Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Ezen a héten a blogot a Reklámkonferencia támogatja, ami számomra már önmagában is hírértékű. Na nem mintha a XXI. század csodája lenne ez a blog, csak valahogy a Reklámszövetség és az addict egy helyen, kicsit olyannak tűnt mint Figo a Szentkirályi reklámban. Így aztán kellemesen csalódtam, amikor azzal kerestek meg, hogy szeretnék a szeptember végén esedékes éves reklámkonferenciát itt hirdetni. Az egri rendezvénynek szerintem nagyon ügyesen az inspiráció témáját választották, amit azért tartok jónak, mert ez az egyik legérdekesebb és legnehezebben definiálható dolog a reklámkészítésben. A konferencián azt feszegetik majd hazai és külföldi meghívottak segítségével, milyen szerepet játszik az inspiráció a reklámban, és azt, hogy hogyan lehet elősegíteni. Az előadók között ott lesz Michael Conrad a Berlin School of Creative Leadership elnöke és a Leo Burnett korábbi legendás alakja, az ADC Hungary meghívására eljön Franco Moretti, az ADC Europe elnöke, és előad egy Trevor Johnson nevű figura, aki nerm más mint a Facebook üzletfejesztési igazgatója. Azt hiszem mindegyiküktől van mit tanulni. Már csak azért is érdemes lesz Egerbe utazni, mert itt lesz az ADCH által szervezett Mérleg reklámverseny díjátadója is. A legrosszabb, ami történhet, hogy összefuttok velem.
De most vissza az inspirációhoz. Ahhoz, hogy valakiből jó reklámos váljon, elengedhetetlen néhány adottság (kreativitás, elemző képesség, az összefüggések átlátása, gyors gondolkodás, jó asszociációs készség), kell hozzá egy nagy adag szakmai ismeret, aminek megszerzése sajnos itthon borzasztóan nehéz, ha egyenesen nem lehetetlen feladat, tekintve hogy az iskolákban baromira nem kreatív képzés folyik (ehhez szakosodott sulik kellenének), az ügynökségeknél pedig gyakran nincs idő arra, hogy a nullkilométereseket alaposan felkészítsék. De ha mindezek együtt is vannak valakiben, még akkor is kell valami, amit jobb híján inspirációnak hívunk. És itt nem a határidőre gondolok, ami mindegyikünkre rendkívül inspirálóan hat, hanem azokra a dolgokra, ahonnét a reklámokhoz az ötleteinket vesszük.
Ha tágabban vesszük, akkor szinte mindent ide sorolhatunk, hiszen sosem tudhatjuk, hogy egy film-, könyv- vagy akár zenei élmény hol köszön majd vissza, mikor jut róla az eszünkbe valami. Ezért inkább azokra a dolgokra szorítkozom, amelyek közelebb esnek a szakmához. Régebben például mindig epedve vártam a legújabb Shots válogatás vagy a Lürzer's Archive friss kiadásának megérkezését. Nem azt mondom, hogy ezekről mindig beugrott a tuti, de segítettek abban, hogy újult erővel vessem bele magam a munkába, és akarjak valami jót, újat, ötleteset alkotni. Az internettel ezek a kiadványok mostanra háttérbe szorultak. Helyette megvannak a kedvenc oldalaim, amelyeket rutinszerűen járok végig. Az Ads of the World alap, szinte olyan, mint a reggeli kávé, de az adfreak, az adrants, a creativity online és a kreatív is a napi rutin része. Jó ezeket végigzongorázni, engem legalábbis feltölt, ha jó és aktuális dolgokat látok.
Érdekes kérdés aztán a mostanában egyre terjedő gyakorlat, az interneten már bizonyított videók, poénok lenyúlása, átdolgozása vagy azok alapul vétele egy új reklámhoz. Nem azt mondom, hogy így kell nekikezdeni az ötleteléshez, de a Youtube használata egy kreatívnál már szinte hozzátartozik a munkaidőhöz, hiszen a legújabb mémek ismerete, azok visszafejtése, elemzése, megemésztése nélkül ma már nehéz frisset alkotni. Hasonló okoból írják elő sok ügynökségen a különféle social networkök használatát, a twitterezést, tumblerezés, azt hogy valaki fenn legyen a facebookon és látogasson szakmai, vagy a reklámhoz csak lazábban kapcsolódó, de izgalmas blogokat. Ezeken egyrészt rengeteg érdekes dolgot lehet látni, amik inspirálhatják az embert, másrészt egyszerűen ott kell lenni, részt kell venni a zajban, mert rengeteg információhoz juthat az ember.
Szinte a végtelenségig lehetne folytatni a sort, de ezek sokban függenek az egyéntől is. Kíváncsi vagyok, rátok mi hat inspirálólag? Mit tesztek, ha úgy érzitek, elakadtatok egy munkával, ha kell valami, ami kimozdít a holtpontról? Mit néztek? Milyen honlapokat látogattok? Miket olvastok? Hová nyúltok a polcon? Írjatok minél több dolgot, hátha olyanok is felbukkannak itt, amit mások nem ismernek, pedig a hasznukra lehetne.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.