez a reklámfilm ránézésre 1-2 millió dollárba kerül, ugyan pár ezerből is meg lehet csinálni, de biztos vok benne h ez nem annyiért készült el. Értelme nincs, több pénzt nem küldenek miatta, csak a csókos cégeknek odatolnak egy halom lét.
Nem csak kicsiny hazánkban megy ez a fusizás...

GC (törölt) 2009.08.11. 08:24:55

Nem a reklám jogosságát, hanem a marhaságot fejteném...

Szóval gusztustalan, mikor drága reklámokkal próbálnak rád hatni, hogy adakozz. Viszont a pénzedből a következő adag reklámot fogják fedezni. Mint a nyomoronc REX kutyaotthon. Nomeg az adózós időszakban a sok reklám.

Tényleg fájdalmas a reklám, mert annál nincs rosszabb mint mikor egy gyerek beteg, vagy csak rossz neki. De azthiszem ez nem elég ahhoz hogy vége legyen a háborúknak.

KaraSaraqan 2009.08.11. 09:00:52

@Cpt01: És tudod miért van így? Mert a nép kizsigerelése olyan szintre jutott, hogy az embereknek már az sem viszi át az ingerküszöbét, ha egy nőt mellette erőszakolnak meg
"nem az én dógom, há mit törőggyek vele".
Zombi ország, birka nép, ostoba csürhe az egész. Tisztelet a kivételnek.
...
A reklám pedig gagyi. Nem hatásvadász, hanem gagyi. Jó, igen, vannak benne (igazából csak az van benne) hatásvadász elemek, de az egész több, mint a részek összessége. Nem túlzsúfolt, hanem üres.
Valóban, sokkal hatásosabbra is lehetett volna csinálni. Például mosolygó, amputált végtagú gyerekekkel, amint játszanak, alszanak, stb. (nem beállított, hanem profi fotós által elkapott, természetes mosoly).
"Egy mosoly többet ér ezer szónál. Orvosok határok nélkül".
Például.

Karnamantra 2009.08.11. 09:45:51

bloodhound, nagyon foglalkoztat Téged ez a reklám. Mindenesetre megnyugtató, hogy elérte a célját. Az is, hogy a kérdésemre nem tudtál (vagy nem akartál) válaszolni.

Chalabre (törölt) 2009.08.11. 11:30:45

Ez egy iszonyat olcsó reklám. Akár egy orvos elvégezhette. Egy állókép, egy hangfevétel együtt leadva, pár mondatnyi felirat és kész.
Ez nem egy multicég. Ezzel a minimalizmussal azt üzenik, hogy pénzt gyűjtenek ezen gyerekek életének jobb kerékvágásba térítéséhez, nem pedig pénzszórók. Én ezt külön értékelem. Ilyen szervezetek nem flancolhatnak, költekezhetnek a látványért.

rusty 2009.08.11. 11:32:28

@Karnamantra:
Én úgy érzem, hogy megválaszolta...

bloodhound v2.0 2009.08.10. 22:15:35

Mediadroid 2009.08.12. 14:19:53

Hú, megint szép kis látlelet meg keresztmetszet lett itt megalkotva a kommenteken keresztül...

A spot szerintem zseniális, nyilván engem, mint apát jobban megfog egy gyerek szenvedése, mint pl. egy fiatal, éjszakacsászárát, akit meg az AIDS meg a diszkóbalesetes téma jobban megüt (mert közelebb áll hozzá, érintettebb).
Ez egy jó reklám egy jó ügynek, és szeretném azt gondolni, hogy ingyen csinálta egy díjra éhes jóhiszemű ügynökség és nem 1-2 milláért.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása