Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Melyik a világ 10 legértékesebb márkája?

Most tette közzé a Millward Brown a szokásos éves jelentést a márkák értékének változásáról. Az idei listát csakúgy mint a tavalyit a Google vezeti, ráadásul úgy, hogy 16%-ot növelni tudott az értékén. A lista második helyén a Microsoft áll, amit a Coca-Cola és az IBM követnek. Hogy minek köszönhetik előkelő pozícióikat? Többek között annak, hogy irtózatos pénzeket költenek márkaépítésre. Ez persze csak akkor lehet sikeres, ha azt következetesen csinálják, és minden elemében összehangolják.

Emellett az is fontos, hogy egy olyan filozófia mentén működjön az adott vállalat, amely lehetővé teszi az ügyfelek minél teljesebb kiszolgálást, az igények felderítését és kielégítését. Ha van kedvetek egy kicsit játszani, én most felsorolok itt ezek közül néhányat, utánuk pedig a hozzájuk tartozó márkákat. Próbáljátok meg összepárosítani őket egymással, lássuk kinek hány sikerül. Az alábbiakban az Amazon, az Apple, a Facebook, a Google, az Ikea, a Skype, a Twitter és a Virgin cégfilozófiáját láthatjátok. Melyik melyik?

  • Experiment rapidly, embrace failure.
  • Every aspect of your brand should be as good as the product.
  • Identify parts of our business that could be offered as additional services.
  • Create the playground and let your customers define your offering.
  • Think big , think small. Amaze customers with your audacity, please them with your attention to detail and customer service.
  • Stay flexible, allow your audience to dictate how your services or products are used.
  • Take a wider view of the shopping experience, making each step along the path to purchase simpler and, more enjoyable.
  • Reach scale with free product, make money from premium services.

Címkék: játék

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr581301017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2009.08.11. 15:18:54

Na, pont egy hete volt egy hasonló téma a Proponón:
propono.hu/node/5162

hank_1974 · http://hirzanza.blog.hu/ 2009.08.11. 15:48:56

őszintén szólva egyet sem tudnék párosítani egy filozófiával se...

J. McClane 2009.08.11. 15:55:33

Hát ez is agy lista. De szerintem a Heineken brand messze értékesebb, mint mondjuk az Aldi.

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.08.11. 16:02:55

1. Én rendezvényszervező vagyok, de fogalmam sincs egyről sem. Ami annyit jelent kb, hogy ezeket csak az tudja összepárosítani, aki fanatikus reklámőrült, vagy ez a szakmája.
2. A márkákat szerintem a legkevésbé sem a hasonló mondatok építik, ugyanis a legtöbb átlagos fogyasztót ez rohadtul nem érdekli. Nem is ezzel kapcsolja össze, hanem a 3 szavas szlogenekkel. A Te pillanatod. I'm lovin' it. Mindig Coca-Cola. Come to Marlboro Country. Nem cégfilozófiák érdeklik az embereket, hanem hogy a kólásüveg 140 éve ugyanolyan, és ezzel lehet azonosulni. A Coca-Cola szóösszetétel a 2. legismertebb kifejezés ezen a bolygón. Csak azt értik meg többen 1 millió emberből, hogy OK.
3. Fentiek közül csak 2 rövid, tömör mondat van. A többi nem az.
4. Abban egyetértek, hogy a márka értéke a márkaépítésbe ölt pénzen múlik.

meg különben sem kötözködni akartam :D

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.11. 16:20:59

Szerintem nem kell hozzá feltétlenül marketinggurunak lenni. Az első és az utolsó például egyaránt kikövetkeztethető. A mindent kipróbálni, és a hibákból tanulni tipikus Goggle gondolat, az ingyen alapszolgáltatásra épített prémium szolgáltatások pedig a Skype sajátjai.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.08.11. 16:27:09

Az első a Google, ez nekem is leesett, a második talán az Apple?
Utolsó előtti az Amazon, az előtte lévő a Facebook (?)

Amúgy, dof: ez szerintem csak a márka(=cég) filozófiája/sikerének titka, nem reklámszöveg, amiről a cég kéne hogy beugorjon.

meow? 2009.08.11. 16:32:53

Utolso elotti az Ikea.

MdCecile 2009.08.11. 16:34:33

szerintem:
1. Gugli
2. Alma
3. a már nem annyira Szűz
4. Arcoskönyv
5. a harcos Amazon
6. Twittyike
7. Íkejá
8. Szkájp

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.11. 16:36:53

Md Cecile
Első kettő oké, utolsó 3 oké, közte még nem teljes a megoldás.

Chalabre (törölt) 2009.08.11. 16:48:52

"Rákérdezhetek???"

"Think big. Think small. AMAZE costumers..." AMAZON ,-)??? Kérem szépen!

Egyszer azt olvastam valahol, hogy az embereket nem érdeklik a cégfilozófiák, elsősorban és mindenekfelett az érdekli őket, hogy milyen előnyöket kaphatnak, miért jó az adott vétel számukra. A többi sokadlagos kérdés számukra.

A google-t évek óta napi szinten használom és imádom, mégis most hallottam a cégfilozófiáját tőled először. Valójában nem is értem. Számomra egyáltalán nem ez a google lényege, de ők biztosan jobbak tudják, mert ez nem nekem szól... Ez a háttér működéséhez kell... A színfalak mögötti események meg engem már nem érdekelnek.

Olvasva a mondatokat kifejezetten befelé, nem pedig kifelé szólnak, nem nekünk fogyasztóknak, felhasználóknak, hanem az adott szervezeten belül dolgozóknak éppen a mi megnyerésünk érdekében.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.11. 16:52:48

Chalabre
Így is van, ezek pontosan, hogy befelé szólnak, mintegy iránymutatásul a szervezetnek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.11. 17:06:56

És ezt mi alapján döntik el, hogy melyik a legértékesebb? Mert pl. egy Boeing ami évente nem tudom, hogy hány milliárdos forgalmat bonyolít, de a technológia amit birtokol ennél is drágább az hogyan mérődik?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.11. 17:25:15

molnibalage
Töltsd le a belinkelt anyagot, abból minden kiderül.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2009.08.11. 17:26:11

xdtranger
Nagy huncut vagy. Igen, itt a megoldás, akit érdekel, az kattintson a linkre.

Fashionistas 2009.08.11. 17:29:40

Asszem igy a jó akkor.
1 Google
2 Apple
3 Amazon
4 Facebook
5 Virgin
6 Twitter
7 Ikea
8 Skype

HoNeYBiRD 2009.08.11. 18:38:50

lehet én vagyok műveletlen logóilag, de a 7. és 8. helyet elfoglalók milyen brand-et akarnak képviselni?

HoNeYBiRD 2009.08.11. 18:43:51

akkor válaszolnék magamnak :)

7. China Mobile, 8. GE

szabiaki (törölt) 2009.08.11. 19:34:39

marbolo durva, mikor ma már az emberek inkább leköpik a dohányosokat, mikor mennek be a melóba a népek és átmennek a marlboro country.

evp 5.5 2009.08.11. 19:48:01

@dof:
Ne teveszd ossze a szezont a fazonnal.
A szlogen a vasarlonak szol, a cegfilozofia pedig
a ceg alkalmazottainak. Vagy valami effele.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.08.11. 22:32:23

szerintem a Mercedes ott kéne hogy legyen az elején, meg a Volkswagen is

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.08.11. 22:37:28

valami nem stimmel ezzel a listával...
hol vannak autók, tévék, filmstúdiók, stb stb stb...?

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2009.08.12. 02:18:58

Ki felejtette ki a Kürt-öt? :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.12. 08:52:33

@kyanzes: Csak átfutottam. Nem értek az ilyenekhez, ezért most sem vágom, hogy azok a cégek akik tényleg dollármilliárdos termékekek állítanak elő és iszonyatos tech. hátterük van hol vannak? Még a 100-as listán sincsenek rajta.

Az érkék amit felsorol a cégek értéke? Mert bármelyik komoly nagy repülőgépgyártó éréke biztos több, mint "rongyos" 3-4 milliárd dollár.

grimbusz 2009.08.13. 14:10:38

Nem, ez kifejezetten a márkák értéke.
És ha egy cégnek több tízmillió ügyfele van (China Mobile), nyilván jobb kötődést tud kialakítani a márka az ügyféllel, mint a Boeing/Airbus, akiknek kb 80-100 ügyfelük van.
Mivel ez egy világranglista, így itthon pl keveset mondana az NBC, vagy a Fox.
Az autók ott vannak: Toyota 14., BMW 18.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása